|
ICT ve veřejné správě
Sys, Bohuslav ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Dnešní doba tolik závislá na nových technologiích neponechává žádnou z oblastí lidské činnosti bez povšimnutí. Nejinak je tomu i v případě komunikace občana se státním aparátem, kde rozvoj informačních a komunikačních technologií přináší nové možnosti. Tato situace dala vzniknout nové oblasti IT/ICT a to eGovernmentu, jehož základním úkolem je ulehčovat a zjednodušovat jednání občanu s jejich vládou. Cílem této práce je představit eGovernment, jeho možnosti a potenciál pro zjednodušení práce mnoha lidí. Hlavní pozornost je přitom věnována projektům realizovaným v České republice a to jak přímou analýzou jednotlivých služeb, tak srovnáním se situací v zahraničí. Na začátku práce se nejprve seznámíme s pojmem eGovernment a s jeho historií v rámci ČR, poté bude následovat představení vybraných zahraničních a tuzemských projektů. V analytické části nejprve zhodnotíme legislativní prostředí podporující tvorbu eGovernmentu a následně provedeme rozbor služeb Datové schránky a projektu eGON, které v současnosti tvoří základní služby poskytované veřejnou správou. Na závěr zhodnotíme možnosti bezpečnosti celého systému a v souhrnu představíme nejdůležitější poznatky vyplívající z celé práce.
|
|
Mystery shopping
Vašíčková, Denisa ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Žilková, Alena (oponent)
Cílem práce je podat přehled o možnostech využití metody marketingového výzkumu Mystery shopping při testování kvality služeb poskytovaných zákazníkům. Výstupy výzkumu mají za úkol poskytnout firmě informace o slabých a silných stránkách jejího organizačního procesu při styku se zákazníkem. Na základě těchto zjištění má firma možnost přijmout taková opatření, které povedou ke zkvalitnění jejích služeb.
|
|
Měření výkonnosti systému managementu kvality
Šourek, Vladimír ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením výkonnosti systémů managementu jakosti. Úvodní část pojednává o významu kvality pro konkurenceschopnost organizace s akcentem na ekonomické přínosy zlepšené jakosti. Podstatná část je věnována metodám hodnocení výkonnosti systému managementu kvality v kontextu doporučení norem řady ISO 9000 a principů Modelu Excelence EFQM. S ohledem na navazující praktickou část je práce doplněna rovněž o požadavky normy ISO TS 16949, která slouží jako odvětvový standard pro dodavatele v automobilovém průmyslu. Praktická část se věnuje zhodnocení a analýze výkonnosti systému managementu kvality vybrané společnosti. V rámci práce bylo provedeno hodnocení organizace podle Modelu Start Národní ceny kvality ČR, který vychází z principů Modelu Excelence EFQM. Na základě provedené analýzy bylo poukázáno na oblasti s potenciálem ke zlepšení a navrhnuty příslušná opatření. I přes nepochybně existující potenciál k dalšímu zlepšování lze konstatovat, že systém managementu jakosti vybrané společnosti stabilně dosahuje vysoké úrovně.
|
|
Zavedení systému managementu kvality ve vybrané organizaci
Komjatiová, Petra ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Hykš, Ondřej (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zhodnotit, do jaké míry organizace Alois Hynek splňuje požadavky certifikační normy ČSN EN ISO 9001:2008 a legislativy v oblasti kvality. Dalším cílem je příprava návrhů na odstranění případných nedostatků a vypracování dokumentace, kterou vyžaduje norma ČSN EN ISO 9001:2008. Diplomová práce je rozdělena do teoretické a praktické části. V teoretické části uvádím definici jakosti, její pojetí, legislativu v oblasti kvality a přístupy managementu kvality. V praktické části jsou uvedeny základní informace o organizaci Alois Hynek -- o její historii, produktech a organizační struktuře -- a je provedena analýza toho, které požadavky normy a legislativy organizace splňuje a kde se vyskytují nedostatky. U každého bodu normy ČSN EN ISO 9001:2008, kde se vyskytly nedostatky, uvádím návrhy na odstranění těchto nedostatků. Dokumentace požadovaná normou ISO 9001:2008 je uvedena v příloze této práce.
|
| |
|
Management jakosti a integrovaný systém řízení
BŘICHÁČKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na systém řízení, charakteristiku podniku a jeho vývoj od roku 2003. Diplomová práce je zaměřena na integrovaný systém řízení, který se skládá ze systému řízení jakosti, environmentálního systému a systému bezpečnosti ochrany zdraví zaměstnanců při práci. Práce se věnuje především oblasti systému bezpečnosti ochrany zdraví zaměstnanců při práci. Systém řízení je analyzován a jsou doporučeny kroky ke zlepšení těchto procesů.
|
| |
|
Řízení jakosti u vybraných výrobků ve firmě Robert Bosch, spol. s .r.o.
FENCL, Rostislav
V přehledu literatury je vysvětlení pojmu jakosti, její historie, systémy řízení jakosti a náklady na jakost. Ve vlastní práci je charakterizován koncern Bosch, českobudějovický podnik Robert Bosch, jeho historie, politika a cíle jakosti se zaměřením na výrobní linku DA - Daimler. Dále je popsán sledovaný výrobek {--} nádržový čerpadlový modul, postup výroby a pracovišť, kontrola kvality přímo ve výrobním procesu. Následné chyby v procesu výroby jsou analyzovány, výsledky a závěry vyhodnoceny.
|
| |
|
Analýza vybrané značky kvality (Program CzQ): Podporované zaměstnávání
RYJÁČKOVÁ, Sandra
Bakalářská práce představuje Program Česká kvalita (CzQ), ve kterém je v současné době zařazeno 19 značek kvality. Od roku 2005 je zařazena do Programu CzQ také značka kvality Podporované zaměstnávání. Praktická část práce se věnuje představení značky a její následné analýze, která se opírá o výsledky dotazníkového průzkumu realizovaného na úrovni jednotlivých držitelů, správce značky a ostatních poskytovatelů podporovaného zaměstnávání. V závěrečné části práce je vylíčena současná situace podporovaného zaměstnávání v České republice, její vliv na značku Podporované zaměstnávání a slabé a silné stránky značky.
|