| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Genderovou optikou: zaměřeno na český vzdělávací systém
Babanová, Anna ; Bosničová, Nina ; Ciprová, Kristýna ; Frýdlová, Pavla ; Jarkovská, Lucie ; Kynčlová, Tereza ; Smetáčková, Irena ; Sokačová, Linda ; Svatošová, Michaela ; Vlková, Klára ; Skálová, Helena (editor)
Sborník textů kolektivu autorek k problematice genderových aspektů školství v ČR
Plný text: PDF
|
|
Gender a demokracie: 1989-2009
Appeltová, Michaela ; Bosničová, Nina ; Ciprová, Kristýna ; Gelnarová, Jitka ; Hejzlarová, Eva ; Jachanová Doleželová, Alexandra ; Machovcová, Kateřina ; Smiggels Kavková, Jana ; Wagnerová, Alena ; Sokačová, Linda (editor)
Plný text: PDF
|
| |
|
Vývoj a postavení ženských postav v počítačových hrách o Zaklínači
Boukalová, Kateřina ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na analýzu zobrazení, chování a vývoje ženských postav ve videoherní sérii Zaklínač, která se skládá ze tří příběhově na sebe navazujících her. Cílem práce je provést analýzu všech ženských postav, které se v této třídílné sérii objevují, a to jak hlavních hrdinek, tak vedlejších postav a monster ženského rodu. V teoretické části jsou objasněny základní herní pojmy i to, jak je s videohrami spojena problematika genderu - konkrétně femininita, sexismus a základní ženské archetypy, které se v hrách neodmyslitelně objevují. Práce se dále věnuje představení jak vzniku herního světa Zaklínače, tak i představení jeho hlavního hrdiny Geralta a stručně seznamuje i s dějem hry. V druhé, analytické části práce jsou analyzovány hlavní tři hrdinky herní série, a to v rámci jejich vyobrazení, chování, motivace, ale zároveň i ve vztahu s hlavním hrdinou, jejich chování během boje a vztahy s ostatními postavami. Dále práce analyzuje vybrané vedlejší ženské postavy hry, které jsou zkoumány buď jednotlivě (například čarodějky a válečnice) nebo jako celé skupiny (například vesničanky, měšťanky, upírky), a to podle toho, jak dalece signifikantní jsou. Práce zkoumá, zda a jak se veškeré představené postavy vyvíjí s průběhem jednotlivých her a také zda podléhají sexistickému zobrazení nebo genderové...
|