Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie školství Čakovic a okolí
Kuchyňka, Tomáš ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá historií školství Čakovic a okolí. V této práci je popsán vznik škol, různá historická období, co se ve kterém období událo. Cílem práce je seznámit s historií školství Čakovic a jeho okolí, přiblížit jak dříve školy vznikaly, vznik škol v Čakovicích a okolí, jak se vyvíjela historie po současnost, porovnat různá období a vývoj. Metody: rozhovory, čerpání z kronik, knih, internet.
Budoucnost středisek volného času v Děčíně
Hochwalderová, Světluše ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice zájmového vzdělávání v Děčíně. Cílem práce je analýza nabídky kroužků zájmového vzdělávání ve střediscích volného času a v základních školách. Dílčím cílem práce je zjištění, zda podmínky pro uskutečňování zájmového vzdělávání mohou ovlivnit budoucnost středisek volného času. Teoretická část vychází z odborné literatury, zákonů, vyhlášek a dostupných pramenů. Výzkumná část se zabývá nabídkou a podmínkami pro uskutečňování volnočasových aktivit. Soubor respondentů je z řad dětí a rodičů. Zvolený vzorek pochází z okruhu osob participujících na zájmovém vzdělávání pro děti a mládež v rámci školských zařízení ve městě Děčíně. Přínosem práce je poznání toho, co ovlivňuje výběr volnočasových aktivit. Jak je důležité strategické plánování a využití SWOT analýzy při jeho tvorbě. Připomenutí důležitosti marketinku při propagaci aktivit středisek volného času.
Kvalita ovzduší ve školách
Hromádka, Jiří ; Braniš, Martin (vedoucí práce) ; Hůnová, Iva (oponent)
V poslední dekádě je publikováno stále více studií týkajících se kvality vnitřního prostředí. Ukazují na zvýšené koncentrace aerosolových částic a problémy spojené se špatnou ventilací, které mohou citlivým jedincům způsobovat zdravotní problémy. Jednou z rizikových skupin jsou rovněž děti, které mimo domov tráví velké množství času ve škole, tudíž kvalita ovzduší ve školách je problémem, který zasluhuje pozornost. Tato práce se věnuje literární rešerši odborných studií s touto tematikou, snaží se zachytit hlavní faktory ovlivňující kvalitu vnitřního prostředí, přičemž je kladen důraz zejména na koncentraci aerosolových částic a oxidu uhličitého. Z faktorů prostředí byly vybrány následující: stáří školní budovy, její umístění, roční období, počet žáků a jejich aktivita, pokrytí podlahy a míra ventilace. Ověření těchto předpokladů se věnovalo pilotní měření, ve kterém byla měřena koncentrace PM10 a CO2, teploty a relativní vlhkosti ve třech třídách v rámci FZŠ Otokara Chlupa v Praze. Byla prokázána zvýšená koncentrace aerosolových částic při zvýšené aktivitě dětí, dále pak, že snížená ventilace vede ke zvýšení koncentrace CO2. Také se ukázala malá provázanost koncentrací PM10 uvnitř a venku. Pro lepší pochopení celé problematiky je potřeba provést další měření.
Muzikoterapie v praxi: Hudební aktivity v předškolní speciální pedagogice
Nový, Josef ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato práce řeší využití muzikoterapie v předškolním speciálním vzdělávání. Zaměřuje se na strukturu a provedení aktivit v muzikoterapeutickém kroužku MŠ speciální Štíbrova. Cílem práce je osvětlit čtenáři cíle a specifika muzikoterapie pro daný okruh klientů a otestovat přínos a obtížnost jednotlivých aktivit. Použité metody jsou experiment a pozorování. Přestože objektivní zhodnocení vlivu muzikoterapie na klienta je velmi obtížné, můžeme říci, že většina cílů testovaných aktivit byla naplněna. Obtížnost aktivit byla nastavena tak, aby žádná z nich nebyla pro klienty zcela neproveditelná. Přínosem této práce je, že přesně a srozumitelně popisuje použitelnou strukturu muzikoterapeutického kroužku pro děti ze speciálních mateřských škol. Na základě zkušeností testuje vliv aktivit na konkrétní klienty, představuje kladné zkušenosti a varuje před možnými obtížemi. Práce může posloužit jako inspirace pro lektory a učitele ve speciálním vzdělávání či objasnit základy problematiky čtenářům bez zkušeností z oboru. Aktivity by pravděpodobně bylo možné s úspěchem využít i v klasických mateřských školách.
Vzdělávací činnost Jednoty bratrské v regionu Mladá Boleslav
Nedvědová, Denisa ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na Jednotu bratrskou na historii a její činnost na území českomoravském a severoamerickém. Historická část zkoumá její počátky. Shrnuje období založení a pronásledování. Poukazuje na významné osobnosti Jana Blahoslava a Jana Amose Komenského. Dále se zabývá její misijní prací. Zkoumá vliv českého odkazu u Moravských bratří v Severní Americe a jeho zachování. Dále se zaměřuje na vzdělávací činnost Jednoty bratrské v České republice a především v Mladé Boleslavi.
Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitelů DDM a SVČ v Pardubickém kraji
Endyšová, Jana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem, které faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitelů škol. Jejím cílem je zjistit na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu, které faktory a do jaké míry profesní rozvoj ředitelů domu dětí a mládeže a středisek volného času (dále jen DDM a SVČ) v Pardubickém kraji ovlivňují. Stěžejní otázkou je další vzdělávání ředitelů DDM A SVČ, zda se v rámci svého profesního rozvoje dále vzdělávají. Práce se zabývá i šestiletým funkčním obdobím, které může mít značný vliv na profesní rozvoj ředitelů DDM a SVČ. Z výzkumu vyplývá, že je pro ředitele SVČ a DDM nejdůležitějším faktorem, který ovlivňuje jejich profesní rozvoj, další vzdělávání. Výsledky výzkumu mají sloužit pro obor školský management i management vzdělávání jako rozšíření poznatků o práci ředitelů DDM a SVČ a jejich profesním rozvoji, který je negativně i pozitivně ovlivňován různými faktory. Klíčová slova Další vzdělávání, ředitel, management, školy, dům dětí a mládeže, středisko volného času, profesní rozvoj
Externí evaluace odborných škol realizovaná partnery na stejné úrovni
Michek, Stanislav ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Pol, Milan (oponent)
NÁZEV: Externí evaluace odborných škol realizovaná partnery na stejné úrovni AUTOR: Stanislav Michek KATEDRA: Katedra primární pedagogiky PedF UK ŠKOLITEL: prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. ABSTRAKT: Předmětem zkoumání disertační práce je problematika externí evaluace zejména odborných škol realizované partnery na stejné úrovni (peer review). V teoretické části je věnována pozornost konceptům souvisejícím s rozvojem školy, peer review je zasazeno do kontextu ostatních forem externí evaluace ve vzdělávání v obecné rovině a pak je popsán současný stav externí evaluace škol v ČR. Pro empirické šetření byl navržen smíšený výzkumný plán. Při výzkumu byla společně s dalšími výzkumnými metodami uskutečněna vícečetná případová studie sycená 4 konkrétními příběhy peer review v ČR. Ze zjištění byly identifikovány následující podpůrné faktory peer review: postoje k evaluaci, podmínky, zkušenosti s evaluací, kompetence účastníků, interakce hodnocené školy a týmu hodnotitelů a podpora peer review. Na závěr jsou navrhovány další možné směry výzkumu a doporučení pro vzdělávací politiku. KLÍČOVÁ SLOVA: peer review, externí evaluace, smíšený výzkum, škola, učitelé
Odhad infiltrace ultrajemných částic aerosolu pomocí metody absorbance: Kvality ovzduší ve školách
Stehlíková, Pavla ; Braniš, Martin (vedoucí práce) ; Hovorka, Jan (oponent)
Odhad infiltrace kvazi-ultrajemných uhlíkatých částic aerosolu pomocí metody absorbance: kvalita ovzduší ve školách Pavla Stehlíková Abstrakt Předkládaná diplomová práce, zaměřená na odhad množství kvazi-ultrajemných uhlíkatých částic v tělocvičnách, navazuje na předchozí studie zpracované v Ústavu pro životní prostředí zkoumající kvalitu ovzduší ve školách. Měření proběhlo ve třech tělocvičnách základních škol: v centru Prahy, na okraji Prahy a v příměstské obci Černošice, dohromady ve 20 kampaních, v různých obdobích v letech 2005 - 2009. Velikostní frakce částic byly získány pomocí 5-stupňového kaskádového impaktoru Sioutas. Pro tuto práci byly použity filtry zachycující frakci částic <0,25 µm. K hodnocení množství uhlíkatých částic jako indikátoru spalovacích procesů byla použita metoda absorbance (Black Smoke) a získané hodnoty byly převedeny na absorpční koeficienty (v m-1 .10-5 ). Průměrné hodnoty absorpčních koeficientů za celé sledované období byly zjištěny vyšší ve venkovním prostředí (14,66 ± 8,93 m-1 .10-5 ) v porovnání s hodnotami uvnitř tělocvičen (13,64 ± 8,08 m-1 .10-5 ). Mezi vnitřními a venkovními hodnotami absorbance byly zjištěny významné korelace jak pro všechny školy dohromady, tak pro každou školu zvlášť (Spearmanův korelační koeficient v rozmezí 0,834-0,957, směrnice regresní rovnice...
Návrh metodického postupu pro výběr dotací z hlediska daňových nákladů pro příspěvkové organizace
Hortová, Michaela ; Suk, Martin (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na řešení problému výběru dotace u dané příspěvkové organizace. Tento problém bude analyzován na dvou podobných příspěvkových organizacích se zaměřením na daňovou problematiku. Závěrem diplomové práce je metodický postup pro příspěvkové organizace na výběr dotace se zohledněním daňové problematiky.
Vývoj výchovy v rakouských šlechtických rodinách od počátku 19. století do 1. poloviny 20. století
Vašáková, Zuzana ; Županič, Jan (oponent)
Práce se zabývá výchovou v rakouských šlechtických rodinách v období 19. a 1. poloviny 20. století. Celkový obraz výchovy je tvořen dílčími vlivy - prostředím výchovy (to, zda se děti učily doma, ve škole, nebo v internátní škole) a jejím zaměření, výběrem škol. Dalším významným faktorem, který se odrazil ve výchově bylo působení rodičů, chův a domácích učitelů, ale také volba jazyka výchovy a prostředí rodinných sídel, které děti obklopovalo. V tomto období je možné nalézt některé společné rysy i odlišnosti v několika rodinách (orličtí a hlubočtí Schwarzenbergové, Sternbergové, Mensdorffové-Pouilly, Schönburg- Hartensteinové). První polovina 20. století je pro dějiny aristokracie významným obdobím. Politické změny se promítly do jejího životního stylu a částečně také do výchovy dětí. Její proměny na přelomu 19. a 20. století jsou patrné na příkladu výchovy dětí prince Johanna Schönburg-Hartensteina. Klíčová slova: aristokracie, dětství, výchova, jazyky, rodiče, chůvy, učitelé, školy, Schwarzenbergové, Schönburg-Hartensteinové, Mensdorffové-Puilly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.