Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fair trade na příkladu pěstování a obchodu s kávou v Salvadoru
Aistov, Filip
Cílem této práce je komplexně zmapovat a popsat fair trade problematiku a ukázat její principy na příkladu pěstování a obchodu s kávou v Salvadoru. V první části práce poskytuje přehled o aktuální situaci na globálním trhu s kávou, o popisu procesu cenotvorby a tvorby hodnotového a dodavatelského řetězce a o fair trade problematice. Následuje výzkum, který se věnuje problematice pěstování a obchodu s kávou v Salvadoru a analýze tamní fair trade produkce kávy. K výzkumu byla využita především výstupní data z rozhovorů se zástupci zemědělských družstev, data poskytnutá Salvadorským úřadem pro kávu a také data publikovaná organizacemi OSN, WTO a ICO. Z výzkumu vyplynulo, že fair trade může být vhodnou certifikací a přínosem především pro menší producenty produkující převážně nevýběrovou kávu. I ti se však musí potýkat s nejistou budoucností spojenou s riskantní ekonomickou politikou vlády, situací na trhu práce a rostoucími cenami vstupů.
Povědomí o Fairtrade na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích
BARTOŠ, Matěj
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké povědomí mají zaměstnanci a studenti Jihočeské univerzity o Fairtrade prostřednictvím marketingového výzkumu, respektive metodou on-line dotazníkového šetření. Dotazník byl vyplněn studenty a zaměstnanci s cílem analyzovat historii Fair Trade, problémy Fair Trade, fairtradové produkty, hlavní Fairtradové organizace a proces certifikace Fairtrade. Výsledky výzkumu mohou motivovat studenty a zaměstnance k nákupu fairtradových produktů a tím alespoň trochu přispět rozvojovým zemím.
Povědomí o značce Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
JUNGWIRTHOVÁ, Klára
Tématem práce je zjistit, jak je značka Fairtrade vnímána na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Součástí práce je výzkum založený na kvantitativních metodách s využitím dotazníkové metody. Dotazníkové šetření probíhalo mezi studenty a pracovníky Ekonomické fakulty Jihočeské Univerzity a ze získaných dat je možné posoudit, jaké je povědomí o této značce na Ekonomické fakultě.
Vnímání fair trade produktů studenty ZF JU
BŘEZINOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce zjišťuje, jaké je povědomí o fair trade mezi studenty Zemědělské fakulty na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a zároveň zjišťuje, co studenti o fair trade vědí, a jak jej vnímají. V literárním přehledu práce jsou uvedeny potřebné informace k seznámení se s fair trade myšlenkou a samotným hnutím, a vedle toho je zde uvedena teorie marketingového výzkumu. Část s vlastní prací obsahuje hypotézy a výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi studenty již zmíněné fakulty.
Uplatnění výrobků pod značkou Fair trade cocoa
ANTOŇŮ, Monika
Tato bakalářská práce zkoumá problematiku fair trade a jeho využití v České republice. Teoretická část práce popisuje pojem fair trade, jeho principy, standardy, certifikaci a jeho stručnou historii. Dále věnuje pozornost problematice pěstování kakaových bobů v rozvojových zemích a pojmu čokoláda. Zaměřuje se také na osobnost a nákupní chování spotřebitelů v České republice a na to, jak správně řídit maloobchod s cílem maximalizovat poptávku po kakaových produktech fair trade. Pro výzkum je použita metoda dotazníkového šetření a pozorování. Zkoumána je nabídka kakaových produktů s označením Fair trade cocoa v maloobchodních řetězcích a poptávka po těchto produktech. Dále povědomí veřejnosti o fair trade a chování spotřebitelů. Hlavním cílem této bakalářské práce je tedy prozkoumat nabídku výrobků označených Fair trade cocoa v maloobchodních prodejnách a povědomí a zájem o tyto výrobky mezi spotřebiteli. Na základě zjištění pak navrhnout opatření pro zvýšení prodeje.
Povědomí o fair trade ve Fairtradovém městě
JARKOVSKÁ, Kateřina
Práce se zabývá myšlenkou fair trade, lidskými právy, pracovními podmínkami v rozvojových zemích. Věnuje se mezinárodním i českým organizacím, které se konceptu fair trade věnují. Práce se zaměřuje na kampaň Fairtradová města a popisuje další kampaně, které šíří myšlenku fair trade. Součástí práce je výzkumné šetření, které si klade za cíl zjistit, zda obyvatelé města Český Krumlov vnímají to, že jsou Fairtradovým městem a zda myšlenku fair trade podporují.
Analýza potřeb subjektů usilujících o získání statusu v rámci kampaně Fairtradová města
Chmel, Václav ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Práce analyzuje potřeby měst, škol a místních církevních sborů zapojených do kampaně Fairtradová města. Tato práce je koncipována v širokých souvislostech, které jsou v jejím úvodu představeny od globálních témat, přes koncept fair trade, až k předmětu výzkumu. Autor uvádí, jak nad postupem práce přemýšlel a proč si jako interpretační rámec analýzy dat vybírá systémovou teorii a teorii autopoiesis. Metodicky práce navazuje na přístup analýzy potřeb, jehož interpretační možnosti jsou také později využity. Před samotnou realizací kvalitativních rozhovorů, jakožto hlavní výzkumné metody, se autor zaměřuje na tvorbu hypotéz, které mu slouží jako vodítka pro výzkum. Používá k tomu zejména analýzu dostupných zdrojů. Pro tvorbu hypotéz jsou využity i výsledky vlastní kvantitativní analýzy dat využívající konfirmační faktorovou a logistickou regresní analýzu. Jsou provedeny kvalitativní rozhovory a po tematické analýze je celý problém důkladně analyzován výše zmíněnými postupy. Byly zjištěny, popsány a zhodnoceny potřeby subjektů zapojených do kampaně.
Promotion of fair trade products in fitness nutrition in the Czech republic
Nováková, Alice
Cílem této bakalářské práce je téma propagace zboží spravedlivého obchodu širšímu spektru lidí prostřednictvím online fitness magazínů. Práce je rozdělena do dvou částí. První teoretická část poskytuje informace o spravedlivém obchodu a volném obchodu, definuje základní pojmy týkající se spravedlivého obchodu a také uvádí aktuální problémy. Dále je zjišťována konkrétní situace výrobků spravedlivého obchodu v české fitness komunitě, prostřednictvým výsledků dotazníkových šetření. Tato práce odhaluje, jak propagovat produkty spravedlivého obchodu široké škále zákazníků. V závěrečných odstavcích této práce je vyhodnocen celý výsledek dotazníkového šetření a je diskutováno, zda mohou být tyto produkty úspěšně zařazeny do spojistosti fitness výživy.
Analýza významu a uplatnění kulturních rostlin v programu "fair trade"
Lišková, Martina
Tato diplomová práce má za cíl zhodnotit problematiku programu fair trade a možnosti jeho uplatnění v České republice. Literární část práce popisuje samotný program fair trade, důvody vzniku tohoto programu, jeho současný stav a problematiku pěstování palmy olejné ve světě. Práce hodnotí vliv pěstování palmy olejné na životní prostředí a ekonomické, sociální a zdravotní dopady spojené s pěstováním palmy olejné na místní obyvatele a komunity a také dopady jejího pěstování na Českou republiku. Pro praktickou část jsem použila metodu dotazníkového šetření, kdy jsem zjišťovala informovanost veřejnosti o programu fair trade, spotřebitelské chování, rozsah poptávky po fairtradových výrobcích a zájem občanů o problematickou situaci pěstování palmy olejné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.