Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Precise Positioning of Railway Primary System Using Gnss Technology in Operating Conditions
Bureš, Jiří ; Vystavěl, Ondřej
Článek se zabývá analýzou přesnosti postupu měření GNSS v reálném čase používaného v provozních podmínkách železnice. Dosažená přesnost v provozních podmínkách je porovnávána s přesnostmi získanými na kalibrační základně při použití stejného postupu měření. Dále je řešen soulad přesností primárního systému (družicově určovaného) a sekundárního systému (terestricky měřeného metodou polygonového pořadu). Součástí analýzy je problematika zbytkových nehomogenit jednotného transformačního klíče při převodu do S-JTSK.
Měření posunů železničního svršku a mostní konstrukce
Leischner, Ludvík ; Bureš, Jiří (oponent) ; Švábenský, Otakar (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o měření posunů na znojemském železničním viaduktu. Prostřednictvím dvou měřických metod, a to prostorové polární metody a kinematické GNSS Stop & Go metody, byly měřeny polohové a výškové změny železničního svršku a mostní konstrukce nově rekonstruovaného mostu. V práci je kladen důraz na posouzení podélných posunů v závislosti na atmosférických podmínkách – zejména teplotních – a posouzení přesností obou nezávislých měřických metod.
Návrh topologie kompozitního piezokeramického snímače
Dostal, Vojtěch ; Ševeček, Oldřich (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a numerickým modelováním piezokeramického snímače, který je umístěn na kolejnici z důvodu generování elektrické energie pro bezdrátové senzory monitorující železniční dopravu a stav kolejí. Práce se dá rozdělit do tří oblastí. První část se věnuje teoretickým základům piezoelektrické přeměny a následně jsou uvedeny příklady použití piezoelektrického generátoru v železniční oblasti. Ve druhé části je provedena parametrická analýza na numerickém modelu pro zjištění vhodného umístění piezoelektrického generátoru na kolejnici, k tomu byl použit homogenizovaný model MFC snímače. Výsledky z numerického modelu byly následně porovnány s provedeným experimentem. Třetí část se již věnuje návrhu vlastního piezokeramického snímače, který je aplikován na vybrané vhodné místo na kolejnici. Výsledky z provedeného numerického výpočtu ukazují vhodnost použití tohoto snímače pro monitorování železnice.
Severovýchodní část obchvatu města Hranice
Kelča, Petr ; Jakl, Tomáš (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je vypracování varianty technického řešení Severovýchodního obchvatu města Hranice a její následné porovnání s variantou vypracovanou firmou Linio Plan, s.r.o. Hlavním úkolem obchvatu je obsluha průmyslové zóny, díky čemuž dojde k odsunu velké části tranzitní dopravy z centra města. Základním rozdílem porovnávaných variant je jejich umístění vůči městu, kdy řešení vypracované firmou Linio Plan, s.r.o. prochází skrze průmyslovou zónu a druhá varianta vně.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Šmeidlerová, Adéla ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusovou a vlakovou dopravu. Touto cestou zde vznikl nový veřejný prostor pro setkávání cestujících a je řešen komplexně v rámci celého bloku. Nově vzniklá komunikace tvoří pomyslnou osu rovnoběžnou s okolními silnicemi, směřuje do centra města a má za cíl především oživení města.
Detekce a čtení UIC kódů
Zemčík, Tomáš ; Richter, Miloslav (oponent) ; Janáková, Ilona (vedoucí práce)
Strojová detekce a čtení UIC kódů na železničních vozidlech umožňují automatizovat některé procesy na železnici a zajistit tak její bezpečný a efektivní chod. Tato práce poskytuje náhled do problematiky strojové detekce textu a jeho čtení. Navrhuje a implementuje možný postup řešení čtení UIC kódů z dat pořízených řádkovou kamerou.
Elementární architektura / Architektura přijíždí
Ivkovičová, Natálie ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je najít vhodný způsob a řešení zprostředkování architektury a jejích širokých témat do životů veřejnosti. Navrhnout ideální prostor a vyhovující podmínky pro popularizaci nejen architektury, ale i oborů přidružených jako je umění, zahradní architektura a stavitelství, kde dojde k propojení všech těchto disciplín. Hlavní součástí návrhu je potom nalezení vhodného způsobu „přenosu“ architektury z velkých měst a těch, ve kterých je vyučována, do regionálních měst či vesnic. Tento způsob prezentace a sdílení by byl uskutečněn pomocí pojízdných pavilonů, které by tvořily mobilní ateliéry. Celý systém bude koordinován a spravován pod záštitou budovy, kde dojde ke srocování a modularizaci těchto mobilních pavilonů. Budova vytvoří „těžiště architektury“, kde se spojí všechny funkce do jedné. Tato centrála slouží jako doplňující funkce školám architektury, stavebního inženýrství, výtvarného umění a zahradní architektury. Dojde tedy ke spolupráci studentů napříč všemi obory s místem pro prezentaci a vystavování vůči veřejnosti.
Rekonstrukce žst. Holešov
Ludvíková, Lilija ; Šmíd, Jaroslav (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí železniční stanice Holešov. Cílem je navrhnout řešení vyhovující kapacitě pro současný provoz a platné legislativě. Požadovány jsou dvě nástupní hrany v délce 130 m umožňujících přístup pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, úpravy nebo rekonstrukce zhlaví stanice vyvolané vložením nástupišť, maximalizaci traťové rychlosti a návrh konstrukce železničního svršku a spodku včetně odvodnění.
Návrh soudobé městské čtvrti v prostředí historického města.
Landa, Karel ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce bylo vypracování návrhu nové městské struktury zakomponované do stávající historické části města, která v minulosti prošla značnými změnami kvůli budování průtahu pro možnost dopravy dílů a součástí do jaderné elektrárny Dukovany. Zároveň součástí zadání bylo vypracování návrhu nového autobusového nádraží namísto stávajícího předimenzovaného společně s jeho efektivním začleněním do struktury města. V rámci návrhu jsem vytvářel městské struktury aplikováním principů a zásad udaných historickou a rostlou zástavbou, které se přizpůsobily současným normativním požadavkům při hledání nového genia loci místa, které je vytvořeno znovu odkrytím Stařečského potoka, jenž byl zatrubněn při výstavbě průtahu a autobusového nádraží. Dalším cílem při návrhu bylo zlepšení celkové prostupnosti území vytvářením průchodů a nových stezek zkracující cesty hlavním a nejdůležitějším uživatelům města, jimiž jsou lidé.
Příprava realizace železničního viaduktu v Ostrově nad Oslavou
Šťastný, Jiří ; Doubek, Rostislav (oponent) ; Kantová, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá přípravou realizace železničního viaduktu v Ostrově nad Oslavou. Realizace hlavních technologických etap je řešena ve stavebně technologické studii. Technologické postupy jednotlivých dílčích pracovních etap jsou doplněny o technologické předpisy, návrh hlavních stavebních strojů a mechanismů, kontrolní a zkušební plán, plán BOZP, časový a finanční plán stavby, rozpočet stavby, plán zajištění materiálových zdrojů. Dále je vypracována technická zpráva zařízení staveniště. Jednotlivé části diplomové práce jsou doplněny o potřebné výkresy. V rámci diplomové práce je také zpracován návrh sanace spodní stavby železničního viaduktu v rozsahu technologických předpisů pro sanační práce a výkresů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.