Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současná reflexe vztahu sociální stratifikace a spotřeby
Podsedníková, Klára ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Hamplová, Dana (oponent)
Bakalářská práce shrnuje teorie, které se zabývají problematikou vztahu sociální stratifikace a kulturní spotřeby. Nedílnou součástí práce o sociální stratifikaci by měly být základní teorie sociální stratifikace, které jsou stručně shrnuty v první kapitole. Dále se práce zabývá teorií distinkce sociologa Pierra Bourdieuho, jsou představeny i práce jeho pokračovatelů a kritiků. Druhou část základní osy práce tvoří současné teorie, které se problematikou daného vztahu zabývají. Největší pozornost je věnována konceptu kulturního všekonzumenství, ale jsou představeny i další dva základní koncepty vztahu sociální stratifikace a kulturní spotřeby a to argument homologie a argument individualismu.
Mladý člověk jako produkt vlivů sociálního světa
Raffayová, Diana
Bakalářská práce se zabývá vlivy širšího sociálního prostředí na mladého jedince. Závěrečná práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je na základě odborných zdrojů shrnutí zkoumané problematiky a vymezení pojmů: prostředí a jeho vlivy na mladého jedince, rodinné prostředí, školní prostředí,interkulturní rozdíly a mezilidské vztahy, životní styl a volný čas. Teoretická část tvoří obecnou charakteristiku, která spočívá v přiblížení a zmapování vlivů prostředí, jeho činitelů na jedince v průběhu života. Metody teoretické části jsou studium a využití dostupných odborných literárních zdrojů, srovnání, analýza a syntéza. Cíl praktické části je zjištění postojů, hodnot, problémů, posuzování vlastního života a perspektiv, podoby prožívání volného času žáků na vybrané střední škole. Metodou praktické části je dotazníkové šetření. Dotazníky byly administrovány mezi žáky vybrané střední školy v Jihomoravském kraji. Zjištěná data jsou vyhodnocována jednoduchými statistickými metodami znázorněná grafy a tabulkami. Zízkané poznatky poslouží k doporučení pro pedagogickou praxi, diskuzi a závěrečnému shrnutí.
Vliv dobrovolnictví na sociální status jedince
Šalandová, Radka ; Havlová, Lenka (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Vliv dobrovolnictví na sociální status jedince" pojednává o dobrovolnictví ve vztahu ke společenskému postavení jedince, který se tomuto dobrovolnictví věnuje. První polovina práce přestavuje teoretická východiska, v nichž je přiblížena problematika sociální stratifikace, sociálního statusu a dobrovolnictví. Druhá polovina práce je věnována anketnímu šetření, jehož cílem je zjistit, jak ovlivňuje účast v dobrovolnických aktivitách sociální status jedince. Konkrétně je toto šetření zaměřeno na názory žáků středních škol v Jindřichově Hradci, jež se v dobrovolnictví nikdy neangažovaly.
Vztah mezi čteností knih, sociální skupinou a vrstvou
Novák, Štěpán ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá teorií sociální stratifikace a její využitelnosti pro potřeby marketingu ve vztahu ke čtenářství. Právě z důvodu této využitelnosti je zde také zmíněn a popsán cílený marketing a na to navazující popis segmentace trhu. Cílem praktické části byly analýza a popis knižního trhu, které obsahují dostatek informací seřazených tak, že je možné je využít při uvažování o vstupu na knižní trh, případně při plánování marketingových aktivit. K naplnění tohoto cíle bylo využito publikovaných výsledků empirických výzkumů na toto téma, případně na témata související. Z těchto výzkumů byla vybrána relevantní data, která mají pro splnění cíle největší přínos. Pomocí jejich kombinace a analýzy z účelového úhlu pohledu bylo dosaženo potřebných závěrů. Výsledkem této práce je hodnocení a analýza souboru grafů, které by měly sloužit při rozhodování o vstupu na knižní trh, případně jako přehled o knižním trhu pro jiné účely.
Mezigenerační srovnání společenského postavení
Tůmová, Pavla ; Mazouch, Petr (vedoucí práce) ; Nývlt, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je založena na datech z modulu 2011 výběrového šetření příjmů a životních podmínek EU SILC zaměřeného na přenos sociálního a materiálního znevýhodnění mezi generacemi. Práce zkoumá přenos sociálního statutu z jedné generace na druhou. Diplomová práce bude obsahovat deskriptivní popis četností proměnných a další analýzy. Hlavním cílem práce je určit závislost socio-ekonomických proměnných na přenos sociálního statutu (vzdělání, zaměstnání) pomocí logistické regrese. Do analýzy vstoupili pouze ti respondenti, kterým je mezi 30 -- 60 lety a kteří uvedli, že žili alespoň s jedním z rodičů. Díky velkému počtu respondentů je možné podrobné členění podle věkových skupin, úrovně vzdělání atd. a následné porovnání rozdílů mezi definovanými skupinami. Použitím váhové systému je možné výsledky vztahovat na populaci České republiky.
Sociální stratifikace konkrétní kolektivity
Kurcová, Zuzana ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice rozvrstvení společnosti ve městě Louny podle stratifikačního modelu. Teoretická část nastiňuje problematiku sociálních nerovností, sociální stratifikace, dále jsou v teoretické části rozebrán stratifikační modely a jednotlivá stratifikační kritéria. V kapitolách praktické části se věnuji představení vybraného města a především vyhodnocení mého anketního šetření, tedy zařazení obyvatel města Louny do jednotlivých vrstev společnosti.
Social stratification and marketing
Šepeľová, Lucia ; Surynek, Alois (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem životního stylu obyvatel České republiky a ABCDE klasifikacemi využívanými na českém trhu, jako možnými ukazateli pro segmentování společnosti v oblasti marketingu. První teoretická část definuje zásadní pojmy z oblasti sociologie a marketingu. Druhá praktická část analyzuje konkrétní data volno časových aktivit, předmětů vybavenosti domácnosti a ABCDE klasifikaci. Třetí část, závěr, je propojením poznatků jak teoretické, tak i praktické části a posouzením dopadů a využitelnosti těchto poznatků v marketingové oblasti.
Socioekonomický status klientů cestovní kanceláře PET-TOUR s.r.o.
LOUDOVÁ, Monika
Hlavním cílem této bakalářské práce je stanovení socioekonomického statusu klientů cestovní kanceláře PET-TOUR s.r.o. a určení jeho souvislosti s charakterem zájezdu. Základní sledované proměnné u klientů vybrané CK jsou pohlaví, věk, místo bydliště, vzdělání a příjem. Teoretická východiska spolu s praktickým zpracováním práce tvoří základnu pro doporučení týkající se inovací v cestovní kanceláři PET TOUR s.r.o.
Sociální stratifikace konkrétní kolektivity
Šuk, Marek ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Práce se věnuje problematice uspořádání společnosti v městské části Praha-Petrovice a je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou definovány základní pojmy sociální stratifikace, vysvětlen klasický stratifikační model i současné stratifikační modely, popsána jednotlivá stratifikační kritéria a charakterizováno měření sociální stratifikace. Předmětem praktické části je poskytnutí základních demografických informací o vybrané kolektivitě, popsání metod vybraných pro zpracování praktické části a proces sběru dat. Hlavním výstupem praktické části je analýza a interpretace výsledných dat získaných při terénním šetření a jejich přenesení do stratifikačních modelů pro zvolenou kolektivitu.
Uplatnění sociální stratifikace v marketingu
Gorokhova, Anastasia ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Cílem této práce je zjistit informace, které jsou použitelné pro segmentaci trhu s využitím segmentaci trhu jako segmentačního kritéria. Teoretická část pojednává o sociální stratifikaci, životním stylu a segmentaci trhu. Pro praktickou část jsou využity výstupy z projektů NetMonitor společnosti MEDIARESEARCH, LifeStyle 2010 od společnosti TNS AISA a statistické údaje, na jejichž základě navrhují možné modely segmentace trhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.