Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
How's my connection? An assistent in mass transportation system of Prague
Hrivík, Miroslav ; Skopal, Tomáš (vedoucí práce) ; Hoksza, David (oponent)
Nejrychlejší zpusob cestování zejména behem pracovních dnu po meste Praha je využitím hromadné dopravy. Tento systém zahrnuje autobusy, tramvaje, prímestské vlaky, metro a lodní prepravu. Orientovat se v nem proto muže být nárocné. Jako pomucka pro lidi využívajících mestskou verejnou dopravu by mela sloužit aplikace pro mobilní zarízení Android nazývající se Prague Transport. Obsahuje radu nástroju integrovaných do jedné aplikace, kterými jsou navigace, mapy mesta, aktuální dopravní informace, casy nejbližších odjezdu a prehled casto používaných spojení. Je urcena nejen pro obyvatele Prahy, ale i pro turisty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
IVA Movement Quality Improvement for the Virtual Environment of Unreal Tournament 2004
Macháč, Bohuslav ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Mráz, František (oponent)
Název práce: Zvýšení kvality pohybu IVA ve virtuálním prostředí Unreal Tournament 2004 Autor: Bohuslav Macháč Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jakub Gemrot, Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: PogamutUT2004 je rozšíření platformy Pogamut navržené pro vývoj inteligentních virtuálních agentů (IVA) ve hře Unreal Tournament 2004. Navigaci IVA má v Pogamutu na starosti navigační systém, který používá navigační graf jako abstrakci prostředí. Navigační mesh je novou, pokročilejší abstrakcí, ale navigační systém není schopný využívat jejích výhod. Vytvořili jsme nový navigační systém, který těží z výhod navigačního meshe a řeší několik dalších problémů starého systému. Ukazujeme, že nový navigační systém zvyšuje kvalitu navigace. Abychom mohli demonstrovat zvýšení kvality, vytvořili jsme hodnotící framework pro porovnávání navigačních systémů. Systémy byly porovnány v absolutním počtu důležitých cest, které je systém schopen úspěšně následovat, v délce cesty a době, kterou zabere její následování. Vybrali jsme 18 různých map pro detailní vyhodnocení a provedli základní vyhodnocení na dalších 58 mapách. Nový systém je úspěšnější na 16 detailně vyhodnocených mapách s průměrným zlepšením 6,75% v úspěšnosti navigace. Podařilo se nám zvýšit použitelnost...
Vyhledávač spojení s využitím pěších přechodů
Jiráček, Zbyněk ; Babilon, Robert (vedoucí práce) ; Foniok, Jan (oponent)
Vyhledávání co nejrychlejší cesty mezi danými dvěma body je v dnešní uspěchané době poměrně užitečná věc. Vzhledem ke složitosti dopravních sítí ve větších městech je nějaký vyhledávač coby asistent téměř nezbytností. Typické programy tohoto zaměření příliš neřeší cesty mezi zastávkami a povolují pouze pěší přesuny mezi blízkými stanovišti za účelem přestupu. Mnoho lidí, nejvíce pak ti, kteří se v okolí příliš nevyznají, si však neuvědomí, že po městě se dá poměrně rychle přesouvat i pěšky. Cílem projektu je navrhnout a vytvořit program, který bude schopen člověka v rámci nějakého města dovést do cíle co nejefektivněji a to za využití hromadné dopravy a chůze, přičemž cílem může být nejen zastávka, ale i třeba adresa nebo libovolné jiné místo.
Řízení mobilního robota
Franěk, Dominik ; Slušný, Stanislav (vedoucí práce) ; Kudová, Petra (oponent)
Cílem této práce je návrh a realizace architektury mobilního robota, schopného autonomní navigace a tvorby mapy, za použití stereoskopické kamery a robotického operačního systému ROS. ** Toto je přidaný text pro doplnění minimální délky pro vložení do informačního systému. **
Využití dynamických prostředí ve výzkumu prostorové paměti
Staňková, Anna ; Svoboda, Jan (vedoucí práce) ; Vodička, Martin (oponent)
Prostorová paměť umožňuje pohyblivým organismům orientaci v prostředí, a tedy úspěšné přežití v něm. Na počátku minulého století se studovaly obecné zákonitosti prostorové paměti ve statických experimentálních podmínkách. Dnes je snahou rozšířit znalosti o jejím působení i v proměnlivých dynamických prostředích. Prostorová paměť je, jakožto součást deklarativní paměti, závislá na správné funkci hipokampu. Ten je považován za sídlo prostorové paměti nejen kvůli deficitu správné navigace při jeho poškození, ale i díky přítomnosti místně- specifických neuronů v několika jeho oblastech. Ke studiu prostorové paměti jsou využívána experimentální bludiště umožňující manipulaci s orientačními body, bludištěm samotným a okolními podmínkami. Změny lze provádět jednorázově nebo kontinuálně. Může jít o rotace orientačních bodů, přesuny arény v rámci místnosti, kontinuální rotace arény apod. Úlohy v dynamických prostředích kladou větší nároky na kognici resp. prostorovou orientaci a jsou tedy citlivější k jejímu poškození, což otevírá cestu k jejich využití v medicíně jako diagnostických metod.
Škálovatelná navigace vozidel na dynamických grafech
Polický, Adam ; Kratochvíl, Miroslav (vedoucí práce) ; Švancara, Jiří (oponent)
Algoritmy pro hledání nejkratších cest ve velkých grafech tvoří nezbytnou část mnoha moderních navigačních systémů. Tento problém je ale při navigaci vozidel komplikovaný dynamičností silniční sítě, především uzavírkami a změnami v provozu, což omezuje ap- likaci mnoha bězných optimalizací. Cílem této práce je navrhnout algoritmus pro hledání cest ve velkých grafech, který je škálovatelný a efektivní díky tomu, že minimalizuje počet navštívených, v paměti uložených objektů. Docílilo se toho iterativním zjednodušováním grafu do vrstevnaté aproximativní struktury a vyvinutím modifikované verze Dijkstrova algoritmu, která na ní umožnuje efektivní navigaci. Výsledky ukazují, že navrhovaný algoritmus prozkoumá 4× méně grafových objektů než A* a 14× méně než Dijkstra. Dosahuje tak lepšího výkonu na úkor o něco delších nalezených cest. Kromě toho je tato vrstevnatá struktura schopna přizpůsobit se změnám v původním grafu, což umožňuje algoritmu pracovat i na měnící se síti bez náročných přepočtů. 1
Současný stav a směry rozvoje metod a technického zabezpečení navigace civilních letadel po ploše letiště
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o navigaci po ploše letiště. V práci jsou popsány hlavní přehledové systémy, které se používají při navigaci po ploše letiště a systémy pro predikci a zabránění kolizím. U všech systémů je uveden princip činnosti, jejich použití, výhody a nevýhody a informace, které nám tyto systémy poskytují. V poslední kapitole jsou porovnány vlastnosti základních přehledových systémů.
Strojové učení pro řízení simulovaných vozidel
Kučera, Jiří ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Auta ve virtuálních světech jsou typicky ovládána ručně vytvořenými pravidly. Vy- tváření těchto pravidel je často časově náročné a každá úprava prostředí může výsledné chování narušit. Hlavním cílem této práce je prozkoumat vhodné metody strojového učení a vytvořit jejich prostřednictvím dobře vypadající simulaci aut jezdících po městské sil- niční síti. Výsledným modelem je neuronová síť přímo ovládající plyn, brzdu a volant auta. Síť je schopná sledovat cestu a vyhýbat se srážkám s ostatními agenty na křižovat- kách bez semaforů. Pro trénování jsme použili algoritmus Proximal policy optimization a trénování jsme vylepšili technikami curriculum learning, GAIL, curiosity a behavioral cloning. V experimentech jsme ukázali, že ačkoli výsledné chování není zcela perfektní, je dostatečně dobré pro potencionální použití v simulaci. 1
Generování textového popisu trasy v mapě
Svobodová, Zuzana ; Rosa, Rudolf (vedoucí práce) ; Mareček, David (oponent)
Výsledkem práce je program, který pro pěší trasu v mapě vytvoří textovou navigaci, která má být snadno srozumitelná člověku. Soudobé aplikace pro textový popis trasy (které jsou součástí například mapy.cz či google.maps.com) uživatele informují hlavně o vzdálenostech a směrech, podle čehož není vždy snadné se orientovat. Když trasu popisuje člověk, většinou při popisu používá význačné objekty v krajině a také spojuje jednotlivé informace do složitějších. V našem programu se tedy snažíme o tento více lidský popis, který by chodci umožnil následovat trasu jen s pokyny programem vygenerovanými.
Využití systémů přesného určování polohy stroje pro řízení nasazení techniky
Knotek, Jan
Práce je zaměřena na využití GPS navigací v zemědělské praxi. Cílem této práce je nasazení a řízení zemědělské techniky při řešení protierozních opatření. Tyto opatření jsou reakcí na připravovanou tzv. protierozní vyhlášku. V teoretické části práce je stručně popsán systém GPS a práce s geodaty, dále jsou teoreticky popsány postupy, omezující vodní erozi půdy. Následně je stručně popsána problematika erozních opatření a soubor informací potřebných k využití GPS navigací při boji s touto problematikou. V praktické části byla vytvořena metodika pro vytváření protierozní opatření. Podle této metodiky byl následně vypracován postup na upravení SEO DPB. Tento postup byl následně apli-kován a testován v podniku POOSLAVÍ Nová Ves, družstvo. V závěru práce je vyhod-noceno obhospodařování na takto upraveném DPB a jsou zde popsány problémy, které nastaly při vytváření těchto protierozních opatření. Z těchto problémů jsou pak vyvozeny doporučení pro nasazení a následní řízení zemědělské techniky při vytváření protieroz-ních opatření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.