Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nosné soustavy kluzáků
Löffelmann, František ; Weis, Martin (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Práce pojednává o vlivu geometrických charakteristik na aerodynamické vlastnosti křídel v obecném smyslu, zatížení konstrukce křídla a popisuje typická konstrukční řešení křídel. Dále jsou uvedeny základní požadavky na kluzáky dle předpisu CS-22. Následně jsou popisovány kompozitní konstrukce a je nastíněn postup jejich návrhu. Popsány jsou nosné soustavy dvou rozdílných současných vysokovýkonných větroňů (Schleicher ASW 22, SZD 56-2 Diana-2). Nakonec jsou porovnány moderní kluzáky, jejich výkony a na tomto základě jsou srovnány výkony 15metrové třídy a 18metrové třídy.
Návrh wingletu pro kluzák LS-3
Koutník, Tomáš ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem wingletu pro kluzák LS-3. Popisuje výběr metody pro stanovení hlavních parametrů wingletu na zálkadě zvoleného kritéria pro porovnání výkonů modifikovaného letadla s letadlem s původním křídlem. Obsahuje také rozbor zatížení křídla a stanovení limitů provozu kluzáku s wingletem.
Přehled prostředků pro snižování indukovaného odporu
Mazánek, Adam ; Švec, Michal (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření přehledu prostředků pro snižování indukovaného odporu na křídle letounu. Popisuje vznik indukovaného odporu a jeho změny za letu. Dále se bakalářská práce zabývá geometrickými úpravami křídla. Nejrozsáhlejší část je věnována konstrukčním úpravám konců křídel se speciálním zaměřením na winglety.
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
Návrh zástavby vodíkové tlakové nádrže na křídlo letounu VUT 001 Marabu
Koštial, Rostislav ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce bylo navrhnout zástavbu vodíkové tlakové nádrže pro letoun VUT 051 RAY. Byl proveden průzkum dostupných palivových článků na trhu. Umístění nádrže bylo zvoleno nad křídlem s použitím komponent pro uchycení proudového motoru TJ100 M pro letoun VUT 001 MARABU. Pro palivové nádrže byly navrženy aerodynamické kryty. Dále byl spočítán hmotností a centrážní rozbor letounu, základní letové výkony a změna odporu letounu při umístění nádrží nad křídlem.Dále byla provedena pevnostní kontrola v závěsů.
Výpočet zatížení a pevnostní kontrola křídla a ocasních ploch letounu Parrot
Hemmel, Radek ; Mališ, Michal (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Výpočet zatížení křídla, křidélek, vztlakových klapek, vodorovných a svislých ocasních ploch letounu Parrot dle předpisu ASTM F 2245-04. Pevnostní kontrola potahu, stojiny, pásnice, nýtových řad a závěsů.
Aktivní aerodynamické prvky automobilů
Mikulášek, Miloš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aktivní aerodynamické prvky. Práce nás nejprve seznámí se základy aerodynamiky a tvorbou vztlakové síly. Popisuje jednotlivé aktivní aerodynamické prvky, které jsou využívány v automobilech pro zajištění lepších jízdních vlastností.
Návrh koncepce systému vztlakové klapky pro novou generaci sportovního letounu
Rensa, Pavel ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem celkové koncepce sportovního letounu pro základní výcvik, leteckou turistiku a aerovleky s využitím v aeroklubech a privátním sektoru. Cílem práce bylo navržení vnějších tvarů letounu, výpočet základních aerodynamických charakteristik a výkonů, řešení konstrukčního a aerodynamického návrhu křídla, vztlakové mechanizace a jejího ovládání.
Zakončení křídla soutěžního modelu letadla
Zima, Martin ; Koutník, Tomáš (oponent) ; Doupník, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zakončení křídla soutěžního modelu letadla FabricK I, který je navržen pro soutěž Air Cargo Challenge. První část bakalářské práce se věnuje specifikaci soutěže a letovým režimům letadla. Dále se práce zaměřuje na porovnání vybraných typů zakončení křídla. Nejvhodnější zakončení křídla je dále aplikováno pro letoun FabricK I.
Vztlaková mechanizace soutěžního modelu letadla
Vrba, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na sestavení přehledu vztlakové mechanizace, a to jak na náběžných, tak i odtokových hranách, používané na modelech letadel a bezpilotních prostředcích. Stručně vysvětluje jejich princip a funkce. Popisuje postup výpočtu návrhového letového režimu pro soutěžní letoun podle specifikací soutěže Air Cargo Challenge.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.