Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Klumparová, Petra ; Františák, Luboš (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Návrh přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem integruje autobusovou a vlakovou dopravu do funkčního celku. Akcentováno je jak samotné dopravní řešení, tak i napojení na stávající pěší trasy bez jejich zásadního narušení. Podpořena je především trasa směřující do centra města, která má za cíl jeho oživení.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Šlesingerová, Veronika ; Hora, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem této architektonicko-urbanistické studie je vytvořit návrh nového přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a novou vlakovou trať s využitím stávající vlečky, která navazuje na vlakové nádraží ležící zcela na okraji města. Město se současně zabývá problematikou návaznosti vlakové a autobusové dopravy. Přišlo s návrhem prodloužení trati blíže k městu a zároveň přesunutí stávajícího autobusového nádraží na jedno místo. Vznikne tak přímý přestup vlak - autobus. Cílem projektu je však navrhnout nejen dopravní terminál, ale vytvořit nový veřejný prostor s využitím pro obyvatele samotného města.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Kantor, Táňa ; Galeová, Nicol (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusové linky MHD a vlakovou stanici. Vlaky jsou přiváděny do města po stávající železniční vlečce. Návrh se dále zabývá urbanistickým řešením napojením řešeného území na centrum města a nově vzniklou okružní trasu, která by vedla ze ZOO do centra. Výsledkem je prostor, který v sobě zahrnuje jak dopravní infrastrukturu, tak i veřejný prostor, který je propojen s okolními místy a vytváří jasný a zapamatovatelný orientační bod.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Uherková, Ivona ; Strnad, Roman (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem této architektonické studie je návrh nového přestupního terminálu ve věnném městě Dvoře Králové nad Labem. Projekt se snaží zohlednit hlavní urbanistické principy a doplnit město o architektonicky zajímavé řešení zadané parcely za současného naplnění funkčních požadavků zadavatele projektu - města Dvůr Králové nad Labem. Cílem je přinést městu objekt a prostor, který pozvedne jeho kvality a uspokojí potřeby jak obyvatel, tak i cestujících.
Úzkokolejná trať Jindřichův Hradec - Nová Bystřice v krajině Jindřichohradecka
Ryšavá, Vladislava ; Kupka, Jiří (vedoucí práce) ; František, František (oponent)
Předmětem této diplomové práce je stavba úzkorozchodné železnice v okresu Jindřichův Hradec, konkrétně trasa J.Hradec - N.Bystřice, a její vliv na krajinu, v níž byla vybudována. V první teoretické části specifikuji za využití literárních zdrojů dobu, během které byly železnice stavěny, význam těchto staveb a historii úzkokolejných tratí. Dalším bodem je analýza konkrétní železniční dráhy J.Hradec - N.Bystřice, její historie a vliv na okolní původně agrární krajinu. Tyto teoretické poznatky spolu s podrobným terénním průzkumem a fotodokumentací jsou následně využity v praktické části, ve které je trať rozdělena a mapována po jednotlivých úsecích.
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Svíbová, Tereza ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vyřešení území mezi ulicemi Koliště, Nádražní a Benešova, které je součástí tzv. Okružní třídy. Byla zde navržena budova mediatéky. Digitalizace = budoucnost. Kromě poskytnutí informací v novodobé digitální podobě slouží mediatéka jako vhodné místo pro studium, práci a setkávání. Koncept budovy vychází z její náplně - svět filmu, knihy, kde nacházíme pevné jádro (informace, fakta) obklopené nespoutanou a chaotickou fantazií. Mediatéka se stane součástí vědeckého parku spolu s druhou budovou v severní části, vědecko vzdělávacím komplexem.
Bourat se nemusí!
Guzdek, Adam
Nádraží v Havířově bylo postaveno v letech 1964-1969 podle návrhu akademického architekta Josefa Hrejsemnou. Architekt při jeho výzdobě spolupracoval s brutalistním sochařem Václavem Urubou, který je autorem betonové skulptury „Směrník“ před budovou. Spolu s nádražím v Ostravě-Vítkovicích a hlavním nádražím v Ostravě se jedná o unikátní budovu bruselského stylu vycházející ze světové výstavy „Expo 1958“ v Bruselu.
Rekonstrukce budovy pro komerční využití
Oškrda, Michal ; Maceková, Věra (oponent) ; Myslín, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce „Rekonstrukce budovy pro komerční využití, Brno Královo Pole“ je zpracována ve formě projektové dokumentace obsahující všechny náležitosti dle platných předpisů. Navržený objekt je umístěn na parcelu č. 3864/4 na ulici Sportovní. Svým charakterem jde o monolitický skelet doplněný ocelovou vestavbou. Součástí projektu jsou také dispoziční studie a 1 seminární práce.
Nádražní hala
Dušková, Jitka ; Hron, Lukáš (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce nádražní haly, a to ve dvou variantách. Daný objekt je situován do intravilánu města Ústí nad Orlicí. Ocelovou konstrukci tvoří střední loď o rozměrech 30,0 x 30,0 m, a dvě vedlejší přisazené lodi o rozměrech 18,0 x18,0 m. Budova je ve střední lodi dvoupodlažní, výšky 12,4 m a přisazené lodi jsou jednopodlažní výšky 5,5 m. Nosný systém budovy tvoří příčné sloupové vazby, které jsou složeny z trubek. Příčné vazby jsou uloženy na vetknutých sloupech. Výpočet konstrukce je proveden pomocí programu Scia Engineer 2010 a ručním výpočtem.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Viktora, Jakub ; Hladík, Antonín (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Vysokorychlostní koridor je budoucnost cestování. S jeho výstavbou mnohé evropské státy začaly již před několika lety a velmi se osvědčil. Česká republika zatím nedisponuje tímto způsobem dopravy, ale vzhledem k poloze bude pro budoucí propojení celé Evropy nezbytné zbudování kvalitních tratí i zde. Tato diplomová práce se zabývá zbudováním zastávky vysokorychlostní trati (dále jen VRT) v blízkosti Brněnského letiště v Tuřanech. Provoz navazuje na předešlou ateliérovou práci - Hlavní nádraží Brno. Budova nádraží VRT je koncipována jako most nad kolejištěm a nástupišti, funguje nejen jako čekací a odbavovací prostory ale taky jako pěší přechod přes koridor. Hmota reaguje na nedaleké letiště a zároveň využívá mostovou konstrukci k elegantnímu přenesení střechy. Veřejné části jsou na úrovni terénu, technické zázemí a obsluha nádraží je rozmístěna podél nástupišť pod úrovní terénu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.