Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 417 záznamů.  začátekpředchozí316 - 325dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pražská měšťanka Johanna Barbora Englová rozená Zimmerová v odrazu rodinné korespondence 19. století
MAREŠOVÁ, Dana
Diplomová práce ,,Pražská měšťanka Johanna Barbora Englová rozená Zimmerová v odrazu rodinné korespondence 19. století" představuje na základě rozboru korespondence a některých dochovaných ego-dokumentů životní osudy Johanny Barbory Englové (18101874) rozené Zimmerové, která byla matkou mladočeského politika Emanuela Engla (18441907), a jejím prostřednictvím i pražskou měšťanskou společnost 19. století. Práce je rozdělena do pěti hlavních kapitol. Nejdříve nastiňuje život v habsburské monarchii v 19. století, poté se zaměřuje na pražské prostředí a měšťanskou společnost a její možnosti společenského života. Druhá kapitola se věnuje rodinnému životu Johanny Englové. Třetí kapitola je stěžejní, zabývá se společenskými kontakty, které Johanna Barbora během života získala a které jsou patrné z dochované korespondence. Celá práce je uzavřena kapitolou týkající se salonu, plesu a spolku v životě Johanny Englové. Pro doplnění je součástí práce také všestranný rozbor vybraných pramenů. Na příkladu původní i nové rodiny Johanny Barbory Englové se předkládaná práce pokusí reflektovat kontakty, vztahy, přátelství a zmapovat společenské prostředí. V neposlední řadě práce odráží společenský vzestup Johanny Barbory Englové a její začlenění do pražské měšťanské smetánky. K práci je připojen seznam použitých pramenů, literatury a internetových zdrojů. Součástí diplomové práce jsou také přílohy v podobě grafu, tabulky, rodokmenu a obrazové části.
Sebevraždy a vraždy žen v české literatuře 2. poloviny 19. století
VIKTOROVÁ, Lucie
Tématem bakalářské práce s názvem Sebevraždy a vraždy žen v české literatuře 2. poloviny 19. století, jsou vraždy a sebevraždy žen, které se vyskytují v dílech autorů tvořících v 19. století. Práce se bude mimo jiné zabývat životem jednotlivých autorů a vlivy působícími na jejich tvorbu. Pro objasnění problematiky vražd a sebevražd se bude věnovat také sociologickým studiím, T. G. Masaryka či Émile Durkheima, týkajících se této oblasti. V závěru práce bude provedena komparace jednotlivých hrdinek a jejich osudů.
Zjištění anaerobních charakteristik pomocí Wingate testu u ženského florbalového týmu.
HAVLÍK, Tomáš
Tato bakalářská práce se zabývá zjištěním anaerobních charakteristik pomocí Wingate testu u ženského florbalového týmu s následným porovnáním naměřených hodnot s jinými, v literatuře uváděnými výsledky. Celkem bylo testováno 30 probandů. V práci pracujeme se dvěma věkovými kategoriemi florbalových družstev, kterými jsou kategorie žen a juniorek. Tato florbalová družstva jsme podrobily jednorázovému testování fyzické zdatnosti na bicyklovém ergometru, ze kterého jsme zjistili hodnoty určující maximální anaerobní výkon, index únavy a anaerobní kapacitu. Tyto hodnoty jsme poté srovnávali s výsledky uváděnými v odborné literatuře. Hlavnímu Wingate testu předcházelo zjištění základních somatických rozměrů a zjištění tělesného složení pomocí nášlapné váhy. Teoretická část uvádí přehled dosavadních poznatků týkajících se prostředí florbalu, sportovního tréninku a anaerobního testování. Postup a výsledky práce jsou uvedeny v praktické části, kde jsou výsledné hodnoty zpracovány v podobě tabulek.
Vzdělané nezaměstnané ženy nad 50 let
Juříčková, Klára
Práce se zabývá nezaměstnaností žen nad 50 let se středoškolským a vysokoškolským vzděláním v Jihomoravském kraji. Cílem práce bylo zmapovat aktuální situaci a navrhnout možná řešení. V teoretické části bakalářské práce je uveden přehled spojený s touto problematikou. Praktická část se zaměřuje na přímé zjištění příčin nezaměstnanosti cílové skupiny pomocí dotazníkového šetření a na možná řešení jejich situace.
Účinnost rekvalifikací při zaměstnávání žen
Hanáková, Eva
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení účinnosti rekvalifikace jako jednoho z hlavních nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti. Text cílí na rizikovou skupinu žen a některých vysoce rizikových podskupin (ženy vracející se na trh práce po mateřské dovolené, ženy starší 55 let a ženy dlouhodobě nezaměstnané). První (teoretická) část práce se zaměřuje na objasnění základních pojmů spojených s danou problematikou. Praktická část se pak věnuje samotné rekvalifikaci a hodnocením její účinnosti. Analytická část je podložena převážně daty z veřejně dostupných statistik Ministerstva práce a sociálních věcí.
Použití insightů (vhledů) v komerční komunikaci cílené na ženy
Dúbravská, Pavla ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Komerční komunikace jsou často obviňovány ze stereotypizace zobrazování žen v reklamě. Na jednu stranu ženy do určité míry očekávají a vyžadují v reklamách "lepší a jednodušší svět". Ve většině případů se však ženy v komerčních komunikátech cítí zjednodušené. Z reklamní praxe i teorie je pro souznění značky a cílové skupiny, pro pocit porozumění, klíčový insight. Pokud je komunikace postavena na vhodně zvoleném insightu, spotřebitel se snáze otvírá komerčnímu sdělení, protože má pocit, že mu daná značka lépe rozumí. Hlavním cílem této práce tak je poskytnout vhled -- insight -- do myslí žen jako spotřebitelek a zjistit, jak ženy nazírají samy sebe v komerčních komunikátech. V rámci tohoto cíle jsou definovány dvě roviny, obecnější teoretická a konkrétnější praktická, které se poté promítly do stanovení dílčích cílů. Z dostupné zahraniční literatury je patrný důraz, jaký se na insight klade v odborné i praktické sféře komerčních komunikací. Postoj expertů a subjektů, jež s insighty pracují v České republice však nebyl dohledán. Prvním dílčím cílem bylo tedy zmapování postavení insightu v České republice. Výzkum byl proveden prostřednictvím 12-ti hloubkových rozhovorů. Ve výzkumu byli osloveni zadavatelé reklamy a odborníci z komunikačních a výzkumných agentur. V rámci hloubkových rozhovorů bylo potvrzeno, že insight je využíván při tvorbě komunikačních kampaní. Druhým dílčím úkolem této práce bylo zmapování u jaké reklamy mají české ženy pocit, že jim rozumí, jinými slovy je insightful. Povaha porozumění plné komunikace byla pro účely testování přeformulována do míry a způsobu ztotožnění s obsahem mediálním a komerčním. V první části tohoto výzkumu byly respondentky vyzvány, aby se samy zamyslely nad mediálním a komerčním obsahem, který v nich vyvolává pocit porozumění a ztotožnění. Výzkum měl také ověřit dvě hypotézy. H1: Stereotypy v reklamě ženy obtěžují. H2: Insighty vzniklé v zahraničí lze použít i na českém trhu. Data pro tuto část výzkumu byla sbírána formou dotazníkového šetření distribuovaného prostřednictvím online prostředí. Celkem bylo osloveno 200 respondentek. Jako výzkumný stimul byl vybrán formát televizní reklamy s potřebnými parametry. Bylo zjištěno, že ke ztotožňování se s mediálním obsahem docházelo skrze ztotožnění se s hlavní hrdinkou, ztotožnění se s reálnými situacemi, které prožívá a skrze humor. První hypotéza se v rámci testovaného vzorku nepotvrdila. Stereotypy v reklamě ženy neobtěžují. Druhá hypotéza se také nepotvrdila. Insighty vzniklé v zahraničí nelze automaticky použít na českém trhu. Existují národní rysy, kulturní odlišnosti, vývojová fáze daného trhu, které mohou silně ovlivnit přijetí či zamítnutí reklamy. Práce je dělena obsahově do 7dmi kapitol včetně úvodu a závěru. Přínos práce v teoretické rovině je viděn v zmapování tématu usilujícího o komplexní rekognoskaci dané problematiky. Praktický přínos je viděn v tom, jak práce hodnotí insighty, jejich tvorbu, ale také očekávání jednotlivých subjektů na trhu stran této problematiky.
Zaměstnávání a personální rozvoj žen
Schmidtová, Barbora ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku zaměstnávání žen, rovných příležitostí, které s ní souvisí a rozvoj potenciálu žen. Vymezuje základní pojmy, definice, legislativní východiska, statistiky, možné strategie, a návrhy, vedoucí k zlepšení situace v oblasti rovných šancí a snažící se o odbourání přetrvávajících stereotypů. Dále jsou v práci také uvedeny konkrétní aktivity organizací, podporující rovnost žen a mužů nebo možnost personálního rozvoje žen. V praktické části jsou přímo specifikovány aktivity dané organizace a to Business and Professional Women CR, která usiluje a ekonomickou nezávislost žen. Na závěr práce je proveden průzkum o tom, jak je vnímána daná problematika respondenty a jaký o ní mají přehled.
Význam CSR v přímém prodeji
Zoulová, Sabina ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Mokrejšová, Veronika (oponent)
Práce se zabývá významem společenské odpovědnosti firem (CSR) v přímém prodeji. Teoretická část charakterizuje přímý prodej jako takový. Zaměřuje se na multilevel marketing, což je nejčastěji používaná forma přímého prodeje. Uvádí znaky, které nám pomohou odhalit nelegální systémy, jež se za multilevel pouze vydávají. Pomocí statistik poskytuje přehled o pozici přímého prodeje na trhu. Velká část je věnována ochraně spotřebitele. Do jisté míry ji může zaručit CSR, ale také Etický kodex a členství firmy v asociacích přímého prodeje. Praktická část obsahuje případovou studii. Problém je analyzován na největší společnosti přímého prodeje -- Avon Products. Cílem práce je potvrzení/vyvrácení hypotéz: "Při nákupu jsou pro zákazníky rozhodující jiné faktory než CSR firmy" a "Při výběru pracovní činnosti jsou pro lidi (distributory) rozhodující jiné faktory než CSR firmy". Vyhodnocení hypotéz proběhne na základě dotazníkového šetření, které má kvantitativní i kvalitativní část.
Harmonizace práce a rodinného života
Ticháková, Zuzana ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na slaďování pracovních a rodinných povinností žen. Cílem práce je zjistit, jak ženy zvládají sladit práci a rodinu, kolik času týdně jim zaberou domácí práce a péče o rodinu a jak se na povinnostech podílí jejich partner. Pro tyto účely jsou využity rozhovory a dotazníkové šetření. Představa o genderových rolích se projevuje nejen v pracovní sféře, ale i v té osobní. Muž očekává, že se povinnostem v domácnosti a péči o děti bude věnovat žena. Je vhodné, aby se oba partneři o povinnosti, které přináší společné soužití a založení rodiny, dělili rovnoměrně. Je nutné vyřešit i to, kdo z partnerů zůstane na rodičovské dovolené. Vždy záleží na individuálním případě a vzájemné dohodě partnerů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 417 záznamů.   začátekpředchozí316 - 325dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.