Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 366 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Plán pedagogické podpory u předčasně narozených dětí dle aplikace WELCOME IDEA app
Malá, Kateřina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast diagnostiky u dětí předškolního věku v mateřské škole v Královéhradeckém kraji. Hlavním cílem této diplomové práce je nastavení plánu pedagogické podpory, prvního stupně podpůrného opatření dle aplikace WELCOME IDEA u dětí předčasně narozených. Dalším cílem je praktická ukázka způsobu práce s plánem pedagogické podpory podle aplikace WELCOME IDEA, analyzování jeho možností a limitů. V neposlední řadě je cílem podtrhnout potřebu diagnostiky u předškolních dětí jako nástroj pro vhodně nastavený plán pedagogické podpory, který je nejen pro pedagogy prostředkem pro vytvoření optimálních možností vzdělávání dětí. Diplomová práce má dvě části. V teoretické části se setkáváme s pojmy rodina a rodičovství, psychické potřeby rodičů předčasně narozených dětí, ontogeneze předčasně narozeného dítěte, psychomotorika, komunikace a socializace u dětí předškolního věku. Součástí diplomové práce je také metodologie k výzkumnému šetření. Praktická část je tvořená ukázkou práce s aplikací WELCOME IDEA, nastavení jednotlivých plánů pedagogické podpory u vybraných objektů šetření. Naplnění cílů bylo tvořeno metodou rozhovorů, pozorováním a diagnostikou dle aplikace WELCOME IDEA, na základě které byl nastavený plán pedagogické podpory, jakožto podpůrné opatření prvního stupně, který...
Význam komunikačních prostředků napomáhajících socializaci a zlepšení kvality života osob se sluchovým postižením
Dolenská, Tereza ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit názor lidí se sluchovým postižením o na to, jaká je snaha většinové společnosti snížit komunikační bariéry a napomáhat tím lepšímu začlenění těchto osob do intaktní společnosti. Dosažení tohoto hlavního i dílčích cílů bych chtěla dokázat prostřednictvím strukturovaného dotazníku, rozeslaného mezi osoby se sluchovým postižením (školy a organizace) po celé České republice. Klíčová slova: komunikace, socializace, společnost, sluchové postižení
Postavení matek samoživitelek v rodině a mimo ni
Hlaváčková, Monika ; Teichman, Klaudia (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na matky samoživitelky a jejich pozici v rodině a ve společnosti. Práce je orientována na současné české prostředí a věnuje pozornost výhradně matkám samoživitelkám z důvodu jejich početní převahy v monoparentálních rodinách. Cílem práce je představit, jak vypadá v dnešní době osamocené mateřství a zároveň odkrýt možná úskalí, která se se samoživitelstvím mohou pojit. Práce je zaměřena zejména na nesnáze matek samoživitelek na trhu práce, na ekonomické problémy a na problémy emocionálního charakteru. Díky kvalitativnímu šetření a deseti polostrukturovaným rozhovorům je možné detailněji identifikovat, jak matky samoživitelky skutečně svoji situaci vnímají a jak ji interpretují. Výsledky práce mohou lidem přiblížit, jaká je reálná situace matek samoživitelek a zároveň mohou podnítit další kroky k jejímu zlepšení.
Přechod žáků z malotřídní školy do plně organizované školy
Ciroková, Nikola ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na přechod žáků z malotřídní školy do plně organizované školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je práce zaměřena na stručný historický vývoj malotřídních škol a jejich základní charakteristiku, jelikož jsou velmi specifické oproti plně organizovaným základním školám. Pozornost je zde zaměřena i na plně organizovanou školu a přechod mezi stupni. Jsou zde nastíněny společné i rozdílné znaky mezi malotřídní a plně organizovanou školou. Praktická část se skládá z kazuistik dvou vybraných žáků pátého ročníku malotřídní školy, kteří byli zkoumáni při přechodu na plně organizovanou školu. Součástí praktické části jsou také řízené rozhovory s řediteli dvou malotřídních škol, jež jsou následně porovnány z hlediska organizace. Z dotazníků, které byly poskytnuty rodičům žáků z malotřídních škol, byla zkoumána spokojenost či výhrady k malotřídním a plně organizovaným školám. Cílem práce bylo ukázat, jak se žáci z pátého ročníku malotřídních škol vypořádávají s přechodem do plně organizované školy, a zároveň poukázat, že i malotřídní školy poskytují stejně kvalitní výuku jako školy plně organizované. Z výzkumu vyplynulo, že žáci po přechodu z malotřídních škol na plně organizovanou školu byli plně socializováni během prvních dvou měsíců a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 366 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.