Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 657 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětská píseň v kontextu učiva vyjmenovaných slov
Horák, Michal ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Téma diplomové práce v obecné rovině spočívá v oblasti hledání funkčních mezipředmětových vazeb v rámci výuky žáků prvního stupně. Konkrétně jde o využití didaktického potenciálu písně ve výuce českého jazyka v učivu vyjmenovaných slov. Teoretická část nastíní historii písně jako specifického hudebního druhu v kontextu artificiální i nonartificiální hudby se zvláštním přihlédnutím k českým písním s didaktickým přesahem. Na základě zkušeností autora i studijní literatury předloží základní principy tvorby písně vhodné pro didaktické využití na prvním stupni základní školy a popíše osvědčené postupy pro dětskou interpretaci písně a jejich možná úskalí. Praktická část práce nabídne soubor autorských textů a nahrávek jednoduchých a zapamatovatelných písní zpracovávajících učivo vyjmenovaných slov, dále zaznamená ověření funkčnosti uvedených písní v průzkumu ve výuce na základních školách. Práci doplní zpěvník s metodickou přílohou. Cílem diplomové práce je zmapovat oblast problematiky dětských písní v mezipředmětové vazbě s českým jazykem a učivem vyjmenovaných slov ve výuce a navrhnout vlastní postupy v této oblasti. Hlavní výstupy práce mohou sloužit učitelům na 1. stupni základní školy jako smysluplný didaktický materiál se širším spektrem k použití.
Integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy
Chase, Olga ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Integrace hudebních činností do výukových předmětů na I. stupni základní školy Olga Chase Vedoucí práce: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy Studijní obor: Učitelství pro I. stupeň základní školy ABSTRAKT Tématem diplomové práce je zapojení hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Cílem diplomové práce je kriticky posoudit názory na význam vztahu integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Teoretická část představí pojetí integrované tematické výuky, shrne dosavadní poznatky o vlivu hudebních činností na rozvoj osobnosti dítěte z odborné literatury a relevantních zdrojů, vyzvedne výsledky prací zaměřených na zapojení hudby do vyučování na základní škole. Praktická část zkoumá zařazení hudebních činností do vyučovacích předmětů na primární škole, porovná vliv běžné výuky a specializované hudebně zaměřené výuky a na základě dotazníkového šetření a vlastního pozorování vyhodnotí efekt takové výuky z pohledu žáků, jejich rodičů a jejich vyučujících.
Soukromé školy v systému základního vzdělávání: případová studie Karlovarského kraje
Donovová, Gabriela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce se svým zaměřením věnuje oblasti soukromého základního vzdělávání v Karlovarském kraji. Jedná se o případovou studii, jejímž hlavním cílem je přiblížit soukromé základní školy v kontextu vývoje soukromých škol na národní úrovni. Pohlíží na trend posledních let, kdy dochází k nárůstu soukromých škol napříč regiony České republiky. Práce je postavena na sekundárních datech získaných z relevantních dokumentů týkající se soukromého vzdělávání a ze známých poznatků, které jsou v českém prostoru dostupné. Přibližuje fakta o soukromých základních školách z pohledu různých autorů, kteří se tématu primárně v české prostřední věnují. Teoretický základ práce vychází z nabídky a poptávky po vzdělávání. Pozornost je věnována také rodičům, jako aktérům, kteří mají podstatný vliv na existenci soukromých základních škol. Výzkumná část přináší vhled na trh soukromého základního vzdělávání v Karlovarském kraji. Představeny jsou jednotlivé školy, které v kraji vznikají od roku 1991 až po současnost. Snahou je, na základě analýzy dat o jednotlivých školách, objektivně zhodnotit školy, které se v Karlovarském kraji nacházejí. Dále je poukázáno na pravděpodobné důvody, které vedou k založení těchto škol.
LAUSANNE – PLAINES DU LOUP: ekologické město
Zhoř, Přemysl ; Kolman, Jakub (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Projekt se věnuje urbanistickému řešení městského obytného bloku, základní školy a parku v nově vznikající ekologické čtvrti Plaines du Loup ve švýcarském Lausanne. Návrh navazuje na vytvořenou urbanistickou studii a regulační plán od studia TRIBU architectes, který stanovuje základní pravidla zastavění a přístupu k území.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Holcová, Petra ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonická studie komplexu školských staveb v Ostravě. Jedná se o mateřskou, základní a střední školu – gymnázium. Škola je situována vedle kulturního klastru Černá louka v Ostravě – nově navrženého kulturního centra města, a na nábřeží Ostravice. Hlavní myšlenkou je přizpůsobení jednotlivých pobytových prostor měřítku dětí různého věku, orientace tříd na jihovýchod a zároveň k řece. Mateřská škola je provozně i hmotově oddělena, základní škola a gymnázium jsou propojeny v jednom dvou- a třípodlažním objektu s vnitřním dvorem. Objekty jsou přístupné pro žáky ze vstupního prostranství od Černé louky, vstup pro veřejnost se nachází na nově navržené městské třídě propojující Louku s Novou Karolinou. Areál také nabízí sportovní zázemí, tělocvičnu, bazén a venkovní sportoviště, které je přístupné z cyklostezky vedoucí okolo Ostravice. Vzhled objektů vychází z konstrukce, železobetonového skeletu z běleného pohledového betonu, a je ozvláštněn stínícími panely z cortenového plechu.
Analýza návštěvnosti škol města Olomouc pomocí časových řad
Zbranková, Kateřina ; Kuba, Pavel (oponent) ; Kropáč, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem této práce je analyzovat demografický vývoj a provést analýzu základních a středních školských zařízení v městě Olomouc. Hlavním cílem je stanovení prognózy počtu žáků, kteří se zapíší do základních škol v závislosti na počtu narozených dětí. Prognóza počtu dětí bude porovnána se současnou kapacitou školských zařízení. V práci jsou použity časové řady.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Bírová, Eva ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Vo svojom návrhu som sa rozhodla nadviazať na víťazný návrh od architektonickej kancelárie MAXWAN, zachovaním plánovaných kultúrnych stavieb a lokalizovaním nového komplexu škôl priamo na brehu rieky.
Tvorba rozvrhů pomocí genetických algoritmů
Horký, Aleš ; Matoušek, Jiří (oponent) ; Minařík, Miloš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje návrh a implementaci dvoufázového genetického algoritmu určeného pro tvorbu rozvrhů na základních školách. Algoritmus je vytvořen tak, aby bez snížení obecnosti výpočtu co nejvíce zredukoval stavový prostor řešeného problému. Implementovaný program v jazyce C++ je použitelný pro tvorbu rozvrhů na menších a středních školách.
LAUSANNE – PLAINES DU LOUP: ekologické město
Menšík, Daniel ; Štukheil, Petr (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Město je ze své podstaty ekologické v tom smyslu, že se v něm kumuluje energie a neztrácí se při přenosu na dlouhé vzdálenosti. Mám na mysli energii v tom nejširším slova smyslu. Otázka tedy zní: Jak udělat městské prostředí takové, aby se v něm dal prožít dobrý život, a touha po rodinném domku v suburbii byla pasé. Ekologii v tomto kontextu chápu jako způsob bytí, vztah k místu, k práci, k vystavěnému prostředí, kvalitu a péči.
Hodnocení finanční situace společnosti a návrhy na její zlepšení
Barilková, Eva ; Vrtalová, Jana (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
BARILKOVÁ, E. Hodnocení finanční situace společnosti a návrhy na její zlepšení. Diplomová práce. Brno: VUT v Brně, 2013. V diplomové práci se zabývám finančním řízením příspěvkových organizací zřizova-nými územním samosprávným celkem se zaměřením na základní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části obecně charakterizuji příspěvkové organizace a analyzuji systém financování základního školství v České republice. V praktické části se snažím aplikovat teorii na konkrétní případ základní školy. Především se zaměřuji na finanční toky plynoucí do tohoto rezortu ze státního rozpočtu a rozpočtu obce, jakožto zřizovatele základní školy. Také zde rozebírám alternativní způsoby financování, které škola získává vlastními aktivitami (čerpání zdrojů ze strukturálních fondů Evropské unie). Práce ve svém závěru obsahuje návrh zefektivnění financování dané základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 657 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.