Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  začátekpředchozí87 - 96dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetence zástupkyně ředitelky mateřské školy
Matoušková, Šárka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou předávání kompetencí ředitelkou mateřské školy zástupkyni ředitelky. Tato oblast se zásadně se liší v každé škole, ať již podle kapacity počtu dětí dané školy, schopnostmi ředitelky kompetence delegovat v různém rozsahu, ale i v předpokladech zástupkyně ředitelky tyto předané kompetence naplňovat. Předávání pravomocí a participace na řízení školy zástupkyní ředitelky by měla být každodenní součástí života mateřské školy. V úvodní části jsou základně vymezeny manažerské funkce, detailnější pohled je zaměřen na oblast kompetencí v obecném pojetí a jejich delegování. Střední část práce je zaměřena na kompetence jako nezbytnou součást v řízení mateřské školy. Posledním okruhem práce je dotazníkové šetření a přehled doporučených kompetencí k delegování na zástupkyni ředitelky MŠ. V závěru práce je seznam využité literatury a přílohy bakalářské práce.
Role učitele základní školy v morální výchově dítěte
Polánková, Barbora ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato teoretická bakalářská práce se zaměřuje na roli učitele základní školy v morální výchově dítěte. Vymezuje důležité morální pojmy související s touto problematikou. Vysvětluje mechanismy procesu socializace a sociálního učení, jež jsou předpokladem morální výchovy. Popisuje také teorie vývoje morálního usuzování jedince a poukazuje na možnosti jejich užití v práci učitele. Konkrétní aspekty učitelské role v morální výchově dítěte tvoří samostatnou kapitolu. Pozornost je zde věnována především učiteli jako významnému výchovnému vzoru, jeho podstatným osobnostním charakteristikám a autoritě. V další části této kapitoly je vymezován pojem kázně a výchovy charakteru žáků. Poslední kapitola se zaměřuje na učitele a možnosti morální výchovy v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Autorita kontaktního pracovníka nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Vieweghová, Michaela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Štefková, Ivana (oponent)
Souhrn Práce zkoumá podobu autority u kontaktního pracovníka v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. První část je věnována vymezení pojmu autorita obecně a jeho zasazení do kontextu dnešní doby, v práci se hovoří o tzv. relativizaci autorit a jejím dopadu na současnou mládež. Odmítnutí formálních autorit vedlo k potřebě pracovat s autoritou jinak. Tato potřeba se odrazila i ve vzniku nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. V druhé části se práce věnuje dvěma základním konceptům, se kterými v nízkoprahových zařízeních pracujeme. Hovoříme o salesiánské pedagogice a konceptu identitní práce. Porovnáním těchto dvou konceptů docházíme k tomu, jakou podobu by autorita kontaktního pracovníka měla mít. Záměrem práce je především přinést podnět do diskuze o podobách autority ve stále nových zařízeních jakými jsou právě nízkoprahová zařízení pro děti a mládež.
Téma synovství
Raška, Adam ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na stěžejní díla české i světové literatury dvacátého a jednadvacátého století, která se zaobírají tématem synovství. Postupně je v samostatných oddílech analyzováno pojetí synovství u Jana Balabána v Zeptej se táty a v Pravidlech směšného chování Emila Hakla, dále jsou zastoupeny tituly Syn pluku Valentina Katajeva, Na cestě Jacka Kerouaka, Stříbrný vítr Fráni Šrámka, Dopis otci Franze Kafky a Cesta Cormaka McCarthyho. Jsou zmíněna specifika a odlišnosti i styčné body týkající se motivu synovství. Je pozorována souvislost mezi synovstvím, autoritou a bohem, také změna v chápání vztahu otce a syna, která nastala v průběhu dvacátého století. Autor se pokouší nastínit otázky, které souvisejí se synovstvím a které by si lidstvo v současnosti mělo klást. Není ale jeho ambicí na ně s určitostí jasně odpovědět. Esej je prolnuta s autobiografickou prózou, která v zajímavých souvislostech doplňuje analytickou část diplomové práce. Oba žánry se podílejí na celkové syntéze, která nabízí možnost netradičního zamyšlení se nad tématem synovství. To je totiž klíčovým motivem i v prozaické části. Hlavní postava, autor diplomové práce, je konfrontován se svým vztahem k otci a zejména pak se vztahem svého otce k jeho otci. Výsledný literární útvar je tak rozkročen mezi esejí a prózou a pozoruje...
J.K.Toole, Kurt Vonnegut, Jr. and Ken Kesey: Authority and Grotesque in the U.S. Literature of The 1960s.
Kocmichová, Linda ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Sukdolová, Alice (oponent) ; Olehla, Richard (oponent)
Práce se zaměřuje na roli groteskna a autority v dílech amerických autorů, která vznikla v USA v šedesátých letech. Teoretickými východisky, která byla použita k rozboru konkrétních děl vybraných autorů, je bachtinovské pojetí lidové karnevalové kultury, dále teorie Vizenora, opět vycházející z Bachtina a týkající se "šibalů" (tricksters). Dizertační práce používá teoretická východiska, která se týkají působení autority nad jednotlivcem dle Foucaulta, a dále vychází z Deleuzeovy repetice a schizoanalýzy. Hlavním úkolem této dizertační práce je poukázat na prvky, které mají analyzovaná díla společné a také na rozdíly, které se projevují rozlišným pojetím boje proto autoritě. Dalším jednotícím prvkem je pohled na šílenství, které je v těchto dílech osvobozující silou. Autoři byli vybráni pro svůj provokativní postoj k moci, která je uplatňována nad jednotlivcem. Groteska slouží jako prostředek zesměšnění a zdiskreditování autority, jejíž nehumánní projevy jsou zdůrazněny v dílech analyzovaných autorů. Analyzovanými autory jsou: John Kennedy Toole (Spolčení hlupců), Kurt Vonnegut Jr. (Jatka č.5) a Ken Kesey (Vyhoďme ho z kola ven).
Vývoj školského managementu a jeho vliv na rozvoj školství v Kralovicích
Holopírková, Petra ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem na historický vývoj školství a s ním souvisejícího školského managementu na území naší republiky se zam ením na zmapování historického vývoje školství a jeho ízení v Kralovicích. Cílem diplomové práce je zachytit postupný vývoj a prom ny školství v souvislosti s vývojem školského managementu na našem území. Práce se zam uje p edevším na nejd ležit jší reformy a události, které zasáhly do školského systému. Komplexní, ucelený pohled na celkový vývoj školství a p edevším jeho ízení mohou využít nejen pedagogi tí pracovníci a ú edníci odbor školství na všech stupních ízení, ale také místní u itelé, žáci a obyvatelé m sta Kralovice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   začátekpředchozí87 - 96dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.