Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 896 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Proces opouštění nového náboženského hnutí a jeho vliv na identitu jedince
Drastíková, Jana ; Beláňová, Andrea (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dekonverze od nového náboženského hnutí Haré Krišna. Jejím cílem bylo zjistit, jaký vliv má tento proces na identitu člověka. Práce se dále zabývá tím, jak na proces dekonverze bývalí členové hnutí Haré Krišna nahlížejí, jaké byly první myšlenky na odchod z hnutí a za jakých okolností se vyskytly. Bylo také mapováno, kam vedly první kroky těch, kteří hnutí opustili a jak se změnily jejich volnočasové aktivity a okruh přátel. Práce se zabývala i tím, jak se na své členství bývalí členové hnutí Haré Krišna ohlížejí a co jim z něj dává smysl i nadále. Bylo zohledněno i to, co jim zpětně smysl nedává. Výzkum probíhal kvalitativně pomocí metody tematické analýzy. Byly analyzovány celkem čtyři polostrukturované rozhovory a pět odpovědí, které byly získány prostřednictvím online formuláře. Byli tak zapojeni nejen respondenti z území České republiky, ale i ze zahraničí. Výsledky analýzy naznačují, že ke změně identity respondentů dochází. Na první pohled je zřejmé, že se již neidentifikují jako Oddaní hnutí Haré Krišna, proměnily se však i jejich hodnoty, volnočasové aktivity a okruh přátel. Jiný je také způsob duchovního života a pohled na svět. Z výsledků analýzy dále vyplývá, že proces dekonverze je pomalý a postupný. Pro jedince, kteří procesem procházejí, je...
Československá modernistická ilustrace 50. a 60. let 20. století a její vliv na identitu současných českých autorů
Šrámek, Jan ; Horáček, Radek (oponent) ; Sylvestrová, Marta (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Disertační práce Československá modernistická ilustrace 50. a 60. let 20. století a její vliv na identitu současných českých autorů se zabývá vlivem modernistické ilustrace 50. a 60. let na generaci současných tuzemských autorů zejména v oblasti knižní a časopisecké ilustrace. Společnými znaky pro vybrané současné české a slovenské ilustrátory jsou kromě práce s digitálními nástroji a tzv. vektorovou grafikou také používání vizuálních prvků odkazující do minulosti. Právě pro autory pracující s vektorovou grafikou a digitálními nástroji může československá vizuální kultura 50. a 60. let představovat ideální inspirační zdroj. Práce sleduje na pozadí politické a historické situace v Československu 50. let pozvolný vývoj vizuálního jazyka vycházejícího z moderního umění a jeho opatrné uplatňováni v rozličných oblastech ilustrační tvorby na konci dekády až po komplexní rozšíření modernistické ilustrace v knihách, časopisech a propagačních prostředcích v průběhu 60. let. Věnuje se také v exilu působícímu ilustrátorovi Miroslavu Šaškovi.
Veřejná prostranství města Brna - teoretická práce
Lelkes, Ivana ; Adamková, Jana (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Diplomová práca sa venuje problematike verejných priestrastiev vnútorného mesta Brna. Tieto priestory majú výborné predpoklady pre to, aby sa stali atraktívnymi miestami spríjemňujúcimi každodenné užívanie a umožňujúcimi kvalitné trávenie voľného času. K týmto danostiam patrí napríklad kompaktnosť zástavby, jasná ohraničenosť a uzavretosť verejných priestranstiev, vhodné dochádzkové vzdialenosti, prítomnosť verejnej i komerčnej vybavenosti a charakteristický genius loci. Verejné priestranstvá v daných lokalitách ale často svoj potenciál nenapĺňajú a zostávajú priemernými voľnými priestormi medzi budovami. Práca vytvára podrobnú kategorizáciu námestí, mestských tried a ulíc v rôznych štruktúrach vnútorného mesta Brna a na týchto typológiách skúma, čo je príčinou nenaplnenosti potenciálu, aké sú problémy verejných priestranstiev a aké ich možné riešenia.
ID - IDENTITY (UN) KNOWN (time specific in-cognito in-stant id - entity)
Janečková, Zuzana ; Babák, Petr (oponent) ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
This dissertation focuses on va-rious strategies of presenting identity in contemporary art and the current trend of forming its mutations and mystifications. It deals with approaches such as when the name of an artist is absent from his performance, various forms of concealment, and the subsequent detection of an artist. The term “anonymity” is not examined as its mere literal definition, but it subsequently forks into other related meanings. The introduction points at our daily meetings with anonymity, the condensation of information stemming from all spheres including the sphere of visual arts. The subject of the dissertation is explored though the influence of media operating at a given time (time-specific) and a given place (site-specific): here and now. The text primarily deals with the phenomenon of being “anonymous”. While examining this topic, the period starting with the 1990s is discussed and supplemented by examples from the history of Slovak, Czech, and international visual art with extensions to literature, music and film. It closely focuses on the following four bi-polar forms of anonymity: celebrity / anonymous artist, art groups / collective exhibitions, street art / net art, signature art / untitled art. These terms are defined and organized into dictionary entries (containing both names of artists and definitions of terms). Comprising of over two hundred words, a hybrid thematic dictionary has been produced. It consists of already existing definitions taken from the Slovak and Czech mutations of Wikipedia which are quoted with consistence with each entry. The collaboration with Wikipedia is based on subsequent addition of the author’s definitions and thus supplements it with missing information from the sphere of visual arts. The text also deals with a current trend of renaming as a symbol of a hegemonic tool of power. The terms a.k.a., name, monogram, nick, and pseudonym are explored.
Nomád
Schneiberková, Marcela ; Macháček, Mikuláš (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Hledání vizuální identity projektu Škola 21, pražské vzdělávací a seberozvojové iniciativy. Práce analyzuje vizi projektu a navrhuje způsoby vizuální komunikace.
JEDNA IDENTITA: Brno-Vídeň-Bratislava
Bártová, Kristina ; Kloda, Martin (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je analyzovat problém odcizení se dvojice ohnisek kultury jednoho regionu, znovuobjevit pojítko mezi nimi a navrhnout formu jejich trvalé koexistence v konkrétním architektonickém záměru.
Zázemí identity
Kleinerová, Zuzana ; Kleinerová, Klára (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce Zázemí identity / Za zemí identit je sérií akcí ve kterých usiluji o nalezení harmonie mezi kouzlem umění a života. Rozhodla jsem se iniciovat situace, „performance“ zprostředkovávající autentické, silné prožitky. V sebereflexivním pojetí inklinuji k performanci spjaté s životem. Vycházím ze své performanční praxe, ve které se síla a autenticita projevila především ve výměně energií mezi divákem a performerem. Začala jsem si stanovovat ideální podmínky performance za kterých by mohlo k této výměně a autentickému prožitku dojít. Podmínky pro vztah vzájemného prožívání situace „performera“ a „diváka“. V listopadu roku 2015 vznikl plán na sérii „autentických performancí“. Společné utváření „performančního“ počinu jsem ukotvila v konceptu identity, která je nekonečně formována ve vztazích a je nikdy nekončícím procesem vyjednávání. S obrazy vysněných setkání se ve jménu autentičnosti vystavuji anonymitě veřejného prostoru a čekám na moment svojí identifikace. Tím je moment, kdy si mě osoba, „divák“, který již mojí součástí je v rámci určité sociální role, všimne. Zasahuji do jeho každodennosti a svým způsobem ji získávám pro svou akci. To každodennost mnou zvoleného „diváka“ akci dotváří. Je zasazena do kontextu jeho života a stává se kompletní. V průběhu realizace se mi naskytla příležitost vystavovat v Palais de Tokyo. S vědomím významu takové příležitosti pro rozvoj vlastní umělecké kariéry jsem ji přijala jako výzvu postavit se čelem k podmínkám instituce, které jsou v naprostém rozporu s těmi, které jsem si dříve sama stanovila. V roli diváka jsem ve jménu věrnosti svým dosavadním zásadám v galerii chtěla být neviditelná a svou přítomnost se snažila utajit před skupinou, se kterou jsem měla možnost vystavovat. Východiskem poslední částí je nutnost. Poslední částí je obhajoba. A cíl: mít titul. V Brně, v prostoru Malé Ameriky mám 19. 5. zprostředkovat autentické prožitky z uplynulých situací, kterých je k dnešnímu dni (20. 4.) třiatřicet...
Já v možnostech
Lukešová, Eva ; Klodová, Lenka (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Má bakalářská práce „ Já v možnostech“ je založená na několikanásobné proměně, kterou vytvářím přemodelováváním tváře. Vycházím z vlivu života na fyzickou stránku člověka, kdy se každému jedinci jinak během stárnutí formuje obličej od vrásek přes celkový charakter tváře. Tyto vrásky pak aplikuji na můj autoportrét. Vybrala jsem si hned několik typů lidí s cílem vysledovat, jak bych vypadala, pokud bych se rozhodla jít v životě jinou cestou. Je to např. žena v domácnosti, vražedkyně, politička, jeptiška a umělkyně.
Firemní kultura m&m Arts
Moravec, Michal ; Holubář, Jiří (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá firemní kulturou firmy m&m Arts, její analýzou a celkovým zhodnocením. Dále pak aplikací nejnovějších trendů z pohledu image, komunikace, psychologie a podobně. Společnost působí na elektronickém trhu. Cílem práce je moderní koncept podnikové kultury, který přinese zpříjemněné pohodlí pro zákazníky, zjednodušení a ujasnění vnitropodnikových toků a vzájemné sblížení a propojení vztahů mezi firmou a zákazníky. Výsledkem práce bude také díky optimalizaci systému kultury prosazení firmy na trhu a přilákání nových zákazníků. Firma by se tedy měla zviditelnit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 896 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.