| |
|
Integrace dětí a mládeže se zdravotním handicapem na táboře Společenství harmonie těla a ducha
Tremlová, Gabriela ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce) ; Dočkal, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá integrací dětí a mládeže se zdravotním handicapem na táboře "Společenství harmonie těla a ducha". Cílem práce je představit neziskovou organizaci Společenství harmonie těla a ducha. Zaměřit se na problém integrace a vyhodnotit míru integrace v rámci jednotlivých aktivit tábora. Navrhnout opatření pro další běh tábora v roce 2014. V práci jsou vymezeny základní pojmy: "integrace" a "volný čas na táboře". Text je rozdělen na dva oddíly: teoretický a praktický. Tyto oddíly na sebe navazují skrze jednotlivé kapitoly. Závěr práce shrnuje výsledky, které jsem zjistila působením na táboře. V práci jsou také zmíněny návrhy pro lepší integraci v roce 2014. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Mimoškolní pohybové aktivity dětí ve věku 12-14 let
Hynek, Josef ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
Název práce: Mimoškolní pohybové aktivity dětí ve věku 12-14 let Cíl práce: Cílem této práce je identifikovat způsob trávení, množství volného času u prepubescentů a jaký mají děti pohybový režim. Jaké druhy pohybových aktivit provozují a kdo je ke sportu přivedl. Dále jaký mají vztah ke školní TV a zda jsou jejich rodiče pohybově aktivní. Metoda: Data jsme sebrali pomocí anketního šetření. Výzkumu se zúčastnilo 103 dětí ve věku 12-14 let. 27 dětí bylo z Perštejna (16 chlapců a 11 dívek) a 76 dětí z Klášterce nad Ohří (38 chlapců a 38 dívek). Výsledky: Potvrdilo se, že hlavním impulsem k tomu aby děti byli pohybově aktivní, jsou rodinní příslušníci. Dále se nám potvrdilo, že počet sportujících chlapců je vyšší než počet dívek v tomto věkovém rozmezí.
|
| |
|
Proč se turecké děti v České republice učí turecky? Vliv jazykových ideologií na management osvojování jazyka v tureckých rodinách v ČR
Özörencik, Helena ; Sherman, Tamah (vedoucí práce) ; Mrázková, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce se na příkladu tureckých dětí vyrůstajících v České republice, respektive Praze, zabývá vlivem jazykových ideologií na management akvizice jazyka ve vícejazyčné situaci. Práce potvrzuje předpoklad, že členové turecké komunity v ČR znají a sdílejí negativní stereotyp založený na ideologii mateřského jazyka, který v tureckém veřejném diskurzu konceptualizuje představu o důsledcích života ve vícejazyčné situaci. Výzkum zaměřený na ověření souvislosti jednoduchého a organizovaného managementu provedený prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů a experimentu však ukazuje, že v souladu s tím, jak vnímají svou životní situaci - a navzdory existenci negativních stereotypů spojených s migrací -, rodiny dětí neprovádějí specifický management akvizice jazyka a spoléhají na standardní mechanismy jazykové socializace.
|
|
Výchovné problémy dětí způsobené rozchodem rodičů a role OSPOD při jejich řešení
Kernerová, Sabina ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy dětí po rozchodu rodičů. Je zaměřena na skutečnost, jak rodiče zvládají výchovu nezletilých dětí i po tak náročné životní situaci, kterou si všichni členové rodiny prošli. Teoretická část je rozdělena do pěti hlavních kapitol. Tato část práce se zaměřuje na téma rodiny, výchovy a problémů vzniklých v rodině v souvislosti s rozpadem rodiny. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným výzkumem, kde jako hlavní výzkumná metoda byl vybrán rozhovor a analýza dokumentů. Byl proveden pohovor s rodiči i s nezletilými dětmi. Rozhovor byl zaměřen na zvládání situace v rodině po rozchodu rodičů, možné dopady rozchodu rodičů na další vývoj nezletilých dětí, případné výchovné problémy dítěte ve škole či doma. Následně bylo provedeno vyhodnocení výše uvedených materiálů.
|
| |
|
Differences in Competitiveness at a Young Age: An Experiment
Kolda, Martin ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Cingl, Lubomír (oponent)
V současném světě můžeme pozorovat značný rozdíl mezi pohlavími na trhu práce, jelikož ženy mají sklon vydělávat významně méně než muži. Jedním z možných vysvětlení rozdílu ve mzdách může být rozdíl v soutěživosti. Současná experimentální ekonomická literatura ukazuje, že je mezi muži a ženami rozdílný zájem soutěžit. V této práci zkoumám soutěživost mezi dětmi z České republiky. Za použití terénního experimentu s reálným úkolem jsem zjistil, že chlapci i dívky reagují na soutěživé prostředí, ale chlapci soutěží významně více než dívky. Na druhou stranu, věk, počet sourozenců či mimoškolních aktivit a vzdělání rodičů neovlivňují výkon při soutěživém schématu.
|
|
Percepce násilí u dětí
Havelková, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
1. ABSTRAKT Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražd, média Ráda bych se v rigorózní práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. Vzhledem k tomu, že percepce násilí je kromě jiného ovlivňována médii, rozpracovala jsem podrobněji jejich vliv na děti a jejich vztah k násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě. Z výsledků dotazníkového šetření následně zpracovávám výsledky tak, aby odpovídaly členění teoretické části práce, a také věnuji kapitolu tématu vlivu...
|
| |