Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efekt rodičovské výchovy u předškolních dětí na sledovanost sociálních sítí
Partlová, Iva ; Harsa, Pavel (vedoucí práce) ; Kmoch, Vladimír (oponent)
Východiska: Rychlá a moderní doba jde velice kupředu. Moderní technologie se dostávají do rukou všem ať chceme či ne, bohužel i těm nejmenším. Všichni se od všech učíme a napodobujeme chování druhých již od malička, a hlavně od našich rodičů. Cíle: Hlavním cílem tohoto výzkumu je, zda mají rodiče vliv na používání sociálních sítích na své předškolní děti. Dalším cílem je se zaměřit na to, kolik času děti na obrazovkách tráví. Dále také zjistit, na jakých sociálních sítích děti respondentů nejvíce tráví čas a zároveň to porovnat s jejich rodiči, zda kopírují jejich vzorce chování. Metody: Data byla získána pomocí anonymního dotazníkového šetření. Celkem odpovědí bylo 136, které byly jak ve formě psané, tak on-line. Psané dotazníky byly pečlivě přepsány do excelu a následně vyhodnoceny. Výsledky: Děti jsou ovlivněny svými rodiči ve výchově, která je spojená s používáním obrazovek a jaké činnosti na nich nejvíce vyhledávají. Rodiče jsou nejvíce pro restriktivní mediaci. Další nejvíce zastoupenou je aktivní mediace. Nejvíce svoje elektronické zařízení půjčuje rodič, který má vzdělaní střední školu s maturitou či VOŠ. Nejvíce času na sociálních sítích tráví děti, kterým je 6. Nejvíce stráveného času na sociálních sítích bylo hodinu denně. Děti v předškolním věku nejsou ovlivněni svými sourozenci v...
Vývoj medializace biatlonu v České televizi v letech 2010 - 2014
Vecko, Petr ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Omcirk, Vilém (oponent)
Název: Vývoj medializace biatlonu v České televizi v letech 2010-2014 Cíle: Hlavním cílem této práce je podrobná analýza vývoje medializace biatlonu na obrazovkách České televize, přesněji na kanále ČT sport v letech 2010 až 2014. Dalším cílem je analýza sledovanosti biatlonových pořadů vysílaných v České televizi. Metody: V této práci bude užito kvantitativní obsahové analýzy, prostřednictvím které dojde ke zjištění, kolik času bylo věnovánu různým biatlonovým pořadům v jednotlivých letech a měsících. Analyzován bude elektronický televizní program České televize. Výsledky: Z analýzy vyplývá, že prostor věnovaný biatlonu na obrazovkách České televize ve sledovaném období roste. Největší nárůst vysílacího času byl zaznamenán letech 2011 a 2013. Na tento vysílací čas mají nejvíce vliv velké akce typu mistroství světa a olympijských her. Největší sledovanost byla zjištěna v letech 2013 a 2014. Klíčová slova: Biatlon, Česká televize, kvantitativní obsahová analýza, vysílací čas, sledovanost, média
Vývoj metodiky měření televizní sledovanosti v Československu a České republice
Vitková, Zdeňka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Vývoj metodiky měření televizní sledovanosti v Československu a České republice" popisuje metodiku měření televizní sledovanosti s důrazem na rekapitulaci celého procesu získávání výsledků. Autor se v textu zabývá nejprve teoriemi vztahujícími se k výzkumu publika a k výzkumům sociálního užití televize. Následuje stěžejní část práce, která již pojednává o samotném vývoji měření sledovanosti od metody denního kontinuálního výzkumu k elektronickému měření sledovanosti pomocí TV metrů (peoplemetrů) a dalším nově vyvinutým metodám. Denní kontinuální výzkum je rozčleněn na období před rokem 1970, výzkum v letech 1970 - 76 a období po roce 1976. U elektronického měření sledovanosti se autor více soustřeďuje na metodologii výzkumu a vývoj nových technologií. V závěru jsou stručně popsány způsoby měření v dalších vybraných zemích.
Pošta pro tebe-reality TV a sociální motivace participantů
Ptáčková, Renáta ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
_Diplomova_prace_Ptackova_Renata Diplomová práce "Pošta pro tebe - reality TV a sociální motivace participantů" se zaměřuje na sociální užití televize. Popisuje podrobně žánr reality TV, zmiňuje jeho krátkou historii vysílání a soustředí se na motivační prvky jednotlivých participantů pořadu Pošta pro tebe. Zkoumá vliv a účinek médií a vztah mediovaných obsahů ke společnosti a realitě. Za pomoci dotazníků a rozhovorů analyzuje diváckou základnu a zkoumá důvody návštěvy diváků v televizním studiu a důvody televizních diváků, proč pořad vyhledávají v televizním programu a sledují ho. Zkoumá důvěryhodnost pořadu a ptá se diváků, zda by se oni sami stali účastníky pořadu. Dále práce zachycuje diváckou sledovanost a oblíbenost v jednotlivých letech svého vysílání. V neposlední řadě popisuje tvorbu pořadu, jeho zákulisí. Práce je členěna do 4 kapitol: Teoretický úvod práce (objasňuje pojmy, které jsou pro práci klíčové z hlediska tématu), Sledovanost (analyzuje žebříčky sledovanosti prvního kanálu České televize a demografickou skladbu publika), Zákulisí pořadu (popisuje průběh natáčení, role jednotlivých zúčastněných participantů, technické zázemí pořadu), Publikum (definuje, kdo je publikum a interpretuje dotazníky a rozhovory s publikem učiněné). Samozřejmostí je Úvod a Závěr práce. Na samotný konec...
Výzkumy publika televizí veřejné služby v ČR se zaměřením na zpravodajskou stanici ČT24
Smlsal, Matěj ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na typologii výzkumů, kterými veřejnoprávní Česká televize zkoumá zpětnou vazbu publika - sledovanost, spokojenost a měření veřejné služby. Popisuje historii výzkumů televizního auditoria v Československé i České republice a také v zahraničí od počátků do současnosti. Zároveň zmiňuje problémy, které snaha o stále dokonalejší měření přináší. Práce se také věnuje fungování oddělení Výzkumu a analýz České televize. Součástí je i výzkum, jaký vliv mají výsledky průzkumů na program ČT24, a rozhovory s vedoucí oddělení Výzkumu a analýz Renatou Týmovou a ředitelem zpravodajství a sportu Zdeňkem Šámalem.
Eskalace krize v řecké veřejnoprávní televizi v letech 2013-2014
Srpová, Zuzana ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce jsou veřejnoprávní média, obzvláště veřejnoprávní televizní vysílatelé. Po všeobecném vymezení základních pojmů souvisejících s uvedenou tematikou a vytyčení rozdílů mezi médii v soukromém a veřejném sektoru jsem dále blíže charakterizovala veřejnoprávní média ve vybraných evropských zemích. Jako tyto země jsem zvolila Velkou Británii, Německo, Itálii a Českou republiku. Tyto státy jsem zvolila z důvodu, že se jedná o země vyznačující se různými systémy ať po už ekonomické, politické či mediální stránce. Důkladnému rozboru je v práci podrobena historie, vývoj a současná situace veřejnoprávních médií v Řecku. V souvislosti se zařazením do historického kontextu práce plynule přechází ke krizi, která nastala v zemi v červnu roku 2013 v důsledku rozporuplného vládního zásahu do médií, kdy došlo k přerušení vysílání řecké veřejnoprávní televize ERT. Praktická část práce je následně věnována analýze sledovanosti řecké televize na základě dostupných dat v období před, během a po této situaci z června 2013. Hlavním úkolem práce je ukázat, zda se vládní jednání projevilo na sledovanosti televize řeckou veřejností.
Vliv pořádání velkých softballových akcí na jeho popularitu v České republice
Novotná, Tereza ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Vliv pořádání velkých softballových akcí na jeho popularitu v České republice Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, jestli má pořádání velkých mezinárodních akcí vliv na popularitu a množství nových členů při náborech. Metody: Ke splnění hlavního cíle bakalářské práce byl potřeba sběr primárních dat. Výzkum využíval kvantitativní metodu dotazování a kvalitativní metodu hloubkový rozhovor. Informace o popularitě softballu a návštěvnosti akcí byly zkoumány pomocí elektronického dotazníku vytvořeného na serveru Vyplnto.cz. Výzkumný soubor obsahoval 232 respondentů. Výsledky: Výzkum práce zjistil, že mezinárodní akce nemají vliv na příchod nových hráčů a zájemců o sport. Ti přicházejí nejčastěji po vyzkoušení softballu. Pořádání akcí zvyšuje povědomí o sportu, pravidlech a o úrovni lig v České republice. Klíčová slova: sledovanost, mistrovství, event management, členská základna
Mediální obraz výsledků televizní sledovanosti v období před a po zavedení elektronického měření
Štěpánek, Michal ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce Mediální obraz výsledků televizní sledovanosti v období před a po zavedení elektronického měření je využívání výsledků výzkumu televizní sledovanosti v tištěných médiích v České republice. Autor se zabývá fenoménem sledovanosti nejprve teoreticky. Úvodní část práce je věnována ekonomickému pohledu na fungování médií. V této části autor reflektuje českou mediální scénu a její vztah k fenoménu sledovanosti. Dalším významným pojmem, který se v práci objevuje, je publikum a jeho výzkum. Autor se podrobněji věnuje členění výzkumu publika (komerční a akademický), vývoji měření publika, jak ve světě, tak v České republice a především shrnuje kritiku využívání kvantitativního výzkumu pro zjišťování divácké sledovanosti v odborné literatuře. Praktická část práce je založena na obsahové analýze kulturních rubrik tří hlavních českých deníků v letech 1996 a 1999.
Koronavirová epidemie a publikum Mall.tv
Pokorná, Jana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Hodboď, Vojtěch (oponent)
Práce zkoumá otázku, jestli a případně jak a proč se během první vlny koronaviru na jaře 2020 proměnila sledovanost internetové televize Mall.tv. Při hledání odpovědi využívá kvantitativní analýzu interních dat poskytnutých Mall.tv, která byla zpracována prostřednictvím statistických výpočtů. Zároveň testuje hypotézu, podle které mohl být klíčovým faktorem ovlivňujícím proměny velikosti a sociodemografického složení projekt #kulturažije. Z výsledku analýzy ale vyplývá, že publikum se během jara příliš nezměnilo a větší změny jsou zřetelné až po skončení jarní vlny. Hypotéza, že projekt #kulturažije měl na web přivést větší množství nových uživatelů, se tak nepotvrdila, impakt projektu byl spíše marginální.
Proměny zvyklostí televizních diváků na českém mediálním trhu
Lutovská, Kristýna ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Doležal, Aleš (oponent)
Cílem bakalářské práce je představit aktuální situaci na českém televizním trhu v porovnání s minulými roky. Jak se měnila sledovanost jednotlivých stanic a také preference diváků s rozšířením programové nabídky zejména o zaměřené kanály. V první části práce se čtenář seznámí se stručnou historií televize, vysvětlením pojmu médium, definicí mediálního publika a vývojem stanic na českém mediálním trhu. Poté práce představí jednotlivé metody, pomocí kterých je prováděn výzkum. Metodami jsou kvantitativní analýza dat z elektronického měření sledovanosti televize a kvalitativní analýza pomocí metody Focus groups, neboli skupinových rozhovorů. V závěrečné části jsou předloženy výsledky analýzy, které tyto metody přinesly - jak a jestli se měnily v čase divácké preference.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.