Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profese učitele z pohledu žáků, rodičů a učitelů vybrané základní školy
Melenová, Lada ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Tato diplomová práce přináší informace o tom, jaký mají pohled na učitelskou profesi žáci druhého stupně, jejich rodiče a učitelé vybrané základní školy. Cílem práce je za pomoci dotazníků zjistit, jak žáci a jejich rodiče subjektivně vidí a vnímají učitele a jak samotní učitelé, kteří žáky vyučují, vidí svoji profesi učitele. V teoretické části se věnuji historickému vývoji vzdělávání a učitelské profesi na našem území. Dále se věnuji charakteristice profese učitele objasněním samotného pojmu, osobnostním vlastnostem a typologii osobnosti učitele. Tato část rovněž zahrnuje kapitoly věnující se kompetenci učitele, jeho autoritě a motivaci k volbě učitelské profese. V poslední části se zabývám současnou podobou učitelské profese na základní škole, požadavky na profesi a nechybí ani vybrané problémy našeho školství. V praktické části jsem pomocí dotazníkového šetření vyhodnocovala získaná data jednotlivých respondentů z řad žáků, rodičů a učitelů a následně jsem provedla analýzu dat jednotlivých skupin respondentů a učinila závěr. Klíčová slova profese, učitel, základní škola, rodiče, vzdělávání, osobnost učitele, charakteristika, kompetence, autorita, motivace, problémy školství
Prestiž učitelského povolání pohledem učitelů
Legezová, Erika ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce pojednává o prestiži učitelského povolání. Teoretická část je věnována specifikaci zásadních pojmů, kterými jsou: prestiž, prestiž profesí, sociální status a učitel. Dále charakterizuji učitelství jako plnohodnotnou profesi se zaměřením na profesní identitu učitele, nároky kladené na učitele, nejčastější problémy, se kterými se učitelé při výkonu svého povolání setkávají a náplň práce učitelů. V další kapitole popisuji jednotlivé elementy, které utvářejí a ovlivňují prestiž učitelského povolání. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření, kterého se zúčastnili žáci a učitelé Základní školy Most, Václava Talicha 1855 a vedení strukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli téže základní školy. Cílem výzkumu je určit, jak vnímají prestiž učitelského povolání žáci a učitelé vybrané školy. A také vyvodit a odůvodnit míru prestiže, kterou tomuto povolání žáci a učitelé na této škole přisuzují. Klíčová slova prestiž, povolání, učitel, sociální status, feminizace, základní škola, autorita, společenské ohodnocení, profesní sebevědomí
Vnímání všeobecné sestry ze strany jiných zdravotnických profesí
Gajdová, Kateřina ; Marsová, Jana (vedoucí práce) ; Strnadová, Alice (oponent)
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak je vnímána profese všeobecné sestry jinými nelékařskými zdravotnickými profesemi a také samotnými lékaři v multidisciplinárním týmu. Dále bylo zkoumáno, čím je ovlivňován vztah ostatních zdravotnických pracovníků k všeobecné sestře při jejich spolupráci. Posledním cílem bylo porovnat vnímání profese všeobecné sestry ve fakultní a městské nemocnici. V teoretické části se zabývám vymezením pojmu "vnímání" a jeho charakteristikou. Popisuji různorodé faktory ovlivňující vnímání při výkonu profese všeobecné sestry v mulitdisciplinárním týmu. Stručně se zmiňuji o historii i aktuální situaci v profesi všeobecné sestry. Nedílnou součástí mé bakalářské práce je popis předpokladů všeobecné sestry a ostatních zdravotnických pracovníků k výkonu povolání a to jak zákonných, tak osobnostních. V empirické části popisuji kvantitativní metodu sběru dat formou dotazníkového šetření. Popisuji pracovní postup, administraci dotazníku, jeho návrat a vlastní vyhodnocení získaných dat. Závěrem práce je provedeno vyhodnocení uvedených hypotéz, které vyplývají ze stanovených cílů mé bakalářské práce. Klíčová slova: vnímání osobnost interpersonální vztahy profese multidisciplinírní tým všeobecná sestra historie ošetřovatelství
Profese sestry očima studentů medicíny
Růžičková, Martina ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Dorková, Zlatica (oponent)
Bakalářská práce "Profese sestry očima studentů medicíny" poskytuje náhled na ošetřovatelství jako na profesi. Jsou zde uvedeny hlavní znaky profese. Popsán je proces profesionalizace a jeho vliv na prestiž povolání sestry. Pozornost je také věnována změnám v rolích sestry a image povolání. Empirická část se zaměřuje na zjištění postojů studentů všeobecného lékařství ve vztahu k ošetřovatelskému povolání a následné komparaci výsledků s dříve realizovanými průzkumy a mezi vybranými skupinami studentů.
Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách
Bílková, Karolína ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Sekot, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách se zabývá problematikou přístupu k profesnímu poradenství v rámci středních škol. Pomoc s výběrem vhodné profese nebo další soustavné přípravy k budoucímu povolání je bezpochyby důležitou součástí života každého středoškoláka a vždy měla své místo ve vzdělávání. Tato práce se zamýšlí nad změnou pojetí a chápáním kariérového poradenství v dnešním školském systému, výchovném poradenství. Práce se snaží zmapovat rozmanité způsoby a možnosti práce v této oblasti poradenství, poukázat z čeho pramení právě daná koncepce současných středoškolských, výchovných poradců k této problematice a také, zda-li tak je naplňen vytyčený cíl. Na pozadí tří konkrétních škol a jejich koncepcí, přístupů k problematice i odlišných kulturních i socioekonomických podmínek, budou vysvětleny shody a rozdílnosti jednotlivých koncepcí výchovného poradenství.
Motivace mužů k setrvání v profesi učitele na základní škole
Nulíčková, Lucie ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá muži - učiteli na českých základních školách. Jejím cílem je na základě dvanácti polostrukturovaných rozhovorů s učiteli z různých základních škol zanalyzovat motivace, které tyto muže vedou k setrvání v profesi, která se obecně nejeví pro muže jako příliš atraktivní - je tradičně spojována s nižším finančním ohodnocením, ne příliš vysokou společenskou prestiží a i z těchto důvodů je učitelství často označováno za "ženské povolání". Právě feminizace českého školství je dalším velkým tématem této práce. Ve spojitosti s tímto jevem jsou v rámci teoretické a dále i empirické části diskutovány jeho možné příčiny, důsledky, ale i strategie, které by do školství mohly nalákat více mužů a tím stávající situaci pozměnit. Klíčová slova: učitel, základní škola, motivace, profese, finanční ohodnocení, prestiž, feminizace, strategie
Kdo byla vaše matka? Kdo jsou vaši strýcové a tety? Pojetí rodinného zázemí a vybraných demografických jevů v díle Jane Austenové v komparaci s rodinou Austenových a historickodemografickým výzkumem pro Anglii přelomu 18. a 19. století
Šimsová, Marie ; Doležalová, Lucie (vedoucí práce) ; Horský, Jan (oponent)
Předkládaná magisterská práce se zabývá dílem Jane Austenové, které analyzuje z hlediska autorčiny práce s fenoménem rodina, a to jak z literárního, tak z demografického pohledu. Výzkumné otázky se týkají dvou předmětů bádání. Prvním předmětem je rodina jako základní stavební kámen novel Jane Austenové. Snahou práce je analyzovat, do jaké míry rodinné poměry determinují možnosti uplatnění hlavních hrdinů a hrdinek, jakým způsobem z nich hrdinky profitují či z nich naopak chtějí uniknout. Závěry ukazují, že Austenová tuto determinaci uplatnila ve všech studovaných románech. Práce dále zkoumá míru spolupráce a soupeření jednotlivých rodin v románech. V tomto bodě byla zjištěna výrazná rozmanitost mezirodinných vztahů. Za druhé práce mapuje vybrané demografické jevy v rodině Jane Austenové, v jejích novelách a v historickodemografickém výzkumu, který studoval Anglii přelomu 18. a 19. století. Práce se zabývá počtem a složením jednotlivých rodin, jejich původem, společenským postavením, majetkovými poměry a do jisté míry právními vztahy, souvisejícími především s otázkou dědictví a situací vdov. V rámci zkoumání složení domácností jsou uvedeny příklady soužití s nepříbuznými osobami a taktéž případy adopce. Dále jsou analyzovány tři základní demografické ukazatele: natalita, mortalita a sňatečnost, s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.