Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 166 záznamů.  začátekpředchozí119 - 128dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Time-managment a optimalizační systémy pro práci s nápady a kreativitou.
Jedličková, Barbora ; Khabirova, Maja (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent)
Stěžejním tématem této bakalářské práce je kreativita, jakožto schopnost člověka, která je nedělitelnou součástí úspěchu jedince napříč dějinami lidstva. Teoretická část je nejprve zaměřena na charakteristiku kreativního člověka, jeho postoje a procesy myšlení, jimiž se vyznačuje a zkoumá tento pojem z hlediska historického vývoje. V druhé části popisuje jevy, které se významně podílejí na procesu kreativního myšlení s ohledem na časové omezení. V praktické části jsou tyto poznatky uplatněny při tvorbě reálné kreativní seance s využitím různých technik k dosažení kreativního řešení při práci se skupinou vybraných jedinců. Cílem práce je tedy sestavit skupinu, jejíž členové co nejlépe odpovídají charakteristice kreativní osobnosti, využít veškerých znalostí o procesu myšlení, motivaci a bariérách kreativity, a zorganizovat program s využitím daných metod pro kreativní řešení problému. Závěr obsahuje vyhodnocení úspěšnosti spolupráce členů a osobní přínos autorovi.
Tvorba inscenace a strukturovaného dramatu se středoškolským souborem pro diváky 2. stupně ZŠ
Zborníková, Markéta ; VOSTÁREK, Karel (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Bakalářská práce popisuje proces tvorby inscenace a strukturovaného dramatu vzniklých na základě knihy Daniela Heviera Říše Agord. Pracovala jsem s divadelním souborem Nabalkoně, jehož členové jsou ve věku od 14 do 28 let. Práce se věnuje předloze - analyzuje text, dramaturgicko-režijní koncepce text upravuje a přizpůsobuje potřebám souboru, vybírá základní dějovou linii a hlavní témata. Dále popisuje inscenační proces, proces tvorby doprovodného výchovně-vzdělávacího programu a hodnotí je, reflektuje realizaci z pohledu vnitřního (členů souboru) i z pohledu vnějšího - zkoumá a porovnává reakce žáků z různých tříd a ročníků.
Kreativní centrum Zlín
Novák, Petr ; SULŽENKO, Jiří (vedoucí práce) ; KAŠPAR, David (oponent)
Bakalářská práce se věnuje hlavním třem oblastem. Problematice kulturních a kreativních průmyslů, teoretické tvorbě podnikatelského plánu a jeho aplikaci v praxi na příkladu podnikatelského plánu kreativního centra ve Zlíně. Do první oblasti zasahují celkové kontexty kulturních a kreativních průmyslů v souvislosti s pojmoslovím tématiky v rámci této problematiky ve Zlíně a Zlínském kraji s přesahem na zvolenou regionální situaci. Druhá oblast obsahuje teoretickou přípravu realizace podnikatelského záměru dle aktuálních trendů. Poslední část práce tuto sumarizaci reflektuje na zvoleném praktickém projektu na teoretické úrovni.
Umenie živého slova
Harčaríková, Marica ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; BERGMAN, Aleš (oponent)
Diplomová práca, ktorá má dve časti - teoretickú a empirickú, sa v prvej časti venuje predovšetkým termínom spôsobu "oživovania slova", ktorého prostriedkom je ľudský hlas, reč a ich umelecké možnosti podania. Nimi sú - deklamácia, recitácia, umelecký prednes. V tomto kontexte sa sústreďuje na detský prednes a jeho formy podania, čiže najmä na súborový prednes. Súčasťou zmysluplnej práce so slovom je interpretácia. Práca pojednáva o význame interpretácie z hľadiska vzťahu k literárnemu dielu, k prednesu, a k divadelnej tvorbe. Zaoberá sa bližšou špecifikáciou pojmov poézia a divadlo. Pre hlbšie pochopenie z hľadiska obsahu bližšie špecifikuje divadelnú formu akou je divadlo poézie. Venuje sa otázke divadla poézie ako svojbytnej divadelnej forme, ktorá sa rozvinula v stredoeurópskom regióne, najmä v neprofesionálnom divadle a to v istých teoretických zakotveniach i historických súvislostiach. Zmieňuje sa o celoštátnej prehliadke umeleckého slova a divadiel poézie - Hviezdoslavov Kubín, najmä v súvislosti s detským divadlom poézie - v rámci kategórie detských recitačných kolektívov. A v neposlednom rade, v druhej časti sa zameriava na proces tvorby s detským kolektívom, na možnosti práce s lyrickým textom pri tvorbe konkrétnej inscenácie.
Autorský přístup k tvorbě divadla s dětmi
Tichá, Dorota ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Záměrem této diplomové práce je hledat možné cesty k autorské tvorbě v dramatické výchově. Podrobně se věnuji představením: "Tati, tatínku!" a "Čokoláda", realizovaným v letech 2013 a 2014, a souboru her. Uvažuji o spoluautorství s dětmi, jde mi o jejich aktivní zapojení při tvorbě představení, (především skrze autorské texty) a o to, jak společnými silami utvářet kulturní zázemí - divadlo, které komunikuje nejen s člověkem, ale i s místem. Věnuji se specifice autorského divadla, zvláště na Katedře Autorské tvorby a Pedagogiky. Kladu si otázky k možným předlohám pro dramatickou výchovu a hledám využití moderních režijních postupů s prvky performance a site specific i sociální působnosti divadla.
Herectví: cesta k sobě, cesta k postavě
Volavá, Zuzana ; VELDOVÁ, Apolena (vedoucí práce) ; SÍLOVÁ, Zuzana (oponent)
Diplomová práce líčí cestu k divadlu a osobní a pracovní vývoj Zuzany Volavé při studiu činoherního herectví na DAMU. Jakými způsoby jsem v čase rozvíjela základní herecké předpoklady a kreativitu? Zpracovávám zde zkušenosti v překonávání překážek studia konkrétních rolí. Dotýkám se zde problému, jak zkombinovat vnitřní a vnější složky herce v konfrontaci se zpětnou vazbou. Definuji pravidla a společné cíle herecké tvorby. Jaká jsou rizika, bloky a rušivé elementy při tvorbě a jak s nimi bojovat? Co dělá herectví a herecká společnost s osobností člověka? Cílem práce je po čtyřech letech studia a po praxi v divadle DISK zjistit, co vědomě divadlu přináším a jaký na mě má vliv.
Text a podtext, význam a výraz
Šmejkalová, Kamila ; PAVELKA, Tomáš (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Práce pojednává o celkovém tvůrčím procesu, kterým prochází herec, od setkání s textem až po výsledné představení a práci na roli během repríz. V práci se vyjadřuji ke konkrétním pojmům, hledám jejich paralely a význam v herecké tvorbě. K tomuto tématu se vyjadřuji skrze vlastní zkušenosti, popisem určitých prací během studia DAMU a následného působení v angažmá v divadle J. K. Tyla v Plzni.
Herecká stylizace a charakterizace ve vztahu k žánru dramatického textu
Vaněk, Tomáš ; PAVELKA, Tomáš (vedoucí práce) ; NEBESKÝ, Jan (oponent)
Práce pojednává o vlivu nejen dramatických žánrů a stylů na herce při tvorbě postavy a jejím předvedení, ale i o možnostech a rozdílech ve stylizaci hereckého projevu, jejím chápání a teoretickém přehledu. Vyjadřuji se zde skrze vlastní zkušenosti, na příkladech mé práce v průběhu studia na DAMU a předchozího i následného působení v praxi. Pokouším se o vlastní vyjádření názoru na stylizaci herce v žánru v závislosti na mých zkušenostech, ať už byly dobré, nebo ne a snažím se přijít na to, jak ovlivnili, či by mohli ovlivnit, mou tvorbu.
Disponovanost herce a tvůrčí blok
Císařovská, Anna ; VELDOVÁ, Apolena (vedoucí práce) ; SALZMANNOVÁ, Eva (oponent)
Tématem této diplomové práce je vliv hercova sebevědomí na jeho tvorbu. Sleduje, jakým způsobem může oslabené sebevědomí zablokovat přirozenou hereckou tvořivost i přirozené dispozice k herectví. Rozebírá, co vlastně herecké dispozice jsou. Dále se zabývá tím, co je tvůrčí blok a jakým způsobem ho lze odbourat.
Rozvoj kreativity při tvorbě vystoupení orientálního tance s ohledem na požadavky současného publika
VÁŇOVÁ, Dominika
Práce se zabývá uplatněním a rozvojem kreativity tanečnice orientálního tance při tvorbě vystoupení pro dnešního diváka. Tato práce má čistě teoretický charakter a je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o kreativitě, historickém vývoji jejího pojetí, osobnostními rysy ovlivňujícími kreativitu jedince a překážkách tvořivosti. V druhé kapitole hovoříme o orientálním tanci, jeho historii, současném využití a pozitivním vlivu na zdraví a psychiku ženy. Další kapitola se týká současného publika, jeho požadavků na živé taneční vystoupení. Dále zmiňuje vnější vlivy, které tyto požadavky formují. V poslední kapitole jsou uvedeny základní stavební kameny, tvořící taneční vystoupení, jako celek. Rovněž zde zmiňuji momenty rozvíjející kreativitu tanečnice při tvorbě a realizaci vystoupení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 166 záznamů.   začátekpředchozí119 - 128dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.