Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Spolupráce orgánu sociálně-právní ochrany dětí a základní školy v rámci vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Horáková, Denisa ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací základní školy a OSPOD v rámci vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. V teoretické části obsahuje poznatky o jedincích se sociálním znevýhodněním nejen v rámci školy a rodiny. Dále také to, jak by měla spolupráce základní školy a OSPOD probíhat, zejména co se týče náročných situací. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím semi-strukturovaných rozhovorů s pedagogickými pracovníky, jakožto zástupci škol, a se sociálními pracovníky, jakožto zástupci OSPOD. Rozhovory byly podrobeny obsahové analýze prostřednictvím otevřeného kódování. Cílem diplomové práce bylo popsat spolupráci orgánu sociálně-právní ochrany dětí a základní školy nejen při řešení náročných situací, které se týkají žáků se sociálním znevýhodněním. Cílem bylo také zjistit, jaká jsou úskalí v rámci této spolupráce a co by na této spolupráci šlo zlepšovat. Spolupráce probíhá nejčastěji ve formě telefonické komunikace a výchovných komisí. Největším úskalím v této spolupráci je zpětná informovanost školy, která ze strany OSPOD probíhat nemůže. Na spolupráci je mnoho překážek, které musí jak učitelé, tak sociální pracovníci překonávat. Obě tyto instituce by se měly pravidelněji setkávat a předávat si informace i v rámci prevence, nejen v rámci problémových situací, aby...
Supervize jako jedna z možných podpor pracovníků poskytujících přímou péči v hospici
Pižlová, Martina ; Tollarová, Blanka (vedoucí práce) ; Loučka, Martin (oponent)
Tato diplomová práce představuje jeden z výstupů výzkumného projektu Potřeby a⁠ podpora pracovníků poskytujících paliativní péči v hospicích (FHS_P19_2014_068) realizovaného v roce 2015. Práce se snaží vystihnout potřeby pracovníků hospiců. Ty se odvíjejí od jejich pracovní zátěže a nároků, jež jsou na ně kladeny. V práci postihuji přístup a strategie managementu vztahující se k podpoře zaměstnanců. Teoretická část mapuje organizační kulturu pojetí péče o pracovníky. Jednou z forem péče, ale i jejím východiskem, může být supervize. Zaměřuji se na její možné podoby, přístupy a roli supervizora. Empirická část vychází z výzkumu, který proběhl ve dvou hospicích. Soustředím se na popis zařízení, poskytovanou péči a její průběh. Východiskem této části práce jsou rozhovory s pracovníky jednotlivých zařízení i jejich vedením. Pokusím se vystihnout, jak vnímá management zařízení podporu zaměstnanců, jak si ji představují pracovníci a s jakými náročnými situacemi se při práci setkávají. V neposlední řadě se soustředím i na oblast supervize, jak ji pracovníci vnímají, přijímají, nakolik je pro ně v jejich práci přínosem a co by od ní oni sami očekávali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výzkum zvládání náročných situací v průběhu interakce pracovníků Domova se zvláštním režimem s klienty s diagnózou Alzheimerova nemoc a demence
EFFENBERGEROVÁ, Lenka
Práce se zabývá vznikem a řešením náročných situací mezi klienty s diagnózou Alzheimerova choroba a demence a pracovníky pobytové sociální sluţby Domov se zvláštním reţimem a jejich vzájemné interakce. V teoretické části se soustředí na objasnění samotné diagnózy včetně jejích projevů, s tím související paměť a její poruchy a komunikaci. Popisuje náročné situace vyskytující se při péči o takto nemocné klienty, teorii frustrace a stresu a dále také zmiňuje copingovou strategii. Na závěr teoretické části vystihuje osobu pracovníka ve vztahu ke klientovi. V metodologické části jsou objasněny pouţité metody výzkumy, tedy zakotvená teorie, zúčastněné pozorování a polostrukturovaný rozhovor. Ve výzkumné části byla představena instituce zabývající se sociální sluţbou a dále byly podle principu zakotvené teorie zanalyzovány jednotlivé polostrukturované rozhovory. V závěru práce bylo provedeno shrnutí náročných situací vyskytujících se při práci s klienty sociální sluţby Domov se zvláštním reţimem, specifikace agresivních situací, dále shrnutí emocí u pracovníků pomáhající profese a přehled ovládacích mechanismů jednotlivých pracovníků.
Některé náročné situace u žáků na II. stupni ZŠ a možnosti jejich zvládání
DASTYCHOVÁ, Lucie
Diplomová práce přináší informace o náročných životních situacích podle poznatků literatury, které jsou zpracovány v teoretické části. Jsou specifikovány náročné situace u žáků v období dospívání. Praktická část tyto náročné situace dokumentuje provedeným průzkumem u žáků 8. ročníků ZŠ /N = 49/. Výzkumný soubor tvořilo 49 dětí. Prokázalo se, že žáci prožívají jako náročné situace v rodině především rozvod rodičů a hádky, ve škole nutné rozhodování týkající se volby střední školy. Přes všechny manifestované negativistické projevy mají potřebu citového uspokojování ze strany svých bližních, potřebují oporu, a to tím více, čím více jsou labilnější /úroveň neuroticismu/. Nutné je proto tomuto věkovému období věnovat zvýšenou pozornost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.