Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace ke studiu předškolní pedagogiky ve střední dospělosti
NEKOLOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá tématem motivací studentů kombinované formy studia předškolní pedagogiky. Cílem bakalářské práce je zmapovat motivaci studujících ve střední dospělosti, kteří si vybrali obor Učitelství pro mateřské školy. Teoretická část se zabývá tématem vzdělávání dospělých, věnuje se motivaci, soustředí se na období střední dospělosti, její charakteristické znaky, životní úkoly a dotýká se i krize středního věku. V poslední kapitole je nastíněna profese předškolního pedagoga. Praktická část prezentuje analýzu a výsledky dat získané prostřednictvím smíšeného výzkumu. V kvantitativní části výzkumu byla použita metoda dotazníku, získala informace od 147 respondentů. Kvalitativní část mapovala pomocí hloubkového rozhovoru postoje a zkušenosti dvou osob, konkrétně jedné studující ženy a jedné absolventky magisterského studia zaměřeného na preprimární pedagogiku. Ze získaných dat vyplývá, že největší motivace vedoucí k zahájení studia předškolní pedagogiky vychází z kvalifikačních požadavků vztahujících se k vykonávání profese učitele v mateřské škole. Jedním z dalších faktorů, který měl vliv na rozhodnutí vzdělávat se v tomto oboru, byla touha o naplnění osobní vize - stát se učitelem/učitelkou v MŠ. Bylo zjištěno, že velkou překážkou při studiu ve střední dospělosti je nedostatek času a energie na učení, vzhledem k rodinnému a pracovnímu vytížení. Podpora rodiny sehrává významnou roli při vzdělávání a zvládání studijních povinností.
Připravenost zdravotnického záchranáře na výkon profese.
MAREŠOVÁ, Andrea
Bakalářská práce nese název "Připravenost zdravotnického záchranáře na výkon profese" a skládá se ze dvou částí - teoretické a praktické. V části teoretické je podrobněji vysvětleno, kdo je zdravotnický záchranář a jaká je jeho osobnost. Dále jsou zde definovány zákony, kterými by se měl zdravotnický záchranář řídit a jaké jsou jeho kompetence. Povolání záchranáře je velmi stresující, tudíž v práci nechybí ani kapitola psychologie zdravotnických záchranářů a syndrom vyhoření. V dalších kapitolách jsou rozepsány studijní programy pro maturanty, kde všude lze studovat obor ZZ na vysokých školách a možnosti uplatnění studentů po ukončení studia. Dále jsme se zabývali tématem adaptačního procesu v novém zaměstnání. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na studenty prvního až třetího ročníku oboru Zdravotnický záchranář. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat znalosti studentů oboru Zdravotnický záchranář o jejich budoucí profesi. Byl proveden kvantitativní výzkum za pomoci dotazníku na webových stránkách a odkaz na něj byl rozeslán na tři vysoké školy v České republice - Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Univerzita obrany v Brně a Západočeská univerzita v Plzni. Výsledky z dotazníků byly statisticky zpracovány pomocí testu homogeneity do kontingenčních tabulek a popsány v diskuzi.
Faktory ovlivňující volbu povolání učitele informatiky
KOUŘIMSKÝ, Martin
Práce se zabývá procesem volby povolání učitele informatiky a faktory, které mají na tuto volbu vliv. V práci jsou zmíněny již provedené výzkumy na po-dobná témata a problematiku volby učitelského zaměstnání. Pro získání po-třebných dat je použit kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se studenty prvního ročníku učitelství informatiky pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Získaná data jsou následně zpra-covávána metodami kvalitativní analýzy. Cílem práce je zjistit hlavní po-hnutky a důvody nových studentů pedagogické fakulty, přesněji pak stu-dentů oboru informační technologie, k volbě studia učitelství informatiky, a zdůvodnit dlouhodobý nedostatek učitelů s aprobací informační technolo-gie. Z výsledků je patrné, že nejvýznamnějšími faktory, které vedou k volbě povolání učitele informatiky jsou, celkový náhled na učitelskou profesi, dří-vější vliv učitelů ze základních a středních škol na studenty, dále dobré zku-šenosti s informatikou v předchozím vzdělání, ať už při základní, nebo poz-ději při střední škole, a určitě i případy, kdy studenti zvolí pedagogickou fakultu až po zanechání jiné vysoké školy, kterou ukončují ať už z důvodu obtížnosti, nebo nenaplnění představ.
Motivace ke studiu studijního programu speciální pedagogika
STRNADOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá motivací studentů ke studiu studijního programu speciální pedagogiky. Konkrétně se v práci autorka zaměřila na studenty z JCU, UJAKu, UPOLu, kteří studují první nebo druhý ročník. Cílem práce je odhalit, zda motivace studentů ke studiu je spíše vnitřní nebo vnější.
Kritéria výběru vysoké školy u studentů gymnázií
BOJAROVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku volby vysoké školy u žáků gymnázií a s tím i na oblast kariérového poradenství jako takového. Cílem je zodpovědět otázku: Jaká jsou kritéria rozhodování studentů gymnázií při jejich volbě vysoké školy? V teoretické části je zmapovaná odborná literatura, která se věnuje kariérnímu poradenství, které se mimo jiné věnuje i oblasti volby budoucího povolání a tím i volbě vysoké školy. Dále jsou z odborné literatury použity informace vztahující se k různým motivům terciálního studia a pohled odborníků na jednotlivá kritéria výběru vysoké školy. V závěrečné části jsou uvedeny výsledky provedeného výzkumného šetření zaměřeného na zjištění kritérií pro volbu vysoké školy u studentů 3. ročníku gymnázia.
Zkušenosti studentů fyzioterapie s výukou v době COVID-19
Valová, Eliška ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název: Zkušenosti studentů fyzioterapie s výukou v době COVID-19 Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jaké mají studenti fyzioterapie zkušenosti s výukou v době pandemie COVID-19, se zaměřením na praktickou výuku a průběh specializovaných praxí. Dále jsem zjišťovala, jak jistě se studenti cítí při aplikaci diagnostických a terapeutických postupů, které probírali v průběhu omezené výuky následkem pandemie COVID-19. A jakým způsobem byly ovlivněny vzájemné interakce mezi spolužáky v souvislosti s přechodem na distanční výuku. Metody: Tato diplomová práce je vypracována formou kvantitativního výzkumu, konkrétně dotazníkovým šetřením, do kterého se zapojilo 338 studentů fyzioterapie ze všech 13 fakult v České republice. Šetření probíhalo během 4 měsíců (listopad a prosinec 2021, leden a únor 2022) a to prostřednictvím sociálních sítí, internetových aplikací a oslovením vedení fakult prostřednictvím e-mailových adres. Data byla následně zpracována v programu Microsoft Excel 2019, pomocí procentuálního vyhodnocení, kontingenčních tabulek a statistických funkcí. Výsledky: Zjistila jsem, že studenti nebyli negativně ovlivněni v možnosti získání praktických dovedností a zkušeností ze souvislých praxí. Ale při praktické výuce tato možnost negativního ovlivnění byla, a to vlivem omezení výuky spojené...
Městský dům
Fejko, Matyáš ; Plášil, Jiří (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Brno-střed, nejvýznamnější část Brna ve které se nachází spousta dosud nevyužitých míst. Jedním z nich je Parcela na ulici Pellicova, která spadá pod odbor školství, sportu, kultury a mládeže. Návrh se bude zabývat moderním využitím této plochy pro doplnění funkcí místní struktury kulturně-edukativních staveb.
Současné studium hudby na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě v komparaci se studiem hudby v ČR
Řezníčková, Michaela ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
ŘEZNÍČKOVÁ, M. Současné studium hudby na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě v komparaci se studiem hudby v ČR. Praha 2014. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra hudební výchovy. Klíčová slova: studium, hudba, pedagogika, Česká republika, Spojené státy americké, Univerzita Karlova, University of St. Thomas Diplomová práce "Současné studium hudby na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě v komparaci se studiem hudby v ČR" seznamuje se studiem na území dvou různých kontinentů. Zabývá se nejprve obecně systémem vzdělávání v USA na základních, středních a vysokých školách, a dále pak porovnání systému amerického hudebního školství s českým. Další kapitola se zaměřuje na Univerzitu St. Thomas a na specifikaci studia hudby. Poslední kapitola je věnována již konkrétní komparaci vybraných předmětů v rámci aprobace hudebního pedagoga. Cílem diplomové práce je vytvořit ucelený přehled o americkém systému vzdělávání, následné komparaci hudebního školství na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě se systémem na pedagogické fakultě UK a vybraných předmětů. Práce může být vhodná i jako materiál použitelný pro veřejnost nebo pro ty studenty, kteří se zajímají o studium v zahraničí.
Vztah fyzické zdatnosti a studijního prospěchu žáků ZŠ
Zaplatílková, Lucie ; Mahrová, Andrea (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název práce Vztah fyzické zdatnosti a studijního prospěchu žáků ZŠ Cíle práce Cílem diplomové práce je zjistit fyzickou zdatnost žáků sportovních tříd na druhém stupni základní školy, a zda má tato proměnná nějaký vztah se studijním prospěchem náhodně vybraných žáků. Metody Fyzická zdatnost je testovaná metodou testové baterie Unifittest (6-60) (Měkota, Kovář, 2002) a studijní prospěch s prioritami a vztahem ke studiu je zjišťován pomocí vytvořené ankety, jejíž odpovědi jsou přiřazeny k výsledkům Unifittestu (6- 60) konkrétního žáka. Výsledky jsou zpracovány pomocí statistických metod. Výsledky Výsledky testové baterie Unifittest (6- 60) prokázaly celkem u 89 % probandů nadprůměrnou, nebo výrazně nadprůměrnou úroveň kondičně podmíněných pohybových předpokladů. Pouze 11 % účastníků dosáhlo na průměrné hodnocení. Nejlepších výsledků v Unifittestu (6- 60) dosáhly žákyně 9. třídy a žáci 7. třídy. Výpočtem Spearmanova korelačního koeficientu byl zjištěn alespoň středně silný korelační vztah mezi pořadím ve výsledcích v Unifittestu (6- 60) a pořadím v součtu známek z českého jazyka, matematiky a cizího jazyka pouze u dvou kategorií. U dívek 6. třídy byla zjištěna korelace rₛ= 0,51 a u dívek 8. třídy rₛ= 0,56. U ostatních kategoriích byl zjištěn slabý, nebo téměř žádný korelační vztah. Klíčová slova...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.