Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Linsident aneb Anatomie pozérství
Sližová, Eva ; Fic,, Igor (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Můj bakalářský projekt, Linsident, je dlouhodobý akt imaginace a sebereflexe zpracovávaných textem ve volném verši. V závěrečné fázi jsem oddělila literárních, mentální (terapeutické) a čistě osobní aspekty díla. Výsledkem je radikálně, s nadhledem proškrtaná poezie a její performativní prezentace.
Techniky land artu v arteterapii
KAMARÝTOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce zkoumá potenciál využití land artových uměleckých strategií v arteterapii. V teoretické části se zabývá historií land artu. Dále rozebírá jednotlivé tvůrčí principy land artu a jejich možné terapeutické využití. Jsou zde uvedeny také příklady z praxe. V praktické části jsou popsány zkušenosti z workshopu, během nějž respondenti tvořili a reflektovali díla inspirovaná land artem. Praktická část se zabývá také interpretačními možnostmi land artového díla.
Možnosti využití arteterapie při práci se vztahem k vlastnímu tělu
KŘÍHOVÁ, Johana
Tématem této práce je prozkoumání možností využití arteterapie při práci se vztahem k vlastnímu tělu. V teoretické části práce je popsán konstrukt vztah k vlastnímu tělu (body image) a výsledky dosavadních výzkumů, které propojují body image s arteterapií. Za účelem zkoumání možností využití arteterapie při práci se vztahem k vlastnímu tělu byl veden výtvarný kurz se zaměřením na vztah k vlastnímu tělu, jehož průběh je v práci detailně přiblížen. Součástí popisu průběhu kurzu je i odůvodnění výběru výtvarných technik a témat. S každým z účastníků byl po skončení kurzu veden individuální rozhovor. Artefakty 2 účastníků byly zpracovány kazuistickou formou s cílem přiblížit možné proměny ve vztahu k vlastnímu tělu, ke kterým došlo v průběhu kurzu. V práci je diskutována vhodnost jednotlivých technik a témat pro práci se vztahem k vlastnímu tělu.
Pohled na roli sociálních pracovníků působících v oblasti služeb pro lidi s postižením prostřednictvím tematických koláží
NIDETZKÁ, Markéta
Bakalářská práce se věnuje roli sociálních pracovníků působících v oblasti sociálních služeb pro lidi se zdravotním postižením. V teoretické části je pojednáno o sociální práci, o roli a osobnosti sociálního pracovníka i o tématech motivace a emocí, jak obecně, tak v kontextu profese. Spolu s tématy prevence a duševní hygieny jsou také zmíněna rizika a úskalí spojená s profesí sociálního pracovníka. Pro zasazení tématu práce do kontextu se teoretická část také krátce věnuje problematice lidí s postižením a práci s nimi. Konečně je také přiblížena arteterapeutická technika koláže. Praktická část práce analyzuje uvědomované a neuvědomované motivy a emoce zapojených sociálních pracovníků pracujících s lidmi s postižením, a to prostřednictvím tematických koláží a polostrukturovaných rozhovorů. Na základě symbolické interpretace koláží se podařilo najít obsahy, které se v různé míře lišily od sdělení v rozhovorech.
Práce se sny v arteterapii jako cesta k sebepoznání
CHOCHOLOVÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je představit možné využití snové práce v arteterapii s důrazem na její potenciál vedoucí k hlubšímu sebepoznání a lepší orientaci v životě člověka. Sleduje, jakým způsobem umožňuje výtvarné ztvárnění snu pochopení či rozšíření jeho obsahu a odkazu na důležitá osobní témata. Teoretická část této práce pojednává o snu z hlediska historického i současného chápání, seznamuje s terapeutickými přístupy ke snové práci v pojetí některých autorů, zmiňuje základní pojmy používané při analytické práci se sny a dále se věnuje práci se sny přímo v arteterapii, včetně postupů projektivně-intervenční arteterapie, ze kterých je vycházeno v následující praktické části. V té jsou představeny výtvarné artefakty účastníků této studie reflektující jejich vybrané sny. Praktická část se zaměřuje především na analýzu těchto artefaktů a nabízí možný způsob, jak výtvarně a interpretačně pracovat se snovými obrazy a jejich symbolikou.
Výtvarné zpracování tématu Loutkové divadlo u lidí se závislostí na návykových látkách
JANDOVÁ, Zuzana Vlasta
Bakalářská práce se zaměřuje na výtvarné ztvárnění arteterapeutického tématu Loutkové divadlo lidmi se závislostí na návykových látkách léčících se v terapeutické komunitě. Společně s prezentací tématu Loutkové divadlo si klade za cíl poskytnout oporu pro interpretaci tématu Loutkové divadlo v rámci projektivně-intervenčního přístupu v arteterapii. Zabývá se tématy závislosti a loutkového divadla, která pak vyústí do podkapitoly pojednávající o Loutkovém divadle z hlediska arteterapie. Závislost je rozebírána z hlediska její definice, forem či příčin. Konkrétně jsou zmíněny typy drog a jejich účinky a léčba závislosti v ČR se zřetelem k terapeutickým komunitám, přičemž je zde přiblížena i role arteterapie v léčbě. Část o loutkovém divadlu pak pojednává o vzniku a funkci divadla a loutek a o jejich konstrukčních typech. Vše zmíněné tvoří podklad pro uchopení tématu Loutkové divadlo v intencích projektivně-intervenční arteterapie, které dokládá artefakty získanými během výzkumného šetření a analyzuje je s cílem definovat znaky opakující se v rámci tvorby lidí se závislostí.
Téma Šípkové Růženky zpracované dětmi základní školy
NESIBOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou, přičemž praktická část práce, koncipovaná coby případová studie, si klade za cíl získat vhled to toho, jak děti různých věkových kategorií zobrazují příběh O Šípkové Růžence, zjistit, jaké charakteristiky má jejich tvorba a postihnout interpretační potenciál tohoto tématu v projektivně-intervenční arteterapii s dětmi. Ve své stěžejní části se tedy práce zabývá dětskými ztvárněními pohádky O Šípkové Růžence, které vytvořily děti z menší základní školy v hodině výtvarné výchovy. Obrázky jsou zkoumány z hlediska vybraných formálních aspektů, zejména je kladen důraz na vyobrazené fáze příběhu a s nimi související postavy. S některými autory obrázků také proběhly krátké rozhovory, které jsou využity coby doplňková metoda sběru dat. Výzkumné části předchází část teoretická, ve které je jedna celá kapitola věnována právě pohádce O Šípkové Růžence - představen je děj nejrozšířenějších variant příběhu, ty jsou také komparovány mezi sebou, a dále se kapitola snaží o rozbor jednotlivých symbolů obsažených v pohádce a o jejich interpretaci. Další kapitola teoretické části práce se věnuje pohádkám obecně, zejména pak jejich významu v životě člověka, potažmo dítěte. Samozřejmě teoretická část práce také ukotvuje důležité pojmy týkající se arteterapie, kterou představuje jako disciplínu specifickým způsobem pracující s výtvarným projevem člověka; a zabývá se specifiky dospívání zejména z pohledu vývojové psychologie a z pohledu současné pediatrie. Ve své poslední části práce také navrhuje možnosti, jak různá dětská ztvárnění pohádky O Šípkové Růžence pedagogicky využít při reálné práci se žáky ZŠ.
Arteterapie s dětmi-cizinci žijícími v českém prostředí
LACINOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá arteterapeutickou podporou dětí-cizinců během jejich adaptačního období v České republice po přesídlení z původní země. Konkrétně předkládá zkušenosti ze skupinové arteterapie s dětskými ukrajinskými uprchlíky přicházejícími do České republiky po napadení jejich vlasti ruskou armádou v únoru 2022. V teoretické části jsou popsané okolnosti a proměny imigrační situace v České republice vlivem přílivu uprchlíků z Ukrajiny, legislativa vztahující se na děti-cizince žijící v České republice a způsoby podpory dětí s odlišným mateřským jazykem v českém vzdělávacím systému. Jedna podkapitola je věnována kulturně-historickému kontextu Ukrajiny, který je podstatný pro celkové pochopení politické a společenské situace, neboť se podílí na utváření identity ukrajinských dětí. Druhá kapitola se zabývá obvyklými psychologickými tématy nově příchozích dětí z jiné země. Praktická část popisuje průběh a zaměření arteterapeutických setkání pro ukrajinské děti, předkládá čtyři kazuistické studie podložené výtvarnou tvorbou dětí a definuje specifika arteterapeutické práce se zvolenou cílovou skupinou.
Obrazy ženství v artefaktech žen
NOVOTNÁ, Silvie
Bakalářská práce se zabývá ztvárněním obrazů ženství v jeho různých aspektech ve výtvarných artefaktech žen. Teoretická část se zaměřuje na teoretická východiska a opírá se především o feministické přístupy v psychoterapii a arteterapii. Teoretická část stanovuje témata, která jsou sledována ve výzkumné části ve výtvarných pracích respondentek. Analýza artefaktů je provedena v souladu s postupy projektivně-intervenčního přístupu v arteterapii s podstatným zapojením feministické perspektivy do interpretačních postupů.
Diagnostické a terapeutické možnosti vizualizačních metod v ergoterapii. Podtitul: Použití arteterapie a Kawa modelu.
Urychová, Pavla ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
Jméno: Pavla Urychová Vedoucí práce: Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Konzultant práce: MUDr. Tereza Gueye Oponent práce: Název bakalářské práce: Diagnostické a terapeutické možnosti vizualizačních metod v ergoterapii. Použití arteterapie a KAWA modelu. Abstrakt Cíl práce: Cílem mé práce je srovnání dvou vizuálních přístupů - arteterapie a Kawa modelu - v tématu řeky, ověření možností a rizik aplikace obou technik v ergoterapii na území ČR a snaha o spojení obou přístupů v jeden terapeutický model. Metoda: V teoretické části se zabývám dynamikou psýché a jinými determinanty výkonu, teoretickým pozadím obou modelů, jejich využitím a výkladem semiotiky i psychologické symboliky. V praktické části předkládám kazuistiky několika lidí s rozdílnými diagnozami, abych ověřila využitelnost obou modelů v praxi, stejně jako vhodnosti propojení do společného konceptu práce s pacientem. Výsledky: Dospěla jsem k závěru, že arteterapie v tématu řeky a Kawa model mají společné hluboké spojení přes dynamiku psýché. Arteterapie nabízí větší možnosti pro hledání motivů jednání, Kawa model je lépe aplikovatelný bez hluboké znalosti symboliky a může být ve výkladu rychleji a lépe srozumitelný. Zároveň oba modely oslovují jinou vrstvu psýché a pravděpodobně se odlišně zapojují také centra mozku i podíl hemisfér. Arteterapie...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.