Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání problematiky školní kázně na 2. stupni ZŠ z pohledu žáků a pedagogů
Cvejn Malá, Sabine ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na problematiku kázně a nekázně žáků na 2. stupni vybraných základních škol. Cílem práce je zjistit, jak na kázeň a nekázeň nahlížejí nejen samotní žáci, ale také jejich učitelé. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a je zde popsána kázeň z pohledu několika významných teorií. Práce se soustředí na rozdíl ve vnímání kázně a nekázně očima hlavních aktérů výchovně vzdělávacího procesu, na současné projevy nekázně a její příčiny. Praktická výzkumná část diplomové práce zachycuje výsledky výzkumu a popisuje rozdíly ve vnímání problematiky kázně učiteli a žáky 2. stupně vybraných základních škol. Pro tento kvalitativní výzkum jsem použila metodu polostandardizovaného rozhovoru. Rozhovory se odehrávaly prezenčně na dvou základních školách - Roztoky u Prahy, Kralupy nad Vltavou. Další rozhovory byly získané distanční podobou skrze online rozhovory. Vzhledem k menšímu výzkumnému vzorku nelze výsledky zobecnit, ale mohou být začátkem rozsáhlejšího a dlouhodobějšího výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Osobnost žáka, osobnost učitele, motivace, kázeň, nekázeň, výchovné problémy, školní pravidla, autorita
Utváření autority učitele na 1. stupni základní školy
KYRIANOVÁ, Eva
Diplomová práce řeší problematiku utváření autority učitele. Jejím cílem je tuto problematiku hlouběji prozkoumat, odhalit příčiny oslabení autority, a zaměřit se také na možné dopady ztráty autority u učitelů vůči žákům. V teoretické části této práce jsou zachyceny nejdůležitější body týkající se pojmu autorita učitele, a také je zde nastíněna problematika kázně a klimatu ve třídě, které autorita učitele ovlivňuje. Dále se v teoretické části objevují pojmy osobnost učitele, která je pro autoritu učitele důležitá, a také motivace. V praktické části jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část výzkumu je uplatněna metoda dotazníkového šetření, pro kvalitativní výzkumnou část je použita metoda rozhovoru. Obě metody byly určeny pro učitele 1. stupně základních škol. Informace získané z dotazníků jsou doplněny rozhovory. Výsledky ukazují, jak je autorita a její budování pro učitele důležitá, jakou mají učitelé zkušenost s kázní ve třídě, a jaké mají učitelé ve třídě klima.
Autorita učitelů na střední škole
Houserová, Jana
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na vnímání autority učitele pohledem žáků střední odborné školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je vymezení pojmu autorita, rozdělení typů autorit, porovnání autority na jednotlivých stupních škol. Snaží se popsat osobnost učitele a zaměřuje se na vztah žáků a učitelů středních škol. V teoretické části jsem provedla porovnání a analýzu teoretických poznatků z různých odborných zdrojů. Cílem praktické části je zjistit, jak žáci středních odborných škol vnímají pojem autorita ve středoškolském prostředí, co si pod ním představují. Jaké osobnosti pedagogů, jako nositelů autority preferují a jak k nim přistupují. Zaměřila jsem se také na pohled žáků, kterým nahlíží na vlastnosti pedagogů a na rozdílnost názorů z hlediska pohlaví. Na základě sběru dat z dotazníkového šetření, vyhodnocení a analyzování dat jsem se snažila navrhnout doporučení pro pedagogickou praxi. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníku, jehož respondenty byli žáci středních odborných škol.
Třídní učitel na střední odborné škole
Šťastná, Renata
Bakalářská práce je vypracována na téma: „Třídní učitel na střední odborné škole“. Hlavním cílem teoretické části bakalářské práce je popsat práci třídního učitele v současném systému českého školství. Jsou zde popsány kompetence nutné k úspěšnému vykonávání práce třídního učitele, také činnosti, které daný učitel vykonává. Dále jsou zde definovány různé typologie učitelů, jejich osobnosti, schopnost reflexe a sebeúcty. Také v této bakalářské práci nacházíme aktuální pohled na české školství. Cílem praktické části je vyřešit kladené průzkumné otázky. Pomocí kvantitativního průzkumu a dotazníků nacházíme odpovědi na otázky ohledně pohledu žáků na třídního učitele a spokojenosti. Dotazníkové šetření probíhalo na jaře tohoto roku.
Ideální učitel z pohledu žáků
HNUDOVÁ, Sára
Bakalářská práce se zaměřuje na pohled na ideálního učitele. Zkoumá, jaké jsou klíčové vlastnosti ideálního učitele z pohledu žáků pátých ročníků prvního stupně a devátých ročníků druhého stupně základních škol a zda se jejich pohled liší. Práce je rozčleněna na dvě části, a to teoretickou a praktickou - výzkumnou část. Teoretická část obsahuje vymezení učitelské profese, požadavky na vyučující a jejich profesní kompetence. Dále jsou uvedeny informace o příslušných vývojových obdobích zkoumaných respondentů. Praktická část je zaměřena na výzkum a hierarchizaci klíčových vlastností učitele dle odpovědí dotázaných žáků. Klasifikace byla vytvořena na základě výsledků dotazníkového šetření. Sestavený dotazník vycházel z poznatků zaznamenaných v teoretické části, zejména z kompetencí učitele. Dále je v praktické části zhodnoceno, zda se pohled na ideálního učitele mezi jednotlivými zkoumanými věkovými kategoriemi liší.
Realita trestání v mateřské škole
VOŘÍŠKOVÁ, Štěpánka
Cílem bakalářské práce je pokusit se zmapovat realitu trestání v mateřské škole. V teoretické části se práce zabývá trestem z psychologického a pedagogického hlediska, obecně problematikou trestání dětí pohledem odborné veřejnosti a dále s trestem souvisejícími tématy, jako je legislativa, poslušnost, autorita, normy chování apod. Bakalářská práce je výzkumného charakteru. V praktické části je ke sběru dat zvolen kvalitativní přístup. Formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů je zjišťován názor učitelek mateřských škol na trestání dětí a také zkušenost dětí s trestáním v MŠ.
Postavení státního zástupce v insolvenčním řízení
Kubala, Tomáš ; Sedláček, Miroslav (vedoucí práce) ; Pohl, Tomáš (oponent)
Postavení státního zástupce v insolvenčním řízení Abstrakt Činnost státního zastupitelství bývá spojována výhradně s trestním řízením. Proto se častokrát opomíná fakt, že disponuje i velice důležitou, tzv. mimotrestní působností. Tato práce je zaměřena na odhalení této druhé části působnosti, a to zejména ve vztahu k insolvenčnímu řízení. Postavení státního zastupitelství v rámci insolvenčního řízení není dosud náležitě vyjasněno, pročež se v praxi objevují situace, kdy i samotní účastníci řízení zpochybňují, zda je vůbec prospěšné, aby bylo státní zastupitelství účastno insolvenčního řízení případně, zda bylo oprávněno k procesním úkonům, které vykonává. První část této práce je zaměřena na shrnutí historického vývoje mimotrestní působnosti státního zastupitelství (včetně insolvenčního řízení) a vymezení základního principu, jež má při své (veškeré) činnosti dodržovat či jej sledovat, a který v průběhu historie podléhal rozvoji. V další části bude rozebrána obecná úprava, jež umožňuje státnímu zastupitelství do některých řízení vstoupit, a dokonce některá zákonem určená řízení také zahájit. Vybraná civilní řízení, jichž se může státní zastupitelství účastnit, budou náležitě analyzována. Nesmírně důležitá je i (právní) úprava toku informací, na jehož základě může státní zastupitelství získat nezbytné...
Autorita učitele u žáků s lehkým mentálním postižením
Koželuhová, Aneta ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu autority učitele, konkrétně u žáků s lehkým mentálním postižením. Autorita je velmi mnohoznačný pojem, proto její význam nelze omezovat pouze na jednu definici, ale je na ni nutno nahlížet jako na proces, který se utváří a je utvářen v dlouhodobé interakci, v této práci, konkrétně mezi učiteli a žáky. V teoretické části se věnuji pojmu Autorita z historického i novodobého hlediska, také souvislostem autority s fenomény jakými jsou například média nebo kázeň. Krátce zmiňuji osobnost žáků s LMP a osobnost učitele. Pozornost je věnována také komunikaci s žáky, řešení problémů ve škole a vztahu učitel - žák. V praktické části za pomoci kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů mapuji tento jev. Aby bylo možné objektivně posoudit vnímání autority u žáků s LMP je nutností srovnání výsledků s žáky bez LMP se kterými jsou taktéž vedeny rozhovory. Praktické části předchází předvýzkum. Cílem práce je zjistit, které aspekty ovlivňují autoritu učitele u žáků s LMP a jak se autorita utváří. Konkrétně, čím si ji učitelé získávají. Výsledky výzkumného šetření mohou napomoci učitelům lépe se orientovat v problematice vnímání autority žáky s LMP a tedy jim poskytnout více informací o tom, jak k takovým dětem přistupovat, aby bylo zajištěno vyšší, kvalitnější a cílené...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.