Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopady světové hospodářské krize na automobilový průmysl
Temlík, Lukáš ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Základním cílem této diplomové práce je stručně charakterizovat vznik světové hospodářské krize včetně jejího přenosu do automobilového průmyslu a podrobně analyzovat dopady, které vyvolala v jednotlivých centrech (USA, Evropa a Asie) se zaměřením na USA, protože právě v kolébce automobilového průmyslu způsobila největší škody a nejvýraznější změny. Další náplní práce je snaha poskytnout odpovědi na otázky, do jaké míry byly krizí jednotlivé světové automobilky zasaženy (včetně stručné charakteristiky důsledků pro největší českou automobilku) a jakými způsoby se s ní dokázaly i díky vládním opatřením jednotlivých států či Evropské unie jako celku vypořádat. Práce také obsahuje syntetickou kapitolu za účelem shrnutí a celkového srovnání důsledků krize pro jednotlivá centra automobilového průmyslu s uvedením nejdůležitějších skutečností týkajících se nejen proběhlých změn, ale i pravděpodobného budoucího vývoje.
Vliv šrotovací prémie na německý automobilový průmysl
Rokošová, Lucie ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Jak moc a zda vůbec vzrostl počet poprvé registrovaných vozů v Německu v důsledku šrotovného? To je otázka, kterou řeší tato bakalářská práce. Jedná se o emprickou analýzu, pro dosažení zadaného cíle se zde používá metody difference-in-differences. V důsledku šrotovného se průměrně zvýšil celkový počet poprvé registrovaných vozů o 24,5 % (resp. 922 vozů na milion obyvatel), naopak konec šrotovného znamenal pokles počtu nových registrací o 23,56 % (resp. 835 na milion obyvatel). I v dalších sledovaných kategoriích se projevuje růst prvních registrací v důsledku zavedení této dotace a jejich pokles v důsledku konce její výplaty.
Dopady průběhu hospodářského cyklu na automobilový průmysl v České republice a komparace s vývojem v zahraničí
Bartoňová, Iveta ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Zeman, Karel (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza hospodářského cyklu automobilového průmyslu v sektoru osobních vozů v České republice a vyhodnocení postoje vlády k pobídkám v tomto sektoru. Zkoumáno je převážně období let 2007 -- 2010, kdy probíhala světová hospodářská a finanční krize. Pro srovnání uvádím i postoje a reakce vlád v Německu a Slovenské republice, včetně tehdejší situace automobilového odvětví ve zmíněných zemích. V první části práce se zabývám teoretickými přístupy významných ekonomů k hospodářskému cyklu, teorií firmy v období recese a postoji k strukturální politice státu. Jednotlivé přístupy se od sebe výrazně liší, a bohužel v současné době neexistuje jednotný postup k efektivnímu řešení krize. Analytická část práce se věnuje vzniku hospodářské a finanční krize spolu s dopadem na výrobu a prodej tří českých automobilových závodů -- Škoda auto a.s., TPCA a Hyundai Motor Czech s.r.o. Tento dopad je srovnán s následky krize u automobilových výrobců v Německu a Slovenské republice. Nakonec přichází zhodnocení především intervencionistické činnosti vlád v České republice a v zahraničí. Prostřednictvím snahy zmírnit probíhající recesi v uvedeném odvětví bylo zaváděno tzv. šrotovné, které mělo dopad i na tuzemský průmysl, přestože u nás bylo jeho zavedení zamítnuto.
Krize a automobilový průmysl v ČR a na Slovensku
Gazdačko, Jan ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Hnát, Pavel (oponent)
Základním tématem diplomové práce je zhodnocení dopadů finanční krize na automobilový průmysl České a Slovenské republiky. Práce zkoumá přenos finanční krize z USA do Evropy a následně do ČR a SR, přičemž identifikuje hlavní faktory při přenosu krize. Práce se dále zabývá reakcemi vlád na finanční krizi se zaměřením na pomoc automobilovému průmyslu. Stěžejní část práce je věnována programu šrotovného, kdy hlavním cílem práce je odpovědět na otázku: Šrotovné ano či ne? Vzhledem k aktuálnosti tématu a s ní spojené nedostupnosti odborné literatury je téma zpracováno metodou studia domácích i zahraničních internetových zdrojů a analýz státních i nestátních organizací. Výsledkem práce je zhodnocení postavení automobilového průmyslu v ČR a SR a zhodnocení pomoci vlád tomuto odvětví. Hlavním přínosem práce je zpracování aktuálního tématu a odpověď na otázku šrotovného. Pomoc zkoumané oblasti ekonomiky můžeme ze strany české vlády označit za nedostatečnou.
Vliv finační krize na rodinný rozpočet
Hora, Lukáš ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Zámečník, Petr (oponent)
Nejen na firmách, státu ale i domácnostech se projevují výkyvy hospodářských cyklů v dané ekonomice. V době recese neboli hospodářského poklesu lidé vnímají a pociťují tento vývoj výrazněji nežli dny, roky ekonomického růstu. V době technologické vyspělosti a neustálého pokroku se zvyšuje význam médií, jakožto informačního zdroje a hybatele lidského rozhodování. V této práci se budu zabývat právě dopadem vývoje ekonomiky světové a české na spotřebitelské chování na úrovni rodin popř. jedince. S tím souvisí i to, jakým směrem se v posledních cca 2-3 letech vyvíjely úspory a dluhy v soukromém sektoru. Závěrem se zaměřím na efektivnost státních zásahů.
Analýza šrotovného a jeho mikroekonomické a ekologické dopady
Rezek, Adam ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Tato bakalářská práce zpracovává téma šrotovného a jeho vliv na prodejnost menších aut. Zaměřuje se především na to, jak se změna prodejnosti těchto aut projeví ve vozovém parku nových aut a také na úspoře emisí. První část je zaměřena na popis vlivu dotace na trh automobilů a charakteristiku jednotlivých segmentů. Praktická část už zkoumá konkrétně vliv šrotovného v Německu a na Slovensku na jejich vozové parky nových aut. Následně se práce pokouší za daných předpokladů zjistit, k jaké úspoře emisí vedlo nahrazování starých aut novými v těchto zemích.
Ekonomické důsledky šrotovného
Sládeček, Dušan ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Bolcha, Peter (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá pomocí standardních ekonomických modelů, zkušeností ze Slovenska a studie z Delawarské univerzity reálné dopady šrotovného na Českou republiku. Výsledkem je odhad čisté společenské ztráty nejméně ve výši 1 450 200 000 Kč. Závěry této bakalářské práce rovněž "bortí" představu o tom, že šrotovné může být v dlouhém období fiskálně neutrální opatření.
Šrotovné a jeho paradoxy
Zíka, Michal ; Šíma, Josef (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá významy a paradoxy šrotovného v automobilovém průmyslu. Automobilový trh zahrnuje nesmírně rozsáhlou legislativu, která má restriktivní efekt na produkci aut, ale šrotovné paradoxně působí opačným směrem. Dále je práce je zaměřena na problematiku šrotovného jako státního zásahu a vliv státních intervencí na tržní cenu, rovnováhu a bohatství lidí. Na bohatství lidí následně navazuje Kuznetsova křivka ve spojitosti s kvalitou životního prostředí. Cílem práce je analyzovat argumenty pro a proti zavedení šrotovného. S tím úzce souvisí výpočet emisí CO2 u nových a starých automobilů, aby bylo možné potvrdit, nebo případně vyvrátit tvrzení o zlepšení životního prostředí prostřednictvím šrotovací prémie. Dále jsou uvedena fakta o vlivu stáří vozového parku na bezpečnost provozu na dopravních komunikacích a možné změny bezpečnosti při přijetí šrotovného.
Šrotovné v České republice a jeho vliv na ekonomiku
Marcol, Aleš ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Ježek, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza dopadů šrotovného na ekonomiku. V této práci shrnu hlavní argumenty zastánců a odpůrců šrotovného a důvody, proč je většina ekonomů proti. Práce je zaměřena hlavně na ekonomiku České republiky, protože šrotovné je zde poměrně novým pojmem, ale budu vycházet i z údajů jiných zemí, ve kterých šrotovné již proběhlo. V této práci se budu snažit nalézt odpovědi na nejčastější otázky týkající se šrotovného, zda je šrotovné opravdu nesociální, zda je to pouze odklad budoucích problémů, které mohou být daleko větší, zda je šrotovné pouze hrou s nulovým součtem a zda státní subvence na nové automobily nenutí ty nejchudší, kteří na auto nemají, aby přispěli těm o něco bohatším a zda se stát dostal do zajetí střední vrstvy obyvatel.
Perspektivy zdanění provozu motorových vozidel v EU a dopady krize na automobilový průmysl
Maryško, Michal ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Láchová, Lenka (oponent)
Tato práce je věnována problematice zdanění provozu motorových vozidel, která je díky sílícímu vlivu dopravy na životní prostředí velmi aktuální. Doprava patří mezi 5 hlavních emitentů CO2 do ovzduší. Na celkových emisích se podílí skoro 16%, na silniční dopravu pak z toho samého celku připadá 7%. Proto Evropská Komise vymyslela a navrhla novou podobu zdanění provozu motorových vozidel. Tento návrh je založen na emisích CO2 a hmotnosti vozidel. Každá automobilka bude muset do roku 2012 dosáhnout svého specifického cíle. Emise by měli být sníženy na hranici 120 g/km. Dalším prostředkem v boji proti emisím škodlivin do ovzduší jsou emisní normy EURO, které stanovují závazné limity určitých druhů škodlivin pro nově vyráběná vozidla. Poté je věnována pozornost současné situaci v ČR. Funkci zdanění provozu motorových vozidel zde plní silniční daň doplněná o časové a výkonové zpoplatnění. V dnešní době ale světem třese hospodářská krize. Možná nejvíc je vidět právě na automobilkách, které musí vynaložit spoustu sil, aby se vůbec udržely na trhu. Závěrem se věnuji podporám, které musely být automobilovému průmyslu jako celku poskytnuty, aby přežil. Je důležité automobilový průmysl v této době podržet, jen v Evropě zaměstnává přes 12 milionů lidí a veřejné rozpočty plní celkově v průměru 360 biliony euro.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.