Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,694 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Neformální péče z pohledu praktických lékařů
Hvojníková, Klára ; Povolná, Pavla (vedoucí práce) ; Vrzáček, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na proces neformální péče z hlediska role praktických lékařů a zkoumá klíčovou úlohu, kterou hrají v úvodní fázi při nastavení procesu péče v domácím prostředí. Konkrétně se zabývá poskytováním informací a rad na začátku péče, tedy momentem, který může zásadně ovlivnit další proces neformální péče a tím i osud pacienta a jeho blízkých, a je neformálními pečujícími často považováno za klíčový výchozí bod. Práce dále identifikuje bariéry a třecí plochy, které mohou vznikat mezi neformálními pečujícími a praktickými lékaři, a také důsledky nedostatečné informovanosti pro neformální pečující. Ve většině případů nedostatečná informovanost pečujících vede tak k předčasnému ukončení péče v domácím prostředí, bez využití všech dosažitelných podpůrných prostředků, je pak narušen princip subsidiarity. Jejich blízcí jsou přemístěni do specializovaného pobytového zařízení, případně dochází v závěru péče k převozu blízkého člověka do nemocničního zařízení. Tito lidé pak neumírají doma, v kruhu rodinném, ale osamoceni v nemocničních zařízeních, případně jiných specializovaných institucích. Cílem práce je přispět k vývoji strategie - respektive taktiky pro zlepšení spolupráce a komunikace mezi neformálními pečujícími a praktickými lékaři. Dále minimalizovat důsledky nedostatečné...
Sociální sítě jako zdroj symbolického kapitálu
Latislavová, Aneta ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Grygar, Jakub (oponent)
Tato studie se zaměřuje na identifikaci motivací uživatelů pro používání platforem sociálních sítí a otázku vnímání jejich aktivity jako zdroje symbolického kapitálu. Práce také nabízí pohled na chování jedinců na sociálních sítích a názory na fenomény s nimi spojenými. Empirická část je provedena formou smíšeného výzkumu, ve kterém jsou jevy detailněji zkoumány pomocí rozhovoru a následně dotazníkovým šetřením. Práce identifikuje klíčové faktory pro motivaci a aktivitu uživatelů a sleduje a jak si je sami vysvětlují. Analyzuje vzájemnou sociální interakci mezi uživateli a její důležitost pro online i off-line komunikaci. Součástí studie je i mapování vlivu influencerů na jejich sledovatele a vnímané pozitivních a negativních aspektů jejich aktivity. Práce se zaměřila také na to, jak respondenti reagují na přerušení online komunikace a jaké dopady to má na jejich duševní zdraví.
Spolupráce mezi základní a mateřskou školou ve Varnsdorfu
Šmídová, Valerie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Cílem diplomové práce je pojednat podmínky a přístupy jednotlivých účastníků meziinstitucionální spolupráce odehrávající se mezi základními a mateřskými školami ve městě Varnsdorf. Teoretická část se v první kapitole věnuje charakteristice předškolního a základního vzdělávání zejména z hlediska jejich funkce. Pojednává o specifických oblastech souvisejících s přechodem dítěte z mateřské do základní školy a jevech, které v tomto období mohou nastat. Druhá kapitola se zaměřuje na osoby, které provází dítě od samého začátku povinného vzdělávání a svůj bližší zájem soustřeďuje na jejich vzájemnou spolupráci a komunikaci. Ve třetí kapitole jsou vymezeny věkové zvláštnosti dítěte předškolního a mladšího školního věku, které jsou doplněny o možné faktory a činitele ovlivňující úspěch výchovně vzdělávacího procesu a o problematiku školní zralosti a připravenosti dítěte. Poslední kapitola se věnuje specifikům vzdělávání v dané lokalitě, která je pro práci z hlediska výzkumu relevantní a uvádí tak téma práce do bližších souvislostí. V praktické části mé diplomové práce jsem skrze kvalitativní výzkum zjišťovala postoje, zkušenosti a názory učitelů a ředitelů škol, týkající se problematiky spolupráce mezi základními a mateřskými školami ve Varnsdorfu. Přípravná fáze empirické části zahrnovala akční výzkum....
Zavádění předmětu Výchova ke komunikaci na 1. stupni ZŠ
Svobodová, Ingrid ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato práce se věnuje zavedení nového předmětu Výchova ke komunikaci na prvním stupni konkrétní základní školy. Předmět je zaměřen na sociální rozvoj dětí skrze témata primární Cílem práce je rozkrýt potřebu změny preventivních programů, popsat souvislosti mezi stranami zainteresovanými do této změny, a tuto změnu vyhodnotit. Pro tento výzkum byli zvoleni respondenti zastupující jednotlivé ročníky prvního stupně, kteří absolvovali příslušné školení a začali s výukou nového předmětu, dále ředitel školy a bývalý metodik prevence. Data získané z polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s pedagogy, ředitelem a metodikem prevence, byla kódovaná a vyhodnocená krátkým shrnutím a tabulkou. Změna byla vyhodnocena také po pozorování jednotlivých tříd ve výuce. Výzkum ukázal, že prvotně změna potřeby učitelů ovlivnit svůj rozvrh a trávit více času s dětmi ve svojí kmenové třídě. Ukázalo se také, že na prvním stupni chybí učitelům třídnická hodina a mají výhrady vůči množství volitelných předmětů, kterými se škola profilovala. Pedagogové na počátku hledali možnosti, jak ovlivnit rozvrh a volitelné předměty ve škole právě v oblasti třídnictví. Až výrazná nespokojenost pedagogů s erními programy primární prevence potom učitele vedla právě k tomuto tématu. Předmět Výchova ke komunikaci byl zařazen do výuky hned jak získal...
Edukace jako součást komplexní práce sestry na transplantační jednotce kostní dřeně FN Motol
Angerová, Hana ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se bude zabývat edukačním procesem na dětské transplantační jednotce kostní dřeně ve Fakultní nemocnici Motol. Edukační proces zde probíhá ve 4 etapách, kdy na samotném edukačním procesu se podílí jak lékař, psychosociální pracovník, sestra, tak i samotný pacient a jeho rodina. Práce bude zaměřena na specifikace ošetřovatelské péče na tomto oddělení a edukaci v rámci tohoto edukačního procesu, kdy se již sestra sama zapojuje do edukace pacienta a jeho rodiny při příjmu pacienta na transplantační jednotku. Bakalářská práce bude rozdělena na teoretickou část a empirickou část. V teoretické části budou popsány základními pojmy v edukaci a edukačním procesu obecně. Dále zde bude uvedena kapitola témat edukací specifických pro transplantační jednotku kostní dřeně. Závěr teoretické části bude věnován tématu transplantace kostní dřeně. V empirické části budou prezentovány výsledky anonymního dotazníkového šetření, které probíhalo na Klinice dětské hematologie a onkologie ve FN Motol. Cílem bakalářské práce bude zjistit kvalitu a spokojenost se současným stavem edukace na transplantační jednotce kostní dřeně z pohledu doprovodu pacienta, jež je přijat na transplantační jednotku společně se svým dítětem. V závěru bakalářské práce budou zhodnoceny výsledky dotazníkového šetření, které budou...
Marketingová a komunikační strategie Cyklo Čermák
Čermák, Marek
Cílem této bakalářské práce je vytvoření marketingové a komunikační strategie podnikatelského subjektu Cyklo Čermák pro druhou polovinu roku 2023. Výsledný plán je šitý na míru konkrétní situaci subjektu. Vychází z analýzy současné situace subjektu. Aktuální data doplňuje o předpokládané trendy. Výzkumná část práce se opírá o dotazníkové šetření zaměřené na chování spotřebitelů. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou část, metodologii a praktickou část. Teoretická část je tvořena literární rešerší, metodologie popisuje použité metody a praktická část se věnuje konkrétní situaci podnikatelského subjektu. V závěru bakalářské práce jsou obsaženy tipy na zlepšení současné situace.
The importance of knowledge of cross-cultural differences in managing intercultural teams
Pinterová, Natália
Cieľom a zameraním bakalárskej práce sú rôzne pohľady manažérov na riešenie problémov kultúrnych rozdielov v rôznorodých tímoch medzinárodnej spoločnosti XY. Hlavným cieľom práce je identifikovať dôležité faktory a kľúčové aspekty kultúrnych rozdielov a manažérskej práce v rôznorodom prostredí pre manažérov. Parciálnym cieľom je identifikácia prekážok a bariér, ktorým musia manažéri čeliť a prekonávať ich v multikultúrnom prostredí. Ciele sú dosahované pomocou kvalitatívneho výskumu formou individuálnych online rozhovorov so spolumajiteľmi, manažérmi a zamestnancami vybranej spoločnosti. Na získanie údajov pre túto bakalársku prácu bola použitá kvalitatívna výskumná metóda kvalitatívnych rozhovorov (primárne dáta). Analýza na nájdenie hlavných problémov a rozdielov v interkultúrnych tímoch z rozhovorov bola vykonaná v programe MAXQDA. V práci sa identifikujú potreby komunikácie a spolupráce medzi ľuďmi rôznych kultúr ako najdôležitejšie faktory pre riadenie interkultúrnych tímov. Kľúčové aspekty pre manažéra sú sa naučiť, prispôsobiť, pochopiť a ovládať rôzne komunikačné štýly, uprednostniť spoluprácu pred konkurenciou; a zlepšiť jazykové schopnosti. Manažér sa najčastejšie dostáva do kontaktu s jazykovými prekážkami a bariérami, ktoré spôsobujú nedorozumenia kvôli rozdielnym názorom. Odporúčania sú zlepšiť znalosti o jazykových a kultúrnych rozdieloch (zoznam kultúrnych rozdielov je priložený v prílohe), zlepšiť efektívnu komunikáciu v tímoch, učiť sa a snažiť sa porozumieť iným kultúram, prispôsobovať sa a nie posudzovať a uprednostňovať spoluprácu pred súťažou. Interkultúrne tímy sú efektívnejšie a kreatívnejšie, pretože ľudia majú rôzne spôsoby riešenia problémov a prinášajú nové riešenia.
Komunikace na střední škole praktické jednoleté a dvouleté
Zemanová, Barbora
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na téma komunikace na střední škole praktické jednoleté a dvouleté. V první části práce se věnuji vysvětlení pojmu komunikace, formy komunikace, komunikační poruchy, pedagogická komunikace a její účastníci. Dále se zaměřuji na vysvětlení pojmů augmentativní a alternativní komunikace, její formy a užití u osob s handicapem. Středoškolskému vzdělávání osob s poruchami komunikace se věnuji v poslední kapitole teoretické části. Empirická část práce je zaměřena na vyhodnocení výsledků průzkumného šetření, které je určeno pedagogickým pracovníkům praktických škol jednoletých a dvouletých.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,694 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.