Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Základní terapie v přímé péči o gerontologického klienta
Staněk, Josef ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Shrnutí Diplomová práce "Základní terapie v přímé péči o gerontologického klienta", byla zaměřena na deskripci základních terapií v přímé péči o gerontologického klienta s cílem popsat, analyzovat a navrhnout nejoptimálnější přístupy v sociální péči, které lze v rámci základních druhů terapií realizovat. Text práce byl rozvržen do čtyř kapitol, které prezentují odborné názory řady autorů. Teoretickou část práce tvoří tří kapitoly. První kapitola je věnována deskripci preferovaných terapií, druhá kapitola analyzuje sociálně zdravotní aspekty stáří a třetí přibližuje reprezentaci základní legislativy v péči o seniory.Stěžejní, čtvrtá kapitola interpretuje data získaná kvalitativním šetřením, které bylo realizováno pomocí kooperace několika metodologických postupů volných rozhovorů, pozorování v konkrétním institucionálním zařízení s realizační smíšenou skupinou šesti seniorů, kteří se v průběhu přibližně jednoho roku podíleli na sestavení případových studií a zapojovali do různých typů terapií a aktivit. Získaná data byla segmentována i detailně analyzována, důraz byl kladen na etický, důstojný přístup i spolupráci se sociálními pracovníky. Získané výsledky šetření hodnotím vzhledem k nerepresentativnosti množství získaných dat jako orientační, spíše dokreslují možnosti zkvalitnění sociální práce pomocí...
Supervizní práce s výtvarnou expresí
Hanzlová, Andrea ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent)
Název: Supervizní práce s výtvarnou expresí Autor: Bc. Andrea Hanzlová Vedoucí práce: doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc. ABSTRAKT Výtvarná tvorba je běžnou praxí v arteterapii a supervizi v ČR, nicméně její současné možnosti a podoby nejsou v supervizi dostatečně zmapovány, např. přínosy výtvarné exprese pro supervizní práci a její případná rizika. Práce zkoumá pojem výtvarné exprese v supervizi, jak ji supervizoři aplikují v porovnání se zahraničím (UK a USA) a jaké faktory ovlivňují způsob jejich práce. Metodicky jde o kvalitativní obsahovou analýzu polostrukturovaných rozhovorů na populaci dvanácti respondentů. Výsledky představují čtyři tematické okruhy: Vymezení výtvarného kreativního procesu, jeho fází a obsahu, Úskalí a Benefity práce s kreativním výtvarným procesem, které respondenti uvádějí a Vliv vzdělání supervizorů arteterapie v České republice na jejich práci. Z výsledků vyplývá, že výtvarná exprese v supervizi nabízí prostor pro širokou škálu přístupů, jež jsou u nás v praxi využívány ve velmi různé míře nebo zcela chybí. Jedním z důvodů této rozmanitosti v porovnání se zahraničním může být i historická neukotvenost oboru arteterapie v ČR. Klíčová slova: exprese, výtvarný kreativní proces, artefakt, umělecká terapie, arteterapie, supervize, supervize uměleckých terapií
Využití podpůrných terapií a stimulací v hospicové péči
Havelková, Denisa ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Název práce: Využití podpůrných terapií a stimulací v hospicové péči Cíl práce: Diplomová práce se zabývá možnostmi využívání vybraných podpůrných terapií a stimulací u klientů hospicové péče. Cílem je porovnat využívání těchto terapií v hospicových zařízeních pobytového typu, popřípadě domácí hospicové péči na území České republiky a Slovenské republiky a analyzovat způsob jejich aplikace v praxi. Pro účely práce jsou vybrány následující podpůrné terapie a stimulace: muzikoterapie, arteterapie, biblioterapie, bazální stimulace a koncept Snoezelen. Metoda práce: K výzkumu bylo použito kvalitativního i kvantitativního šetření. Jako metoda získávání dat bylo uplatněno kvantitativní šetření formou dotazníků do zařízení pobytové a domácí hospicové péče. Později metoda kvalitativního šetření formou zúčastněného pozorování průběhu částí podpůrných terapií v zařízení pobytové hospicové péče. Výsledky: Výzkum se zabýval, v našich podmínkách, stále ještě často tabuizovaným tématem smrti a umírání. To se odrazilo i ve výsledcích výzkumného šetření. Bylo zjištěno, že nabídka odborně poskytovaných, předem definovaných, podpůrných terapií v zařízeních hospicové péče není příliš rozsáhlá. Zkoumána byla muzikoterapie, arteterapie, biblioterapie, bazální stimulace a prvky konceptu Snoezelenu. Pokud hospicová...
Využití arteterapeutických technik a postupů v práci speciálního pedagoga
Kasalová, Markéta ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se opírá o odborníky avizovanou proměnu oboru speciální pedagogiky a s ní související rozšiřování škály nástrojů a kompetencí speciálního pedagoga. Jejím cílem a hlavním tématem je popsat a představit techniky a postupy výtvarné arteterapie, které mohou být využívány právě speciálními pedagogy. Tomuto účelu je nakloněn humanisticky orientovaný směr arteterapie, z něhož je v popisu technik vycházeno. Možné působení arteterapeutických postupů je rozděleno do tří oblastí. A to na aktivizaci a osvěžení, relaxaci a uvolnění, sociální interakci a komunikaci. Toto rozdělení je doplněno příklady konkrétních cvičení a popisem jejich použití v různých skupinách. Text práce obsahuje i přehled vývoje speciální pedagogiky a popis jejích současných trendů, kapitolu věnovanou umění, stručný přehled ostatních expresivních terapií a samostatnou kapitolu zaměřující se na výtvarnou arteterapii.
Diagnostické a terapeutické možnosti vizualizačních metod v ergoterapii. Podtitul: Použití arteterapie a Kawa modelu.
Urychová, Pavla ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
Jméno: Pavla Urychová Vedoucí práce: Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Konzultant práce: MUDr. Tereza Gueye Oponent práce: Název bakalářské práce: Diagnostické a terapeutické možnosti vizualizačních metod v ergoterapii. Použití arteterapie a KAWA modelu. Abstrakt Cíl práce: Cílem mé práce je srovnání dvou vizuálních přístupů - arteterapie a Kawa modelu - v tématu řeky, ověření možností a rizik aplikace obou technik v ergoterapii na území ČR a snaha o spojení obou přístupů v jeden terapeutický model. Metoda: V teoretické části se zabývám dynamikou psýché a jinými determinanty výkonu, teoretickým pozadím obou modelů, jejich využitím a výkladem semiotiky i psychologické symboliky. V praktické části předkládám kazuistiky několika lidí s rozdílnými diagnozami, abych ověřila využitelnost obou modelů v praxi, stejně jako vhodnosti propojení do společného konceptu práce s pacientem. Výsledky: Dospěla jsem k závěru, že arteterapie v tématu řeky a Kawa model mají společné hluboké spojení přes dynamiku psýché. Arteterapie nabízí větší možnosti pro hledání motivů jednání, Kawa model je lépe aplikovatelný bez hluboké znalosti symboliky a může být ve výkladu rychleji a lépe srozumitelný. Zároveň oba modely oslovují jinou vrstvu psýché a pravděpodobně se odlišně zapojují také centra mozku i podíl hemisfér. Arteterapie...
Vybrané metody sociální práce s nesoběstačnými klienty ve zdravotnických zařízeních
Kiliánová, Hana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
SHRNUTÍ Hlavním cílem práce "Vybrané metody sociální práce s nesoběstačnými klienty ve zdravotnických zařízeních" bylo popsat a analyzovat metody používané při aktivizaci seniorů s demencí. Práce porovnává aktivizaci v různých zařízeních a zjišťuje vztah pracovníků k aktivizačním metodám. Text práce byl rozvržen do pěti kapitol. První kapitola zasazuje práci do kontextu stáří a stárnutí. Druhá kapitola je věnována problematice soběstačnosti a závislosti v seniorském věku a souvisejícím tématům. Tématem třetí kapitoly je stáří ve vztahu k paměti, charakterizuje paměť a její poruchy u seniorů trpících syndromem demence. Čtvrtá kapitola je stěžejní a přibližuje nefarmakologické přístupy a možné aktivizační činnosti, které lze využívat v praxi k ovlivnění poruch kognitivních funkcí a poruch chování u seniorů s demencí. Na teoretickou část navazuje výzkumné šetření, které bylo provedeno ve čtyřech zařízeních pečujících o klienty s demencí. Šetření má podobu kvalitativního výzkumu, pro který byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Rozhovory byly uskutečněny s osmi odborníky aplikujícími v praxi. Poznatky získané z rozhovorů a pozorování byly následně analyzovány, vyhodnoceny a poté shrnuty v závěru šetření.
Využití arteterapeutických metod a technik v sociálních službách pro osoby s mentálním postižením
Matějíčková, Lucie ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce "Využití arteterapeutických metod a technik v sociálních službách pro osoby s mentálním postižením" se zabývá tématem arteterapie a jejích prvků využívaných při práci s osobami s mentálním postižením. Definuje arteterapii a popisuje arteterapeutické metody a techniky, které bývají používány v sociálních službách pro osoby s mentálním postižením. Záměrem práce je zjistit nakolik jsou arteterapeutické metody a techniky při práci s osobami s mentálním postižením využívány a zda pomáhají tyto osoby rozvíjet. V teoretické části diplomové práce je definována arteterapie a její začlenění v systému koordinované rehabilitace, je zde popsána její historie, formy a možnost využití barev. Dále se teoretická část diplomové práce věnuje definování mentální retardace a její klasifikaci a sociálním službám pro osoby s mentálním postižením. Nakonec se teoretická část zabývá arteterapeutickými metodami a technikami. Praktická část se zabývá dvěma šetřeními. Kvantitativní šetření realizované s osobami s mentálním postižením zjišťuje, nakolik je arteterapeutické techniky a jiné činnosti baví a čemu se věnují nejraději. Kvalitativní šetření s pracovníky sociálních služeb se zabývá tím, zda arteterapeutické metody a techniky rozvíjejí osoby s mentálním postižením a v jakých oblastech.
Možnosti využití arteterapie v logopedické péči
Kotinská, Veronika ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tato práce s názvem Možnosti využití arteterapie v logopedické péči si klade za cíl v teoretické části popsat průniky arteterapie a logopedické péče a představit tak ucelený přehled této problematiky v rámci celé symptomatické klasifikace narušené komunikační schopnosti (NKS). Dále pak v rámci arteterapie vymezuje hlavní vztahy a pojmy z oblasti terminologie, definic a členění. V této oblasti také definuje formy terapie a předkládá trojúhelníkový model vztahu mezi klientem, arteterapeutem a výtvarnou prací. Zaměřuje se také na cíle arteterapie a významy barev. Věnuje se vztahu arteterapie se speciální pedagogikou. Praktická část je tvořena dvěma celky. V jejím rámci bylo cílem vytvoření logopedicko- arteterapeutického programu. První část se zabývá logopedicko-arteterapeutickým programem LOGOART, který je zde ve stručnosti představen. Druhá pak vychází z dotazníkových šetření a zaměřuje se na přínosnost tohoto programu, mínění dotazovaných, zda by mohl být program zaveden do školní praxe, nebo být doplněním logopedické péče. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.