Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 336 záznamů.  začátekpředchozí214 - 223dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorskoprávní ochrana počítačových programů
Pátková, Andrea ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá úpravou autorskoprávní ochrany počítačových programů. Jejím cílem bylo popsat v základních rysech účinnou právní úpravu ochrany počítačových programů v České republice, neboť se jedná o velmi aktuální a dynamické téma, jehož se dotýká náš každodenní život. Práce je členěna celkem do dvanácti kapitol, kde stěžejní část lze spatřovat v desáté a jedenácté kapitole. V úvodní kapitole vymezuji nutnost autorskoprávní ochrany počítačových programů a vytyčuji cíle této práce. V následující kapitole shrnuji pokusy definovat počítačový program i to, proč není zcela vhodná doslovná definice. Třetí kapitola je pak zaměřena na základní pojmy prolínající autorské právo a podmínky pro to, aby byl výtvor považován za dílo ve smyslu autorského zákona. Následuje nástin mezinárodní regulace a historie autorskoprávní ochrany počítačových programů. Šestá kapitola je pak už zaměřena přímo na postavení počítačového programu v oblasti autorského práva, která pomáhá znázornit odlišnosti od autorského díla v obecném smyslu. Sedmá a osmá kapitola se pak zabývá vznikem a obsahem autorských práv, přičemž jsem se zejména zaměřila na rozbor práv majetkových. Následoval výčet výjimek z výlučných autorských práv, jejichž úprava je dle mého názoru podle aktuálně platné legislativy poměrně obsáhlá. Jádro práce je...
Ochrana autorských práv na sociálních sítích
Hoferková, Jana ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent)
Jana Hoferková - Ochrana autorských práv na sociálních sítích Abstrakt Cílem této práce je popsat téma ochrany autorských práv na sociálních sítích. Text práce je členěn do pěti kapitol, které systematicky popisují problematiku ochrany autorských práv na sociálních sítích. Po úvodní definici pojmu sociálních sítí jsou shrnuta hlavní právní rizika, která s nimi souvisejí. Následný výklad se zaměřuje na problematiku autorských práv na sociálních sítích, konkrétně otázku autorského díla, copyrightu a jejich srovnání, licenčních smluv uzavíraných mezi uživatelem a sociální sítí a rozhodného práva pro vztah mezi uživatelem a poskytovatelem služby sociální sítě. Další část se věnuje odpovědnosti za porušování autorských práv na sociálních sítích, a to jak odpovědnosti samotných uživatelů, kteří často dílo neoprávněně na internetovou stránku nahrávají, tak provozovatelů, na jejichž serveru je pak takové dílo umístěno. Nastíněny jsou také hlavní rysy právní úpravy odpovědnosti poskytovatelů ve Spojených státech amerických (Digital Millennium Copyright Act), Evropské unii (především směrnice o elektronickém obchodu) a konečně v České republice (zákon o některých službách informační společnosti), doplněné judikaturou, která se tématu věnuje. V závěru jsou kriticky shrnuty hlavní rysy úpravy odpovědnosti za porušení...
Srovnání rakouského a českého autorského práva se zaměřením na obsah a dispozice se subjektivním právem autorským
Ridzoň, Martin ; Císařová, Zuzana (oponent) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá právní úpravou autorského práva v České republice a v Rakousku. Jádrem práce je podrobné srovnání obsahu subjektivního práva autorského (tj. souboru jednotlivých oprávnění autora) a úpravy smluv týkajících se tohoto práva, především smlouvy licenční.
Fan art v oficiální propagaci počítačových her
Veselá, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
S rozvojem Internetu, Webu a nových digitálních technologií publikum hraje aktivnější roli v přetváření a usměrňování toku mediálních obsahů. Fanoušek, jako odborný a zasvěcený konzument, stanul v centru pozornosti mediálního průmyslu a jeho marketingových strategií. Toto uspořádání na jednu stranu skýtá fanouškům větší samostatnost a nové možnosti. Na druhou stranu přesunutím aktivity od producentů ke konzumentům dochází k transformaci mediálního průmyslu, ve kterém neplacení dobrovolníci dělají práci, za kterou jsou profesionálové placeni. Tato diplomová práce zkoumá tuto tenzi na konkrétní situaci, kdy herní společnosti využívají produkty fanouškovské kultury (fan art) k propagaci svých herních titulů. Kultura konvergence klade nároky na stávající autorská práva, formuje nové vztahy mezi tvůrci fan artu a herními společnostmi. Tato práce: (1) popisuje okolnosti, za kterých herní společnosti publikují fan art na svých oficiálních webových stránkách, (2) zjišťuje, jak svoji neplacenou práci, kterou odvádějí tvůrci fan artu, vnímají sami fanoušci, (3) zjišťuje postoj fanoušků k autorským právům v konkrétní situaci využívání fan artu herními společnostmi. Těmto cílům odpovídají formulované výzkumné otázky. K jejich zodpovězení jsem zvolila metodu deskripce (1) a kvalitativní obsahové analýzy komentářů pod...
Přehled zvláštních režimů ochrany u jednotlivých druhů autorských děl včetně srovnání s ochranou obecnou
Lukenda, Milan ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Císařová, Zuzana (oponent)
Přehled zvláštních režimů ochrany u jednotlivých autorských děl včetně srovnání s ochranou obecnou Předmětem a cílem této práce je prozkoumat zvláštní režimy ochrany jednotlivých autorských děl. Než se ale začnu zabývat těmito režimy, bude také potřeba alespoň ve zkratce nastínit historický vývoj autorského práva a základní pojmy autorského práva. Dle mého názoru nelze zkoumat zvláštní režimy ochrany autorského práva bez těchto základních znalostí. V další kapitole se budu věnovat obecnému režimu ochrany autorských děl. Myslím si, že obecná ochrana bude jakýmsi pojítkem, které na jednu stranu uzavře obecnou část této práce a na stranu druhou připraví prostor pro speciality zvláštních režimů ochrany jednotlivých autorských děl. Autorské právo se tradičně řadí do práva soukromého, tedy prozkoumám jednotlivé zásahy do autorových práv a prostředky k jejich ochraně, jejichž cílem je typicky odškodnění poškozeného. Nicméně některé aspekty autorských práv jsou natolik pro společnost důležité, že je chráněno i trestněprávně a správně, tedy prostředky práva veřejného. Pro tuto oblast je naopak typická preventivně represivní metoda řešení protiprávních jednání. Tedy odškodnění poškozeného je až na druhém místě, primární je ochrana společnosti před takovými nežádoucími jevy. V poslední části se dostanu k samotnému...
Práva výrobců zvukového a zvukově obrazového záznamu
Hašek, Ivan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí Téma této práce je Práva výrobců zvukového a zvukově obrazového záznamu. Toto téma jsem si vybral pro svou zálibu v hudbě a pro nosiče, které takové záznamy obsahují. Práva výrobců záznamů jsou práva související s právem autorským kvůli absenci tvůrčí činnosti a původnosti. Pojem práva sousedící s právem autorským je ekvivalentní. V první kapitole jsou popsány základní pojmy a systém kontinentálního práva spolu se srovnáním s právem anglosaským (common law). Tyto dva právní systémy jsou důležité pro pochopení práv výrobců a jejich role v globální společnosti a ekonomice. Pod pojmem copyright je v anglosaském právu chápáno jak právo autorské, tak práva související. Druhá kapitola rozebírá mezinárodní právo výrobců záznamů. Popisuji vztah mezi českým národním právem a právem mezinárodním. I když je většina mezinárodních smluv formulována obecně, má značný dopad na smluvní státy. Mezinárodní smlouvy jsou součástí českého právního systému od jejich ratifikace a vyhlášení ve Sbírce mezinárodních smluv (dříve v Sbírce zákonů). Důležité smlouvy, o kterých je pojednáno, jsou Římská úmluva, Ženevská úmluva, Dohoda TRIPS a Smlouva WIPO o výkonech výkonných umělců a o zvukových záznamech. Dále je zahrnut výklad o jednáních o návrhu Dohody ACTA, která by měla založit nový mezinárodní právní rámec vynucování...
Audiovizuální díla s přihlédnutím k filmovým koprodukcím
Bednář, Leoš ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Audiovizuální díla s přihlédnutím k filmovým koprodukcím - shrnutí: Hlavním tématem této diplomové práce jsou audiovizuální díla, která v mnoha ohledech zasahují do naší společnosti a nelze je v žádném směru opomíjet. Ovlivňují mnoho odvětví společnosti a staly se podstatným světovým elementem. Měli bychom toto ,,odvětví" nahlížet z několika perspektiv. Těmi mám na mysli především odvětví práva, filmové vědy, historie a financování respektive ekonomie. Jedná se o multidisciplinární oblast, jež vedle kulturní, sociální, společenské, ekonomické a například i vzdělávací stránky v sobě mnohdy zahrnuje i prvek mezinárodní, který napomáhá k zlepšení a usnadnění mezistátních a multikulturních vazeb a vztahů. Druhá část práce nabízí obecné vymezení sousloví ,,audiovizuální dílo". Toto sousloví nemůžeme omezit pouze na legální definici, ale musíme na něj nazírat z interdisciplinárního hlediska. Třetí část připomíná fakt, že na téma musíme nahlížet i z historického hlediska. Jedná se především o úpravu a informace obsažené v jednotlivých původských (autorskoprávních) zákonech, v publikacích ze 30. a 40. let dvacátého století zabývajících se filmovým právem a v právních časopisech z tohoto období (např. ,,Soutěž a tvorba"), které svojí tematikou značně přispívají do diskuze o jednotlivých aspektech týkajících se...
Internet a autorské právo - způsoby užití a rozsah ochrany díla (tradiční užití, peer to peer sítě, e-mail...)
Frič, Antonín ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Internet a autorské právo - způsoby užití a rozsah ochrany díla (tradiční užití, peer-to-peer sítě, e-mail...) Předmětem mé práce je užití autorského díla v rámci celosvětové počítačové sítě, jednotlivé druhy užití a ochrana díla na internetu. Vedle právního rozboru aktuální situace se práce zabývá alternativami a možným vývojem autorskoprávní koncepce do budoucna. Hlavním motivem pro výběr tématu práce je skutečnost, že internet je novou nedílnou součástí informační společnosti a současná autorskoprávní koncepce s jeho dynamickým rozvojem jen stěží drží krok. Práce je členěná do pěti částí. Smyslem prvních dvou částí práce je stručný úvod do problematiky autorského práva, seznámení se základními pojmy a vztahy mezi nimi. Součástí je i stručně popsaný historický vývoj, prameny práva a právní rozbor jednotlivých pojmů (internet, autorské právo, dílo, užití díla atd...). Třetí část si klade za cíl tuto problematiku zasadit do kontextu internetu, vymezit tradiční způsoby užití díla a popsat v současnosti nejvýznamnější trendy v užitích specifických (elektronické komunikační systémy, linking, peer-to-peer výměnné sítě, streaming atd...), včetně dnes nejvíce zneužívaného způsobu - technologie BitTorrent. V části čtvrté se v rozsahu odpovídajícímu tématu zabývám ochranou díla a autorských práv k němu....
Internet a autorské právo-rozsah odpovědnosti jednotlivých subjektů a způsoby ochrany proti pirátství
Ouroda, Tomáš ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Císařová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku odpovědnosti subjektů vyskytujících se na internetu a problematika pirátství. Jedná se především o rozbor, jak jednotlivé subjekty mohou být odpovědné za porušování autorskoprávních norem. Záměrem této diplomové práce nebylo komplexní zpracování všech relevantních aspektů pirátství a vyplývající odpovědnosti, ale zejména probrat nejvíce diskutované aktuální problémy. Téma jsem si vybral z důvodu osobního zájmu o studium dynamicky se rozvíjejícího oboru práva informačních technologií a práv duševního vlastnictví. Práce je rozdělena na osm kapitol, každá se vypořádává s určitou problematikou tohoto tématu. První dvě části hovoří obecně o internetu a schopnosti práva se na internetu prosadit. Zmiňovány jsou především otázky legitimity práva na internetu, důvody existence práva na internetu a obzvláště význam autorskoprávní ochrany. Část třetí mapuje formální prameny autorského práva přizpůsobené éře digitalizace autorských děl. Těžištěm vztahů na internetu jsou otázky určování jurisdikce a rozhodného práva, které jsou popsány v kapitole čtvrté. Rozebrány jsou přístupy z hlediska určovatelů - místo škodní události, místo plnění a místo státní příslušnosti subjektu. O odpovědnosti subjektů, jak o nich hovoří zákon o některých službách informační společnosti, je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 336 záznamů.   začátekpředchozí214 - 223dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.