Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 305 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Environmentálny pilier spoločenskej zodpovednosti v chování spotrebiteľov
Lovás, Patrik
Lovás, P. Enviromentální pilíř společenské odpovědnosti v chování spotřebitelů. Diplo-mová práce. Mendelova univerzita v Brně. 2021. Diplomová práce se zaměřuje na výzkum environmentálně zodpovědného chování slovenských spotřebitelů s ohledem na zero waste. Z výsledků kvantitativního šetření (n=454) a hloubkových rozhovorů (n=5) lze konstatovat, že se slovenští spotřebitelé o problematiku ochrany životního prostředí aktivně zajímají, což se odráží i v ochotě poptávat ekologicky šetřené, či zero waste produkty. Z provedených šetření rovněž vyplývá, že je takto uvědomělá poptávka limitována především nevědomostí spotřebitelů o takovéto produkci. Na základě těchto zjištěných skutečností jsou navržena doporučení pro obchodníky v oblasti komunikace, která by uměla takové uvědomělé spotřebitelské chování podpořit a následně navýšit, což je současně i cílem této práce.
Vnímání Corporate Social Responsibility ve společnosti Atlas Copco
Pavlíčková, Monika
Pavlíčková, M. Vnímání Corporate Social Responsibility ve společnosti Atlas Copco. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá vnímáním společenské odpovědnosti ve firmě zaměstnanci. Cílem této práce je zjistit, jak působí jednotlivé aktivity CSR na zaměstnance a zdali na ně propagace působí negativně či pozitivně. Teoretická část se věnuje sociálnímu marketingu, rozdílům mezi komerčním a sociálním marketingem, marketingovým mixem, Corporate Social Responsibility, CSR a Evropská unie a v poslední části je popsáno Corporate Social Responsibility v ČR. V praktické části je představena společnost Atlas Copco, její historie a aktivity CSR. Následně je provedeno vyhodnocení kvalitativního výzkumu, který je dále doplněn o strukturovaný rozhovor. Na konci celé práce je navrhnuto doporučení na řešení problémů.
Aktivace sponzoringu běžeckého seriálu RunTour
Sekeráková, Aneta ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Aktivace sponzoringu běžeckého seriálu RunTour Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je vytvořit návrhy a doporučení pro budoucí aktivaci sponzoringu vybraných partnerů RunTour, a to v návaznosti na prezentaci a analýzu aktivace těchto partnerů v roce 2018. Za vedlejší cíl lze považovat systematické zpracování problematiky aktivace sponzoringu, které česká literatura stále nenabízí. Metody: Z hlediska metod byla zvolena případová studie, která čerpá z pozorování autora v místě konání běžeckých závodů RunTour a především pak z rozhovorů s kompetentními zástupci vybraných partnerů. Pro analýzu profilu běžeckého seriálu a sponzorujících společností byla využita analýza dokumentů a rozhovor s organizátorem akce. Výsledky: Vzhledem k popisnému charakteru zkoumání není jednoduché výsledky práce stručně shrnout. Lze však konstatovat, že všechny tři vybrané partnerské firmy si význam aktivace sponzoringu uvědomují a byli jednoznačně otevřeni návrhům a doporučením autora. Navzdory různé velikosti firem bylo všeobecně doporučeno vzájemné navázání spolupráce mezi partnery. Z návrhů aktivace sponzoringu, které mají největší potenciál pro realizaci v praxi, je možné jmenovat tvorbu ambasadorského projektu, aplikování principu storytellingu, úpravu nabídky pokrmů, posílení interní aktivace nebo využití...
Spolupráce ziskového a neziskového sektoru v oblasti CSR
Peterová, Tereza ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Předložená diplomová práce se bude zabývat spoluprací ziskového a neziskového sektoru v oblasti společenské odpovědnosti firem. Teoretická část bude rozdělena na tři hlavní kapitoly, ve kterých bude nejprve představen teoretický konceptuální rámec neziskového sektoru. Posléze bude za pomocí analýzy odborné literatury představen pojem společenská odpovědnost organizací tak, jak je chápán dnes. Především bude tato část práce soustředěna na potenciální přínosy implementace CSR strategií v organizacích. Poslední kapitola se bude zabývat aktéry, kteří se mohou angažovat na poli společenské odpovědnosti a bude v ní vysvětleno, jakým způsobem může docházet k propojení aktérů na bázi CSR v rámci mezisektorové spolupráce. V empirické části práce se podíváme na to, jakým způsobem koncept CSR implementuje firma Albert s.r.o. ve spolupráci s Nadačním fondem Albert do své činnosti, jaké aktivity v rámci spolupráce probíhají a co oběma aktérům přináší.
Společenská odpovědnost podniku
Klímová Tomash, Viktoriya ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá společenskou odpovědností podniku a jejím vlivem na rozhodování uchazečů o zaměstnání. V teoretické části práce autorka nejdříve představuje koncept CSR, jeho definice, pojetí tří pilířů a prolnutí řízení lidských zdrojů a CSR. V rámci praktické části byla provedená analýza společenské odpovědnosti vybrané firmy, a byl realizován výzkum. Cílem výzkumu bylo zjistit, jestli společenská odpovědnost firem nějakým způsobem ovlivňuje rozhodování uchazečů o zaměstnání při výběru podniku. Dále byly předloženy návrhy na zlepšení CSR aktivit pro vybraný podnik.
Corporate Social Responsibility and Corporate Financial Performance: The Mediating Role of Innovation Ability
Li, Xiangyu ; Baxa, Jaromír (vedoucí práce) ; Merrino, Serena (oponent) ; Vokoun, Marek (oponent)
Tento článek nejprve empiricky analyzuje vztahy mezi sociálními povinnostmi firem a finančními výsledky firem bez ohledu na novátorské schopnosti empirické výsledky ukazují, že existuje nelineární vztah mezi zodpovědností společnosti a finančním výkonem firmy Společenská zodpovědnost společnosti má dvojitý prahový účinek na finanční výkon firmy a pozitivní dopad podnikové sociální zodpovědnosti na finanční výkon firmy klesá Dále je uveden článek o tom, jak může být novátorská schopnost mezi nimi prostředníkem nebo regulací empirické výsledky ukazují, že tento článek měří schopnost firem vytvářet inovace pomocí novátorských investic,inovací a efektivity, avšak pouze první dvě hrají roli prostředníka a pozitivní regulace v vztahu mezi sociálními povinnostmi a finančními výsledky. Tento článek analyzuje vztahy mezi sociálními povinnostmi polských firem a finančními výsledky, zkoumá vliv novátorských schopností na jejich vztahy a poskytuje nové perspektivy na dosažení lepšího finančního výkonu a dopadu podnikové sociální zodpovědnosti na finanční výkonnost
Environmentální aspekty společenské odpovědnosti Plzeňský prazdroj, a.s.
Pelánová, Aneta
Diplomová práce se zabývá aktuálním tématem společenské odpovědnosti firem (CSR). Cílem práce je charakterizovat možnosti využití konceptu CSR při řešení environmentálních problémů a dokumentovat možnosti integrace hospodářských a environmentálních cílů v rámci strategie a řízení firmy. V literární rešerši je vymezen koncept CSR a současné podmínky pro jeho implementaci, dále následuje postup pro zavedení konceptu do podnikové praxe. Poslední část literární rešerše je zaměřena na environmentální odpovědnost podniku. V rámci vlastní práce bude provedena analýza CSR aktivit společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s. Na základě získaných výsledků a metody komparace s konkurenčními společnostmi budou formulována doporučení pro Plzeňský Prazdroj, a.s.
Společenská odpovědnost firem ve stavebnictví
Berdibekov, Alisher ; Vaňková, Lucie (oponent) ; Hanák, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Společenská Odpovědnost Firem ve Stavebnictví“ si klade za cíl poskytnout přehled o společnosti ve stavebnictví. Práce je rozdělena do dvou částí. První část nese definici pojmu CSR, historii pojmu, význam, vývoj, hnací síly jeho aplikace, názory a vliv na různé oblasti podnikání. Druhá část se věnuje analýze trendu vývoje CSR v České republice. Byla provedena snaha dozvědět se o problémech, které stojí na cestě k rozvoji / implementaci CSR a výsledcích v případě jeho použití. V závěru, na základě teoretické a praktické části, navrženy další postupy a doporučení v společenské odpovědnosti.
Vliv CSR jako motivačního faktoru na dobrovolnou retenci zaměstnanců v MSP v odvětví cestovního ruchu
JARKOVSKÁ, Petra
Cílem této práce je poukázat na společenskou odpovědnost organizace jako jednoho z možných motivačních faktorů ovlivňujících žádoucí pracovní postoje a chování zaměstnanců, které vedou k dobrovolné retenci zaměstnanců, a tím jsou v konečném důsledku jedním z předpokladů udržitelného rozvoje organizace a budování sdílené hodnoty. Tato práce diskutuje takové pracovní postoje a chování zaměstnanců, jako je například spokojenost zaměstnance s prací, afektivní zavázanost zaměstnance vůči organizaci nebo dobrovolná retence zaměstnance. Předpoklad existence kauzálního vztahu mezi společenskou odpovědností organizace a žádanými pracovními postoji a chováním zaměstnanců je teoreticky ukotven v motivačních teoriích nebo teoriích ze sociální psychologie, jako je teorie sociálního vývoje, teorie sociální identity nebo teorie sebehodnocení. Empirický kvantitativní výzkum (série regresních analýz) byl záměrně situován do oblasti cestovního ruchu (resp. do pohostinství), a to konkrétně do regionu Praha - jedné z nejnavštěvovanějších turistických destinací v rámci středoevropského a evropského kontextu. Setrvávající trend vysoké fluktuace zaměstnanců je pro pohostinství více než příznačný, a to bez ohledu na hospodářský vývoj, čas nebo geografickou polohu příslušného regionu. Výsledky empirického kvantitativního výzkumu naznačují významný vliv CSR na pracovní postoje a chování zaměstnanců. Ne však všechny úrovně CSR hrají stejnou roli při docílení kýženého výsledného chování zaměstnanců. Na základě empirického kvantitativního výzkumu byl navržen model "Řízení retence zaměstnanců pomocí společenské odpovědnosti organizace jako motivačního faktoru". K naplnění výše zmiňovaného cíle byla rovněž provedena narativní (kvalitativní obsahová) analýza vědecké literatury se záměrem shrnutí současného vědeckého poznání problematiky společenské odpovědnosti organizace ve vztahu k zaměstnancům. Na základě zjištěných skutečností byl navržen model konceptuálního přístupu organizace k řízení společenské odpovědnosti ve vztahu k zaměstnancům. Vedle samotné prezentace výsledků empirického kvantitativního a kvalitativního výzkumu se tato práce snaží ukázat cestovní ruch v kontextu udržitelného regionálního rozvoje a zhodnotit historii vývoje konceptu společenské odpovědnosti organizace tak, jak je prezentován ve vědecké literatuře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 305 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.