Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti ekonomického zvýhodnění liniových staveb
Netušilová, Tereza ; Studený, Jiří (oponent) ; Aigel, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi ekonomického zvýhodnění liniových staveb. Teoretická část se věnuje problematice cen, rozpočtů a nákladů investora při výstavbě. V praktické části jsou uvedeny alternativní možnosti substituce jednotlivých částí liniových staveb, které jsou doplněny praktickými příklady.
Nové přístupy k zajištění bezpečných pracovních postupů na stavbách a ochrany třetích osob při stavební výrobě
Vlčková, Jitka Laura ; Šuhajda, Karel (oponent) ; Svoboda,, Pavel (oponent) ; Henková, Svatava (vedoucí práce)
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci na staveništi a ochrana třetích osob při stavební výrobě je komplexní problém. Ovlivňují ji nejen zhotovitelé svým přístupem k důslednému dodržování bezpečnostních opatření, ale v první řadě zadavatelé, kteří v mnoha případech nepřistupují k otázkám ochrany života a zdraví zodpovědně, neboť uvěřili, že zajištění bezpečnosti práce bude mít dopad na zvýšení ceny za realizaci stavby. Tato disertační práce se zaměřuje na to, jak správně přistupovat k řešení bezpečnosti. Jejím cílem je ukázat, že včasné vyhledání rizik nejenže nezvýší cenu stavby, ale zajistí bezpečnost pracovníků a zároveň i ochranu třetích osob. Cílem této práce je vypracovat metodiku, jak by měl zadavatel stavby postupovat, aby realizovaná stavba splnila jeho představy ekonomické, časové a zároveň bezpečnostní. Vzhledem k širokému spektru staveb a stavebních prací se disertační práce zaměřuje speciálně na liniové stavby.
Informační systém liniových staveb
Němeček, Petr ; Lukáš, Roman (oponent) ; Techet, Jiří (vedoucí práce)
Informační systém pro supervizi liniových staveb se zabývá dílčí částí obecné problematiky projektového řízení. Tuto práci je možné chápat i jako vstřícný krok k lepšímu využití informačních technologií personálem projektového managementu při řízení rozsáhlých liniových staveb. Programové řešení, které je výstupem této práce, si klade za cíl vytvořit softwarovou podporu pro projektový management, speciálně pro tým supervizora, ve fázích přípravy, realizace i vyhodnocení liniových staveb.
Analýza nákladů a cen liniových staveb
Vacková, Veronika ; Výskala, Miloslav (oponent) ; Aigel, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje liniovým stavbám a to pozemním komunikacím – silnicím (dálnici). V teoretické části se budeme věnovat základním názvoslovím typu cena, rozpočet stavby, náklady, liniové stavby a jejich historie a druhy podkladních a obrusných vrstev vozovky. Praktická část bakalářské práce se zabývá sestavením dvou položkových rozpočtů dle stanovených konstrukcí silnice a následným vyhodnocením dle stanovených kritérií.
Moderní přístupy k projektování elektrických zařízení se zaměřením na železniční stavby
Forejtník, Jan ; Pěcha, Jiří (oponent) ; Bátora, Branislav (vedoucí práce)
Téma ,,Moderní přístupy k projektování elektrických zařízení se zaměřením na železniční stavby“ reaguje na rozhodnutí vlády České republiky o zavedení metody BIM pro státní nadlimitní zakázky od 1. ledna 2022. Metodu BIM vláda vyhodnotila jako účinný nástroj k digitalizaci stavebnictví. Diplomová práce řeší způsob projektování silnoproudých zařízení, technologií a rozvodů na železnici podle této nové metody. Práce shrnuje informace o aktuálním způsobu projektování, používaných silnoproudých elektrických zařízeních na železnici, blízké i vzdálené budoucnosti provozu železnice, organizaci správy a údržby řešených zařízení. Rozebírá princip metody BIM a základní softwarové řešení podporujících projekční činnost podle této nové metody. Podrobně je popsán také software Promis.e vydávaný firmou Bentley, který podporuje projektování elektrických zařízení liniových staveb právě podle této metody. Metoda BIM je prostředkem k naplnění podstaty Stavebnictví 4.0. Využívá k tomu jednotných datových formátů, společného datového prostředí, pracováváním negrafických informací. V rámci druhé části diplomové práce byla zpracována výkresová dokumentace pro ukázkový projekt silnoproudých rozvodů železniční stanice. Nejdříve byla tvořena pomocí softwaru AutoCAD. Následně ukázkový projekt demonstruje základní principy metody BIM pomocí softwaru Promis.e. Dále je tento projekt vyhodnocován, jsou porovnávány oba způsoby projektování. Je navržen postup zavádění metody BIM na projektování elektrických zařízení v konkrétní projekční firmě a jsou diskutovány další možné kroky v práci se softwarem Promis.e. Je popsán způsob vytváření a doplňování knihoven prvků. V závěru diplomové práce je konstatováno, že pro úspěšné zvládnutí projekční práce podle metody BIM je nutné mít zkušenosti s projekční prací v daném oboru, znát principy metody BIM, zvolit vhodné softwarové řešení, průběžně a důkladně spravovat tyto nástroje a proškolit personál. Za těchto podmínek bude možné plně využít potenciál metody BIM.
Zásada superficies solo cedit a její význam v pozemkovém právu
Humenná, Katarína ; Franková, Martina (vedoucí práce) ; Žákovská, Karolina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zásadu superficies solo cedit a způsob jejího promítnutí do právního řádu po více než půl století, kdy jeho součástí nebyla. Cílem práce bylo přinést komplexní pohled na tuto problematiku, zejména to, jak návrat této zásady změnil pozemkovoprávní vztahy. První kapitola práce opisuje základní rozdělení práva na soukromé a veřejné. Následuje historický exkurz, který čitateli přibližuje kde zásada vznikla a jakým způsobem a zda vůbec byla součástí právního řádu v minulosti. Další kapitoly tvoří jádro práce a věnují se promítnutí této zásady do právního řádu dnes. Nejdříve práce popisuje, jak se zásada promítla do nového občanského zákoníku a postupně analyzuje jednotlivá jeho ustanovení upravující tuto zásadu. Dále je podrobně uvádí vymezení stěžejních pojmů pozemek, stavba a dočasná stavba, se kterými občanský zákoník pracuje, ale nedefinuje je. Další poměrně obsáhlá kapitola s názvem liniové stavby obsahuje pohled na výjimky ze zásady, kterých základní vymezení obsahuje ustanovení občanského zákoníku, ale blíže jsou tyto výjimky upraveny ve veřejnoprávních předpisech, proto v této oblasti dochází k prolínání práva soukromého a veřejného. Podkapitola je věnovaná i věcným břemenem k nemovitým věcem, vývoji jejich právní úpravy a právní úpravě dnešní. V oblasti této...
Liniové stavby jako krajinotvorný prvek
Valehrach, Jan ; Svoboda, Richard ; Hubáčková, Dana
Dopravní tepny provázejí člověka od nepaměti. Silnice a koleje vytvářejí v krajině linie. Ty zanechávají svoji stopu i poté, kdy sledovaný dopravní směr pozbyl na významu či zanikl úplně. V krajině nám zůstávají úvozy, které si bere zpět příroda, prostorová orientace vesnic je dána výstavbou kolem cest a směry ulic či celá uliční síť měst je dána cestami vybíhajícími z měst do okolních sídelních celků. Liniové stavby jsou všeobecně chápány jako negativní prvek v krajině. Krajinu rozdělují, vytvářejí překážky a zanechávají v ní trvalou jizvu. Také ve městech jsou železniční tratě a rušné pozemní komunikace překážkami, které lidská sídla rozdělují či jim brání v prostorovém rozvoji daným směrem. Na druhou stranu jsou tyto umělé linie významným krajinotvorným prvkem. Kolem cest rostou aleje, neobhospodařovatelná místa v blízkosti staveb zarůstají a v naší intenzivně zemědělsky využívané krajině se objevují zelené pásy, které skýtají mnohdy jediný úkryt živočichům. Dokonce některá dnešní chráněná území paradoxně vznikla díky dřívějším zásahům do krajiny. Na dopravní stavby je proto důležité se dívat z více úhlů pohledu, pracovat s jejich umístěním v krajině a prostoru, neboť tu s námi jsou i přes veškerou digitalizaci budou i nadále. Ambicí tohoto článku není přinést čtenáři nějaké zásadní či přelomové informace, ale spíše podnět k zamyšlení jak nad negativním působením dopravních staveb na krajinu, tak zejména na nesporná pozitiva, která jsou často při hodnocení těchto staveb přehlížena.
Porovnání araneofauny dutin ovocných dřevin v okolí liniových staveb v Brně - Obřany a Rohozná
Boučková, Monika
Cílem této mé bakalářské práce bylo zjistit početnost pavouků v dutinách ovocných alejových stromů v okolí liniových staveb (cesty, silnice). Zvolila jsem si dvě lokality, jednu tvořenou ovocnými a druhou listnatými stromy, které následně porovnávám. Pavouky jsem chytala do novinových pastí v průběhu roků 2014/2015 vždy po měsíčních intervalech. Celkem jsem nalezla 163 pavouků, ze kterých bylo pouze 5 adultních. Tyto dospělce jsem nalezla v letních měsících v různém druhovém zastoupení. Nejpočetnější z nich je čeleď Salticidae zastoupená 2 kusy. Juvenilní jedinci byli nejvíce zastoupeni čeledí Philodromidae. Těchto druhů jsem našla 61 kusů převážně na Malus domestica.
Moderní přístupy k projektování elektrických zařízení se zaměřením na železniční stavby
Forejtník, Jan ; Pěcha, Jiří (oponent) ; Bátora, Branislav (vedoucí práce)
Téma ,,Moderní přístupy k projektování elektrických zařízení se zaměřením na železniční stavby“ reaguje na rozhodnutí vlády České republiky o zavedení metody BIM pro státní nadlimitní zakázky od 1. ledna 2022. Metodu BIM vláda vyhodnotila jako účinný nástroj k digitalizaci stavebnictví. Diplomová práce řeší způsob projektování silnoproudých zařízení, technologií a rozvodů na železnici podle této nové metody. Práce shrnuje informace o aktuálním způsobu projektování, používaných silnoproudých elektrických zařízeních na železnici, blízké i vzdálené budoucnosti provozu železnice, organizaci správy a údržby řešených zařízení. Rozebírá princip metody BIM a základní softwarové řešení podporujících projekční činnost podle této nové metody. Podrobně je popsán také software Promis.e vydávaný firmou Bentley, který podporuje projektování elektrických zařízení liniových staveb právě podle této metody. Metoda BIM je prostředkem k naplnění podstaty Stavebnictví 4.0. Využívá k tomu jednotných datových formátů, společného datového prostředí, pracováváním negrafických informací. V rámci druhé části diplomové práce byla zpracována výkresová dokumentace pro ukázkový projekt silnoproudých rozvodů železniční stanice. Nejdříve byla tvořena pomocí softwaru AutoCAD. Následně ukázkový projekt demonstruje základní principy metody BIM pomocí softwaru Promis.e. Dále je tento projekt vyhodnocován, jsou porovnávány oba způsoby projektování. Je navržen postup zavádění metody BIM na projektování elektrických zařízení v konkrétní projekční firmě a jsou diskutovány další možné kroky v práci se softwarem Promis.e. Je popsán způsob vytváření a doplňování knihoven prvků. V závěru diplomové práce je konstatováno, že pro úspěšné zvládnutí projekční práce podle metody BIM je nutné mít zkušenosti s projekční prací v daném oboru, znát principy metody BIM, zvolit vhodné softwarové řešení, průběžně a důkladně spravovat tyto nástroje a proškolit personál. Za těchto podmínek bude možné plně využít potenciál metody BIM.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.