Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 402 záznamů.  začátekpředchozí289 - 298dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Slovinské národní divadlo v Lublani
Doleželová, Gabriela ; Zelinka, Jan (oponent) ; Knesl, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studií návrhu budovy národního slovinského divadla na Kongresnim trhu v Lublani. Cílem je ukázat, jak bych mohlo vypadat divadlo pro 21. století.
Slovinské národní divadlo v Lublani
Machara, František ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
městský blok určený zadáním pro studii na stavbu nového Slovinského národního divadla se nachází přímo v centru města Lublaň. Vnitroblok se otevírá prolukou do přilehlého parku Zvezda kterým probíhá jedna z městských os tvořících kompozici města. Tato kompozice byla započata již v dobách starověkého Říma, kdy zde bylo zbudováno římské vojenské castrum. Právě osa lemující původní hranici tohoto historického útvaru, jenž je stále velmi dobře patrný, prochází přibližným středem proluky a celého řešeného území, což nakonec zcela zásadně ovlivnilo celý ,,můj“ návrh..
Galerie moderní architektury
Štrocholcová, Eva ; Ing. arch. Petra Žalmanová, Ph.D (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tématem zadání práce byl návrh novostavby galerie moderní architektury, která bude začleněna do prostředí vilové kolonie v kontextu s okolní strukturou města. Řešený pozemek je situován na jihozápadním okraji městské části Brno-sever, v těsné návaznosti na centrum města, v příkrém svahu. V současnosti tvoří přiléhající zahradu k parcelám na jihozápadní straně. Parcela je umístěna v těsné blízkosti národní kulturní památky – vily Tugendhat, zapsané za Seznam světového kulturního dědictví. Nová galerie by proto měla na přítomnost vily reagovat. Řešení uvažuje s návrhem novostavby galerie v severovýchodní části parcely, čím využije hlavní přednosti pozemku – výhled na historické jádro města. Výchozím bodem pro návrh byla snaha o citlivý zásah a zastavění příkrého pozemku takým způsobem, aby nebyla narušená malebná atmosféra zástavby obytné kolonie s okolními významnými vilovými objekty a aby byl využit potenciál a topografické přednosti, které daná parcela má. Zároveň došlo k hledání konceptu prostoru, který by poskytoval vhodné podmínky pro výstavní účely galerie. Návrh se snaží se o maximální využití přirozeného osvětlení, které sehrává při vystavování důležitou roli. Objekt se z ulice jeví jako jednopodlažní. Dvěma podlaží je zapuštěn do terénu, čím překonává výškový rozdíl ulice a terasy v spodní části pozemku. Je rozčleněn na 3 funkční celky: Galerie (výstavní prostory), Ateliéry (pronajímatelný prostory pro architekty, určené pro práci a následnou prezentaci projektů) a Divadlo (prostory pro další aktivity zaměřené na architekturu, jako jsou přednášky, promítání). Stěny a střechy částí jsou různě nakloněny tak, aby využívaly potenciálu místa pro danou funkci, a vznikají polygonální tvary, které splňují počáteční záměr. Prostorem galerie proniká nakloněná rovina. Vymezuje prostorový světlík, který vpouští přirozené světlo ze severu do všech koutů výstavních prostorů. Vytváří vztah mezi interiérem a exteriérem a propojuje všechny funkční celky objektu.
Monolitické zastropení prostoru nad jevištěm
Tošenovjan, Marek ; Šimůnek, Petr (oponent) ; Perla, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh monolitické stropní konstrukce nad jevištěm divadla. Při výpočtu vnitřních sil jsou respektovány požadavky na rozmístění divadelní techniky. Zvláštní důraz je kladen na výpočet podporových momentů v částečném vetknutí stropního trámu do železobetonové stěny. Návrh konstrukce je limitován mezním průhybem ovlivňujícím funkčnost divadelní techniky.
Obličej aneb projekční plátno těla
Joura, Bořek ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; MĚCHÁČEK, Tomáš (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat struktury obličeje a vysvětlit možnosti přenosu emocí mezi lidmi. Během této práce jsem prostudoval různé možné obrázky obličejů a přečetl spoustu odborných knih, jak divadelních, tak vědeckých a zaměřil jsem se na nejpodstatnější detaily obličeje. Pátral jsem, abych se dobral odpovědi na otázku, jak je možné, že si lidé rozumí. Zjistil jsem že lidská komunikace nestojí jen na slovech. A toto mi přijde užitečné pro mou další divadelní práci, jelikož detaily ve výrazu rozlišují ty dobré herce od těch špatných.
Zvuk jako nástroj herce
Čtvrtník, Jan ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám využíváním zvuku v divadle, a to především zvuku, který tvoří herec. Práce se skládá z náhledu do teorie zvuku na divadle, který obsahuje obecnější pohled na problematiku a snaží se formulovat pojmy. Ty posléze využívám v části druhé, kterou je reflexe praktické tvorby, pro níž jsou vybrány tři konkrétní příklady realizovaných inscenací.
Za pět dvanáct
Skružná, Pavlína ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; CIHLÁŘ, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce je prací absolventky oboru herectví a zabývá se osobní zkušeností s fungováním v konkrétní skupině. Je rozdělena na tři části. První část je věnována oboru sociální psychologie a osvětluje, jak je skupina a její fungování vnímáno v rámci tohoto oboru. V druhé části autorka aplikuje tato fakta na konkrétní skupinu, a to na své spolužáky oboru herectví na Katedře alternativního a loutkového divadla. Poslední, třetí část je věnována psychologickému dotazníku jednotlivých členů skupiny a lidí z nejbližšího okolí skupiny. Tato práce s názvem Za pět dvanáct nemá vědecké ambice, je spíše vhledem do jedné konkrétní skupiny herců a osobní reflexí autorky.
Výtvarné zpracování divadelního kostýmu inspirovaného fenoménem Commedie dell'Arte
KOČVAROVÁ, Anna
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou, na sebe tematicky navazující. Teoretická část této bakalářské práce mapuje commedii dell´arte, její specifické složky, jako jsou typy postav, scénář, improvizace, scénografie, kostýmy a masky. Dále bude zmíněno její šíření z Itálie do okolního světa a její vliv na různé umělecké obory, který bude představen na několika konkrétních příkladech uměleckých děl. Práce se bude zabývat i vývojem kostýmního výtvarnictví. V praktické části budou předloženy kresebné návrhy divadelních kostýmů, na jejichž základě jeden vybraný bude zrealizován. Součástí bude i přiložená fotodokumentace. U realizovaného kostýmu budou popsány konkrétní inspirační zdroje, výběr tvaru, barev a materiálu.
Okrajové hudební subkultury a s nimi spojená estetika jako výchozí bod pro tvorbu autorského představení
Burdová, Barbora ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
Práce se pokouší nahlédnout na okrajové hudební subkultury, jako na zdroj inspirace potřebné při tvorbě autorské inscenace. Jedním z hlavních zdrojů je metalová subkultura, která se štěpí na další subžánry. Autor staví do centra pozornosti blackmetalovou subkulturu a snaží se podkrýt její možné teatrální prvky. Zabývá se hledáním společných hodnot mezi divadlem a metalovou hudbou a zajímá ho samotné využití hudby, která slouží jako pouhá zvuková kulisa. Při autorské tvorbě se zajímá o výrazové prostředky, které nahradí text. Do popředí je také stavěna metalová estetika, jako východisko pro scénografické uvažování a tvorbu. dále se zabývá interpretací sámské kultury a jejího převedení do divadelního tvaru.
Etika herecké práce
Heřmánek, Karel ; GROSSMANNOVÁ-MÁLKOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; HLAVICA, Lukáš (oponent)
Ve své práci zkoumám přístup herce ke své profesi. A to ve více rovinách: tvorba postavy při vzniku inscenace, individuální a kolektivní odpovědnost, pohled na vnímání herecké práce společností. K tomu slouží mé dosavadní zkušenosti - studium na DAMU a na The Lee Strasberg Theatre & Film Institute in New York, práce v DISKu a profesionálním divadle.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 402 záznamů.   začátekpředchozí289 - 298dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.