Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 448 záznamů.  začátekpředchozí279 - 288dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Digitální fotografie - fotografování přírody
Neckář, Roman ; Hanuš, Jiří (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
NÁZEV: Digitální fotografie - fotografování přírody AUTOR: Roman Neckář KATEDRA: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Hanuš ANOTACE Tato bakalářská práce "Digitální fotografie - wildlife" se zabývá tématem fotografování divoké přírody. První část technologie fotografie a příslušenství pojednává o historii a fotografie, popisuje rozdíl mezi klasickou a digitální fotografií, vybavením s ní související a fotografickými styly. Dále obsahuje popis mé fotografické cesty, fotografické vzory, ukázku mých fotografií s popisem vzniku, filozofický pohled na fotografii. Druhá, didakticky-výzkumná část, popisuje roční hostování v dětském oddíle Ranger při Národním parku České Švýcarsko. Zde byla v devíti lekcích vysvětlena a předvedena problematika digitální fotografie, cílená na fotografování divoké přírody a manuální zvládnutí fotografického vybavení. Cílem této práce je seznámení s digitální fotografií a uvedením do odvětví fotografování divoké přírody. Odhalení křehké rovnováhy ekologického soužití člověka a přírody. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální fotografie, divoká příroda, klasická fotografie, historie fotografie, fotoaparát.
Etika, pravdivost a objektivita v historii fotografie, zejména žurnalistické
Folprecht, Vladimír ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Lorman, Jaroslav (oponent)
Etika, pravdivost a objektivita v historii fotografie, zejména žurnalistické Tato práce se zabývá fotografií jako sociálně etickým obrazovým médiem od doby jejího vynálezu do poloviny padesátých let 20. století. Popisuji v ní historii a vývoj etických aspektů fotografie ve vzájemných souvislostech od pořízeného snímku až po jeho zveřejnění v tisku a jeho význam v kontextu doby. Snímky, které jsou v práci prezentovány, jsou vybrány z těch, které měly pro svůj účinek v době svého pořízení zvláštní význam a které mají pro etickou problematiku v průběhu historického vývoje fotografie mimořádnou vypovídací hodnotu. Uvádím fotografy a fotografie, upozorňující na nově vzniklé etické problémy a umožňující bolesti, zlořády a nespravedlnosti ve společnosti vidět ostatním, burcovat svědomí společnosti a dávat impulsy k jejich nápravě. Tady sehrála fotografie významnou a nezastupitelnou roli. Uvedeny jsou také fotografie, které dokumentují etická selhání celých národů pod vlivem zrůdných ideologií charizmatických vůdců a jsou mementem pro další generace, aby se podobné věci již nikdy neopakovaly Klíčová slova Fotografie, žurnalistika, sociální etika, dětská práce, propaganda, manipulace.
Fotografický plakát ve výtvarné výchově
Tomanová, Jana ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je zkoumání diskursu fotografie a plakátu. Tyto dva fenomény se snažím propojit do jedné průřezové teorie a vytvořit jejich obecnou charakteristiku. Práce hledá vzájemné průsečíky fotografie a grafického designu/plakátu a aplikuje je v teorii plakátové tvorby. Teoretické principy jsou v didaktické části uvedeny do vyučování výtvarné výchovy na ZŠ. Stejný přístup je uplatněn ve vlastní výtvarné práci. Klíčová slova: Fotografie, grafický design, plakát, fotografická plakát, nová média, typografie
Paparazzi a jejich fotografie v českém tisku
Nohejlová, Markéta ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Paparazzi a jejich fotografie se stali neodmyslitelnou součástí novodobého žurnalismu, Ačkoliv s sebou tato skutečnost přináší vlnu odporu jak ze strany mediálních konzumentů, tak z hlediska mediálních odborníků. Obliba bulvární fotografie však neustále stoupá, média se proto snaží svou nabídku tomuto faktu přizpůsobit. Ačkoliv je paradoxně na paparazzi fotografy v mnoha ohledech nahlíženo negativně, poptávka po jejich fotografiích neustále roste, čímž se přirozeně zvyšuje i jejich aktivita. Cílem této bakalářské práce je uvést čtenáře do problematiky současné bulvární fotografie, analyzovat její specifické znaky a přiblížit metody, které jsou v praxi fotografy využívány. Práce obsahuje také komparaci české a zahraniční bulvární fotografie a snaží se definovat základní rozdíly s důrazem na český mediální trh. Studie se věnuje vzniku a následně vývoji bulvární fotografie, charakterizuje periodika, ve kterých jsou snímky publikovány a snaží se o deskripci základních znaků bulvární fotografie. Dále se soustředí na popis výzkumu, který autorka absolvovala spolu s paparazzi fotografem a v metodologické části analyzuje a vyhodnocuje výsledky, ke kterým v průběhu zkoumání došla. V příloze má čtenář možnost přečíst si rozhovory s paparazzi fotografy působícími v českých médiích.
Médium v procesu změny: fotografie ze smartphonů a dalších mobilních zařízení v kontextu profesionální fotožurnalistiky
Králová, Pavla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Diplomová práce Médium v procesu změny: fotografie ze smartphonů a dalších mobilních zařízení v kontextu profesionální fotožurnalistiky se zabývá fotografií, která byla pořízena prostřednictvím tzv. chytrých telefonů, neboli smartphonů. Práce se dělí na pět částí. První část práce se soustředí na fenomén obratu k vizualitě, vizualizovaní informací a ústupu od textových informací. Druhá část práce představuje vhled do historie chápání fotografického obrazu a seznamuje s proměnami tohoto média. Třetí část se zaměřuje na představení fenoménu smartphonů a tabletů, jejich historie, rozšíření. Také se zabývá aplikacemi pro editaci a sdílení fotografií ze smartphonů a tabletů. Čtvrtá část práce se věnuje konkrétním případům užití smartphonové fotografie v médiích. Samostatně se věnuje smartphonové fotografii ve válce, v rizikových a vzdálených oblastech, při živelných katastrofách a v další profesionální fotografii. Pátá část přináší hloubkové rozhovory s fotografy, kteří se smartphonovou fotografií zabývají nebo s ní mají nějaké zkušenosti. V rozhovorech s Tomášem Tesařem a Milanem Jarošem se práce zabývá smartphonovou fotografií z hlediska jejich profesionálních zkušeností.
Fotografický esej včera a dnes (komparace mediálního obrazu válečných konfliktů ve zpravodajských periodikách)
Havlovicová, Anna ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Tématem diplomové práce Fotografický esej včera a dnes (komparace mediálního obrazu válečných konfliktů ve zpravodajských periodikách) je porovnání podob fotografického eseje z doby klasického fotožurnalismu, v padesátých a šedesátých letech 20. století, a z doby současné ovlivněné digitálními technologiemi. Diplomová práce zkoumá fotografický esej na příkladu válečné fotografie. Pro větší přehlednost byly zvoleny dva významné válečné konflikty vážící se vždy k jednomu stanovenému období. V době klasického fotožurnalismu padesátých a šedesátých let 20. století práce analyzuje fotografické eseje z války ve Vietnamu publikované v americkém zpravodajském týdeníku LIFE. V současné době studuje fotografické eseje z války v Iráku publikované členy obrazové agentury VII Photo Agency. Kromě analýzy jednotlivých fotografií, které jsou v esejích zastoupeny, práce sleduje i celkovou podobu fotografických esejů a popisuje rozdíly mezi nimi. Ambicí této diplomové práce je na příkladu rozboru fotografických esejů z doby klasického fotožurnalismu a ze současnosti dokázat, že vývoj digitálních technologií zásadně ovlivňuje tvorbu a výslednou podobu novinářských fotografií.
Zpětný pohled
Ivanová, Karolína ; Hládeková, Katarína (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se budu zabývat souvislostí mezi pozorováním a procesem fotografování. Sleduji jak se proces fotografie rodí ve své nejprostší a nejzákladnější podobě a to- v prvotní myšlence. První část mé bakalářské práce se skládá z audio nahrávek kde zachycuji každodenní všední momenty které mne zaujaly. Zajímá mě vztah mezi fotografií slovem/ jazykem, jak jazyk vstupuje do fotografie a naopak. Stačí abychom se na fotografii podívali a asociace a vzpomínky a představy se promítnou do slov a obrazů. Jde mi o vyvolávání „mentálních“ fotografií v mysli. Druhá část mé bakalářské práce se skládá ze zrcátkového objektu, který je aktivován až zapojením diváka do procesu pozorování.
Podnikání v oblasti digitální fotografie
Molkupová, Petra ; Očenášek, Vladimír (vedoucí práce) ; Vasilenko, Alexandr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou podnikání a jeho aplikací do digitální fotografie. Teoretická část je zaměřena na podmínky pro podnikání v České republice a poukazuje na různé možnosti podnikání v oboru digitální fotografie, potřebné vybavení a tematické žánry. Náplní praktické části práce je popsání vybrané společnosti, její filozofie, historie, nabízené služby a prezentace na internetu. Poté jsou představeny největší konkurenční podniky, provedeno jejich srovnání s vybranou společností a doporučení k případnému zlepšení zvolené firmy. Odpovědi, které byly zjištěny během provedených rozhovorů ve vybrané společnosti jsou zakomponovány do popisu společnosti a jejího srovnání s jinými podniky a také jim je věnována samostatná kapitola. Dále jsou zmíněny možné směry vývoje oblasti digitální fotografie do budoucnosti z několika úhlů pohledu.
Květen 1945 optikou deníku Mladá fronta v časové spirále 65 let
Stoszková, Šárka ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Anotace: Diplomová práce "Květen 1945 optikou deníku Mladá fronta v časové spirále 65 let" zpracovává téma osvobození Československa v květnu 1945 pomocí kvalitativní obsahové analýzy vybraných dostupných textů publikovaných v deníku Mladá fronta (Mladá fronta DNES) v průběhu 65 let od jeho založení. V práci bude hodnocen vývoj periodika od jeho založení po současnost, analýza se věnuje vývoji postojů, názorů, způsobu žurnalistického sdělení a proměny mediálního obsahu stejné události ve stejném médiu na půdorysu metamorfózy doby. Hlavním cílem práce je získat odpověď na otázku, zda může být stejná (a z historického pohledu do značné míry konstantní) událost ve stejném mediálním produktu popisována v různých časových periodách stejně a jaké faktory to ovlivňují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 448 záznamů.   začátekpředchozí279 - 288dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.