Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 865 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
LGBT+ jako téma ve výuce cizích jazyků v českých školách
Polách, Dominik ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Diplomová práce "LGBT+ jako téma ve výuce cizích jazyků v českých školách" se zabývá problematikou integrace témat související s LGBT+ a genderem do výuky jazyků. Práce navazuje na předchozí výzkumy v oblasti LGBT+ ve školách a konkretizuje je. Prostřednictvím kvalitativní studie formou polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími cizích jazyků na českých základních a středních školách jsou hledány odpovědi na otázky, jak jsou ve školách zapracovaná do výuky cizích jazyků LGBT+ a gender témata a jakým způsobem se v hodinách cizích jazyků s těmito tématy pracuje. Zkoumán je i pohled vyučujících na integraci těchto témat do jazykové výuky a možné problémy, které mohou při integraci těchto témat do jazykové výuky nastat. Bylo zjištěno, že ve většině případů tato témata vyvstávají v hodinách cizích jazyků spontánně, obvykle ze strany studujících, pro které je tato problematika aktuální a zajímavá. Vyučující vnímají určité nedostatky v učebních materiálech, co se týče zapracování těchto témat, zapracování kurikulu jim však přijde v rovině obecného tématu tolerance a respektu dostatečné. A právě v návaznosti na téma tolerance a respektu považují integraci LGBT+ a gender témat do jazykové výuky za smysluplnou. Vyučující na základních školách se také občas potýkají s projevy homonegativity ze strany...
Chloe Gong's These Violent Delights Duology as a Retelling of William Shakespeare`s Romeo and Juliet
Rolencová, Vanessa ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je prodiskutovat a zanalyzovat analogie mezi hrou Williama Shakespeara Romeo a Julie (1597) a jejím převyprávěním Naše zakázané vášně (2020) a Naše násilné konce (2021) od Chloe Gong. Dále si klade za cíl zmíněná literární díla rozebrat v kontextu identity a z pohledu aspektů, které ji tvoří. Práce se také soustředí na záměry autorky a význam jejího zaměření v rozebírané duologii. Teoretická část poskytuje nezbytnou terminologii a představení děl obou autorů. Obsahuje také nezbytné uvedení historického kontextu Šanghaje ke konci 20. letech 20. století, které poslouží k analýze jejího vyobrazení v díle Chloe Gong. Praktická část práce je rozdělena na vybrané vlivy na identitu a jakým způsobem formuje postavy v dílech. Prozkoumání se soustředí na ovlivnění rodiny a rodinného zázemí, romantických vztahů a prostředí a místo, ve kterém člověk vyrostl. KLÍČOVÁ SLOVA William Shakespeare, Chloe Gong, převyprávění, identita, Šanghaj
The Identity Construction and Self-Perception of Queer Sinti and Roma
Tremel, Alicia Sarah Beate ; Uherek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Wirthová, Jitka (oponent)
Tato práce se zabývá konstrukcí identity a sebepojetím queer Sintů a Romů ve střední Evropě. Sintové a Romové stojí na okraji společnosti a jsou vystaveni diskriminaci a anticiganistické stigmatizaci. Výsledkem je, že konstrukce identity vyžaduje větší úsilí a vede k vytvoření kolektivní identity, která poskytuje Sintům a Romům pocit sounáležitosti. Queer Sintové a Romové jsou vystaveni intersekcionální diskriminaci na osách rasismu a homofobie a zaujímají zvláštní postavení v rámci utváření identity. Tato studie, která zahrnuje údaje ze tří narativních rozhovorů, svědectví a vybraných kapitol z autobiografické knihy, dokládá, že intersekcionální diskriminace má velký vliv na utváření identity queer Sintů a Romů. Prokázalo se, že konstrukce identity byla utvářena koncepty jako maskování identity a vnímání odlišnosti, které lze překonat nalezením prostorů sounáležitosti a sociálních sítí, které zobrazují spojenectví. Vytvoření bezpečných prostorů pro queer Sinti a Romy má zásadní význam pro vytvoření prostorů sounáležitosti a projevení vzájemné skupinové identity. Klíčová slova: Identita, Sintové, Romové, nacionalismus, etnicita, LGBTIQ, genderová studia, intersekcionalita, sounáležitost a vnímání odlišnosti, spojenectví.
Zkušenost nebinárních osob se sebeprezentací a genderovou expresí (z fenomenologické perspektivy)
Novotný, Ondřej ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Macháčková, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá žitými zkušenostmi osob, které se identifikují jako nebinární, v osobní sféře a v sociálních interakcích. V teoretické části se zabývá interakcí mezi identitou člověka a genderem V teoretické části práce vymezuje pojem gender a zabývá se koncepty spojenými s genderem (jeho vývojem, rolemi, stereotypy a jeho sociálně konstruovanou povahou) a jeho interakcí se sociální a osobní identitou člověka. Okrajově se dotýká androgynity a aschematičnosti a jejich potenciálně pozitivních vlivů na společnost snížením salience genderových stereotypů, a to skrze přítomnost flexibilnějších představ o genderu. V empirické části analyzuje výpovědi čtyř genderově nebinárních informantů (poskytnuté polostrukturovaným rozhovorem) za pomoci interpretační fenomenologické analýzy a podrobněji se tak věnuje sebeprezentaci a genderové expresi ve vztahu k autenticitě. Sleduje tak na interakci mezi self a sociálním prostředím. Vyzdvihuje variabilitu prožívání těchto čtyř jednotlivců a jejich zkušenost shrnuje jednotlivě do emergovaných témat a podtémat. Skrze deskripci a interpretaci se snaží přiblížit a vysvětlit individuální zkušenost informantů. Objevují se některá společná témata jako: (1) vztah mezi tlakem vyvíjeným na jedince a pociťovanou potřebou vymezit se vůči stereotypu, (2) label...
Marketing territorial et écotourisme : Le portefeuille de projet Ardenne Attractivity au c?ur du développement territorial durable ardennais
PACCAUT, Ilane
Les initiatives territoriales ont gagné en importance dans la promotion du développement régional durable, en raison de leur capacité ? tenir compte des particularités et des besoins spécifiques de chaque région. L'Union Européenne encourage d'ailleurs activement de telles initiatives afin d'étendre le développement durable sur l'ensemble de son territoire. Les régions rurales, éloignées des centres urbains ou situées en périphérie des grandes voies de communication, de m?me que celles situées aux fronti?res nationales, peuvent particuli?rement profiter d'une approche de développement durable adaptée ? leurs caractéristiques uniques. Basée sur une étude qualitative comprenant trois entretiens, ce mémoire met en lumi?re le rôle joué par le renforcement de la destination touristique ? Ardenne ? dans le développement durable du territoire transfrontalier ardennais. De mani?re générale, il apparaît que le développement territorial repose sur des ressources, matérielles et immatérielles, propres ? chaque territoire, et qui sont coordonnées et valorisées au sein d'un projet tel que le portefeuille de projets Ardenne Attractivity. Intégrer la dimension durable, conformément ? sa définition premi?re, peut ?tre plus complexe dans un projet territorial. Cependant, la durabilité est manifeste et innovante dans le contexte transfrontalier ardennais, m?me si son intégration dans le projet territorial global demande une réflexion approfondie.
Integrace dětí ruské národnosti skrze výtvarnou výchovu
Vorontsova, Galina ; Fremlová, Vendula (vedoucí práce) ; Tsikoliya, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice integrace dětí ruské národnosti skrze výtvarnou výchovu. V teoretické části je nejprve popsán terminologický aparát, který s danou tématikou souvisí. Dále se teoretická část věnuje charakteristice žáků s odlišným mateřským jazykem, včetně specifik pedagogické práce s těmito žáky. Pojednává o fenoménu multikulturalismu, inkluzivním vzdělávání a také se věnuje otázce migrace a historii i současné situaci ruské národnostní menšiny v ČR. V didaktické části je pak vymezen potenciál výtvarné výchovy ve vztahu k integraci dětí s odlišným mateřským jazykem. Didaktická část dále obsahuje dva návrhy vyučovacích jednotek, které zahrnují metodiku pro realizaci aktivit a metodický komentář. Návrhy vyučovacích jednotek jsou postaveny na tvorbě dvou současných vizuálních umělců, Evy Koťátkové a Viktora Pivovarova, a mají za cíl sblížit obě kultury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 865 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.