Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,121 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologické aspekty prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách
Nebáznivá, Barbora ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Uholyeva, Xenie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách. Cílem této práce je teoreticky obsáhnout téma prevence s důrazem na její psychologické aspekty. Práce je rozdělena na dva celky; část teoretickou a část empirickou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy, s nimiž autorka v textu pracuje, jsou zde shrnuty a popsány rizikové faktory spojené se vznikem patologických vztahů, agresivního chování a šikany a dopad těchto patologických jevů na jeho protagonisty. Největší část je pak věnována možnostem a metodám prevence a faktorům, které ji ovlivňují. Prevence je rozdělena podle prostředí na prevenci v rodině, ve škole a v zájmových aktivitách dětí. V závěrečné kapitole teoretické části práce se autorka zaměřila na vybrané specifické programy primární prevence, které jsou popsány, analyzovány a je zhodnocena jejich efektivita. Empirickou část bakalářské práce tvoří návrh výzkumu, který je zaměřen na zkoumání souvislosti mezi efektivitou vybraných preventivních programů a postoji, které k tomuto programu a k násilí a šikaně obecně zaujímají a vyjadřují učitelé. Klíčová slova: Šikana, patologické vztahy, agresivní chování, prevence sociálně patologických jevů, děti
Možnosti diagnostiky dyslexie u dětí
Matějovská, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Výzkumná studie je zaměřena na vytvoření nových vhodných nástrojů pro diagnostiku dyslexie pro populaci žáků na druhém stupni základních škol a zpracování jejich pilotní standardizace. Inspirací byly stávající testy pro různé věkové skupiny a metody používané v zahraničí. Do testové baterie byly zařazeny čtyři nově vytvořené testy (test zrakového vnímání, fonologické manipulace, sluchové analýzy a rychlého jmenování) a dva již stávající, které jsou součástí validizační studie (test sluchové diferenciace z Novákovy Diagnostiky specifických poruch učení a subtest Hledání symbolů z Wechslerovy inteligenční škály pro děti). Do výzkumného souboru bylo zařazeno 155 žáků druhého stupně základních škol, 61 dyslektiků a 94 intaktních jedinců. Výsledky ve všech použitých testech se mezi intaktní skupinou a dyslektickou skupinou signifikantně lišily. Mezi skupinami nejlépe diferencoval test fonologické manipulace. Součástí práce jsou korelace mezi jednotlivými testy a vytvořené normy pro obě skupiny. Prezentovaný predikční model byl schopný správně určit 77,4 % "případů" ve vztahu ke kritériu dyslektici - intaktní skupina.
Agresivní chování v rodině se zaměřením na práci s dětmi vystavenými domácímu násilí
Jirásková, Veronika ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce představí pojmy "agrese", "agresivita" a jejich vzájemný vztah. Současně zmíní základní teorie vzniku agrese a popíše souvislost agrese s násilím. Dále se bude soustředit na agresivní chování v rámci rodinného systému, kdy se zaměří na fenomén domácího násilí. Práce se bude věnovat zejména dětem, které byly tomuto násilí vystaveny a bude se soustředit na jeho dopady v rámci jednotlivých oblastí života dítěte. Zároveň představí možnosti práce s těmito dětmi, kdy zmíní způsoby terapie, realizované programy a organizace, které se touto problematikou zabývají. Výzkumná část práce bude založená na návrhu výzkumu, jehož cílem bude prověřit práci s projektivní metodou pískoviště u dětí vystavených domácímu násilí, a to pomocí vytvoření případových studií těchto dětí na základě použité metody pískoviště spolu s rozhovory s matkou a učitelem dítěte. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Histopatologické prediktory závažnosti klinického průběhu a rozvoje chirurgických komplikací u dětí se zánětlivými střevními onemocněními
Fabián, Ondřej ; Zámečník, Josef (vedoucí práce) ; Daum, Ondřej (oponent) ; Karásková, Eva (oponent)
Cílem předkládané dizertační práce je doložit přínos a limitace histopatologického hodnocení bioptických vzorků u dětí s zánětlivými střevními onemocněními a zejména pak v predikci komplikovaného průběhu onemocnění Dále klademe za cíl prokázat případný benefit specializovanějších histopatologických metod v těchto dvou oblastech. V první fázi našeho výz u jsme se zaměřili na korelaci mikroskopické aktivity zánětu s aktivitou hodnocenou endoskopicky a klinicky u dětí s Zajímala nás i role histopatologického vyšetření jako možného rozvoje komplikací. Vycházeli jsme ředchozích prací na toto téma v dospělé populaci, které tomto směru udávají jen limitovaný přínos histopatologické vyšetření. Naše studie tuto premisu potvrdila i u dětských pacientů, jelikož histopatologický nález jen slabě koreloval s endoskopickým nál ou aktivitou onemocnění é á tíže zánětlivého postižení ukázal jako vhodný prediktor komplikovaného průběhu onemocnění. V další fázi výzkumu jsme se snažili hledat né, přesnější metody hodnocení histopatologické aktivity zánětu, které by mohly sloužit jako prediktor komplikací. Zaměřili jsme se na imunohistochemický průkaz tkáňového kalprotektinu akožto produkt neutrofilů je případě aktivního zánětu v ávicím traktu uvolňován sliznice a následně do lumen střeva. Dle naší hypotézy by jeho přímý průkaz...
Mimoškolní pohybové aktivity dětí ve věku 12-14 let
Hynek, Josef ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
Název práce: Mimoškolní pohybové aktivity dětí ve věku 12-14 let Cíl práce: Cílem této práce je identifikovat způsob trávení, množství volného času u prepubescentů a jaký mají děti pohybový režim. Jaké druhy pohybových aktivit provozují a kdo je ke sportu přivedl. Dále jaký mají vztah ke školní TV a zda jsou jejich rodiče pohybově aktivní. Metoda: Data jsme sebrali pomocí anketního šetření. Výzkumu se zúčastnilo 103 dětí ve věku 12-14 let. 27 dětí bylo z Perštejna (16 chlapců a 11 dívek) a 76 dětí z Klášterce nad Ohří (38 chlapců a 38 dívek). Výsledky: Potvrdilo se, že hlavním impulsem k tomu aby děti byli pohybově aktivní, jsou rodinní příslušníci. Dále se nám potvrdilo, že počet sportujících chlapců je vyšší než počet dívek v tomto věkovém rozmezí.
Domácí násilí v rodině a jeho dopad na dítě
Mouchová, Denisa ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato práce se zabývá domácím násilím se zaměřením na děti, které v takovémto prostředí vyrůstají a které násilí přihlížejí jako jeho nepřímé oběti. Pozornost bude věnována především dopadům této situace na jejich psychické i fyzické zdraví, vztahům v rodině a možným problémům v budoucím životě. Ačkoliv je problematika dětí, které jsou doma svědky násilí, v českém prostředí zohledňována, zatím neexistuje rozsáhlejší pojednání na toto konkrétní téma. Tato práce poskytuje náhled na možné negativní důsledky nepřímé viktimizace dětí, které byly zjištěny v zahraničních studiích, a rovněž navrhuje metodologický postup pro další možný výzkum v této oblasti. Klíčová slova: domácí násilí, nepřímá viktimizace, děti, psychické problémy, rodinné vztahy Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Exekutivní funkce u dětské mozkové obrny a jejich implikace do fyzioterapie
Horníková, Dominika ; Javůrková, Alena (vedoucí práce) ; Vlček, Přemysl (oponent)
Cíl: Cílem této teoretické práce je získat povědomí o fyzioterapeutických intervencích, které jsou efektivní na exekutivní funkce dětí s dětskou mozkovou obrnou. Metodika: V rámci narativního přehledu jsme prohledávali dle vhodných klíčových slov internetové databáze, abychom nalezli studie zabývající se naším tématem. Objevené výzkumy musely následně splňovat i námi předem stanovená inkluzivní kritéria. Využili jsme k tomuto postupu programy MICROSOFT WORD a MICROSOFT EXCEL. Výsledky: Naše nálezy jsou stavěny na deseti zahrnutých studiích skládajících se ze tří randomizovaných kontrolovaných studií, tří průřezových studií a ze čtyř studijních protokolů randomizovaných kontrolovaných studií. Některé výzkumy nám ukázaly významný vliv (p<0,05) fyzioterapie na exekutivní funkce u dětí s dětskou mozkovou obrnou, kde v rámci intervence byla použita právě jóga, balet modifikovaný pro tuto diagnózu nebo intenzivní cvičení. Tyto terapie prokázaly kromě účinnosti na námi zkoumané výkonné funkce zároveň vliv také na zlepšení v dosažení předem stanovených cílů nebo chůzi. Závěr: Vliv fyzioterapie na exekutivní funkce u dětí s dětskou mozkovou obrnou se může jevit jako dosud neobjevené téma, avšak některé námi objevené studie použily intervence, které jsou efektivní na tuto zkoumanou oblast. Klíčová slova:...
Integrace z pohledu dětí: Případová studie dětí v adaptační skupině pro cizince dětí migrující z Ukrajiny.
Bartoňová-Dobenínová, Julie Diane ; Jelínková, Marie (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se věnuje ukrajinským uprchlickým dětem, které přišly do České republiky vlivem válečného konfliktu na Ukrajině a zkoumá jejich pohled na integraci do České republiky. Zabývá tím, jaké jsou překážky, kterým tyto děti při začleňování do českého prostředí čelí, jaké je postavení ukrajinských uprchlických dětí v problematice integrace do České republiky, proč je důležité je považovat za veřejně politické aktéry a jaký je přínos výzkumu s dětmi. Opěrnými body diplomové práce jsou teoretické koncepty migrace a integrace, která je specifikována na teoretický koncept sociální integrace a její dílčí aspekty. Dále diplomová práce využívá zahraničního modelu od Häkli a Kallio (2013), který staví dítě jako agenta v politickém dění. Praktická část výzkumu obsahuje poznatky ze zúčastněné pozorování v adaptační skupině Mateřského centra Na zámečku, o.p.s. v Nové Městě nad Metují, a doplňuje jej rozhovor s dětskou psycholožkou z Ukrajiny.
Náhled pedagogů základní školy na inkluzivní vzdělávání
Dusilová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání a jeho blízké aspekty, konkrétně na náhled pedagogů základní školy na toto vzdělávání. Samotný text je rozdělen do několika kapitol. Ty vysvětlují teoretický rámec inkluze ve speciální pedagogice a témata s ní spojená, například posun v nazírání na člověka s postižením v jednotlivých obdobích, základní možné přístupy ke vzdělávání dětí, tedy pojmy exkluze, segregace, integrace, a nakonec samotná inkluze. Vysvětlují jejich definice nebo také principy. Obsahem je také školské legislativa v České republice. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na výše uvedená témata a dále se krátce věnuje i pojmům, které se týkají vzdělávání a speciální pedagogiky obecně, jako například škola jako sociální instituce a jednotlivé sociální a profesní role v ní, pojem socializace nebo mezinárodní trendy ve speciální pedagogice. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, tedy strukturované rozhovory s konkrétními pedagogickými pracovníky a výstupy z těchto rozhovorů. Zabývá se zkušenostmi daných zaměstnanců základní školy, tzn. vedoucích pracovníků, učitelů, třídních učitelů, asistentů pedagoga nebo také školního speciálního pedagoga. Reflektuje jejich náhled na speciální vzdělávání a vše s ním...
Psychiatrická komorbidita v kontextu rodinných faktorů u pacientů ADDA s primární adiktologickou diagnózou
Slopovská, Hana ; Jandáč, Tomáš (vedoucí práce) ; Kulhánek, Adam (oponent)
Východiska: Psychiatrická komorbidita označuje souběh adiktologické diagnózy s jednou či více psychiatrickými diagnózami u daného jedince. Psychiatrické komorbidity jsou jednou z častých komplikací nejen u dětí a mladistvých. Zásadní vliv na jejich vznik a rozvoj může mít také rodinné zázemí. Cíl práce: Cílem diplomové práce je podrobnější popis výskytu psychiatrických komorbidit u pacientů ambulance dětské a dorostové adiktologie (ADDA) se zaměřením na rodinné faktory, které mohou mít souvislost s výskytem duální diagnózy u dané populace. Metody: Ke zpracování výzkumu budou využita data pacientů ADDA, která pochází ze dvou pramenů (FONS a dotazník SAL), která budou následně párována a anonymizována. Pro analýzu dat bude použita korelační analýza. Výsledky: Studie, která probíhala v letech 2015-2021 obsahovala celkem 157 respondentů ve věku 8-18 let s primární adiktologickou diagnózou. Dětí s psychiatrickou komorbiditou bylo celkem 61. Nejčastěji přítomnou komorbiditou byla hyperkinetická porucha (15,3 %). Ohroženo závislostí je celkem 14 % rodin z celkového souboru a 11,5 % dětí s komorbiditou. Závěr: Dle výsledků naší výzkumné práce nemůžeme potvrdit jednoznačný vliv rodinných faktorů na vznik a vývoj psychiatrických komorbidit u pacientů ADDA. Výsledky vykazují velmi nízký počet procent korelace...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,121 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.