Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 348 záznamů.  začátekpředchozí172 - 181dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Analýza elektrických a tepelných jevů při elektroporaci
Novotná, Veronika ; Richter, Aleš (oponent) ; Hána,, Karel (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá problematikou elektroporace. Pojednává o její teoretické podstatě a věnuje se také modelování procesů, ke kterým dochází v tkáni během elektroporace. Dále popisuje technická řešení dvou vyvinutých unikátních experimentálních vysokonapěťových zdrojů stejnosměrných a střídavých pulzů pro účely elektroporace a diskutuje také experimenty, ke kterým byly zdroje využity.
Metody studia mobility hmyzu
Jor, Tomáš ; Hadrava, Jiří (vedoucí práce) ; Lučan, Radek (oponent)
Mobilita je jedna ze základních charakteristik hyzích populací. Tato bakalářská práce přináší přehled metod pro její studium. V první části jsou představeny metody individuálního značení využívané ve studiích se zpětnými odchyty pro studium pohybů hmyzu. Nejprve jsou popsány metody nepřímého sledování, dále je pak řešena problematika přímého sledování hmyzu pomocí radio-telemetrickýchch metod. Ve druhé části jsou popsány přístupy sloužící k modelování mobility hmyzu, jako jsou diperzní funkce s propojením do metapopulační dynamiky a diperse. Dále jsou popsány difuzní modely a jednodušší odhady pohybů hmyzu.
Vláček řízený mikropočítačem
Kavánková, Iva ; Kapinus, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řízením modelového kolejiště pomocí kamery. Věnuje se analýze, návrhu a realizaci vestavěného systému. Jedná se o zpracování obrazu v reálném čase a jeho následného vyhodnocení. Navržený a realizovaný produkt tvoří kolejiště se senzorem, k jejichž řízení je použita open-source platforma Arduino Mega 2560 a mikropočítač Raspberry Pi 3 model B. Výsledný systém byl implementován v programovacím jazyku Wiring a ve skriptovacím jazyce Python.
Mikrosimulační model dopravního uzlu Malá Amerika
Horák, Michal ; Mikolášek, Igor (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním dopravního proudu ve více navržených variantách uspořádání dopravní sítě. Varianty jsou vymodelovány pomocí programu Aimsun. Data současného provozu byla získána pozorováním v terénu. Ve vytvořených modelech je simulován dopravní proud stávajících i výhledových intenzit dopravy. Na základě výstupů simulovaného provozu jsou varianty vyhodnoceny. Navržené varianty jsou porovnány a je z nich vybráno nejvhodnější uspořádání.
Návrh CNC modelářské frézky pro opracování hliníkových slitin
Čechman, David ; Marek, Tomáš (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh modelářské CNC frézky pro opracování hliníkových slitin včetně nezbytných výpočtů a výkresové dokumentace. V první části je definována CNC modelářská frézka a je provedena rešerše v oblasti malých CNC frézek, které se vyskytují na trhu. V druhé části je samotný návrh včetně výpočtové dokumentace.
Návrh výroby pouzdra analogových hodinek
Vilímovský, Daniel ; Kouřil, Karel (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je stručné představení hodinářského průmyslu a charakteristika aditivní technologie Rapid Prototyping. Praktická část je zaměřena na tvorbu modelů jednotlivých komponent hodinek ve 3D parametrickém programu Autodesk Inventor a jejich následnou výrobu různými metodami na 3D tiskárně. Součástí práce je také kompletace hodinek, včetně osazení pouzdra hodinkovým strojkem. Práce je zakončena technicko-ekonomickým zhodnocením a porovnáním s aktuálně používanými metodami výroby.
Výpočetní model řízení a chování samočinně řízeného vozidla
Kužela, Michal ; Bidlo, Michal (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce je zdokumentovat informace týkající se autonomních vozidel a na jejich základě vytvořit a implementovat model autonomního vozidla. Následně provést analýzu chování tohoto modelu za různých podmínek. Zvolený problém jsem řešil pomocí jazyku JavaScript, frameworku Electron a Node.JS. Model se skládá ze dvou částí. První část modelu je samotné vozidlo reprezentované především fyzikálními vzorci. Druhá část modelu jsou senzory detekující překážky za pomoci algoritmu založeného na průsečíku přímek. Okolí modelovaného systému vozidla má stochastické parametry. Vytvořené řešení umožňuje simulovat chování modelu. Probíhající simulaci je možné vizualizovat a také analyzovat výsledky za užití pomocného nástroje vytvořeného k tomuto účelu. Na základě získaných dat lze porovnat chování modelu za různého počasí a stanovených rychlostních omezení.
Simulátor asembleru x86 pro výuku
Heštera, Andrej ; Semerád, Lukáš (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je nadobudnúť potrebné znalosti analýzou architektúry inštrukčnej sady x86 a jazyka symbolických inštrukcií pre navrhnutie a implementovanie simulačného prostriedku v objektovo orientovanom jazyku Java SE8.   Ten používateľovi umožní vytvárať kód založený na konvenciách a syntaxe z prostredia Netwide Assembler a následne daný kód simulovať na virtuálnej reprezentácii - simulačnom modele, ktorý napodobňuje chovanie procesora z rodiny architektúry x86. Výsledkom by malo byť prehĺbenie znalostí používateľa o principiálnej funkcionalite vykonávaného strojového kódu a to, ako mení stav procesora bez potreby takýto kód kompilovať špeciálnym spôsobom za účelom spustenia cez Debugger, či nutnosťou disponovať fyzickým systémom implementujúcim architektúru x86.
Optimization of ventilation in the production hall
Myjavec, Patrik ; Uher, Pavel (oponent) ; Blasinski, Petr (vedoucí práce)
Diploma thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with natural ventilation and the practical part focuses on the optimization of the ventilation in the original hall using CFD simulation. One of the solutions is proposed in the design part of the diploma thesis.
Hydroscopic Behaviours of Ammonium Sulfate/Organic Mixtures Including Dicarboxylic Acid and Oligomer.
Bouzidi, Hichem ; Zuend, A. ; Ondráček, Jakub ; Schwarz, Jaroslav ; Ždímal, Vladimír
Here, the hygroscopic behavior of submicron particles composed of ammonium sulfate (AS), dicarboxylic acids (including oxalic acid (OA), malonic acid (MA)), and oligomer Poly(ethylene glycol) (PEG-300 (-CH2OCH2-)n) is investigated with a Hygroscopicity Tandem Differential Mobility Analyzer (HTDMA), under relative humidity (RH) below 100%. The aerosol systems were varied in their complexity and ranged from single-component to more complex systems (2, 3 and 4 components). The experimental data are compared with predictions from Zdanovskii-Stokes-Robinson (ZSR) mixing rule (Stokes and Robinson, 1966) and the thermodynamic model Aerosol Inorganic-Organic Mixtures Functional groups Activity Coefficients (AIOMFAC) (Zuend et al., 2011).
Plný tet: SKMBT_C22018110212480 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 348 záznamů.   začátekpředchozí172 - 181dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.