Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 322 záznamů.  začátekpředchozí210 - 219dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí
Tmejová, Hana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Bibliografický záznam TMEJOVÁ, H. Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí. Bakalářská práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D., 2013. 69 s. Abstrakt Bakalářská práce "Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí" se zabývá biblioterapií u specifické skupiny osob, kterou jsou drogově závislí. V práci jsou uvedeny teoretické poznatky z problematiky drogové závislosti, problematiky biblioterapie a zkušenosti při uplatnění biblioterapie u osob s drogovou závislostí pomocí nejčastěji využívaných technik. Práce obsahuje seznamy vhodné literatury s tématem závislostí z různého pohledu. Hlavním cílem práce jsou návrhy vhodných techniky využitelných u osob s drogovou závislostí v biblioterapeutickém programu. Techniky nejsou ověřené v praxi. Cílem této práce je představit biblioterapii a vhodné techniky jako jednu z možností léčby osob s drogovou závislostí. Klíčová slova Biblioterapie, drogová závislost, droga, terapeutická komunita, literatura, technika.
Analýza úkolů v čítankách pro 9.ročník ZŠ
Procházková, Jana ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
RESUMÉ Podstatou diplomové práce bylo srovnat vybrané čítanky či pracovní sešity z hlediska doprovodných otázek a úkolů. Teoretickým východiskem byla charakteristika pubescentního čtenáře, ale také Bloomova taxonomie, typologie a výsledky v mezinárodním testování PISA apod. Práce se také zabývala čtenářskou gramotností. Její definice se v čase proměňuje. Čtenářská gramotnost se nezaměřuje pouze na znalosti, ale hraje důležitou roli i při začleňování do společnosti. Jedná se o komplex několika rovin (vztah ke čtení, doslovné porozumění, vysuzování, metakognice, sdílení a aplikace). Každá ze složek je nepostradatelná. Do analýzy bylo zařazeno pět čítanek pro 9. ročník ZŠ od různých nakladatelství (SPN, Nová škola, Fraus, Alter). Nejednalo se tak o reprezentativní rozbor celé nabídky současných čítanek, ale o vybraný vzorek. Dvě čítanky pocházejí od stejného nakladatelství SPN, ale každá představuje jiný přístup (starší z nich vychází ze školních osnov, novější se vztahuje již k výuce podle RVP ZV). Rozbor jednotlivých čítanek se nejprve věnovala obecné charakteristice a obecnému kontextu. (autor, zda je deklarována souvislost s RVP ZV, ilustrace, celková struktura čítanky apod.). Dále bylo na čítanky nahlíženo z pohledu zařazených textů. Závěrečnou částí byl rozbor otázek a úkolů zařazených v čítankách k...
Srovnání knižních recenzí v denících Právo a MF Dnes v letech 2002, 2006 a 2010 a jejich vlivu na čtenost knižních titutů
Cvrkalová, Petra ; Prázová, Irena (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce Srovnání knižních recenzí v denících Právo a MF Dnes v letech 2002, 2006 a 2010 a jejich vlivu na čtenost knižních titulů je popsat a porovnat literární recenze ve dvou odlišných denících a poté se pokusit určit jejich vliv na prodejnost knih. V teoretické části práce shrnuje dostupné poznatky týkající se problematiky recenze a literární kritiky, zmiňuje také čtenářskou kulturu a průzkumy čtení. V praktické části se věnuje porovnání recenzí publikovaných ve vybraném tisku. K popsání této problematiky bude sloužit nejprve obsahová analýza a poté porovnání s žebříčkem prodejnosti knižních titulů, jak jej na svých webových stránkách zveřejňuje Svaz českých knihkupců a nakladatelů. Na základě tohoto srovnání se práce snaží určit vliv recenze v denním tisku na prodejnost knih, zda se nechávají čtenáři ovlivnit nejen pozitivní, ale i negativní recenzí.
Vision of the woman in the Giovanni Verga's veristic works
Grigeľová, Eva ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Svobodová, Petra (oponent)
(slovensky): Cieľom tejto bakalárskej práce bude rozbor ženských postáv vo veristickej próze Giovanniho Vergu s ohľadom na ich prežívanie a správanie. Budem vyhodnocovať ich konanie a na základe toho ich rozdelím do skupín v závislosti od role akú zastávajú. Okrem toho sa v závere chystám nájsť súvis medzi typológiou ženských postáv a Vergovým Cyklom Porazených. V časti teoretickej si zadefinujeme literárny smer, ktorého predstaviteľom je Giovanni Verga, ďalej jeho život a štyri zásadné veristické diela jeho tvorby. Budem sa opierať o citácie a parafrázy z uvedenej sekundárnej literatúry. V analytickej časti predstavím jednotlivé hrdinky s využitím kľúčových momentov z ich života. Budem však pracovať prevažne samostatne aby som poukázala na čo najväčší osobný prínos s využitím citácií z primárnej literatúry. Svoje tvrdenia budem podkladať hlavne dielom od Susana Amatangelo "Figuring Women" s podtitulom "A Thematic Study of Giovanni Verga's Female Characters", ktorá ma v mojom smerovaní ovplyvnila asi najviac. V závere zhrniem všetky poznatky a ženské predstaviteľky rozdelím do univerzálne použitelných skupín.
Motiv města v soudobém pohádkovém příběhu
Výmolová, Tereza ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Resumé v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním motivu města (a jeho projevy) v soudobé dětské literatuře. Opírá se o texty děl Pavla Šruta - Lichožrouti a Lichožrouti se vracejí. Práce dokládá, že stěžejní složkou těchto dvou literárních děl je prostor. A to jak prostor vertikální a horizontální, tak prostor subjektivní (subjektivně formovaný) i objektivní (objektivně formovaný). Prostřednictvím rozboru jednotlivých prostorů jsem se pokusila proniknout do způsobu výstavby prostoru a zároveň (se zaměřením se na městské prvky) interpretovat dílo. Za důležité považuji zjištění, že mezi jednotlivými díly dochází k určitým prostorovým posunům, jejichž dovršení (případné zacyklení) lze očekávat v následujících dílech série. Tento posun je vystavěn na výrazných protikladech prostorů a zároveň na jejich vzájemném doplnění. Pro účely práce jsem se také pokusila určitým způsobem shrnout problematiku časoprostoru a města v současné odborné literatuře. V závěru práce jsem se pokusila porovnat autora Pavla Šruta s Karlem Čapkem, po jehož cestě se dle mého názoru, svým svérázným způsobem, Pavel Šrut ubírá.
Language management in the process of reception of literary texts from the perspective of a native and a non-native speaker of the Czech language
Reuter, Magdalena Antonia ; Nekvapil, Jiří (vedoucí práce) ; Sherman, Tamah (oponent)
Předkládaná diplomová práce zkoumá možnosti zmapování recepce literárních textů jakožto procesů jazykového managementu a následně poukazuje na hlavní rozdíly v percepci literárního textu v případě rodilého mluvčího a nerodilého mluvčího. První tři kapitoly práce se zabývají metodologií výzkumu, která se opírá o Teorii jazykového managementu, Neustupného přístup k literární kritice skrze zmíněnou teorii a formalistické a strukturalistické teorie. Samotný výzkum je popsaný ve čtvrté až sedmé kapitole. Zabývá se jednotlivými případy povšimnutí, hodnocení a strategiemi řešení problémů, jak je provádějí dva čtenáři moderní české povídky (jeden rodilý a jeden nerodilý mluvčí). Konkrétně jde o rozpoznání takových procesů a jejich analýzu pomocí následných interview. Cílem práce je sestavení komplexní metodologie pro identifikaci, bližší popis a interpretaci procesů jazykového managementu probíhajících při recepci literárního textu. Dalším cílem je zjištění hlavních rozdílů v tomto procesu, je-li příjemcem textu rodilý resp. nerodilý mluvčí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 322 záznamů.   začátekpředchozí210 - 219dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.