Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vznik a snižování emisí NOx
Boška, Michal ; Jecha, David (oponent) ; Chlápek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá vznikem a eliminací emisí NOx, jejich vlivem na živou i neživou přírodu a charakterisktikou jednotlivých oxidů dusíku. Hlavní částí práce je teoretický rozbor mechanismů vzniku emisí NOx při spalovacích procesech a popsání nejpoužívanějších metod pro jeho snižování. Součástí práce je i citace legislativních nařízení upravujících problematiku NOx v České Republice.
Trends in the development of hybrid vehicles
Ďurica, Matej ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
This bachelor thesis is dedicated to make brief research in the hybrid automotive department, focused on the last ten years of development. The first part describes the categories of hybrid vehicles with an emphasis on the development of accumulators and related technology. An important part is the advantages and disadvantages of systems and drives. The second part deals with the future of hybrid drives, applications mainly in heavy industry, and the possibilities of changing "heavy" fossil fuels with "greener" alternatives. At the end of the work is the evaluation of the impact of the COVID crisis on the automotive industry.
Redukce emisí NOx využitím keramického filtru
Rubišar, Václav ; Niesner, Jakub (oponent) ; Jedlička, Filip (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou snižování NOX vyskytujících se v odpadních plynech. Nejdříve je popsána charakteristika všech významných druhů NOX a jsou uvedeny jejich chemické vlastnosti. Je zmíněn i jejich dopad na zdraví člověka a mechanismus jejich vzniku. Dále pak budou představeny všechny významné metody, kterými se v dnešní době dociluje snížení množství oxidů dusíku ze spalin a odpadních plynů, zejména pak metodě selektivní katalytické redukce. Té je možné dosáhnout několika způsoby - například použitím keramické svíčky nebo látkového rukávce. Ke každému z těchto způsobů jsou zároveň uvedeny jeho hlavní výhody a nevýhody. Součástí této práce bude i seznámení se s experimentální filtrační jednotkou INTEQ II navrženou pro selektivní katalytickou redukci NOX, popis její funkce a jednoduchý výpočet tlakové ztráty na keramické svíčce.
Technologie odstranění oxidů dusíku (NOx) ze spalin pro velká spalovací zařízení
Kučera, Jan ; Brummer, Vladimír (oponent) ; Jecha, David (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnostech aplikace vybraných metod pro odstraňování oxidů dusíků (NOx) ze spalin velkých spalovacích zařízení. V první části jsou popsány vybrané oxidy dusíku, jejich vlastnosti a je vysvětlena tvorba v průběhu spalování. Dále je sestaven výtah z aktuální právní legislativy upravující problematiku emisních limitů. V třetí části jsou představeny vybraná primární a sekundární opatření, která jsou široce používána. Důraz je věnován popisu selektivní katalytické (SCR) a nekatalytické redukce (SNCR). Závěrem je proveden základní návrh těchto technologií pro modelové spalovací zařízení. Je zde vypočítána spotřeba redukčního média a velikost objemu katalyzátoru pro zmíněné techniky. Součástí základního návrhu je odhad vybraných provozních a investičních nákladů.
Spalovací komory lopatkových motorů s nízkými emisemi NOx
Šafránek, Martin ; Mašek, Jakub (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá souhrnným popisem spalovacích komor lopatkových motorů s nízkými emisemi NOX. Popisuje především děje, které se odehrávají ve spalovacích komorách a mechanismy vzniku všech sledovaných emisí. Zaměřuje se také na popis nejdůležitějších konstrukčních parametrů, jejich odhadovaný vývoj, zhodnocení a použití v civilní letecké dopravě. Dále se tato práce zabývá legislativou různých organizací, které vytváří certifikační standardy k regulaci množství vypouštěných emisí.
Zneškodňování spalin znečištěných NOx II
Jedlička, Filip ; Jecha, David (oponent) ; Dvořák, Radek (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou snižování NOx vyskytujících se v odpadních plynech. Důraz je přitom kladen na kombinované čištění odpadních plynů prostřednictvím keramické svíčky, kde nanesený katalyzátor umožňuje snižování NOx metodou selektivní katalytické redukce. Hlavním cílem diplomové práce byl návrh experimentální jednotky pro současné odstraňování plynných polutantů (dioxiny, VOC a NOx) a popílku na katalytické keramické svíčce. Návrh experimentální jednotky spočíval ve výpočtu základních parametrů, jako jsou průměry potrubí, průměr filtrační komory, výkon elektroohřevu a jiné. Při návrhu bylo také nutné sestavit model tlakové ztráty, který je rozdělen na tlakovou ztrátu keramické svíčky a potrubního systému. Pro vyhodnocení experimentálně naměřených dat a pro popis probíhající katalytické reakce za různých provozních podmínek byl vytvořen predikční model katalytického filtru. Poslední kapitola se zabývá plánovanými experimentálními zkouškami.
Exhaust Gas Energy Recuperation in a Commercial Vehicle Diesel Engine
Šroba, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
The scope of this thesis investigates value added by a turbocharger with an associated motor-generator unit to a diesel engine used by a commercial vehicle. A thermodynamic model of the engine was prepared in GT-SUITE software. Case studies were primary focused on a reduction of specific fuel consumption as well as a nitrogen oxides production using an energy recuperation of exhaust gas. Furthermore, there are described potential benefits of using an electric assistance in order to increase an exhaust gas temperature during a steady state engine operation. Additionally, there is an investigation of potential benefits of a turbocharger assistance in a transition engine mode operating during rapid acceleration of the vehicle. The results of individual analysis will be taken into account for a selection of turbocharger regarding specific engine implementation. The results of simulation suggest that it is possible to lower specific fuel consumption, production of nitrogen oxides, as well as accelerate turbocharger response.
Stanovení emisí a škodlivých částic výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Rozsíval, Adam ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou emisí a škodlivých částic výfukových plynů u vozidel s environmentálním dopadem, respektive popisuje základní charakteristiky a vlastnosti současných druhů používaných paliv a emisí produkovaných spalovacími motory. Dále pojednává o opatřeních a možnostech snižování emisí automobilové dopravy na základě environmentálního dopadu, konkrétně se zabývá současnou Evropskou emisní normou a systémy vozidel, které umožňují snižování emisí. Práce také pojednává o emisním měření a početních metodách v oblasti určování emisí. Podle zvolené početní metodiky je provedena analýza exhalací, vycházející z dat reálného provozu vozového parku a jsou porovnány hodnoty z emisního měření. Součásti analýzy je také finanční aspekt.
Snižování oxidů dusíku z proudu spalin na speciálních katalyzátorech
Vávra, Jan ; Krejčí, Tomáš (oponent) ; Jecha, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na experimentálním snížení oxidů dusíku na speciálních katalyzátorech. Je využito nejnovějších a nejmodernějších technologií pro čištění spalin. Pomocí selektivní katalytické redukce se dosáhne požadované úrovně znečištění. Je zapotřebí splnit předepsaný emisní limit. Jako katalyzátor se použije keramický voštinový filtr na bázi vanadu a titanu. Celé měření je provedeno na experimentální jednotce INTEQ II, která je instalována v laboratoři pro čištění spalin na půdě NETME Centre. Je ukázáno jaké provozní parametry dosahují lepší účinnosti čištění spalin. Rovněž je provedeno srovnání katalyzátorů BASF a CERAM. Závěrem je provedena materiálová bilance systému a je navržen nový externí elektrický ohřívač pro urychlení nahřívacího procesu.
Možnosti eliminace čpavkového skluzu v technologických vodách elektráren
Hajzler, Jan ; Bartoníčková, Eva (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat možnosti eliminace nebo separace amonných podílů z technologických vod elektráren, ve kterých je zavedena sekundární metoda denitrifikace spalin (SCR, SNCR). Potřeba eliminace amonných podílů vznikla po přijetí emisních limitů, které byly od ledna 2015 zpřísněny. Na zařízeních jež by nevyhověly novým limitům, byly instalovány denitrifikační technologie. Teoretická část diplomové práce se zabývá popisem spalovacích procesů, jak fluidním, tak i vysokoteplotním spalováním tuhých paliv, mechanismy vzniku emisí a možnostmi jejich snižování. Na závěr teoretické části je diskutován obsah amoniakálního dusíku ve vodách používaných v elektrárenských a teplárenských provozech k dopravě, nebo z nichž se separují tuhé produkty některých procesů např. odsíření. Dále jsou diskutovány některé možnosti odstraňování amonných solí z technologických vod. Experimentální část se zabývá jednak nalezením vhodné metody stanovení amoniakálního dusíku, ale také možnostmi jeho eliminace převedením na nerozpustnou sloučeninu. V neposlední řadě se práce zabývá hodnocením ekologičnosti navržených řešení. A tím i jejich reálnými možnostmi uplatnění v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.