Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školy a školská zařízení - za školní rok 2014/2015
Český statistický úřad
Souhrnné tabulky za předškolní, základní, střední a vyšší odborné vzdělávání, za vysoké školy, základní umělecké školy, dále za zařízení pro výkon ústavní ochranné péče i dětské domovy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Tvorba jednotek výsledků učení ECVET na základě standardů profesních kvalifikací v NSK
Kadlec, Miroslav
Pracovní verze metodiky tvorby jednotek výsledků učení na základě standardů profesních kvalifikací v NSK je zpracována jako návrh, který využívá zkušenosti z pilotního ověřování využitelnosti v oborových skupinách.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Možnosti ovlivnění pohyblivosti v kyčelním kloubu v rámci výuky tělesné výchovy na základní škole
Komárková, Jitka ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Doležalová, Kateřina (oponent)
Název: Možnosti ovlivnění pohyblivosti v kyčelním kloubu v rámci výuky tělesné výchovy na základní škole. Cíle: Ověření účinnosti navrhovaného souboru cviků aplikovaného v hodinách tělesné výchovy na základní škole. Metody: Pro vypracování diplomové práce byla použita metoda měření, testování, pozorování. Výsledky: U motorických testů pohyblivosti v oblasti kyčelního kloubu (předklon ve stoji a hluboký předklon v sedu) bylo zjištěno zlepšení u testovaného souboru po aplikaci navrhovaného souboru cviků o 26 %. U motorických testů přednožování v leže (pravou, levou) a čelního rozštěpu bylo zjištěno zlepšení výrazně menší, o 8 % a 2 %. Klíčová slova: flexibilita, metody rozvoje, základní vzdělávání, motorická schopnost
Výuka Portugalštiny na Kapverdských ostrovech (v rámci základního vzdělávání)
Patočková, Michaela Zoe ; Hricsina, Jan (vedoucí práce) ; Svobodová, Petra (oponent)
V této práci se zaměřuji na výuku portugalského jazyka na Kapverdských ostrovech a to především v rámci základního vzdělání. Za tímto účelem jsou zmapovány historické, kulturní a jazykové souvztažnosti ovlivňující místní obyvatelstvo a uplatňování jazyků. Především se práce soustředí na rozdíly v okolnostech užívání kreolštiny a portugalštiny. Dále je popsán kapverdský vzdělávací systém, zejména s ohledem na jazyk výuky, jednotlivé stupně vzdělávání, výuku portugalského jazyka, vzdělávání pedagogů a současné tendence studia. Provedené dotazníkové šetření potvrzuje již dosažené závěry. Nadto bylo zjištěno, že zavedení výuky v kreolštině je sice dlouhodobě plánované, ale dosud k němu nemohlo dojít, a to především z důvodu obtíží způsobených rozdílnostmi mezi kreolštinou na jednotlivých ostrovech. Přínosem této práce je komplexní shrnutí kulturních a jazykových reálií a jejich působení na současnou situaci ve výuce portugalského jazyka a obecný přehled užívání jazyků v kapverdském vzdělávacím systému.
Znalosti žáků o reprodukčním zdraví na 2. stupni vybrané ZŠ
Řeháková, Veronika ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na znalosti o reprodukčním zdraví žáků 2. stupně vybrané ZŠ. V teoretické části se věnuji pojmu reprodukční zdraví, popisu mužského a ženského pohlavního ústrojí, poruchám reprodukčního zdraví, přirozeným a nepřirozeným metodám antikoncepce. Další část práce se týká reprodukčního zdraví, prostituce a sexuálního zneužívaní a dopadu těhotenství na nepřipravený organismus v době dospívání. Zabývám se tím, jak se Výchova ke zdraví, pod kterou patří reprodukční zdraví, prezentuje v RVP a co je jejím cílem v jednotlivých oblastech a klíčových kompetencích. Cílem práce bylo zmapovat získané znalosti v dané oblasti ve třídách, kde se tento předmět vyučuje. Zvolila jsem dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo celkem 84 dětí ze 6. - 8.ročníku vybrané ZŠ. Potvrdilo se, že žáci v osmém ročníku mají nejvyšší znalosti v oblasti reprodukčního zdraví, přesto byly tyto vědomosti nižší než bychom očekávali. Proto je nutné tyto vědomosti nadále prohlubovat a zvyšovat prostřednictvím projektů k danému tématu a předávat vědomosti jinou formou než pouhým výkladem, zejména praktickými a názornými ukázkami.
Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi
Andrysíková, Romana ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi Cíle: Hlavním cílem této práce byla analýza vědomostí, dovedností a úrovně pohybových schopností a postojů absolventů 9. ročníků ZŠ podle navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu zpracovaných dle upraveného RVP ZV. Metody: Ke sběru dat byly použity dotazníky k následné analýze. Výsledky: Výsledky analýzy nekorespondují s očekáváním, že žáci mají dostatečné vědomosti o činnostech ovlivňujících jejich zdraví a dovednosti v oblasti Tělesné výchovy (TV). Podle názoru učitelů TV jsou jejich postoje k oblasti zdravotní TV spíše negativní. Žáci nemají dostatečné (všeobecné) teoretické znalosti z této oblasti a je na místě prosadit (připravované) standardy pro TV do přípravy učitelů TV v České republice. Klíčová slova: standardy vzdělávání, základní vzdělávání, rámcové vzdělávací programy, tělesná výchova, pohybová gramotnost, kompetence žáka
Vývoj školství na Pelhřimovsku se zaměřením na malotřídní školu v Častrově
Kovářová, Hana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce bylo na základě použitých školních kronik zpracovat vývoj malotřídní školy v Častrově v okrese Pelhřimov a poukázat na přínos získaných poznatků pro práci ve škole. Teoretická část se věnuje studiu pamětních knih a v širším pohledu také celému regionu Pelhřimovsko. Praktická část popisuje projekt realizovaný se žáky této školy. Cílem bylo seznámit žáky prostřednictvím aktivizujících metod s historií školy v Častrově a zapůsobit na jejich vztah ke škole i k místu, kde žijí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.