Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Významné průmyslové havárie v ČR - analýza havárií s LPG
Maťa, Jakub ; MBA, Petr Bulíček, (oponent) ; Kotek, Luboš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou analýzy havárií s LPG v ČR. První část se zaměřuje na charakteristiku havárií, jejich prevenci, hodnocení a projevy, jejíchž pochopení je stěžejním předpokladem pro analýzu havárií a následné statistické vyhodnocení. Dále je věnována pozornost charakteristice LPG, kterou doplňuje bezpečnost a identifikace látky a rešerše skladování LPG spolu s ochrannými a bezpečnostními pásmy. Hlavní část diplomové práce popisuje jednotlivé havárie s LPG v České republice v letech 2003 až 2022, které jsou hodnoceny metodou ESIA a kauzálním modelem ISAAC. V závěru práce je provedeno statistické vyhodnocení a návrh nápravného opatření společně s jeho ekonomickým zhodnocení.
Vnitrodruhová komunikace u hlodavců se zaměřením na modelovou skupinu rodu Rattus
Rychtecká, Eliška ; Rudolfová, Veronika (vedoucí práce) ; Vojtěchová, Iveta (oponent)
Rod Rattus zahrnuje několik desítek druhů. K nejvýznamnějším druhům, na které se v této práci zaměřuji, patří potkan obecný (Rattus norvegicus), krysa obecná (Rattus rattus) a Rattus exulans. Zástupci těchto druhů jsou sociální zvířata, obývající rozdílná prostředí - ať už se jedná o koruny stromů či komplexy nor. Vnitrodruhová komunikace hlodavců, konkrétně tedy rodu Rattus, je velmi rozmanitá. Podle typů lze signálů vnitrodruhovou komunikaci rozdělit na akustickou, optickou, taktilní či chemickou. Jako speciální kapitolu pak můžeme vyčlenit komunikaci multimodální, kde se signály z různých modalit vyskytují společně, různě se prolínají, nebo se postupně přidávají k sobě. Jednotlivé druhy rodu Rattus se mezi sebou mohou odlišovat ve formě signálů. Dále se mezi sebou odlišují také jednotlivá pohlaví a do speciální kapitoly bychom tak mohli zařadit komunikaci mezi samcem a samicí při páření. Klíčová slova: hlodavci, potkan, krysa, komunikace, signál, vokalizace, postoj, značka
Značení pstruha duhového pomocí Alizarinu
Halačka, Karel ; Mareš, J. ; Poštulková, E. ; Malý, O.
Byla ověřována a optimalizována metoda využití alizarinové červeně (ARS) pro hromadné značení pstruha duhového. Na základě výsledků bylo možné vytvořit metodické doporučení pro značení jedinců pstruha duhového pomocí ARS: 1/ Značení lze použít u pstruha duhového již krátce po vykulení (cca 14 dní), neboť ploutevní paprsky jsou již dostatečně vyvinuty, resp, kalcifikovány. 2/ Pokud je předpokládaná doba detekce značení do cca 4-5 týdnů, lze použít standardní dobu aplikace a koncentraci roztoku (1 hodina, 150 mg/l). Pro potřebu rozlišit jedince i 2-3 měsíce po značení je nutné zvýšení doby aplikace na 3 hodiny. 3/ Nebyl prokázán negativní vliv barviva na jedince pstruha duhového (mortalita) ani změna chemismu (pH, vodivost, nasycení vody kyslíkem) v rámci standardních koncentrací a časů aplikace.\n
Multivariate Cox point processes
Kuželová, Noemi ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Prokešová, Michaela (oponent)
Důležitým příkladem praktického využití prostorového modelování a prostorové statis- tiky je log-gaussovský Coxův proces. Je užitečný pro popis mnoha reálných situací, od modelování růstu stromů v deštných pralesech, přes snahu porozumět výskytu srážek a zemětřesení, až po zkoumání množení populace tuleňů grónských. Práce se zaměřuje především na vícerozměrnou formu tohoto bodového procesu. Speciálně v takové formě, jež ve zkoumaném systému umožňuje současně popsat nehomogenitu, shlukování a en- vironmentální vlivy. Když se odhadují parametry LGCP procesu, obvykle se využívá metoda minimálního kontrastu. My však zkoumáme možnost použít místo ní odhad pomocí složené věrohodnosti. Kritérium složené věrohodnosti uvažujeme jako limitu věrohodností aproximujících diskrétní modely. Tuto metodu porovnáváme se zavedeným přístupem založeným na násobení věrohodností dvojic bodů. 1
Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Dušková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti a každý kvalitní pedagog ví, že se bez hodnotících aktivit ve své práci neobejde. Proto se hodnocení učitelem stává nezbytnou, smysluplnou a samozřejmou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Patří k nejnáročnějším činnostem učitele. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti učitelů s hodnocením. Snažila jsem se podrobnou analýzou poukázat na to, jak obsáhlý a jak široký rozsah tato kompetence obsahuje. Smyslem mé práce je na základě kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru, popsat a analyzovat veškeré hodnotící aktivity učitele. Zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část je shrnutím teoretických poznatků o hodnocení na základě studia odborné literatury. V bakalářské práci jsou popsány procesy hodnotících aktivit učitele. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou interview se třemi učiteli MŠ a ZŠ. Analýzou profesních kontextů učitelů mateřské a základní školy jsem vymezila manažerské činnosti hodnocení a určila, co je obvyklým předmětem jejich hodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hodnocení žáků II. stupně ZŠ a jeho vliv na motivaci k učení
Musilová, Miroslava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení žáků II. stupně základní školy a jeho vliv na motivaci k učení" je zaměřena na nejpoužívanější způsoby školního hodnocení v současné škole, zamýšlí se nejen nad způsoby hodnocení vyhovující žákům, ale také nad vztahem hodnocení - motivace k učení. Součástí této práce je i analýza současného stavu sebehodnocení žáků při výuce. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část shrnuje podstatu a význam hodnocení, jeho zásady a kvalitu. Vymezuje některé důležité pojmy, jako je školní hodnocení a jeho právní rámec, hovoří o funkcích a technikách hodnocení z pohledu školské legislativy a současných tendencích v jeho vývoji, mapuje typy a formy hodnocení. Detailněji se věnuje motivační funkci hodnocení a sebehodnocení. Část empirická se zabývá výzkumem, který je zaměřen na zjištění nejpoužívanějšího způsobu školního hodnocení na vybraných školách, na zjištění, jaký způsob hodnocení upřednostňují sami žáci a zda hodnocení ovlivňuje jejich motivaci ve vztahu k vyučujícímu či předmětu. Klíčová slova Edukace, hodnocení, formativní hodnocení, slovní hodnocení, sumativní hodnocení, sebehodnocení, klasifikace, motivace, základní škola, žák
Sociální reflexivita a vzdělávání: případ známkování
Šály, Jan ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Cuker, Ivan (oponent)
Bakalářská práce s názvem Sociální reflexivita a vzdělávání: případ známkování je kvantitativní výzkum, jež se zabývá sociální reflexivitou u učitelů prvního stupně základní školy, konkrétně zaměřenou na hodnocení. Hlavním tématem práce je mapování rozhodovacího procesů učitelů ohledně změn v jejich praxi a míry používání známkování, potažmo slovního hodnocení pomocí teorie sociální reflexivity. Nejprve autor věnuje pozornost změnám, které učitelé obecně dělají ve své praxi. Jakým způsobem změny dělají a jak nad nimi přemýšlí. Dále nad podněty, díky kterým ke změnám u učitelů dochází. Autor se v také textu zaměřuje na několik dimenzí, které do procesu rozhodování o míře používání zmíněných typů hodnocení vstupují. První z nich je progresivita učitelů, jejich vztah k tradici a kontinuitě ve školství. Dále jejich vztah k známkování a slovní hodnocení a vnímání jejich jednotlivých vlastností. Autor se též zabývá strukturami, které učitelé vnímají jako omezující při snižování míry používání známek ve výuce. V textu nakonec reflektuje distanční výuku v době pandemie covid-19 a její vliv na míru používání slovního hodnocení a struktury.
Současný stav a směry rozvoje metod a technického zabezpečení navigace civilních letadel po ploše letiště
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o navigaci po ploše letiště. V práci jsou popsány hlavní přehledové systémy, které se používají při navigaci po ploše letiště a systémy pro predikci a zabránění kolizím. U všech systémů je uveden princip činnosti, jejich použití, výhody a nevýhody a informace, které nám tyto systémy poskytují. V poslední kapitole jsou porovnány vlastnosti základních přehledových systémů.
Konstrukce pneumatik
Sýkora, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popsat konstrukci pneumatik a porovnat ji u vozidel různých kategorií. V první části je popsán historický vývoj, základní charakteristiky a síly, které působí na kolo vozidla. Dále je zde podrobně rozebrána konstrukce samotné pneumatiky a vysvětlen způsob značení pneumatik. Druhá část práce je zaměřena na rozdíly v konstrukci u jednotlivých kategorií vozidel, jako jsou jednostopá, osobní, nákladní a závodní. Na závěr jsou zmíněny některé alternativy konstrukce a je zde nastíněn budoucí vývoj pneumatik.
Návrh zařízení pro značení bužírek
Pavelka, David ; Tůma, Jiří (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je konstrukční návrh zařízení pro značení bužírek, využívaných k izolaci vodičů elektromotorů. Práce je zpracována na základě úzké spolupráce s firmou Motors Leroy Somer. Praktická část je zaměřena na výběr a vymodelování nejvhodnější varianty zařízení s ohledem na dovolený finanční rozpočet, maximální možný zabraný prostor v hale a jednoduchost obsluhování zařízení. Vše bude doplněno vizuálními podklady ve formě renderů, či výkresů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.