Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 788 záznamů.  začátekpředchozí476 - 485dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Role mateřské školy v diagnostice a rozvoji školní zralosti
Kovaříková, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám diagnostikou školní zralosti a možnostmi jejího rozvoje. V teoretické části popisuji předškolní období jako takové, dále se zaměřuji na mateřské školy pracující v programu Začít spolu. Poté uvádím znaky školní zralosti a možnosti jejich rozvoje a nakonec teoretické části se zabývám Pedagogicko - psychologickou diagnostikou školní zralosti. V praktické části jsem se zaměřila na to, jak mateřské školy s programem Začít spolu pracují s předškoláky a s dětmi s odkladem školní docházky, zajímalo mě také, zda má program Začít spolu nějaké speciální postupy pro rozvoj školní zralosti.
Slovní zásoba současné dětské populace
Pánková, Tereza ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Předkládaná práce se zabývá lexikálně-sémantickou rovinou jazyka u dětí předškolního věku. Zaměřuje se na slovní zásobu aktivní i pasivní. První část nastiňuje teoretický základ za použití odborné literatury. Pojednává o vývoji řeči z hlediska jazykových rovin, diagnostice a vývoji slovní zásoby a osobnosti dítěte předškolního věku. V praktické části je pak popsán vlastní výzkum slovní zásoby, který byl proveden za použití testu Test aktivní a pasivní slovní zásoby, který byl vytvořen na podkladě zahraničního testu CREVT-2 a hodnotí úroveň slovní zásoby. Testování bylo realizováno ve čtyřech mateřských školkách. Testována byla populace dětí intaktních ve věku 4, 5, 6 až 7 let. Jednotlivé věkové skupiny jsou mezi sebou porovnávány a jsou zjišťovány rozdíly mezi nimi. Výzkumná část hodnotí úroveň pasivní i aktivní slovní zásoby předškolních dětí a měla by poukázat na důležitost rozvoje slovní zásoby v tomto věku.
Režimová opatření u dětí předškolního věku pro úpravu hmotnosti
Nechvílová, Denisa ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Flemr, Libor (oponent)
Název: Režimová opatření u dětí předškolního věku pro úpravu hmotnosti Cíle: Cílem mé diplomové práce je návrh optimálního režimového opatření pro úpravu hmotnosti dětí předškolního věku v prostředí mateřské školy. Dále pak sestavení týdenního stravovacího plánu pro zařízení tohoto typu. Metody: Pro zhodnocení stavu a podmínek předškolního vzdělávání v konkrétních mateřských školách jsem využila metodu komparace, přímého pozorování a hloubkového interview s vedoucími pracovníky i pedagogy jednotlivých škol. V empirické části mé práce jsem pak uskutečnila anketní šetření dvojího typu. První bylo zaměřeno na řídící a pedagogické pracovníky škol, druhé pak na rodiče dětí. Ve vybraných mateřských školách jsem provedla měření základních tělesných charakteristik dětí. Výsledky: Výsledky podávají informace o stavu předškolního vzdělávání v České republice skrze provedenou analýzu vybraných mateřských škol. Bylo prokázáno, že materiální zabezpečení mateřské školy determinuje zájmovou činnost dětí. Vliv na nabídku nadstandardních pohybových aktivit školy má i velikost obce, ve které je dané předškolní vzdělávací zařízení situováno. U pedagogických pracovníků analyzovaných mateřských škol bylo sledováno jejich vzdělání. Díky provedenému šetření jsem došla též k závěru, že stravovací návyky se v jednotlivých...
Projekt "Sportovní dítě"
Bejdáková, Jitka ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Projekt "Sportovní dítě.cz" Cíle: Hlavním cílem této práce je představit desetileté fungování Projektu "Sportovní dítě.cz", charakterizovat funkci dětských sportovních projektů s ohledem na osobnostní rozvoj dětí předškolního a mladšího školního věku a posoudit vývoj a další možnosti rozvoje tohoto Projektu. Metody: V naší práci jsme použili metodu deskripce, analýzy a komparace. Metodu deskripce jsme aplikovali v rozboru odborné literatury týkající se charakteristiky dětí předškolního a školního věku, charakteristiky pohybových aktivit, managementu, marketinku, práce instruktorů, komunikace. Metodu analýzy a komparace jsme použili ve výsledkové části při hodnocení fungování Projektu "Sportovní dítě.cz" Výsledky: Na základě rozboru odborné literatury a hodnocení fungování Projektu "Sportovní dítě.cz" jsme zjistili, že tento projekt je životaschopný a perspektivní z hlediska přístupu k přirozenému pohybovému rozvoji dětí, z hlediska změny motivace v průběhu fungování projektu, i z hlediska ekonomického dle požadavků organizátorů. Konkurenční prostředí projekt v současnosti neohrožuje. Práce poskytla objektivní přehled o celkovém fungování Projektu "Sportovní dítě.cz" a náměty k dalšímu rozvoji. Klíčová slova: pohybová aktivita, předškolní věk, mladší školní věk, projekty
Speciálně pedagogická podpora dítěte s kombinovaným postižením v předškolním zařízení
Havelková, Markéta ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Anotace: Speciálně pedagogická podpora dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením v předškolním věku Bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením integrovaného v předškolním zařízení. Cílem práce bylo sledovat průběh integrace tohoto dítěte, rozvoj jeho schopností, popsat specifika pedagogického přístupu, interakci okolí na dítě s problematickým verbálním projevem, přijetí integrovaného dítěte ve třídě ostatními dětmi i pedagogy a zaznamenat případnou změnu klimatu v kolektivu. V práci jsem sledovala také možná rizika, která se mohou při integraci vyskytnout. Předložená práce je v teoretické části tvořená souhrnem poznatků o vývojové dysfázii, zrakovém a kombinovaném postižení. Dále uvádí do problematiky péče a vzdělávání dítěte s postižením a integrací do školního zařízení, se zaměřením na integraci v předškolním věku včetně individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga. Výzkumná část seznamuje s diagnózou integrovaného dítěte, s podmínkami integrace a její konkrétní realizací. Výsledky výzkumné části ukazují, že dítě postižené vývojovou dysfázií je schopno se s pomocí individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga začlenit do kolektivu dětí běžné mateřské školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sociálně-emoční charakteristiky nadaných dětí předškolního věku
Bartoňová, Anna ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou nadaných dětí předškolního věku. Cílem předkládané práce je zjistit a popsat sociálně-emoční charakteristiky nadaných předškoláků. V teoretické části se věnuje obecně vymezení pojmů nadání a talent, vymezení znaků nadaného dítěte předškolního věku a jeho rozpoznávání. Zaměřuje se na v literatuře uváděné charakteristiky nadaného předškoláka a důraz klade především na sociálně-emoční oblast. V empirické části, která využívá kvalitativní metodologie, bylo sledováno 6 předškolních dětí, které byly svými učitelkami označeny jako nadané. Hlavními metodami bylo nezúčastněné pozorování a strukturované rozhovory s učitelkami nadaných dětí. Na základě mého pozorování jsem zjistila, že některé sociálně-emoční projevy se vyskytovaly u pozorovaných nadaných dětí ve větší míře. V prvé řadě se jednalo o roli vůdce ve skupině, kterou téměř všechny pozorované dětí zastávaly. Častěji komunikovaly s autoritou bez ostychu a sebevědomě. U většiny z nich byla také patrná silná potřeba učitelku o něčem informovat či se jí s něčím pochlubit. Většina sledovaných dětí měla ve třídě své blízké kamarády. Převažovala u nich hra kolektivní, během níž mezi své vrstevníky často rozdělovaly úkoly či je za něco káraly. Do aktivit šla většina sledovaných dětí s velkým nadšením a během dne u...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 788 záznamů.   začátekpředchozí476 - 485dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.