Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh základní koncepce air - mobilu
Podhorský, Matěj ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je koncepční návrh air-mobilu, tedy létajícího automobilu. Je provedeno srovnání dosavadních koncepcí, technický popis navrhovaného řešení, hmotový rozbor, výpočet aerostatických podkladů, výpočet obálky zatížení a návrh příhradové konstrukce trupu. Jako předpisová báze byl stanoven předpis CS-VLA, případně ELSA-K. Vyhovění požadavkům předpisu je jedním z cílů této práce.
Letové výkony soutěžního modelu letadla
Majtán-Černák, Tomáš ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá návrhom postupu overenia letových výkonov pre model lietadla postavený podľa špecifikácii súťaže Air Cargo Challenge 2015. Najprv je v nej predstavená súťaž so svojimi požiadavkami a pravidlami. Ďalej je predvedený letún s jeho základnými návrhovými parametrami. Ako základ do návrhu letových meraní, práca obsahuje teoretický úvod. Nakoniec sa v práci nachádza samotná metodika merania spolu s vyhodnotením nameraných výsledkov.
Joystick s měnitelnou silou v řízení
Peťovský, Dan ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem mechanismu joysticku, který umožňuje silovou zpětnou vazbu. První část obsahuje popis sil v ručním řízení letounu a popis několika používaných mechanismů u joysticků s funkcí force feedback. Druhá část obsahuje návrh mechanismu a poznatky při kompletaci prototypu.
Výpočet rozložení vztlaku po rozpětí křídla Glauertovou metodou
Kubíček, Martin ; Doupník, Petr (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo provést zjednoduššený výpočet rozložení vztlaku po rozpětí křídla letounu RAPID 200 jež je dvousedadlový, celokovový dolnoplošník s přímým křídlem a běžným uspořádáním pohonné jednotky, Glauertovou metodou pomocí programu MathCad.
Letové výkony soutěžních RC kluzáků
Hájek, Tomáš ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letovými výkony rádiem řízených kluzáků kategorie F3K. Je zde uvedena charakteristika soutěžních letových úloh a charakteristika jednotlivých letových režimů. V práci jsou uvedeny důležité výkonnostní charakteristiky modelu a vypracovaná metodika pro jejich měření.
Analýza konceptu aktivního řízení proudu na náběžné hraně křídla
Mahdal, Vít ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá ověřením konceptu náhrady běžně používané vztlakové mechanizace systémem vyfukování proudu na náběžné hraně profilu. Ověření je prováděno pomocí CFD nástrojů, s využitím Reynoldsovy metody časového středování Navier-Stokesových rovnic (RANS). V úvodu práce jsou uvedeny druhy vztlakové mechanizace a jejich princip. V následujících kapitolách je popsáno a zdůvodněno nastavení řešiče a jeho ověření pomocí kalibrační úlohy. Koncept aktivního řízení proudu je zkoumán na profilu LS(1)-0413, pro 5 různých pozic vyfukování, dvě různé tloušťky štěrbiny (h/c= 0,0025 a 0,005) a dvě rychlosti vyfukování (v_Jv_=2,22 a 4,44). V závěru práce jsou objasněny fyzikální děje odehrávající se ve zkoumané oblasti a zhodnoceny jednotlivé případy vyfukování Nejlepší z nich jsou následně porovnány s Fowlerovou a štěrbinou klapkou při Re 2,2 mil.
Návrh vesmírné mise
Koziel, David ; Navrátil, Jan (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
V této práci jsou zpracovány základní zákony a poznatky týkající se vesmírných letů na oběžnou dráhu okolo Země a také je zde vypracován návod pro začínající uživatele, kteří chtějí pracovat s programem GMAT (General Mission Analysis Tool), což je program sloužící k navrhování vesmírných misí. V závěrečné části práce je též použití programu předvedeno na konkrétním příkladu mise družice (CubeSat) na geostacionární oběžnou dráhu. V této části je popsán postup práce, jednotlivé podstatné funkce programu a možnosti a způsob práce v něm. Na závěr jsou vyhodnoceny grafické a datové výstupy ze simulace. Výstupem práce je tedy komplexní charakteristika základů problému návrhu vesmírných misí a stručný návod pro práci se softwarem GMAT, který lze v budoucnu využít ve výuce.
Aerodynamický návrh transsonického bezpilotního kluzáku
Kóňa, Marián ; Pejchar, Jan (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na aerodynamický návrh transsonického kluzáku, za účelem následování dopravního letounu v cestovním režimu. Cílem práce je provést základní geometrický návrh letounu s ohledem na Whitcombovo pravidlo ploch, provést hmotnostní rozbor a vypočítat jeho poláru. Hmotnostní rozbor zahrnuje určení polohy těžiště s ohledem na zásobu podélné statické stability. Polára letounu je určena pro cestovní režim, tedy režim následování dopravního letounu.
Statistický přehled moderních kluzáků
Pělucha, Jiří ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Zablatzký, Jiří (vedoucí práce)
Zpracování přehledu moderních kluzáků dostupných v České republice i v zahraničí. Práce obsahuje ucelený přehled v současnosti vyráběných moderních kluzáků a kategorizuje kluzáky do příslušných tříd podle výkonů a způsobu použití.
Assistant systems in car and aircraft control
Novotný, Timotej ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with assistance systems in cars and aircraft. The aviation sector is focused on GA aircraft. This thesis describes assistance systems used in cars and aircraft, their contribution to traffic safety and limitations of these systems. The comparison of assisting systems in the automotive and aviation industries shows the difference in the speed of development in individual areas, which is caused mainly due to strict requirements for safety and reliability of aviation systems. Furthermore, we can see the difference in implementation of systems monitoring the condition of a driver/pilot. Although the work of a pilot is more demanding than the work of a driver, today’s aircraft do not have a system for monitoring the condition of a pilot or an emergency landing system. Part of the thesis concerning future assistance systems in aviation is devoted to the system monitoring the pilot’s condition and the automatic landing system. Both systems are still under development. However, experiments have shown that these systems could be implemented in future aircraft and increase aviation safety. The last part of the thesis mentions the future of assistance systems, which create a path to autonomous vehicles.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 ZIKMUND, Pavel
4 ZIKMUND, Petr
4 Zikmund, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.