|
Analýza územního rozložení automobilového průmyslu v České republice
Rajtr, Vojtěch ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Práce se zabývá lokalizací automobilového průmyslu v České republice. Hlavní cílem práce je nalézt regiony se silnou koncentrací automobilového průmyslu. Práce se zaměřuje na lokalizační teorie a zhodnocení lokalizačních faktorů. Praktická část obsahuje na základě analytické, kartografické a statistické metody výpočet lokalizačních kvocientů, lokalizační křivky, tvorbu kartogramů, analýzu vybraných regionů s nejvyšší koncentrací automobilového průmyslu a určení významných lokalizačních faktorů automobilového průmyslu v České republice.
|
|
Ocenění podniku společnosti Mubea spol.s.r.o.
Rudolfová, Lucie ; Mařík, Miloš (vedoucí práce) ; Goldscheidová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je ocenění společnosti Mubea, spol. s r.o.se sídlem v Žebráku. Společnost je součástí nadnárodní skupiny Muhr und Bender KG, přičemž jejím vlastníkem je holdingová společnost skupiny Mubea Engineering AG pro jejíž účely je investiční ocenění zpracováno. Investiční ocenění společnosti k 1.1.2009 odráží nejvýznamnější investice naplánované na rok 2011. Výsledné ocenění vychází ze dvou použitých metod: výnosové ocenění metodou DCF entity a tržní ocenění metodou ocvětvových multiplikátorů. Vlastnímu ocenění předchází strategická a finanční analýza, které předběžně zhodnotí možnost nekonečného trvání podniku, analýza a prognóza generátorů hodnoty a finanční plán.
|
|
Analýza tržní situace Škoda Auto v podmínkách hospodářské krize
Vašek, Martin ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Tématem této práce je analýza tržního postavení Škoda Auto na českém trhu v období hospodářské krize, která vypukla na podzim roku 2008. Práce se zaměřuje na zkoumání situace v jednotlivých segmentech, ve kterých Škoda Auto působí. Jedná se o segment malých vozů, segment malých MPV, segment malých SUV, segment nižší střední třídy a segment střední třídy. Dále práce obsahuje analýzu trhu ojetých vozů, expertní výzkum, SWOT analýzu a prognózu dalšího vývoje. Hlavním zdrojem dat je databáze Sdružení dovozců automobilů ČR a Sdružení automobilového průmyslu. Závěry práce jsou následující : propad segmentů malých vozů a malých MPV, růst segmentů nižší střední a střední třídy, oslabení pozice Škoda Auto v segmentech malých vozů a malých MPV, posílení pozice Škoda Auto v segmentech nižší střední a střední třídy. Jedním z důvodů je vyšší podíl privátních zákazníků v segmentech malých vozů a malých MPV, kteří jsou více citliví na ekonomické výkyvy. Prognóza pro blízkou budoucnost počítá s pokračováním současné situace.
|
|
Vývoj polského automobilového průmyslu a hodnocení dopadu vstupu přímých zahraničních investic do tohoto odvětví
Mistrzak, Maciej ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato práce popisuje vliv přímých zahraničních investic na polský automobilový průmysl a charakteristiku jeho vývoje. Najdeme zde údaje ohledně velikosti uskutečněných PZI v Polsku jak rovněž výpis odvětví, do kterých tyto investice jsou nejvíce alokovány se zaměřeným na motoristický průmysl. V práci nachází se detailní popis vývoje polského motorizmu včetně charakteristiky produkovaných tam modelu. Poslední část zabývá se analýzou čtyř největších automobilových společností působících na polském trhu, které specializují se v produkci osobních a užitkových automobilu včetně údajů o velikosti produkce, exportu a prodejů těchto vozu.
|
|
Automobilový průmysl v evropském prostoru za současné hospodářské krize
Richterová, Lenka ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Předmětem diplomové práce "Automobilový průmysl v evropském prostoru za současné hospodářské krize a jeho perspektivy", je analýza postavení automobilového průmyslu v evropském prostoru, který neznamená pouze státy Evropské unie, ale i východní Evropy a Ruska, a jeho perspektiv v době, kdy vznikají nová světová automobilová centra. Z důvodu rozsáhlosti automobilového průmyslu co do segmentů a kategorií, bude tato práce, nebude-li uvedeno jinak, nazírat na automobilový průmysl ve smyslu segmentu osobních automobilů. První část práce se věnuje vymezení světových makroregionů a vývoji automobilového průmyslu, včetně jeho postavení v současnosti, kdy byl zasažen světovou hospodářskou krizí. Druhá část se úžeji zabývá automobilovým průmyslem v evropském prostoru a třetí část shrnuje perspektivy automobilového průmyslu do budoucnosti. V závěrečné části jsou tendence a trendy popsané v předešlých kapitolách ilustrovány na příkladu francouzské automobilky Renault a jejích kooperačních aktivitách s japonskou automobilkou Nissan a rumunskou automobilkou Dacia.
|
|
Environmental considerations in long-term transportation contract
Hanusková, Martina ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kojetský, Libor (oponent)
Práce je zaměřená na nový trend v logistice -- zohledňování ochrany životního prostředí v logistickém řetězci přepravy zboží a inovace spojené s nákladnou přepravou. V důsledku eliminování bariér obchodu dnes výrobek putuje častokrát delší cestu, než tomu bylo v minulosti a to přináší negativní externality. Hlavním cílem mé diplomové práce je analyzovat dopad přepravy hotových automobilů na životní prostředí. Prostřednictvím dotazníků jsem zjistila zájem, opatření a vize automobilek do budoucna v oblasti snižování jejich environmentální zátěže vyplívající z výstupní logistiky.
|
|
Dopady světové hospodářské krize na automobilový průmysl
Temlík, Lukáš ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Základním cílem této diplomové práce je stručně charakterizovat vznik světové hospodářské krize včetně jejího přenosu do automobilového průmyslu a podrobně analyzovat dopady, které vyvolala v jednotlivých centrech (USA, Evropa a Asie) se zaměřením na USA, protože právě v kolébce automobilového průmyslu způsobila největší škody a nejvýraznější změny. Další náplní práce je snaha poskytnout odpovědi na otázky, do jaké míry byly krizí jednotlivé světové automobilky zasaženy (včetně stručné charakteristiky důsledků pro největší českou automobilku) a jakými způsoby se s ní dokázaly i díky vládním opatřením jednotlivých států či Evropské unie jako celku vypořádat. Práce také obsahuje syntetickou kapitolu za účelem shrnutí a celkového srovnání důsledků krize pro jednotlivá centra automobilového průmyslu s uvedením nejdůležitějších skutečností týkajících se nejen proběhlých změn, ale i pravděpodobného budoucího vývoje.
|
|
Dealerství v automobilovém průmyslu
Broulík, Jan ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Hesková, Marie (oponent)
Broulík si v diplomové práci dává za cíl analyzovat odvětví obchodu s osobními automobily. Soustředí se především na postavení automobilových dealerů. Mapuje současný vývoj prodeje automobilů v ČR i ve světě. Všímá si dopadů hospodářské krize na automobilky a dealery. Blíže se věnuje obchodní síti značky Škoda, na které svá zjištění demonstruje. Na základě analýzy odvětví obchodu s automobily určuje jeho specifika, která třídí na specifika vztahů dealerů s dodavateli, specifika samotného odvětví a specifika vztahů se zákazníky. Broulík hodnotí stávající blokovou výjimku a komparuje ji s právním režimem, který se má pro odvětví prodeje automobilů v ESVO uplatnit od 1. června 2013. Dochází k závěru, že současná bloková výjimka vhodněji odpovídá určeným specifikům oboru. Uzavírá však tím, že silovou převahu výrobců nad dealery ani mnoho dalších specifik odvětví není vhodné řešit prostřednictvím právní úpravy hospodářské soutěže.
|
|
Pozice firmy Škoda Auto na indickém trhu
Knížková, Šárka ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Fišera, Pavel (oponent)
Práce popisuje postavení firmy Škoda Auto na indickém trhu. K závěrům této práce byla použita SWOT analýza a srovnání prodejů vozidel s konkurenčními modely. Pozornost je věnována také automobilovému průmyslu v Indii. Součástí práce je i popis základních faktů o Indii, kulturních rozdílů a srovnání Indie s Českou republikou dle dimenzí definovaných nizozemským sociologem Geertem Hofstede.
|
|
Francouzský automobilový průmysl a jeho vývojové tendence
Snížek, Martin ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Vondrušková, Barbora (oponent)
Automobilový průmysl ve své historii prošel mnohými změnami. Mezi ty nejvvýznamnější v posledních letech patří přesun produkce do rozvojových zemí, což je spolu se současnou situací na poli automobilového průmyslu a dalšími tendencemi popsáno v první kapitole této bakalářské práce. Ve vyspělých ekonomikách, mezi které patří i ve druhé kapitole zkoumaná Francie, roste produkce pomaleji či přímo klesá. Francouzská ekonomika se navíc potýká s problémem, že domácí automobilky vyrábějí stále menší část produkce na francouzském území. Touto problematikou se prostřednictvím analýzy produkce společnosti PSA Peugeot Citroën zabývá třetí kapitola práce. Autor dochází k závěru, že kromě přesunu produkce v souladu s globálními změnami si automobilka zajišťuje konkurenceschopnost alokací výroby na blízké evropské trhy.
|