Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trendy v sociální komunikaci
Matula, Kamil ; Novotná, Anna ; Planková, Jindra
Elektronická monografie "Trendy v sociální komunikace" je odborným textem reflektujícím změny v sociální komunikaci v posledních několika letech, a to z pohledu informační vědy, informačního chování a informačních technologií. Zaměřuje se na chování a vnímání komunikace, komunikačních kanálů a informačních fenoménů napříč generacemi. Zaměřuje se na vliv informačních technologií na komunikaci, zejména pak mobilních technologií. Zpracovává také pohled na vzdělávání a kompetence seniorů v digitálním věku.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Qualmanova teorie "socialnomics" a její praktická aplikace
Hörnerová, Ria ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je představit Qualmanovu teorii "Socialnomics" a aplikovat tuto teorii na české prostředí. V první části práce je nastíněna terminologie týkající se sociálních médií a zmapovány vybrané druhy celosvětově známých sociálních médií a sítí. Ve druhé části je rozebírána již samotná teorie, včetně její kritiky. Poslední část se zabývá přenesením hlavních myšlenek na situaci v České republice.
Information behavior and learning in the context of new media: Digital games and simulations as complex systems for information representation
Buchtová, Michaela ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Steinerová, Jela (oponent) ; Landová, Hana (oponent)
Tato dizertační práce studuje digitální hry a simulace jako komplexní systémy pro reprezentaci informací a zkoumá jejich specifické aspekty ovlivňující proces získávání znalostí. Zaměřuje se na proces tvorby mentálních modelů, informační chování a situační emoční a kognitivní zapojení. Metodologický přístup je založen na různých oborech, včetně informační vědy, pedagogiky, mediálních a kognitivních věd. Základní použitou metodou je edukační experiment, který porovnává efekty digitální edukační hry, nedigitální edukační hry a klasické pedagogické intervence založené zejména na klasických přednáškách. Experimentální výsledky jsou rozděleny do čtyř částí zabývajících se vlivem digitálních her na proces tvorby mentálních modelů, motivaci k informačnímu chování, situační emocionální prožitek a sociální interakce.
Zpřístupňování elektronických informačních zdrojů v Knihovně Jana Palacha FF UK
Vejvoda, Tomáš ; Boudová, Lucie (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zpřístupňováním elektronických informačních zdrojů (EIZ)v Knihovně Jana Palacha FF UK. Teoretická část práce vymezuje pojem EIZ a popisuje jejich typologii, zabývá se procesy jejich akvizice a zpracování, představuje uživatelské nástroje pro práci s nimi. Práce mapuje zkušenosti Knihovny Jana Palacha se zpřístupňováním EIZ a zabývá se informačním chováním uživatelů, kteří s EIZ pracují. Cílem práce je přehledné zmapování situace ve zpřístupňování EIZ na příkladu konkrétní knihovny FF UK.Praktickou částí práce je uživatelský průzkum vedený metodou dotazníkového šetření, ze kterého mj. vyplývá, že se mírně zlepšuje situace s využíváním EIZ, že uživatelé nepociťují problém v cizojazyčném zastoupení v produkci EIZ a že pouze malé množství uživatelů někdy navštívilo výukový seminář o problematice EIZ, neboť uživatelé nepociťují potřebu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Informační chování uživatelů Střediska vědeckých informací Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR, v.v.i.
Záluská, Michaela ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Citace dle ISO 690: ZÁLUSKÁ, Michaela. Informační chování uživatelů Střediska vědeckých informací Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR, v.v.i. Praha, 2015. 62 s., 7 s. příloh. Bakalářská práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Hana Slámová, PhD. Abstrakt Bakalářská práce se zabývá informačním chováním a informačními potřebami uživatelů Střediska vědeckých informací Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR, v.v.i. Charakterizuje uvedenou instituci a Středisko vědeckých informací, analyzuje jejího uživatele, jeho informační chování, a popisuje vývoj práce s informacemi v konfrontaci se zaváděním informačních a komunikačních technologií. Součástí práce je také dotazníkové šetření zaměřené na identifikaci informačního chování uživatelů (jejich informační návyky: hlavní zdroje informací, frekvence užití zdrojů, využívání informačních služeb, správu kolekce článků, preference užití tištěných nebo elektronických materiálů apod.). Cílem této práce je zjistit, jaké je informační chování uživatelů a zda současné služby Střediska vědeckých informací korespondují s jejich informačním chováním a potřebami. V opačném případě vytvořit doporučení pro úpravu podmínek pro služby nebo jejich změnu. Abstract This bachelor thesis...
Meeting users in their spaces: key findings on discovery to delivery
Connaway, Lynn Silipigni ; Cyr, Chris ; Gallagher, Peggy ; Hood, Erin M. ; Brannon, Brittany ; Holloway, Jay (author of presentation and video speach)
OCLC Research has been studying how individuals get their information and resources and how they engage with technology for almost two decades. We have learned that convenience often is one of the factors that most drives individuals’ decisions for getting information and resources. However, convenience is a moving target and is dependent upon the context and situation of the individual’s need. Many factors will influence the decision-making process, such as how quickly the information or resource is needed, how important that information is to the individual need, and how much effort is required to get access to the information or resource. Our findings indicate that individuals often do not consider the library as the first place to get information and sometimes do not consider libraries at all. This often is attributed to the complexity and misunderstanding of library processes for acquiring resources and to not knowing resources or options for accessing and acquiring these resources through the library. Many individuals opt for open content since it is easy to discover and readily and quickly available in full-text. We have conducted semi-structured individual interviews with undergraduate and graduate/post graduate students and faculty in Australia and the U.S. to identify how they discover, access and acquire resources and why they make these choices and decisions, including their format preferences. We also have conducted focus group interviews with resource sharing and ILL librarians in Australia and the U.S. to identify their workflows and to discuss ideas to improve these processes to better meet the needs of their users. The findings from these interviews provide ideas for enhancing the discovery to delivery experience for both users and librarians.
Plný text: idr-1377_1_paper - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-1377_2_presentation - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-1377_3_video - Stáhnout plný textMP4
Analýza uživatelského chování vzhledem k ukládání digitální stopy bez vědomí uživatele
Pappová, Michaela ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Ivánek, Jiří (oponent)
Digitální stopa označuje data vzniklá při pohybu uživatele v digitálním prostředí nebo v interakci s ním. Vyskytuje se ve formě aktivní a pasivní, jež dohromady tvoří digitální identitu uživatele. Existující digitální stopa má pro uživatele největší přínos v personalizaci obsahu, se kterým přichází v digitálním i reálném prostředí do kontaktu. Slouží i pro utváření reputace uživatele na internetu. Pro další strany spočívá užití digitální stopy v marketingových a vědeckých účelech, užívá se i v personálních strategiích podniků či kriminalistice. Digitální stopy jsou omezitelné ze strany uživatele a existuje více strategií pro nakládání s digitální stopou. Cílem této práce je analyzovat uživatelské chování studentů v digitálním prostředí a jejich znalosti o zanechávání digitální stopy. Zaměřuje se na vztah mezi uživatelskými znalostmi o existenci digitální stopy a reálným chováním online. Za účelem prozkoumání tématiky jsou stanoveny výzkumné otázky a posléze jsou zkoumány strategie uživatelského chování a nakládání s jejich údaji. Formou polostrukturovaného rozhovoru se zjišťují znalosti studentů o tématice digitální stopy a jejich chování online, s důrazem na motivace a důvody jejich nakládání s digitální stopou. Vztah mezi znalostmi a uživatelským chováním studentů je zjištěn, přičemž výrazně...
Informační chování zdravotních sester
Málková, Michaela ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informačním chováním zdravotních sester pracujících v Institutu klinické a experimentální medicíny na Klinice anesteziologie a resuscitace. Zjišťuje, proč a jak zdravotní sestry vyhledávají informace související s jejich oborovým zaměřením a jak s nimi posléze pracují. Je stručně nastíněna charakteristika instituce IKEM, ošetřovatelská péče a pracovní náplň zdravotních sester, dále pak jejich motivace k vyhledávání informací a jejich orientace v informačních zdrojích. Výzkum probíhal v podobě kvalitativních strukturovaných rozhovorů se zdravotními sestrami. Závěr práce je věnován shrnutí zjištěných informací z rozhovorů, zodpovězení definovaných výzkumných otázek a vyhodnocení informačního zabezpečení v praxi.
Analýza informační podpory uživatelů z oblasti technických oborů a věd s důrazem na vysokoškolské prostředí a opírající se o výzkum informačního chování a informačních potřeb provedený na ČVUT v Praze a VŠCHT Praha
Němečková, Lenka ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Rankov, Pavel (oponent) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
Mgr. Lenka Němečková Analýza informační podpory uživatelů z oblasti technických oborů a věd s důrazem na vysokoškolské prostředí a opírající se o výzkum informačního chování a informačních potřeb provedený na ČVUT v Praze a VŠCHT Praha (disertační práce) Abstrakt Dizertační práce je věnována výzkumu informačního chování a informačních potřeb výzkumníků v technických oborech a inženýrů v průmyslovém prostředí. Jejím cílem je identifikovat směry a doporučení pro rozvoj informační podpory technickému výzkumu na vysokých školách ze strany vysokoškolských knihoven. Práce se opírá o výzkum provedený na ČVUT v Praze a VŠCHT Praha a o sondu do průmyslového prostředí. V úvodu poskytuje nástin vymezení technických oborů formou analýzy klasifikačních schémat technických oborů a nástin organizace výzkumu v technických oborech v ČR. Dále přináší náhled do teorií a modelů informačního chování a poukazuje na teoretické aspekty, které informační chování ovlivňují. S ohledem na cílovou skupinu výzkumníků identifikuje rozdíly mezi informačními potřebami studentů a výzkumníků a definuje výzkumné dovednosti jako nadstavbu informační gramotnosti pro výzkumníky. Jádrem práce je pak vymezení informační podpory výzkumu ve vysokoškolském prostředí a nástroje a služby, které se pro informační podporu realizují, spolu s výzkumem...
Information behavior and learning in the context of new media: Digital games and simulations as complex systems for information representation
Buchtová, Michaela ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Steinerová, Jela (oponent) ; Landová, Hana (oponent)
Tato dizertační práce studuje digitální hry a simulace jako komplexní systémy pro reprezentaci informací a zkoumá jejich specifické aspekty ovlivňující proces získávání znalostí. Zaměřuje se na proces tvorby mentálních modelů, informační chování a situační emoční a kognitivní zapojení. Metodologický přístup je založen na různých oborech, včetně informační vědy, pedagogiky, mediálních a kognitivních věd. Základní použitou metodou je edukační experiment, který porovnává efekty digitální edukační hry, nedigitální edukační hry a klasické pedagogické intervence založené zejména na klasických přednáškách. Experimentální výsledky jsou rozděleny do čtyř částí zabývajících se vlivem digitálních her na proces tvorby mentálních modelů, motivaci k informačnímu chování, situační emocionální prožitek a sociální interakce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.