Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 205 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Interaktivní aplikace pro orientaci a navigaci v kampusu Jihočeské univerzity
BERAN, Pavel
Cílem práce je vytvořit mobilní aplikaci pro operační systém Android, která bude poskytovat pomocnou ruku při orientaci a pohybu studentů po kampusu Jihočeské univerzity, bude umožňovat uživatelům zjistit svoji polohu a zajistí následnou navigaci na vybrané místo. Aplikace poskytne informace o budovách univerzity a intuitivní vyhledávání těchto informací. Aplikace bude bilingvní. Tato bakalářská práce obsahuje analýzu, návrh, implementaci a testování vytvořené aplikace.
Indoor navigační systém
BARTOŠ, Michal
Tématem této bakalářské práce je vytvoření mobilní aplikace, která uživatelům umožní vyhledání optimální trasy ve vnitřních prostorách budov Jihočeské univerzity s ohledem na parametry trasy. Teoretická část se zabývá analýzou požadavků, metodikou a na základě získaných informací vybírá ideální technologie pro vyvíjenou aplikaci. Praktická část popisuje implementaci zvolených technologií a následné testování této aplikace. Aplikace implementuje uživatelské scénáře popisované v teoretické části.
Dokovací stanice pro automatické nabíjení baterií robota
Beran, Jan ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit funkční systém dokování a nabíjení pro robota Trilobot, který je v rámci této práce vylepšen a upraven pro použití v případných dalších projektech. V teoretické části jsou probrány způsoby plánování cesty, typy akumulátorů a způsoby jejich nabíjení, typy dokovacích stanic a samotného způsobu nabíjení. Také je uveden návrh renovace robota, který je poté realizován, spolu s dokovací stanicí. Renovovaný robot má k dispozici funkční ovládací software ve frameworku ROS, který mu umožňuje plnit nejen úkol autonomního dobíjení baterií. V práci je také proveden test celého systému a zhodnoceny výsledky.
Navigation Mesh for the Virtual Environment of Unreal Tournament 2004
Tomek, Jakub ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Navigační mesh je forma reprezentace virtuálního prostředí, která umožňuje efektivní navigaci inteligentních virtuálních agentů. Tato práce se zabývá zavedením používání navigačního meshe pro inteligentní virtuální agenty v prostředí počítačové hry Unreal Tournament 2004. Před zavedením navigačního meshe měli inteligentní virtuální agenti v prostředí Unreal Tournament 2004 k dispozici jako reprezentaci prostředí pouze navigační graf, jehož informační hodnota je omezená. Díky zavedení navigačního meshe jsou tito agenti schopni pohybovat se v prostředí rychleji a po kratších cestách. Součástí práce je vytvoření navigačního meshe na základě geometrie prostředí získané ze souborů map hry Unreal Tournament 2004 a implementace navigačních algoritmů nad navigačním meshem v rámci nového modulu pro pro Pogamut 3 - platformu umožňující vytváření a ovládání inteligentních virtuálních agentů v prostředí Unreal Tournament 2004. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
How's my connection? An assistent in mass transportation system of Prague
Hrivík, Miroslav ; Skopal, Tomáš (vedoucí práce) ; Hoksza, David (oponent)
Nejrychlejší zpusob cestování zejména behem pracovních dnu po meste Praha je využitím hromadné dopravy. Tento systém zahrnuje autobusy, tramvaje, prímestské vlaky, metro a lodní prepravu. Orientovat se v nem proto muže být nárocné. Jako pomucka pro lidi využívajících mestskou verejnou dopravu by mela sloužit aplikace pro mobilní zarízení Android nazývající se Prague Transport. Obsahuje radu nástroju integrovaných do jedné aplikace, kterými jsou navigace, mapy mesta, aktuální dopravní informace, casy nejbližších odjezdu a prehled casto používaných spojení. Je urcena nejen pro obyvatele Prahy, ale i pro turisty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
IVA Movement Quality Improvement for the Virtual Environment of Unreal Tournament 2004
Macháč, Bohuslav ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Mráz, František (oponent)
Název práce: Zvýšení kvality pohybu IVA ve virtuálním prostředí Unreal Tournament 2004 Autor: Bohuslav Macháč Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jakub Gemrot, Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: PogamutUT2004 je rozšíření platformy Pogamut navržené pro vývoj inteligentních virtuálních agentů (IVA) ve hře Unreal Tournament 2004. Navigaci IVA má v Pogamutu na starosti navigační systém, který používá navigační graf jako abstrakci prostředí. Navigační mesh je novou, pokročilejší abstrakcí, ale navigační systém není schopný využívat jejích výhod. Vytvořili jsme nový navigační systém, který těží z výhod navigačního meshe a řeší několik dalších problémů starého systému. Ukazujeme, že nový navigační systém zvyšuje kvalitu navigace. Abychom mohli demonstrovat zvýšení kvality, vytvořili jsme hodnotící framework pro porovnávání navigačních systémů. Systémy byly porovnány v absolutním počtu důležitých cest, které je systém schopen úspěšně následovat, v délce cesty a době, kterou zabere její následování. Vybrali jsme 18 různých map pro detailní vyhodnocení a provedli základní vyhodnocení na dalších 58 mapách. Nový systém je úspěšnější na 16 detailně vyhodnocených mapách s průměrným zlepšením 6,75% v úspěšnosti navigace. Podařilo se nám zvýšit použitelnost...
Vyhledávač spojení s využitím pěších přechodů
Jiráček, Zbyněk ; Babilon, Robert (vedoucí práce) ; Foniok, Jan (oponent)
Vyhledávání co nejrychlejší cesty mezi danými dvěma body je v dnešní uspěchané době poměrně užitečná věc. Vzhledem ke složitosti dopravních sítí ve větších městech je nějaký vyhledávač coby asistent téměř nezbytností. Typické programy tohoto zaměření příliš neřeší cesty mezi zastávkami a povolují pouze pěší přesuny mezi blízkými stanovišti za účelem přestupu. Mnoho lidí, nejvíce pak ti, kteří se v okolí příliš nevyznají, si však neuvědomí, že po městě se dá poměrně rychle přesouvat i pěšky. Cílem projektu je navrhnout a vytvořit program, který bude schopen člověka v rámci nějakého města dovést do cíle co nejefektivněji a to za využití hromadné dopravy a chůze, přičemž cílem může být nejen zastávka, ale i třeba adresa nebo libovolné jiné místo.
Řízení mobilního robota
Franěk, Dominik ; Slušný, Stanislav (vedoucí práce) ; Kudová, Petra (oponent)
Cílem této práce je návrh a realizace architektury mobilního robota, schopného autonomní navigace a tvorby mapy, za použití stereoskopické kamery a robotického operačního systému ROS. ** Toto je přidaný text pro doplnění minimální délky pro vložení do informačního systému. **
Využití dynamických prostředí ve výzkumu prostorové paměti
Staňková, Anna ; Svoboda, Jan (vedoucí práce) ; Vodička, Martin (oponent)
Prostorová paměť umožňuje pohyblivým organismům orientaci v prostředí, a tedy úspěšné přežití v něm. Na počátku minulého století se studovaly obecné zákonitosti prostorové paměti ve statických experimentálních podmínkách. Dnes je snahou rozšířit znalosti o jejím působení i v proměnlivých dynamických prostředích. Prostorová paměť je, jakožto součást deklarativní paměti, závislá na správné funkci hipokampu. Ten je považován za sídlo prostorové paměti nejen kvůli deficitu správné navigace při jeho poškození, ale i díky přítomnosti místně- specifických neuronů v několika jeho oblastech. Ke studiu prostorové paměti jsou využívána experimentální bludiště umožňující manipulaci s orientačními body, bludištěm samotným a okolními podmínkami. Změny lze provádět jednorázově nebo kontinuálně. Může jít o rotace orientačních bodů, přesuny arény v rámci místnosti, kontinuální rotace arény apod. Úlohy v dynamických prostředích kladou větší nároky na kognici resp. prostorovou orientaci a jsou tedy citlivější k jejímu poškození, což otevírá cestu k jejich využití v medicíně jako diagnostických metod.
Škálovatelná navigace vozidel na dynamických grafech
Polický, Adam ; Kratochvíl, Miroslav (vedoucí práce) ; Švancara, Jiří (oponent)
Algoritmy pro hledání nejkratších cest ve velkých grafech tvoří nezbytnou část mnoha moderních navigačních systémů. Tento problém je ale při navigaci vozidel komplikovaný dynamičností silniční sítě, především uzavírkami a změnami v provozu, což omezuje ap- likaci mnoha bězných optimalizací. Cílem této práce je navrhnout algoritmus pro hledání cest ve velkých grafech, který je škálovatelný a efektivní díky tomu, že minimalizuje počet navštívených, v paměti uložených objektů. Docílilo se toho iterativním zjednodušováním grafu do vrstevnaté aproximativní struktury a vyvinutím modifikované verze Dijkstrova algoritmu, která na ní umožnuje efektivní navigaci. Výsledky ukazují, že navrhovaný algoritmus prozkoumá 4× méně grafových objektů než A* a 14× méně než Dijkstra. Dosahuje tak lepšího výkonu na úkor o něco delších nalezených cest. Kromě toho je tato vrstevnatá struktura schopna přizpůsobit se změnám v původním grafu, což umožňuje algoritmu pracovat i na měnící se síti bez náročných přepočtů. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 205 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.