Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti a formy on-line testování na 2. stupni ZŠ pří výuce anglického jazyka
ČERNÝ, Ondřej
Cílem diplomové práce je představení možností on-line testování anglického jazyka na 2. stupni základních škol pomocí různých platforem a porovnání známek žáků z testů klasických na papír a testů psaných pomocí on-line platformy. Teoretická část se zabývá tvorbou metodicky a didakticky správných testů. Funkce samotných platforem je pak dále hlouběji analyzována, aby si každý učitel mohl zvolit tu, která nejvíce vyhovuje vlastním požadavkům i potřebám žáků. Praktická část je zaměřena na návody/manuály k tvorbě testů v různých platformách a jejich ověření v praxi při výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Dále praktická část popisuje vlastní tvorbu sad konkrétních testů, které jako celky mohou být využity k procvičování, ke zpětné vazbě i hodnocení studentů. Tyto testy jsou též ověřeny v praxi při výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy.
Characteristic of ESP written communication
Kučera, Ondřej ; Walek, Agata (oponent) ; Baumgartnerová, Alena (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to define what the English for Specific Purposes is, its styles and genres. This thesis is divided into three main parts. In the first part, ESP and its history briefly presented. The styles of ESP are brought up and their uses explained. In the second part I defined the genres of ESP, explained purpose of each and further division. In the third part, examples of the textbook and popular scientific article are extracted, presented, analyzed, and compared. The texts chosen for analysis are from the field of electrical engineering and medicine. The analysis and comparison are carried out in four categories: cohesion, deixis, signposting and hedging. Firstly, the styles in the same field are compared, and secondly the similarities and differences between the fields are presented. All the results are commented on.
Interference češtiny, němčiny a angličtiny se zaměřením na kvantitu německých vokálů
Mukařovský, David ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Tato práce se zabývá interferencí a výukou cizích jazyků a jejich výslovnosti. Poskytuje podrobný popis a srovnání vokalických systémů češtiny, němčiny a angličtiny. Zaměřuje se pak obzvlášť na propojení grafické a zvukové stránky těchto tří jazyků a hledá odlišnosti. Ve výzkumné části byla zkoumáno, jak žáci dvou třetích ročníků Gymnázia Kolín ovládají německou vokalickou kvantitu a její vztah s grafickou podobou jazyka. Výzkum probíhal ve fázích pretest, intervence, posttest. Při testech byla data sbírána písemně - žáci psali diktovaná německá slova a vyznačovali dlouhé vokály v předtištěných slovech. Výzkum proběhl nejprve v jednom ročníku a pak ve druhém pro zdokonalení intervence. Žáci byli v jejím průběhu mj. vedeni k odvození pomocného výslovnostního pravidla, dle kterého mají přízvučné vokály následované nejvýše jednou souhláskou vyslovit dlouze. V německých testech byly zaznamenány četné interference angličtiny, např. ve slovech Glas či Metall. Pro pomoc s odhalením anglické interference žáci též psali malý test na anglickou vokalickou kvantitu, který kromě interferencí také odhalil, že téměř všichni žáci nesprávně vyslovovali anglické slovo foot. KLÍČOVÁ SLOVA mezijazyková interference, jazykový transfer, kvantita vokálů, čeština, němčina, angličtina
Slovní zásoba českých profesionálních sportovců v zahraničním angažmá
MENDEL, Dušan
Tématem této práce je slovní zásoba českých profesionálních sportovců v zahraničním angažmá. Hlavní náplň spočívá ve zmapování slovní zásoby anglicky mluvících fotbalových a hokejových komentátorů a sportovců. Zároveň se také věnuje profesionálním hráčům pocházejícím z České republiky a jejich zkušenostem se sportovním slangem. Spolu s osmi vybranými fotbalisty a hokejisty, kteří prožili alespoň část své kariéry v zahraničí, probírám otázky týkající se cizího, v tomto případě anglického, jazyka. V teoretické části cílím kromě postavení anglického jazyka ve světě a současné slovní zásoby také na téma profesionálního sportu a jazyka. Zaměřuji se na sportovní slang, fotbalovou a hokejovou terminologii a porovnávám českou a anglickou sportovní mluvu. V praktické části zkoumám formou videozáznamů slovní zásobu fotbalových a hokejových komentátorů a hráčů. Prostřednictvím rozhovorů s vybranými českými profesionálními sportovci následně zjišťuji, jakým způsobem se v zahraničních klubech dorozumívali či jak velkou pro ně cizí jazyk představoval překážku. Sestavuji s nimi také tabulku, která odpovídá na otázku, zda sportovci rozumí základní fotbalové a hokejové terminologii.
Tvorba interaktivních aplikací pro výuku anglického jazyka na ZŠ s využitím technologií Smart Lab a Smart Response
ČERNÝ, Ondřej
Cílem bakalářské práce je tvorba metodicky a obsahově správných aplikací sloužících k podpoře výuky anglického jazyka na druhém stupni základní školy v prostředí Smart Lab a Smart Response. Smart Lab i Smart Response jsou pouze jedny z funkcí SMART Notebook software, která dovoluje uživateli/učiteli vytvořit rychlé aktivity/hry. Práce může sloužit učitelům jako doplňkový materiál k výuce anglického jazyka. Součástí práce je sada vytvořených aplikací a popis toho, jak by se aplikace měla použít. Aplikace jsou nahrány na portál http://veskole.cz/. Teoretická část práce je zaměřena na samotný software (Smart Notebook) a to zejména jak vypadá, funguje a v čem spočívá jeho využitelnost. Praktickou část práce tvoří samotné vytváření aktivit v prostředí SMART Lab/Smart Response společně s evaluací již vytvořených aktivit k výuce anglického jazyka
Využití autentického literárního textu k rozvoji čtenářských dovedností v anglickém jazyce na 2. stupni základních škol
PEŠTOVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce se zabývá využitím autentického literárního textu ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol. Autentický text představuje jazykový vklad, který napomáhá přirozenému osvojování cizí řeči. Vteoretické části jsou popsány podmínky pro osvojení cizího jazyka, typy autentických textů, kritéria pro výběr vhodných autentických materiálů a postup, jak s nimi ve výuce pracovat. Praktická část je realizována formou přípravy plánu třech vyučovacích hodin anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Cílem hodin je za využití autentického textu rozvoj čtenářských dovedností a podpora čtenářské gramotnosti žáků.
Výběr slovní zásoby pro výuku AJ na 2. stupni ZŠ
ČAPEK, Tomáš
Diplomová práce se zabývá vyučovanou slovní zásobou v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje kritériím pro výběr slovní zásoby a výukovými požadavky kladenými prostřednictvím kurikulárních dokumentů. Praktická část představuje kvantitativní výzkum vedený jednak v šestém, jednak v devátém ročníku ZŠ. V šestém ročníku zjišťuje, s jakými očekáváními vstupují žáci na druhý stupeň ZŠ z hlediska toho, co předpokládají, že se v oblasti slovní zásoby AJ naučí, respektive toho, co by se během školní docházky naučit chtěli. Výzkum v deváté třídě zjišťuje, zda mají žáci na konci povinné školní docházky pocit, že je jimi ovládnutá slovní zásoba užitečná, nakolik dostačuje jejich potřebám, potažmo z jakých okruhů by chtěli svou slovní zásobu rozšířit. Na základě dat získaných prostřednictvím výzkumu práce zkoumá, zda obsah slovní zásoby učebnicové řady Project, používaných na ZŠ, odpovídá potřebám žáků.
The Construction of Ethnic Minority Identity in Foreign Language Teaching in South Bohemia
FISCHBÖCK, David
Tato magisterská práce se zabývá tématem konstrukce identity ve vztahu k osvojování jazyka a rolí identity ve výuce cizích jazyků. V první, teoretické části jsou popsány vztahy mezi jazykem a identitou z několika perspektiv. Nejprve jsou identita a její různé poddruhy definovány z psychologického hlediska. Poté se pozornost přesouvá na spojitost mezi osvojováním jazyků a konstrukcí identity ve vztahu ke kultuře, světonázorům atd. Nakonec je zkoumána role identity a její konstrukce ve výuce cizích jazyků. V druhé, praktické části jsou tyto teoretické poznatky převedeny do praxe na příkladu výuky cizího jazyka v regionu Českých Budějovic v jižních Čechách. Za pomoci dvou formulářů je vytvořeno srovnání mezi skupinou dětí, které se učí německý a skupinou dětí, které se učí anglický jazyk. Toto srovnání má přinést odpovědi na otázky týkající se role identity ve výuce jizích jazyků. Zmíněné srovnání nemá za cíl pouze potvrdit, či vyvrátit rozdíly v přístupu žáků obou skupin, ale snaží se najít i důvody, faktory a vysvětlení, které by pomohly objasnit rozdílné přístupy žáků obou skupin. Tato zjištění mají dále tvořit základ pro doporučení, která by umožnila optimalizaci výuky cizích jazyků skrz využití silnější identifikace žáků s cílovým jazykem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.