|
3D hra webGL s fyzikou
Maixner, David ; Starka, Tomáš (oponent) ; Horváth, Zsolt (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce diskutuje možnosti vytváření her pro webové prohlížeče. Zaměřuje se především na tvorbu 3D webové grafiky pomocí WebGL. Vybírá frameworky pro zjednodušení práce s WebGL a fyzikou. Dále se zabývá návrhem a implementací 3D webové hry s fyzikou s využitím vybraných frameworků. Nakonec se zabývá testováním aplikace.
|
|
Automatizovaná tvorba testů ze středoškolské fyziky
Krásný, Kamil ; Šimek, Václav (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací systému pro automatizovanou tvorbu testů ze středoškolské fyziky, který bude nasazen do reálného provozu. Úkolem aplikace je poskytnout učitelům prostředí pro tvorbu a tisk testů a jejich následné testování studenty. Systém je realizován pomocí webových technologií HTML, CSS, PHP, MySQL a JavaScript.
|
|
Audiovizuální zpracování zákonů teorie obvodů
Molík, Petr ; Kaluža, Vlastimil (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá moderním způsobem výkladu a prezentace zákonů teorie obvodů. Názorně ilustruje a na praktických ukázkách a pokusech demonstruje teorii, která je probírána v rámci předmětu Teorie obvodů bakalářského studijního programu Informační technologie Vysokého učení technického v Brně. Práce obsahuje krátký úvod do problematiky názornosti výuky, představení hlavních zpracovaných témat včetně popisu připraveného informačního systému, který zastřešuje celý projekt. Závěr hodnotí přínos a praktické využití zpracovaných témat, včetně referencí studentů, kteří již v praxi tento projekt využili.
|
|
Fyzikální simulace v grafické scéně
Javorka, Marián ; Herout, Adam (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tento diplomový projekt se zaobírá problematikou fyzikální simulace aut. Program je vytvořen v programovacím jazyce C++ za pomoci knihoven OpenSceneGraph a Bullet, které jsou v práci v krátkosti představeny. Celá aplikace má formu jednoduché závodní hry pro jednoho, nebo dva hráče. Pomocí jednoduchého menu si uživatel může zvolit auto a počasí, které výrazně vplývá na jízdné vlastnosti vozidel. Jednou z možností volby počasí je náhodné, kdy dochází k dynamické změně počasí během hry. V aplikaci se zohledňují vzájemné kolize aut spolu s kolizemi s terénem a bariérami na závodním okruhu.
|
|
Vizualizace grafických scén v knihovně OGRE
Ondrejíček, Marián ; Navrátil, Jan (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Účelem této práce je prozkoumat možnosti vizualizační knihovny OGRE a implementovat demonstrační aplikaci, která využívá jednoduché i pokročilejší prostředky této knihovny. Dále se práce zabývá tvorbou efektů v jazyce Cg a jejich propojením s knihovnou OGRE. Analyzována je také knihovna Bullet, která se ve vizualizačních aplikacích často používá pro fyzikální výpočty. Druhá část práce se věnuje implementaci demonstrační aplikace. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a nastíněny možnosti budoucího vývoje.
|
|
Prezentační software fyziky pro ZŠ a SŠ
Matoušek, Miroslav ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá softwarem pro podporu výuky formou prezentování fyzikálních dějů. Konkrétně se jedná o kinematiku na úrovni základní a střední školy. Dále jsou popsány základy pedagogiky, didaktiky, modelování a simulace týkající se navrhovaného programu a ze získaných poznatků je navrhnut systém a jeho grafické uživatelské rozhraní, které je následně implementováno.
|
|
Vývoj aplikace pro modelování fyzikálních jevů pro oblast mechaniky
Libiš, Zdeněk ; Káňa, Ladislav (oponent) ; Holcman, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem celého projektu je vytvoření komplexního výukového prostředí pro výuku počítačových cvičení předmětu fyzika na FEKT VUT v Brně. Tato práce se věnuje vytvoření simulačního prostředí pro 5 jevů: volný pád, svislý vrh vzhůru, vodorovný vrh, šikmý vrh, harmonický pohyb. Tyto simulace byly vytvořeny v programovacím prostředí Builder 6 v jazyce C++. Grafický formát programu je jednotný. Simulační prostředí umožňuje pro každý jev zadání základních vstupních veličin, pro které jsou poté vykresleny grafické závislosti veličin charakterizujících daný jev. V práci jsou pro jednotlivé simulace popsány vstupní veličiny i zobrazované grafické závislosti. K těmto jevům je popsána také fyzikální teorie. Dále bylo vytvořeno rozhraní pro výběr jevu a spouštění příslušných programů. Do tohoto rozhraní je možné doplňovat další jevy pomocí editačního souboru. V práci je také rozebrána úloha fyziky v dnešním světě a smysl modelování fyzikálních jevů.
|
|
Derivace v aplikačních úlohách - sbírka řešených příkladů.
SEKAL, Tomáš
Tématem této diplomové práce je vytvoření sbírky řešených příkladů na téma derivace v aplikačních úlohách. Zaměřuje se tedy především na úlohy z každodenních situací, fyzikálních problémů a úloh z technických oborů. Příklady jsou řazeny od nejjednodušších ke složitějším. U každého příkladu je uveden postup řešení ilustrovaný náčrty daných situací vytvořených v programu Google SketchUp, grafy funkcí v programu GeoGebra, popř. 3D grafy jednotlivých funkcí vytvořených pomocí matematického programu Maple. V samotném úvodu je poskytnuta teoretická základna a "první pomoc" v podobě návodu na řešení tohoto druhu příkladů.
|
|
Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky
MASOPUST, Jiří
Tato práce se zaobírá využitím videí jako didaktické pomůcky pro výuku fyziky. Úvodní část je teoretická a zaměřuje se na klasifikaci didaktických pomůcek, jejich funkci a na to jaké typy technických didaktických pomůcek lze v současné době využít k výuce fyziky. Druhá část práce je věnována analýze možností snímání fyzikálních jevů a to zejména jevů s dlouhotrvajícím průběhem nebo velmi rychlých jevů, jejichž průběh nelze zachytit běžným sledováním. Pozornost je věnována především výběru jevů vhodných pro tvorbu videosekvence, volbě a nastavení vhodného zařízení pro pořízení záznamu a dalšímu zpracování nasnímaného záznamu. V další části jsou na základě předchozí analýzy vybrány fyzikální jevy, jejichž průběh je zaznamenán a zpracován do podoby výukové videosekvence. Výsledkem práce je sada videí se záznamem velmi rychlých a velmi pomalých dějů, použitelných jako didaktický prostředek pro výuku fyziky.
|
|
Komparace učebnic fyziky pro ZŠ
BUMBA, Tomáš
Náplní této diplomové práce je zjistit, jaké učebnice fyziky se používají na základních školách, komparovat učebnice z hlediska rozložení a pojetí učiva, didakticky rozebrat tematický celek síla v různých učebnicích od různých autorů a na základě výsledků komparovaných učebnic vytvořit vlastní pojetí výuky vybraného tematického celku a jeho efektivitu ověřit v praxi. Návrh učebnice je směřován jako nové, praktické pojetí výuky tematického celku síla. Učebnice je vymyšlena jako praktická pomůcka, kdy se některé pokusy provádí přímo s učebnicí, je zaměřena na nejvíce praktickou stránku probíraného tematu, využívající u žáků touhy poznávat a učit se. Efektivita byla ověřena na základní škole formou písemného didaktického testu, jeho porovnovnáním s výsledky paralelní třídy, která byla učena běžnou formou učebních metod a za použití běžných učebnic, a zaznamenáním ohlasů žáků, kteří s učebnicí mohli pracovat. Výsledky testu a ohlasy jsou zpracovány v závěru práce.
|