Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 213 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aukční portál nebankovních úvěrů v České Republice
Hadač, Marek ; Pochyla, Martin (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá podnikatelským záměrem internetového aukčního portálu s nebankovními půjčkami. Náplní práce je na základě finančního plánu a finanční analýzy navrhnout funkční systém, který bude realizovatelný v praxi. V teoretické části se zabývám analýzou internetových aukcí, ale také legislativou spotřebitelských smluv a úvěrů. V praktické části pak praktickým srovnáním trhu a návrhu řešení podnikatelského plánu.
Finanční a digitální gramotnost generace Z
Weiss, David
Tato bakalářská práce se zabývá finanční a digitální gramotností generace Z v České republice. Hlavním cílem této práce je zjistit úroveň finanční a digitální gramotnosti zástupců generace Z. Úroveň finanční i digitální gramotnosti byla stanovena pomocí klasifikační stupnice. Pro přesnější poznání současného stavu a porozumění, jak si generace Z v oblasti finanční a digitální gramotnosti stojí, byly také stanoveny a následně vyhodnoceny výzkumné otázky. K naplnění cíle práce bylo využito dotazníkového šetření. Otázky z dotazníkového šetření byly poté jednotlivě přezkoumány a vyhodnoceny. Bodový zisk u finanční i digitální gramotnosti byl roven přibližně 4 bodům z celkových 8 možných, z čehož vyplývá převážně průměrná, tedy ani vysoká ani nízká, úroveň finanční i digitální gramotnosti generace Z. Z výsledků dotazníkového šetření vyšlo najevo, že lépe si vedou muži a lidé s vyšším dosaženým vzděláním.
Finanční gramotnost mládeže v ČR
Adamcová, Iveta
Má bakalářská práce je cílena na finanční gramotnost mládeže v České republice, srovnání získaných výsledků s výsledky výzkumů a navrhnutí inovací v edukaci žáků a studentů. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu finanční gramotnost, představení finančního vzdělávání na českých školách, příčiny a důsledky finanční negramotnosti a studie úrovní finanční gramotnosti v České republice a v zahraničí. Praktická část je složena z výsledků dotazníkového šetření a poté ná-vrhy na zvýšení finanční gramotnosti.
Finanční gramotnost studentů ekonomických a neekonomických studijních programů vysokých škol
Gracová, Eva
Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení úrovně finanční gramotnosti studentů, kteří studují ekonomické a neekonomické programy na vysokých školách. Pomocí dotazníkového šetření práce zkoumala rozdíly v úrovni finanční gramotnosti mezi těmito dvěma skupinami studentů. Práce identifikuje klíčové faktory ovlivňující finanční gramotnost a koncepty behaviorální ekonomie slouží k porozumění důvodů finančních rozhodnutí. Dále se práce věnuje zkoumání, zda studenti uvažují o spoření na důchod a jaké jsou jejich finanční znalosti. Výsledky šetření odhalily rozdílné úrovně znalostí mezi oběma skupinami studentů. Na závěr práce jsou navrhnuta doporučení pro management bankovních institucí s ohledem na zlepšení finanční gramotnosti mezi mladými lidmi.
Tvorba pracovních listů pro výuku finanční matematiky na ZŠ a SŠ
Dolák, Tomáš ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Janda, David (oponent)
V této diplomové práci se zaměřuji na tvorbu a aplikaci pracovních listů pro výuku finanční matematiky na základních a středních školách. Pracovní listy nejen rozvíjejí znalosti finanční matematiky u žáků, ale také podporují jejich finanční gramotnost. Rov- něž mohou být využity k procvičení dovedností, jako je programování, návrh algoritmů, vyhledávání informací, skupinové diskuse a samostatné řešení problémů. Klíčovým aspektem těchto pracovních listů je jejich struktura, která je inspirována systémem "Cornell Notes", orientovaným na formulaci otázek, psaní poznámek a vytvá- ření vlastních shrnutí. Do listů jsem integroval i systém žákovských sebehodnocení, který umožňuje studentům sledovat dosažení cílů vytyčených jednotlivými pracovními listy. Cílem práce je vytvořit pracovní listy pro výuku a následně tyto pracovní listy ve výuce otestovat. Dále je cílem práce zanalyzovat řešení žáků a navrhnout možné přístupy k jednotlivým úlohám, které budou moci učitelé aplikovat ve svých hodinách. Žáci jednotlivé pracovní listy vyplnili, já jejich řešení zanalyzoval a následně provedl dotazníkové šetření mezi žáky, pro získání doplňujících informací. Toto šetření buď pod- pořilo mé pozorování, nebo je vyvrátilo. Z analýzy řešení a z dotazníkové šetření lze usuzovat, že pracovní listy jsou lépe využitelné...
Finanční gramotnost na základních školách
Klán, Vojtěch
Předkládaná bakalářská práce se zabývá studiem finanční gramotnosti u žáků druhého stupně vzdělávání ve státech Visegradské čtyřky. Nejprve byla provedena analýza dokumentů domácích a zahraničních zdrojů dané problematiky, kde jsou shrnuty jednotlivé výukové plány vybraných zemí a vymezeny základní pojmy. Na základě poznatků byl sestaven online dotazník, který byl zaslán vybraným školám každého státu. Dotazník je složen z 20 otázek, které reprezentují jednotlivé oblasti problematiky a byl přeložen úředního jazyka pro dané země. Také byla zpracována obsahová analýza strategických dokumentů. Získaná data byla následně statisticky vyhodnocena v přiložených grafech. Závěr práce je věnován výsledkům a možnostem, jak pozvednout úroveň finanční gramotnosti. Bylo zjištěno, že žáci se nejlépe orientují v problematice finančních služeb a vědomosti žáků neodpovídají výukovým plánům jednotlivých zemí. Závěrem je představeno několik doporučení, jak znalosti prohloubit a zefektivnit jejich osvojení.
Finanční gramotnost žáků SŠ
Horáková, Lucie
Bakalářská práce se věnuje tématu finanční gramotnost žáků středních škol. Je tvořena z teoretické a praktické části. Teoretická část je zpracována na základě studia odborných publikací, strategických dokumentů a odborných článků. Popisuje finanční gramotnost, dělení, standardy a metodická doporučení pro výuku. Dále se zabývá strukturou, historií a principy finančního vzdělávání. Zaměřuje se i na mimoškolnímu subjekty pro zvyšování povědomí ve světě financí. Praktická část ověřuje úroveň teoretických znalostí žáků posledních ročníků střední školy a gymnázií pomocí didaktického testu.
Finanční gramotnost majitelů koní
Palatová, Klára ; Koblovský, Petr (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Práce zkoumá případ finanční gramotnosti majitelů koní. V teoretické části jsou nastíněny příčiny finanční negramotnosti a její dopady na národní úrovni. Práce shrnuje jednotlivé přístupy k řešení finanční negramotnosti z pohledu dosud provedených vědeckých studií a implementace těchto doporučení v rámci České republiky. Práce stručně popisuje současnou úroveň finanční gramotnosti na národní úrovni pro pochopení kontextu, v jaké se studovaný případ nachází. V rámci explorativní výzkumné případové studie práce jsou zjišťovány kvalitativním přístupem stanoviska zainteresovaných stran do jezdeckého sportu a chovu koní a následně kvantitativní metodou jsou zjišťovány socio-demografické údaje a informace o finančních znalostech a finančním chování samotných majitelů koní. Dle získaných dat skupina majitelů koní vykazuje malou finanční znalost i špatné finanční chování. Kromě nízké úrovně finanční gramotnosti zkoumané skupiny majitelů koní jsou dále identifikovány problémy týkající se špatné obecné znalosti týkající se chovu koní. Na základě těchto zjištění jsou v rámci práce identifikovány subjekty, pro které by tato práce měla sloužit jako podklad pro nasměrování dalších kroků vedoucích na příklad k lepší formulaci pravidel pro péče o koně a regulaci trhu na základě příkladu dalších evropských zemí.
Finanční gramotnost chlapců ve vybraném diagnostickém ústavu
Hons, Jindřich ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
The theoretical part of my diploma thesis connects three separate themes.: Financial literacy, poverty prevention and diagnostic institutions, those are the initial points for the implemented research. The empirical part consists of research of a qualitative character. Selected procedures and techniques aimed at a more detailed description of financial literacy of pupils placed in the Diagnostic Institute for youth, Prague 2, Lublaňská 33. The resulting description has the character of a monograph, bonding the participant's life story with a description of money issues, managing the family budget, basic financial management, obligations and investments. The case studies capture the life strategies, mindsets and opinions of nine participants. The main method of this work is an interview based on worksheets. The main goal of this work is to confront the reader with an unusual life story of a teenager. The text evokes an interesting debate and also emphasizes the existential necessity of the twenty-first century to spread enlightenment and motivate people to increase financial literacy. KEYWORDS prevention, diagnostic institute, DIUS, financial literacy, casuistic
Vyučovací metody vedoucí k posilování úrovně finanční gramotnosti žáka základní školy
VODIČKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku výuky finanční gramotnosti na vybraných základních školách. Zabývá se především vyučovanými tématy v rámci finanční gramotnosti a výukovými metodami. Metody jsou zmapovány a vzájemně porovnány. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu finanční gramotnost, zařazení tohoto tématu do Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Na konci se věnuje výukovým metodám, z hlediska jejich definice, historie, klasifikace, především je zde napsána podkapitola věnující se výukovým metodám finanční gramotnosti, kde je popsána didaktická hra vytvořená autorkou práce. V praktické části je čtenář seznámen s kvalitativním výzkumem, který zjišťuje, jaká témata z finanční gramotnosti se na vybraných základních školách vyučují a pomocí jakých metod. Cílem je tedy zjistit, zda se učitelé při výuce finanční gramotnosti řídí doporučenými metodami pro posilování výuky finanční gramotnosti, či nikoliv.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 213 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.