Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 185 záznamů.  začátekpředchozí153 - 162dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza územního rozložení automobilového průmyslu v České republice
Rajtr, Vojtěch ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Práce se zabývá lokalizací automobilového průmyslu v České republice. Hlavní cílem práce je nalézt regiony se silnou koncentrací automobilového průmyslu. Práce se zaměřuje na lokalizační teorie a zhodnocení lokalizačních faktorů. Praktická část obsahuje na základě analytické, kartografické a statistické metody výpočet lokalizačních kvocientů, lokalizační křivky, tvorbu kartogramů, analýzu vybraných regionů s nejvyšší koncentrací automobilového průmyslu a určení významných lokalizačních faktorů automobilového průmyslu v České republice.
Ocenění podniku společnosti Mubea spol.s.r.o.
Rudolfová, Lucie ; Mařík, Miloš (vedoucí práce) ; Goldscheidová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je ocenění společnosti Mubea, spol. s r.o.se sídlem v Žebráku. Společnost je součástí nadnárodní skupiny Muhr und Bender KG, přičemž jejím vlastníkem je holdingová společnost skupiny Mubea Engineering AG pro jejíž účely je investiční ocenění zpracováno. Investiční ocenění společnosti k 1.1.2009 odráží nejvýznamnější investice naplánované na rok 2011. Výsledné ocenění vychází ze dvou použitých metod: výnosové ocenění metodou DCF entity a tržní ocenění metodou ocvětvových multiplikátorů. Vlastnímu ocenění předchází strategická a finanční analýza, které předběžně zhodnotí možnost nekonečného trvání podniku, analýza a prognóza generátorů hodnoty a finanční plán.
Analýza tržní situace Škoda Auto v podmínkách hospodářské krize
Vašek, Martin ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Tématem této práce je analýza tržního postavení Škoda Auto na českém trhu v období hospodářské krize, která vypukla na podzim roku 2008. Práce se zaměřuje na zkoumání situace v jednotlivých segmentech, ve kterých Škoda Auto působí. Jedná se o segment malých vozů, segment malých MPV, segment malých SUV, segment nižší střední třídy a segment střední třídy. Dále práce obsahuje analýzu trhu ojetých vozů, expertní výzkum, SWOT analýzu a prognózu dalšího vývoje. Hlavním zdrojem dat je databáze Sdružení dovozců automobilů ČR a Sdružení automobilového průmyslu. Závěry práce jsou následující : propad segmentů malých vozů a malých MPV, růst segmentů nižší střední a střední třídy, oslabení pozice Škoda Auto v segmentech malých vozů a malých MPV, posílení pozice Škoda Auto v segmentech nižší střední a střední třídy. Jedním z důvodů je vyšší podíl privátních zákazníků v segmentech malých vozů a malých MPV, kteří jsou více citliví na ekonomické výkyvy. Prognóza pro blízkou budoucnost počítá s pokračováním současné situace.
Vývoj polského automobilového průmyslu a hodnocení dopadu vstupu přímých zahraničních investic do tohoto odvětví
Mistrzak, Maciej ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato práce popisuje vliv přímých zahraničních investic na polský automobilový průmysl a charakteristiku jeho vývoje. Najdeme zde údaje ohledně velikosti uskutečněných PZI v Polsku jak rovněž výpis odvětví, do kterých tyto investice jsou nejvíce alokovány se zaměřeným na motoristický průmysl. V práci nachází se detailní popis vývoje polského motorizmu včetně charakteristiky produkovaných tam modelu. Poslední část zabývá se analýzou čtyř největších automobilových společností působících na polském trhu, které specializují se v produkci osobních a užitkových automobilu včetně údajů o velikosti produkce, exportu a prodejů těchto vozu.
Automobilový průmysl v evropském prostoru za současné hospodářské krize
Richterová, Lenka ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Předmětem diplomové práce "Automobilový průmysl v evropském prostoru za současné hospodářské krize a jeho perspektivy", je analýza postavení automobilového průmyslu v evropském prostoru, který neznamená pouze státy Evropské unie, ale i východní Evropy a Ruska, a jeho perspektiv v době, kdy vznikají nová světová automobilová centra. Z důvodu rozsáhlosti automobilového průmyslu co do segmentů a kategorií, bude tato práce, nebude-li uvedeno jinak, nazírat na automobilový průmysl ve smyslu segmentu osobních automobilů. První část práce se věnuje vymezení světových makroregionů a vývoji automobilového průmyslu, včetně jeho postavení v současnosti, kdy byl zasažen světovou hospodářskou krizí. Druhá část se úžeji zabývá automobilovým průmyslem v evropském prostoru a třetí část shrnuje perspektivy automobilového průmyslu do budoucnosti. V závěrečné části jsou tendence a trendy popsané v předešlých kapitolách ilustrovány na příkladu francouzské automobilky Renault a jejích kooperačních aktivitách s japonskou automobilkou Nissan a rumunskou automobilkou Dacia.
Environmental considerations in long-term transportation contract
Hanusková, Martina ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kojetský, Libor (oponent)
Práce je zaměřená na nový trend v logistice -- zohledňování ochrany životního prostředí v logistickém řetězci přepravy zboží a inovace spojené s nákladnou přepravou. V důsledku eliminování bariér obchodu dnes výrobek putuje častokrát delší cestu, než tomu bylo v minulosti a to přináší negativní externality. Hlavním cílem mé diplomové práce je analyzovat dopad přepravy hotových automobilů na životní prostředí. Prostřednictvím dotazníků jsem zjistila zájem, opatření a vize automobilek do budoucna v oblasti snižování jejich environmentální zátěže vyplívající z výstupní logistiky.
Dopady světové hospodářské krize na automobilový průmysl
Temlík, Lukáš ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Základním cílem této diplomové práce je stručně charakterizovat vznik světové hospodářské krize včetně jejího přenosu do automobilového průmyslu a podrobně analyzovat dopady, které vyvolala v jednotlivých centrech (USA, Evropa a Asie) se zaměřením na USA, protože právě v kolébce automobilového průmyslu způsobila největší škody a nejvýraznější změny. Další náplní práce je snaha poskytnout odpovědi na otázky, do jaké míry byly krizí jednotlivé světové automobilky zasaženy (včetně stručné charakteristiky důsledků pro největší českou automobilku) a jakými způsoby se s ní dokázaly i díky vládním opatřením jednotlivých států či Evropské unie jako celku vypořádat. Práce také obsahuje syntetickou kapitolu za účelem shrnutí a celkového srovnání důsledků krize pro jednotlivá centra automobilového průmyslu s uvedením nejdůležitějších skutečností týkajících se nejen proběhlých změn, ale i pravděpodobného budoucího vývoje.
Dealerství v automobilovém průmyslu
Broulík, Jan ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Hesková, Marie (oponent)
Broulík si v diplomové práci dává za cíl analyzovat odvětví obchodu s osobními automobily. Soustředí se především na postavení automobilových dealerů. Mapuje současný vývoj prodeje automobilů v ČR i ve světě. Všímá si dopadů hospodářské krize na automobilky a dealery. Blíže se věnuje obchodní síti značky Škoda, na které svá zjištění demonstruje. Na základě analýzy odvětví obchodu s automobily určuje jeho specifika, která třídí na specifika vztahů dealerů s dodavateli, specifika samotného odvětví a specifika vztahů se zákazníky. Broulík hodnotí stávající blokovou výjimku a komparuje ji s právním režimem, který se má pro odvětví prodeje automobilů v ESVO uplatnit od 1. června 2013. Dochází k závěru, že současná bloková výjimka vhodněji odpovídá určeným specifikům oboru. Uzavírá však tím, že silovou převahu výrobců nad dealery ani mnoho dalších specifik odvětví není vhodné řešit prostřednictvím právní úpravy hospodářské soutěže.
Pozice firmy Škoda Auto na indickém trhu
Knížková, Šárka ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Fišera, Pavel (oponent)
Práce popisuje postavení firmy Škoda Auto na indickém trhu. K závěrům této práce byla použita SWOT analýza a srovnání prodejů vozidel s konkurenčními modely. Pozornost je věnována také automobilovému průmyslu v Indii. Součástí práce je i popis základních faktů o Indii, kulturních rozdílů a srovnání Indie s Českou republikou dle dimenzí definovaných nizozemským sociologem Geertem Hofstede.
Francouzský automobilový průmysl a jeho vývojové tendence
Snížek, Martin ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Vondrušková, Barbora (oponent)
Automobilový průmysl ve své historii prošel mnohými změnami. Mezi ty nejvvýznamnější v posledních letech patří přesun produkce do rozvojových zemí, což je spolu se současnou situací na poli automobilového průmyslu a dalšími tendencemi popsáno v první kapitole této bakalářské práce. Ve vyspělých ekonomikách, mezi které patří i ve druhé kapitole zkoumaná Francie, roste produkce pomaleji či přímo klesá. Francouzská ekonomika se navíc potýká s problémem, že domácí automobilky vyrábějí stále menší část produkce na francouzském území. Touto problematikou se prostřednictvím analýzy produkce společnosti PSA Peugeot Citroën zabývá třetí kapitola práce. Autor dochází k závěru, že kromě přesunu produkce v souladu s globálními změnami si automobilka zajišťuje konkurenceschopnost alokací výroby na blízké evropské trhy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 185 záznamů.   začátekpředchozí153 - 162dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.