Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace dvou vybraných konkurenčních televizních stanic vysílajících od 21. století dle obsahu zaměření a skladby publika
Šmalclová, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Cílem práce je komparace dvou vybraných soukromých televizních stanic TV Barrandov a Prima Cool primárně dle obsahu zaměření a skladby publika a sekundárně z hlediska mediálního diskurzu a řečových aktů. V první teoretické části práce definuji stěžejní pojmy, jakými jsou televize, digitalizace, publikum, programové schéma, cílová skupina, sledovanost, mediální diskurz a řečový akt. Dále charakterizuji obě stanice, definuji jejich programové schéma, publikum a uvádím výsledky sledovanosti. V druhé praktické části práce užívám ke komparaci programového schématu metodu kvantitativní obsahové analýzy, jež si klade za cíl komparovat programové schéma obou stanic, vymezit rozdíly ve skladbě programu a zodpovědět výzkumné otázky, které stojí na jejím počátku. Ke komparaci publika užívám metodu dotazníkového šetření. Na počátku metody je stanoven výzkumný vzorek a následně metoda aplikována. Výsledky dotazníkového šetření umožní rozsáhlý popis publika obou stanic, pomohou zjistit, která ze stanic je divácky atraktivnější a potvrdí, zda výsledky provedeného šetření korespondují s veřejně dostupnými výsledky sledovanosti, či dochází k diametrální rozdílnosti. V závěru práce stanice komparuji z hlediska mediálního dískurzu a řečových aktů a uvádím rozdíly, které se mezi stanicemi nacházejí.
Srovnání vysílání České televize z Mistrovství světa v ledním hokeji 2004 a 2015
Svitáková, Martina ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce Srovnání vysílání České televize z Mistrovství světa v ledním hokeji 2004 a 2015 analyzuje okolnosti vzniku a průběhu obou šampionátů tak, jak je mediálně zpracovala Česká televize. Práce je rozdělena do dvou částí. V první teoretické části autorka vymezuje pojmy spjaté s prací, jakými jsou média a sport obecně, televize a televizní vysílání, vysílací práva a sportovní žurnalistika v televizi s jejími historickými milníky. Teorie také stručně popisuje historii České televize a její úlohu v dnešní společnosti. Dále je zařazena kapitola o tematickém sportovním kanálu ČT sport, která mapuje okolnosti jeho vzniku a jeho současnou podobu. Teorie je zakončena kapitolou o historii vysílání z domácích šampionátů, která krátce pojednává o tom, jakým způsobem byly mediálně zpracovány předchozí domácí hokejové šampionáty. Praktická část má podobu kvalitativní analýzy, která se snaží zodpovědět otázky jak a proč, tedy za jakých okolností projekt MS vznikal, jaká byla úloha ČT, v čem spočívaly její kompetence a povinnosti. Popsána jsou obě programová schémata šampionátů a také vysílací týmy ČT, které se na mediálním zpracování podílely navenek, tedy byly vidět na televizní obrazovce. Následuje analýza sledovanosti jednotlivých šampionátů a rozhovor s Robertem Zárubou, jakožto osobou, která se...
Vývoj medializace biatlonu v České televizi v letech 2010 - 2014
Vecko, Petr ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Omcirk, Vilém (oponent)
Název: Vývoj medializace biatlonu v České televizi v letech 2010-2014 Cíle: Hlavním cílem této práce je podrobná analýza vývoje medializace biatlonu na obrazovkách České televize, přesněji na kanále ČT sport v letech 2010 až 2014. Dalším cílem je analýza sledovanosti biatlonových pořadů vysílaných v České televizi. Metody: V této práci bude užito kvantitativní obsahové analýzy, prostřednictvím které dojde ke zjištění, kolik času bylo věnovánu různým biatlonovým pořadům v jednotlivých letech a měsících. Analyzován bude elektronický televizní program České televize. Výsledky: Z analýzy vyplývá, že prostor věnovaný biatlonu na obrazovkách České televize ve sledovaném období roste. Největší nárůst vysílacího času byl zaznamenán letech 2011 a 2013. Na tento vysílací čas mají nejvíce vliv velké akce typu mistroství světa a olympijských her. Největší sledovanost byla zjištěna v letech 2013 a 2014. Klíčová slova: Biatlon, Česká televize, kvantitativní obsahová analýza, vysílací čas, sledovanost, média
Profil publika pořadů typu reality show vysílaných v českých televizích s důrazem na motivy sledování pořadu Hotel Paradise u vysokoškoláků
Zvěřinová, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Práce si klade za cíl prozkoumat diváckou obec reality shows vysílaných na českém trhu. Na základě vybraných parametrů budou pomocí kvantitativní analýzy podrobeny rozboru jednotlivé typy pořadů reality show a nalezeny jednotící a naopak rozlišné charakteristiky publika. Na základě výsledků této kvantitativní analýzy bude následně vybrána zajímavá statisticky výrazná souvislost (vztah mezi sledováním reality show a vzděláním), která bude poté detailně prozkoumána kvalitativní analýzou na pořadu Hotel Paradise, aby objasnila důvody tohoto jevu.
Televizní pěvecké soutěže jako současný fenomén
Růžičková, Lucie ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Televizní pěvecké soutěže jsou fenoménem posledního desetiletí v nové podobě, která je velmi odlišná od pěveckých soutěží z druhé poloviny minulého století. Jedná se o nový způsob pojetí, který zapojuje do soutěže diváka, který se bezprostředně podílí na rozhodování o postupujících a vítězích soutěže. Cílem práce je prokázat, nebo vyvrátit můj předpoklad, že pěvecké televizní soutěže jsou fenoménem současné doby. Pokusím se charakterizovat nejznámější pěvecké soutěže popsat systém jejich fungování, hledat společné znaky, porovnat schémata soutěží. Ověřit využití televize jako interaktivního media společně s možností hlasování s využitím mobilních telefonů pro podporu sledovanosti pořadu. Porovnat tyto soutěže se soutěžemi z druhé poloviny minulého století. Proč lidé rádi sledují televizní pěvecké soutěže a pro kterou cílovou skupinu televizních diváků jsou pěvecké soutěže zajímavé.
Proměna hlavní zpravodajské relace ČT Události v roce 2012
Nechvátalová, Lenka ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
The idea of this thesis is to describe the transformation of Události - the main news programme on Czech TV under leadership of new general manager Petr Dvořák. I will describe the changes of the content and form of Události and I will write also about preparing of the changes, their realization and their conserving in the year 2012. This tesis offers a comprehensive point of view on Události as well as it sets the news into context of Czech environment and compares their form with foreign news programmes. It also points out some trends determined by the world news leaders and provides tips on enriching the Czech TV news programme. The end of this work consists of a comparison of the old programme with the new one. It also evaluates how successful the transfromation was based on the data about its viewers and expert crititicism.
Minuta z přírody - analýza televizního pořadu
Pillmaierová, Kamila ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
V práci je z mnoha hledisek zkoumán pořad Minuta z přírody, a to na základě určitých teoretických východisek. Těmito východisky máme na mysli problematiku sémantické a syntaktické analýzy, televizních žánrů či programové skladby a sledovanosti, ale také seznámení s tvůrci pořadu Minuta z přírody a okolnostmi jeho vzniku. Analytickou část práce pak tvoří několik oddílů. Zpočátku je pořad analyzován z hlediska žánru či teorie narativity, podstatným krokem je i zkoumání programového zařazení Minuty z přírody a její sledovanosti. Dále práce obsahuje oddíly pojednávající jednotlivě o složkách tohoto díla, jako je zvuk, obraz a hudba, neopomíjí však ani mluvené slovo. Tomu je věnováno několik odstavců o řečové kultuře projevu Václava Chaloupka a řečových aktech, které se v těchto výpovědích objevují. Neméně důležité je také zhodnocení výběru témat pro díly Minuty z přírody a naznačení struktury, která by mohla být alespoň některým epizodám společná. Závěry analýz byly získány prostřednictvím dvou metod. Konkrétně se jedná o nestandardizovaný rozhovor a sémiotickou analýzu textu, přičemž takovým textem myslíme celé zkoumané dílo včetně jeho auditivní a vizuální složky.
Srovnání vysílání fotbalového mistrovství Evropy na České televizi a TV Prima
Kuklík, Vladimír ; Záruba, Robert (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Srovnání vysílání fotbalového mistrovství Evropy na České televizi a TV Prima" se zabývá kvalitativními a kvantitativními rozdíly ve vysílání evropského fotbalového šampionátu v podání České televize a TV Prima. Do roku 2004 včetně vysílala fotbalová mistrovství Evropy vždy Československá, respektive Česká televize, ale k Euru 2008 již získala vysílací práva TV Prima. Práce se soustředí na skutečnost, v jakých aspektech se TV Prima odlišila od trendu nastoleného Českou televizí. Pojednává například o tom, jaký je v České republice rozdíl mezi televizí veřejné služby a soukromou televizí nebo jakou mají či měly sportovní redakce obou televizních stanic historickou tradici. V kvalitativním srovnání vysílání České televize a TV Prima se bakalářská práce zaměřuje na pojetí vysílání fotbalového šampionátu, které přibližují vysílací programy zasazené do tabulek, koncepce předzápasových, přestávkových a pozápasových programů a nalezení rozdílů v komentáři přímých přenosů. V kvantitativním srovnání jsou uvedeny tabulky sledovanosti, z nichž je patrné, které mistrovství Evropy na jakém programu si nenechalo ujít větší množství diváků, nebo jak vysokého podílu na sledovanosti programy dosáhly.
Pošta pro tebe-reality TV a sociální motivace participantů
Ptáčková, Renáta ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
_Diplomova_prace_Ptackova_Renata Diplomová práce "Pošta pro tebe - reality TV a sociální motivace participantů" se zaměřuje na sociální užití televize. Popisuje podrobně žánr reality TV, zmiňuje jeho krátkou historii vysílání a soustředí se na motivační prvky jednotlivých participantů pořadu Pošta pro tebe. Zkoumá vliv a účinek médií a vztah mediovaných obsahů ke společnosti a realitě. Za pomoci dotazníků a rozhovorů analyzuje diváckou základnu a zkoumá důvody návštěvy diváků v televizním studiu a důvody televizních diváků, proč pořad vyhledávají v televizním programu a sledují ho. Zkoumá důvěryhodnost pořadu a ptá se diváků, zda by se oni sami stali účastníky pořadu. Dále práce zachycuje diváckou sledovanost a oblíbenost v jednotlivých letech svého vysílání. V neposlední řadě popisuje tvorbu pořadu, jeho zákulisí. Práce je členěna do 4 kapitol: Teoretický úvod práce (objasňuje pojmy, které jsou pro práci klíčové z hlediska tématu), Sledovanost (analyzuje žebříčky sledovanosti prvního kanálu České televize a demografickou skladbu publika), Zákulisí pořadu (popisuje průběh natáčení, role jednotlivých zúčastněných participantů, technické zázemí pořadu), Publikum (definuje, kdo je publikum a interpretuje dotazníky a rozhovory s publikem učiněné). Samozřejmostí je Úvod a Závěr práce. Na samotný konec...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.