Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 510 záznamů.  začátekpředchozí274 - 283dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Instantní fotografie na sociálních sítích
Valentová, Marie ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
(abstrakt) Tato práce se zabývá sociální sítí Instagram jakožto následníkem tradice instantní fotografie a obsahem této sítě. Instagram je globálně velmi rozšířenou sítí a fenoménem, který ovlivňuje objekty fotografie, definici zachycení hodného i estetiku. Instagram, jehož obsah je denně rozšiřován o miliony dalších fotografií, je místem, kde fotografie nabývají nového uplatnění a následují specifické trendy. Tato práce zkoumá sociální síť samotnou, sleduje historii vzniku Instagramu, principy fungování této sítě, českou verzi sítě i typy uživatelů. Pro lepší definici specifik instagramové fotografie zasazuje tento jev do historického kontextu technologického vývoje média fotografie. Tato práce se snaží vystihnout a definovat zejména estetiku fotografií na této síti; nejdřív v rovině obecných poznatků; následně praktickým průzkumem. Hlavním výstupem je prozkoumání obsahu českého Instagramu a hledání obrazových specifik této sítě. S pomocí obrazové analýzy stanovuje a kategorizuje nejčastější objekty na fotografiích na této síti a následně hledá estetická specifika s pomocí dotazníkového šetření.
Historicko-sociologické aspekty sebeprezentace na internetu (zaměření na sociální síť Instagram)
Petrová, Michaela ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Cviklová, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jaké motivy vedou uživatele internetu k sebeprezentaci ve veřejném prostoru. Práce je zaměřena na aplikaci Instagram, které doposud nebylo věnováno mnoho prostoru. Věkové rozmezí uživatelů je od 18 let, rozděleno do tří věkových skupin s předpokladem rozdílností, které vyplynou v průběhu šetření. Práce má teoreticko-empirickou povahu, přičemž teoretická část je věnována pozvolným změnám ve společnosti s nástupem nových technologií. Kvalitativní výzkum, který odpovídá na hlavní výzkumnou otázku a další dílčí výzkumné otázky, vychází z polostrukturovaných rozhovorů. Výsledky mohou sloužit jako teoretický základ pro budoucí zkoumání sociálních sítí, především aplikace Instagram. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fotografie jako součást komplexního komunikátu ve zpravodajství českých deníků
Jarošincová, Jitka ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tématem práce je dodržování novinářské etiky ze strany dvou seriózních českých deníků - Mladé fronty DNES a Hospodářských novin, v případě informování veřejnosti prostřednictvím komplexních komunikátů, jejichž součástí je novinářská fotografie. Vzorek výzkumu je omezen na domácí a zahraniční zpravodajství vydávané celostátně. Zkoumaným obdobím je březen 2014. Hodnocenou proměnnou je vztah mezi významy jednotlivých složek daných komunikátů (titulku, popisku, snímku a souvisejícího článku), které by - protože se všechny podílí na výstavbě společného smyslu sdělení, jež má být věrným obrazem skutečnosti - měly vůči sobě vykazovat princip harmonie a substituce. Výzkumné jednotky jsou analyzovány pomocí sémiotické analýzy na úrovni denotace a konotace. K výkladu jednotlivých znaků jsou použity znalosti sociální a vizuální sémiotiky, sémantiky a pragmatiky. V závěru je výzkum porovnán se zjištěními bakalářské práce Magdy Polmanové, která se zabývala téměř stejným tématem na stejném materiálu, avšak z roku 2011. Výsledkem mého výzkumu jsou zjištění, kolikrát došlo v daném období k uveřejnění nekoherentních komplexních komunikátů, jak se jejich počty lišily mezi danými periodiky, jak se jejich množství změnilo od roku 2011, jaké vzorce vztahů mezi sebou jednotlivé složky vykazovaly, jaké principy...
Vizuální komunikace a budování identity Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary prostřednictvím Instagramu
Fundová, Johana ; Průchová, Andrea (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vizuální komunikaci Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary prostřednictvím sociální sítě Instagram. Tuto síť používá festival ke komunikaci s návštěvníky, čímž buduje svou identitu a vytváří komunitu fanoušků. Teoretická část práce přibližuje historii Instagramu a fungování této populární aplikace, dále se zaměřuje na působení karlovarského festivalu i zahraničních filmových festivalů na Instagramu. Závěr teoretické práce nabízí definice vizuální komunikace se zaměřením na specifika analogové, digitální a internetové fotografie. Práce pomocí kvantitativní obsahové analýzy instagramových fotografií a sémiotické analýzy prvků technického a obsahového charakteru zkoumá, jaký vizuální styl komunikace festival používá a jak tento styl přebírají návštěvníci festivalu a média informující o festivalu. V rámci tohoto výzkumu je zkoumán instagramový profil karlovarského festivalu a vybrané profily zástupců médií a návštěvníků. Cílem práce je popsat, jaký vizuální jazyk a styl používají na Instagramu organizátoři festivalu a jak se tento jazyk odráží na budování identity samotného festivalu.
Lázeňská móda za 1. republiky
Mikšovská, Barbora ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce je věnována tématu lázeňské módy a ošacení v Československu, konkrétně v letech 1924 - 1930. Na základě rozboru pramenů a komparaci poznatků z odborné literatury je zde reflektována záliba v pánském i dámském lázeňském odívání v letech 1924 - 1930 ve městě Poděbrady. Celá práce je rozdělena na pět oddílů. První část práce se věnuje historii lázeňství v Čechách a v kontextu Evropy. Druhý oddíl se zabývá prvorepublikovým ideálem krásy utužovaným v lázních a fenoménem "šviháka" lázeňského. Ve třetí části se orientuji na každodenní prvorepublikovou módu v období 20. let. Čtvrtý úsek práce seznamuje čtenáře s historií města Poděbrad, vznikem lázní, zajímavostmi z lázeňského prostředí a propagací lázní. Poslední část odráží z pramenů už konkrétní odívání v Poděbradech v daném období. Práce si klade za cíl popsat módní diskurz prostřednictvím lázeňského časopisu i rozborem fotografií z kolonády provinčních lázní. Součástí práce jsou také dobové ilustrace a fotografie, které dokreslují dobové módní prostředí v maloměstských lázních. Hlavním pramenem pro diplomovou práci byl fond Lázně Poděbrady, který je uložen v Polabském muzeu. Klíčová slova: móda, historie lázeňství, Československo, období 1924 - 1930, ideál krásy, význam módy, fotografie, dandy, provincie
Komunikační strategie zapatistického hnutí v Chiapasu
Šmausová, Veronika ; Křížová, Markéta (vedoucí práce) ; Opatrný, Josef (oponent)
(česky) Ve své diplomové práci představím zapatistické hnutí, jeho mediální strategie a pomocí případové studie popíši jeho vizuální komunikaci. Po zhodnocení významu mediálních strategií hnutí dokáži, že mediální komunikace zapatistů hrála zásadní roli v proměně mexické společnosti ve druhé polovině 90. let a přímo ovlivnila proces transitu k demokracii v Mexiku. V úvodu vysvětlím, jak může být zpravodajská fotografie pramenem zkoumání zapatistů a přednesu základní hypotézy svého výzkumu. V historické části hnutí zasadím do společenského, politického a historického kontextu mexické společnosti a státu Chiapas, kde povstání roku 1994 propuklo, vysvětlím příčiny povstání a uvedu jeho cíle. Před tím, než se budu zabývat aspekty komunikace zapatistů, popíši mexické mediální prostředí, do kterého je potřeba mediální výstupy zapatistického hnutí zasadit. Mediální strategie a mýty vytvořené hnutím vylíčím v obecné rovině. V rámci případové studie zkoumající fotografie EZLN v časopise Proceso v letech 1994 a 2001 srovnám vizuální komunikaci zapatistů s mediálními strategiemi hnutí a budu se detailně věnovat znakům definujícím EZLN. V závěru zodpovím výzkumné otázky a shrnu své poznatky.
Vizuální reprezentace ukrajinské krize v týdeníku Respekt
Trhoň, Ondřej ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Topinková, Martina (oponent)
Tato práce analyzuje, jak se hodnoty týdeníku Respekt odráží v jeho fotožurnalistickém pokrytí začátku Ukrajinské krize. Pomocí zjednodušené obsahové analýzy jsem kvantifikoval formální i obsahové prvky deseti galerií publikovaných během majdanských protestů a pokusil se interpretovat, jak je fotografové používají k ovlivnění svých čtenářů a jak se podílí na mediálním rámování konfliktu. Kromě konstrukce kódovací tabulky a interpretace výsledků jsem provedl rozhovory se dvěma hlavními fotografy Respektu. Souhrnná analýza těchto zdrojů odhalila, že pokrytí Ukrajinské krize týdeníkem není nestranné - ve skutečnosti favorizuje protestanty, zatímco druhou stranu konfliktu téměř nezobrazuje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 510 záznamů.   začátekpředchozí274 - 283dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.