Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 245 záznamů.  začátekpředchozí207 - 216dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bankovní krize ve střední a východní Evropě: Nová kreditní perspektiva
Pospíšil, Martin ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Špička, Jindřich (oponent)
Poslední dva krizové roky ukazují, jak důležité je analyzovat chování komerčních bank. V této práci spojuji teorii Stiglitze a Greenwalda zaměřenou na kredit s mikroekonomickými daty ve střední a východní Evropě během let 2007 - 2009. Pro lepší pochopení kreditní stránky bankovního systému je podstatné analyzovat bankovní systém z většího detailu. Proto se podstatné část práce věnuje finanční analýze rozvah komerčních bank. Tak je možné zjistit jak a kdy se změnilo o chování bank, jejich přístup ke klientům a firmám při výpůjčkách. V práci také analyzuji rozličné kroky , které banky podnikly, aby se vyrovnaly s krizí. Ačkoliv krize začla převážně jako finanční, bylo to právě kvůuli informačním asymetriím (kdy banky nedokázala své klienty dostatečně prověřit), že se krize změnila v ekonomickou. Tato práce je rozdělena na dvě části. První popisuje Stiglitz-Greenvaldovo měnové paradigma a analyzuje ho na základě českých mikroekonomických dat. Druhá část potom rozšiřuje tuto analýzu na největší banovní skupiny ve střední a východní Evropě. Výsledek této práce může pomoci porozumět chování bank, jejich přístup je klientům, měnovou transmisi a také chování bankovního systému jako celku
Problémy on-line integrace systémů v bankovním prostředí při aplikaci SOA principů
Koten, Jiří ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Kořínek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá on-line integrací systémů v bankovnictví, a to za použití principů servisně orientované architektury (SOA). Cílem práce je definovat problémy integrace a navrhnout a analyzovat jejich možná řešení. Problémy se týkají hlavně oblasti návrhu a správy služeb, a to jak z pohledu designu, tak run-timu služeb. Práce se snaží spojit teoretické principy SOA s praktickými zkušenostmi autora. Diplomová práce je rozdělena do několika základních kapitol. První dvě kapitoly, naplňující hlavně teoretický rámec práce, se zaměřují na popis bankovního prostředí a definování odlišností informačních systémů (IS) v bankovnictví, jenž mají dopad na integraci systémů. Dále se snaží o charakteristiku SOA a analýzu specifik servisně orientovaných architektur v bankovnictví. Další kapitola popisuje architekturu IS společnosti, na jejíž reáliích jsou postaveny řešené problémy. Hlavní část práce se zabývá definicí konkrétních problémů integrace pomocí SOA. Každý problém je analyzován a poté jsou navržena jeho možná řešení se zdůrazněním dopadů na architekturu IS. Přínosem práce jsou zejména autorovy praktické zkušenosti z oblasti integrace systémů pomocí SOA principů.
Business Activity Monitoring
Frühauf, Michal ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Pálka, Jan (oponent)
Hlavní těžiště diplomové práce leží v oblasti podpory rozhodování podnikového managementu nasazením a využitím IT/ICT. Konkrétní popisovanou technologií je Business Activity Monitoring. Přínos práce leží především ve dvou rovinách. První rovinou je vytvoření pokud možno co nejucelenějšího pohledu o BAM. Poznatky jsou sbírány z různých směrů a oblastí. První směr je zaměřen na vývoj Business Intelligence a popis vzniku BAM jako trendu BI, popis průběhu vývoje, prognózy do budoucna. Druhý směr se orientuje především na detailní vymezení BAM, jeho definování, předpoklady nasazení, základní modely, způsob činnosti BAM a jeho přínosy pro podnikání. Třetí směr vymezuje zařazení BAM mezi jiné/podobné podnikové technologie a řešení -- BI a BSM a hledání klíčových odlišností. Druhou rovinou práce je zpracování návrhu podpory AML v prostředí banky pomocí BAM. Jedná se o praktickou ukázku možnosti využití BAM v praxi. Základ návrhu řešení leží v analýze rizik vyplývajících ze zákona a současného stavu řešení. Zmapováním bankovních procesů a vyhledáním míst vzniku rizik je pak možné na tato rizika nasadit BAM nástroje pro jejich řízení. Návrh podpory leží převážně v konceptuální rovině.
Možnosti CPM řešení v bankovnictví
Janata, Pavel ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Matuštík, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou měření a řízení výkonnosti v prostředí komerčních bankovních institucí pomocí systému označovaného jako Corporate Performance Management (CPM). Teoretická část práce je zaměřena na uvedení do problematiky činnosti bank a způsobu měření výkonnosti v komerčních bankách. Dále je představen celkový koncept a klíčové komponenty CPM podporované technologií Business Intelligence. V praktické části práce je na základě teoretických znalostí z první části představen návrh dvou konkrétních řešení CPM budovaných v současné době v bankách -- vyhodnocování KPI a výpočet bankovní úrokové marže. Hlavním přínosem této práce je vytvoření uceleného, v českém jazyce zpracovaného, shrnutí relevantních aspektů implementace CPM řešení v datových skladech komerčních bank a vytvoření konceptuálního návrhu konkrétního řešení.
Komunikace bank s veřejností
Říhová, Martina ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Černá, Ivana (oponent)
Diplomová práce je věnována nejen možnostem, které má banka při kontaktování klientů, ale především způsobům, jak se může veřejnost se svým dotazem obrátit na pracovníky banky. Teoretická část se zabývá marketingovou komunikací a specifiky bankovní komunikace. Praktická část je pak zaměřena na analýzu telefonního bankovnictví, pobočkové sítě a kvalitu odpovědí prostřednictvím internetových aplikací vybraných pěti bank. V závěru je pak provedeno srovnání a jsou uvedena doporučení pro konkrétní banky.
Bankovnictví na Ukrajině
Vykhoreva, Iana ; Tuček, Miroslav (vedoucí práce) ; Witzany, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce je věnovaná bankovnímu systemu na Ukrajině.Cíl práce spočívá v popisu současného stavu jak komerčního, tak centrálního bankovnictví. Hlavní část diplomové práce je věnována krizi, která v současné době postihla Ukrajinu.
Získávání a výběr zaměstnanců do call center v bankovnictví (Specifika České republiky vs. Nový Zéland)
Čabrádková, Jana ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Němec, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou procesu získávání a výběru zaměstnanců z pohledu personalistiky. Úkolem práce bylo představit Českou republiku a Nový Zéland, charakterizovat jejich bankovní sféru, zanalyzovat celý proces získávání a výběru zaměstnanců na pozici telefonního bankéře do útvaru Telefonního centra ve dvou mezinárodních bankách působících v odlišných částech světa a na různých trzích práce. Dále upozornit na silné a slabé stránky a navrhnout některá doporučení pro změny či opatření, která by mohla vést k efektivnějšímu procesu získávání a výběru zaměstnanců při využití teoretických poznatků.
Komparativni analyza terminovanych a sporicich uctu v nabidce českých bank
Haurylava, Volha ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Tato práce by měla popsat teoretické a praktické vlastnosti určitých depozitních produktů, zastoupených v nabídce vybraných bank působících na českém bankovním trhu, a na základě zjištěných podrobných informací porovnat je mezi sebou. Rovněž je účelem stanovit nejlepší variantu úspory peněz při využití nabídky z každé skupiny depozitních produktů
Lokalizace firem v bankovním sektoru
Najman, Jiří ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Čadil, Jan (oponent)
Firmy v bankovním sektoru jsou velmi důležitými aktéry regionálního rozvoje. Z tohoto pohledu je velmi podstatné hledat pravidelnosti a zákonitosti v rozmístění bankovních institucí v jednotlivých regionech. Právě vypracování analýzy lokalizace firem v bankovním sektoru si klade za cíl předložená diplomová práce. V práci je hodnoceno rozmístění bankovních poboček vybraných bankovních institucí na českém trhu na úrovni krajů a okresů. Druhým pohledem na problematiku lokalizace firem v bankovním sektoru bude vypracování určitého postupu pro hodnocení potenciálu pro další rozvoj bankovní sítě na úrovni měst i konkrétních mikrolokalit. Tento postup bude aplikován v rámci dílčích případových studií, které budou také součástí této práce.
Politika hospodářské soutěže EU v oblasti státní podpory
Štěpánková, Veronika ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá politikou hospodářské soutěže v oblasti veřejných podpor. Cílem je nastínit, jak funguje systém udělování veřejných podpor a jak jsou pravidla ukotvena v legislativě Evropské unie, ale na druhé straně také nabídnout různé pohledy na tuto politiku. Druhá polovina práce se zaměřuje na český bankovní sektor -- zkoumá jeho prostředí na konci devadesátých let a porovnává postavení velkých bank před jejich privatizacemi. Pro konkrétní analýzu dopadů veřejné pomoci v bankovním sektoru byl vybrán případ Komerční banky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 245 záznamů.   začátekpředchozí207 - 216dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.