Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 365 záznamů.  začátekpředchozí278 - 287dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Sociální práce v kontextu hodnot se zaměřením na matky s dětmi bez domova
KRÝCHOVÁ, Vlasta
Studie se zabývá sociální prací jako prací s hodnotami. V teoretické části je vymezen pojem hodnota a dále jsou popsány hodnoty v sociální práci, v rodinách a azylových domech pro matky s dětmi. V rámci výzkumného šetření jsou zjišťovány hodnoty azylových domů pro matky s dětmi a hodnoty uživatelek těchto zařízení, poté jsou navzájem porovnávány, nakolik se shodují či se naopak liší. Výzkum byl realizován ve třech azylových domech pro matky s dětmi pomocí rozhovorů s jejich uživatelkami. Obsahovou analýzou dokumentů jsou zjišťovány hodnoty azylových domů ze standardů kvality sociálních služeb. Otázky použité v rozhovorech jsou rozděleny na několik oblastí. Konkrétně jde o rodinné vztahy, vztah matky k vlastnímu vzdělávání a zaměstnání v dětství i dospělosti, vztah matky k jejím dětem, jejich vzdělání a budoucímu povolání, partnerské vztahy a doplňující otázky. Tyto oblasti by měly poukázat na to, co je pro matky s dětmi důležité. Pomocí získaných informací se mohou hodnoty porovnat a sociální pracovníci v azylových domech je mohou zapracovat do koncepce jejich náplně sociální práce.
ANALÝZA SOUČASNÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU PODLE GILLESE LIPOVETSKÉHO A MICHELA MAFFESOLIHO: KOMPARACE A KONFRONTACE VYBRANÝCH TÉMAT, PROBLÉMŮ A KONTROVERZÍ
VOLEK, Jan
Práce analyzuje a srovnává přístupy dvou autorů zabývajících se jevy v soudobé společnosti. Soustřeďuje se převážně na témata životního stylu a hodnot. Klade si otázky týkající se socializace a individualizace společnosti. Práce je rozdělena do čtyř částí. V první části jde o seznámení se základními termíny (postmoderna, životní styl, hodnoty) a jejich vymezení. Druhá část práce je věnována koncepci Gillese Lipovetského. Třetí část se zaměřuje na koncepci Michela Maffesoliho. Ve čtvrté části jde pak o komparaci těchto dvou myšlenkových konceptů, kdy se práce soustředí především na vysledování argumentačních střetů a třecích ploch. Na základě této komparace vyvstávají otázky a myšlenky, které jsou v závěrečné části práce prezentovány.
Rozvoj tvořivého myšlení ve službě výchovy k humanistickým hodnotám (Příspěvek k výchově dětí mladšího školního věku v prostředí školní družiny)
JOZOVÁ, Vladislava
Práce se zabývá rozvojem tvořivého myšlení při výchově dětí mladšího školního věku v prostředí školní družiny. Teoreticky se zaměřuje na základní vymezení humanismu a výchovu k hodnotám, přibližuje hodnoty bytí, dávání a vlastnění. Dále vymezuje tvořivost a faktory, které mají významný podíl na rozvoji tvořivosti a tvořivého myšlení. Charakterizuje prostředí školní družiny, její náplň, časovou organizaci a psychický vývoj dítěte mladšího školního věku. Rozvíjení vlastního lidství dětí ve školní družině podporuje výchova především kreativním promýšlením mezilidských vztahů, komunikací a klidnou atmosférou. Inspiraci k rozvíjení vlastní lidskosti dětí přinášejí metody aktivizující myšlení. Práce se zaměřuje na metodu Brainstormingu, techniku laterálního myšlení Šesti myslících klobouků a Filosofii pro děti.
Hodnotový svět současné mládeže
ŠLOSSAROVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hodnot, konkrétně pohledem na hodnoty středoškolských studentů v porovnání se studenty vysokých škol. Cílem této práce je zjištění, k jakým hodnotám se hlásí respondenti v rozmezí cca 15 ? 18 let věku a studenti prezenčních forem vysokoškolského studia, a to s důrazem na postižení proměn jejich hodnocení významu klíčových hodnot v různých životních etapách. Teoretická část se věnuje problematice hodnot, hodnotových systémů a postojů současné české mládeže. Dále autorka provede analýzu a komparaci současných poznatků a výzkumů, zaměřujících se na problematiku hodnot mládeže. V praktické části práce jsou porovnány rozdíly, které vyjadřují respondenti v názorech na hodnoty, a to v období středoškolského studia a ve fázi života, kdy se člověk na prahu dospělosti věnuje studiu na vysoké škole. Cílem praktické části práce je porovnat vliv generových aspektů na podobu hodnotového žebříčku mládeže.
Aspekty kvality života u rodičů předškolních dětí na Jindřichohradecku.
URBÁNKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce je zaměřena na posouzení různých aspektů kvality života u rodičů předškolních dětí na Jindřichohradecku. Pomocí dotazníkového šetření se snaží prozkoumat a analyzovat kvalitu života rodičů z jejich subjektivního pohledu, na základě jejich hodnocení spokojenosti v různých oblastech života. V první polovině se práce zaměřuje na definování pojmu, jako je rodina, funkce rodiny, zajímá se o specifika rodiny současnosti. Uvádí vývojové etapy dítěte, zabývá se především předškolním obdobím. V teoretické části také rozebírá problematiku kvality života, její pojetí, historii a hlediska měření. V praktické části práce vymezuje cíle průzkumu, určuje výzkumné předpoklady, popisuje výzkumné šetření a poskytuje výsledky průzkumu a jejich hodnocení. Výsledky průzkumu naznačují určité trendy, které se objevují v českých rodinách a nalézají rozdílné vnímání spokojenosti u mužů a žen v konkrétních oblastech.
Hodnoty současné mládeže
ROSSMANNOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí a zabývá se problematikou hodnotové orientace současné mládeže. Teoretická část se věnuje hodnotám jako takovým, jejich druhům a definicím. Dále pak je zaměřena na charakteristiku mládeže po její psychické i tělesné stránce a zmapování socializace a hodnot současné mládeže. Praktická část se věnuje objasnění výsledku výzkumného šetření, které bylo provedeno dotazníkovou formou na určitém vzorku dnešní mládeže. Cílem tohoto šetření bylo zjištění, k jakým hodnotám se hlásí respondenti cca 15 ? 18 let věku a studenti prezenčních forem vysokoškolského studia a to s důrazem na postižení proměn jejich hodnocení významu klíčových hodnot v různých životních etapách.
Analýza kvality života u pubescentů a adolescentů s ohledem na cirkadiánní a diurální rytmy v dětských domovech v Jihočeském kraji.
VLKOVÁ, Alena
Ve své diplomové práci se zabývámkvalitou života s ohledem na cirkadiánní a diurální rytmy u dětí v dětských domovech v Jihočeském kraji. V teoretické části práce se věnuji pubescentnímu a adolescentnímu věku dítěte, biorytmům, spánku, kvalitě života dětí, popisuji zde i problematiku hodnotové orientace, rodiny a ústavní výchovu. Hlavní částí práce bylo dotazníkové šetření -Dotazník cirkadiánní typologie CIT Harada, Krejčí (2010). Respondenti jsou rozděleni na pubescenty (10-14 let) a adolescenty (15-19 let).Výzkum jsem aplikovala v dětských domovech v Písku, Volyni, Radeníně, Žíchovci, Korytě, Boršově nad Vltavou, Homolích a ve Zvíkovském Podhradí. Sběr dat probíhal v období od února 2012 až do října téhož roku. Závěrem práce bylo statistické vyhodnocení dat z dotazníků od 118 probandů obojího pohlaví.
Návrh volnočasového projektu pro děti středního školního věku se zaměřením na ekologickou výchovu a výchovu k hodnotám
MATLACHOVÁ, Petra
Práce se zabývá návrhem projektu pro děti středního školního věku. Teoretická část charakterizuje děti středního školního věku. Dále popisuje morální myšlení a vnímání hodnot z pohledu dějin. Další kapitoly se věnují výchově k hodnotám a ekologické etice. Praktická část obsahuje didaktický návrh projektu. V návrhu jsou aktivity, které podporují ekologické vědomí a s ním spojený hodnotový žebříček jedince. Základní myšlenka celého projektu je ztotožnění s přírodou jako se sebou samým. Dále jsou použity nedirektivní metody morální výchovy, které pomáhají jedinci uvědomit si zodpovědnost za své chování na Zemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 365 záznamů.   začátekpředchozí278 - 287dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.