Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí67 - 76dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Organizace kurzu Advanced Life Support Provider v České republice
Peřan, David ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Lejsal, Matěj (oponent)
Teoretická část práce s názvem "Organizace kurzu Advanced Life Support Provider v České republice" se z různých pohledů zabývá vzděláváním dospělých. Nejprve stručně pojednává o historii vzdělávání dospělých a poté předkládá novodobé trendy v řízení lidských zdrojů a v práci s informacemi (např. řízení podle kompetencí, učící se organizace apod.) ve vztahu ke vzdělávání. Zároveň přehledně popisuje oblast andragogiky se zaměřením na profesní andragogiku a především na vzdělávání ve zdravotnictví. V poslední části teoretického bloku je popsán samotný kurz Advanced Life Support Provider (ALS) a didaktické metody, které jsou při výuce používány. Praktická část předkládá projekt akčního výzkumu, který obsahuje kvantitativní metodologii. Zahrnuje dvě dotazníková šetření s cílem zjistit spokojenost účastníků s organizací kurzu, ve vztahu k zajištění optimálního prostředí pro vzdělávání, a využívání postupů kurzu v praxi. Výsledkem šetření je vysoká míra spokojenosti s dosavadní organizací a stejně tak vysoká míra využívání získaných znalostí a dovedností v praxi. Kvalitativní část se zaměřuje na získání specifického know-how od organizátorů kurzu, jeho převedení do funkčního manuálu a zpětné ověření v praxi. Práce splnila stanovené cíle - vznikl manuál organizace kurzu, byl opakovaně použit v praxi a na...
Problematika nerovností v přístupu ke vzdělávání na přelomu 20. a 21. století z pohledu politických dokumentů mezinárodních organizací
Schwanková, Michaela ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
4 Abstrakt Celoživotní učení je nezbytnou podmínkou úspěšného a plnohodnotného života v současném globalizovaném světě. I když je deklarovanou snahou mezinárodních organizací (UNESCO, WB, OECD, WTO, EU a další) zajistit vzdělání pro všechny, všichni nemají rovné šance při jeho získávání. Tato práce se zaměřuje na iniciativu UNESCO, OECD a EU v této oblasti. UNESCO se orientuje hlavně na rozvojové země (zajištění funkční gramotnosti u těch nejchudších), kdežto OECD a EU na ty rozvinuté (cílem je zaměstnatelnost a konkurenceschopnost lidí, získání klíčových schopností). Mezinárodní organizace formulují tyto cíle v prohlášeních, strategiích, akčních plánech a dalších návrzích opatření pro odstranění nerovného přístupu k vzdělávání. Ovšem i tyto dokumenty mohou skýtat různá úskalí či problémy při jejich aplikaci v praxi. Klíčová slova Vzdělávání dospělých, nerovnosti ve vzdělávání, politické dokumenty (UNESCO, OECD, EU)
Současný pohled mezinárodních organizací na koncept celoživotního učení - srovnání UNESCO a OECD
Moss, Linda ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce představuje koncept celoživotního učení jako ambiciózní politický projekt, který se zrodil na poli mezinárodních organizací počátkem 70. let a jehož dopad dnes sahá daleko za hranice národních států i vzdělávací politiky. Oblast vzdělávání je sice stále v působnosti národních vlád, avšak i zde se od 90. let projevují silné globalizační tendence, v jejichž důsledku je národní vzdělávací politika čím dál více ovlivňována nadnárodními institucemi. Přestože koncept celoživotního učení dnes slouží jako jednotný rámec, byl v průběhu svého vývoje interpretován různě a dosud neexistuje konsenzus o tom, co přesně znamená a jak by měl být v praxi konkrétně realizován. Cílem práce je na základě analýzy klíčových dokumentů srovnat pojetí celoživotního učení mezinárodní organizace UNESCO s pojetím OECD, jakožto dvou specifických pohledů na tuto problematiku. Komparace vychází z Rubensonova modelu (2004), jenž koncept celoživotního učení nahlíží skrze tři klíčové kategorie představující hlavní aktéry společenského života - stát, trh a občanskou společnost. Vzhledem k tomu, že zvolené téma je v České republice dosud málo zpracované, cílem práce je podat ucelený přehled, včetně kritického zhodnocení pojetí obou srovnávaných organizací.
Analýza uplatnitelnosti absolventů studijního oboru Andragogika a personální řízení Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Spieglerová, Regina ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce se zabývá uplatnitelností absolventů studijního oboru andragogika a personální řízení Filozofické fakulty Univerzity Karlovy na trhu práce. Pozornost je věnována různým pojetím andragogiky i personálního řízení; pracovním rolím andragoga a personalisty; dále se diplomová práce věnuje proměně vysokého školství. Empirické šetření se pak zaměřuje již na samotnou uplatnitelnost absolventů sledovaného studijního oboru - zjišťuje, zda absolventi v průběhu studia získávají pracovní zkušenosti v oboru a zda jim tato případná praxe pomáhá při následném hledání práce po ukončení studia; zaměřuje se na to, zda absolventi pracují ve vystudovaném oboru, zda se potýkají s nezaměstnaností, jaký mají měsíční příjem i v jakých pracovních rolích se absolventi sledovaného oboru vyskytují nejčastěji.
Podpora celoživotního učení a mobilit na středních školách v Moravskoslezském kraji
Kubátová Ortová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
V úvodních kapitolách diplomové práce lze nalézt informace o strategických záměrech a opatřeních, kterými se státy Evropské unii snaží vytvořit podmínky pro celoživotní vzdělávání dospělých. Cílem diplomové práce je podat přehled o tom, jakým způsobem se na těchto záměrech podílí střední školy. Téma vzdělávání dospělých na středních školách je pojato především ve vazbě na Zákon 179 /2006 Sb., o ověřování a uznávaní výsledků dalšího vzdělávání. Diplomová práce dále podává podrobnější informace o dotačních titulech, které mohou školy využít na podporu tzv. mobilit. Ve výzkumné části se práce pokouší zjistit, zda existuje vztah mezi velikostí školy, či typem školy a úspěšností škol při realizaci rekvalifikací, či jejich zapojení do mobilit. Výběrovým vzorkem jsou střední školy Moravskoslezského kraje. Výběr tématu práce byl ovlivněn cíli definovanými ve strategickém dokumentu "ET - 2020" (Vzdělávání a odborná příprava 2020). První definovaným cílem tohoto dokumentu je "Realizovat celoživotní učení a mobilitu v učení." KLÍČOVÁ SLOVA: Agentura Mládež v akci, agentura NAEP, ET 2020, mobility škol, národní soustava kvalifikací, Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, sítě škol, projekt UNIV, uznávání a ověřování výsledků dalšího vzdělávání, vzdělávání dospělých.
Motivace dospělých ke studiu anglického jazyka
Psotková, Denisa ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Klíčová slova: vzdělávání dospělých, vzdělávání v anglickém jazyce, motivace Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motivace dospělých ke studiu anglického jazyka. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly, vzdělávání dospělých, jazyková výuka a motivace a její charakteristika. V praktické části jsou potom popsány hlavní motivační faktory, které ovlivňují dospělé ke studiu anglického jazyka a také faktory, které jim ve studiu tvoří překážky. Tyto informace byly získány na základně kvalitativního výzkumného šetření, které bylo provedeno formou strukturovaného rozhovoru na výzkumném vzorku patnácti respondentů.
Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání" je zjistit, co motivuje dospělé k dalšímu vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část se snaží o přehledné shrnutí základních poznatků o problematice s využitím odborné literatury domácích i zahraničních autorů. Druhá, empiricky zaměřená část, obsahuje popis vlastního výzkumného šetření. Cílem šetření je postihnout motivy dospělých k účasti na dalším vzdělávání a odhalit nejčastější bariéry, překážky této účasti. Šetření bylo provedeno formou ankety a snaží se ověřit na příkladu zvolené společnosti závěry vyřčené v teoretické části. Klíčová slova: Celoživotní učení, další vzdělávání dospělých, systém dalšího vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klasifikace herních metod ve vzdělávání dospělých
Froněk, Jan ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Hermochová, Soňa (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Mgr. Jan Froněk, disertační práce, Katedra andragogiky a personálního řízení FF UK v Praze Abstrakt Předložená práce představuje podoby herních metod ve vzdělávání dospělých, přičemž prohlubuje především klasifikaci hraní rolí a simulací a poukazuje na možnosti jejich využití ve vzdělávací praxi. Práce vznikala v prvé řadě na základě analýzy odborné literatury (vědecké články i metodické příručky apod.) a přestrukturováním poznatků do terminologického rámce, který sice v různých kontextech existoval, nebyl ale explicitně pro oblast vzdělávání dospělých do detailu popsán. Druhým pilířem práce je potom dotazníkové šetření provedené mezi lektory kurzů pro dospělé. Práce je členěna do šesti tematických kapitol: zahájena je obecnou kapitolou o hře, jejích charakteristikách a definičních rysech. Následuje část věnovaná klasifikacím herních metod (kap. 2), z nichž vychází i detailní třídění podob hraní rolí (kap. 3) a simulací (kap. 4), které představuje nejrozsáhlejší část práce. Ve stručnosti jsou potom zmíněny významné organizace pro hry a simulace v ČR a ve světě (kap. 5). V šesté kapitole jsou představeny výsledky dotazníkového šetření mezi lektory, které se zaměřovalo především na zjištění míry využívání jednotlivých typů herních metod a jejich zaměření. Výsledky ukázaly, že v průměru tráví dotázaní lektoři...
Vzdělávání dospělých v poskytování laické první pomoci v historickém kontextu a současnosti
Špačková, Klára ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Vzdělávání dospělých v poskytování laické první pomoci v historickém kontextu a současnosti AUTOR: Klára Špačková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Práce se zabývá vzděláváním dospělých v poskytování první pomoci. Teoretická část práce zpracovává vývoj vzdělávání laiků v poskytování první pomoci, studuje podmínky, možnosti a vztah dospělých osob ke vzdělávání se v poskytování laické první pomoci. Praktická část této práce zjišťuje u skupiny náhodně vybraných dospělých osob metodou dotazníkového šetření motivaci ke vzdělávání se v poskytování první pomoci, faktory ovlivňující vzdělanost osob v této oblasti a účinné a podceňované formy vzdělávání dospělých v první pomoci. Cílem práce je zmapování současných možností vzdělávání se v první pomoci, zjištění motivace lidí a společnosti ke vzdělávání se v první pomoci a analyzování podmínek pro všeobecnou vzdělanost v této oblasti. Na závěr je vysloveno doporučení pro zlepšení vzdělanosti obyvatelstva v první pomoci. KLÍČOVÁ SLOVA: laická první pomoc, zdraví, vzdělávání dospělých, vzdělávání
Přínos supervize pro mentoringový vztah dobrovolníků s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí
Archalousová, Alena ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Cílem mé práce je zaměřit se na využití supervize jako vhodného způsobu rozvoje a podpory dobrovolníků, kteří věnují svůj volný čas dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Jejich práce je velmi náročná, neboť jako dobrovolníci často sociální práce nebo pedagogika není jejich hlavním oborem, a proto jsou v této oblasti laiky. Mým cílem je zjistit přínos této metody na jedné straně pro dobrovolníky jako metodu sebepoznání a na druhé jako podpory při jejich práci s dětmi. Budu vycházet z metodiky mentoringových programů organizace Hestia, o.s., kde jako dobrovolník působím již delší dobu a s tímto tématem mám praktické zkušenosti. V empirické části se budu věnovat zjišťování přínosu supervize z pohledu supervidovaného i supervizora na základě jejich zkušeností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí67 - 76dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.